Quote
Saksalaiset autojätit aikovat tarjota pakolaisille muun muassa kielikoulutusta sekä työ- ja harjoittelupaikkoja. He kokevat avun oman osuutensa hoitamiseksi pakolaiskriisistä
Saksalaisen autojätin Daimlerin toimitusjohtaja Dieter Zetsche pitää mahdollisena, että valtava pakolaisaalto Saksaan voi luoda perustan uudelle talouden ihmeelle, jollaisen maa koki sodan jälkeen 1950- ja 1960-luvuilla. Hän kuvaili jopa miljoonan maahanmuuttajan asuttamista herkuleaaniseksi haasteeksi.
Zetsche totesi uutistoimisto Bloombergin mukaan, että läheskään jokainen tulija ei ole loistava insinööri, mekaanikko tai yrittäjä. Joukossa on kuitenkin monia sodan, vainon ja köyhyyden ajamia, jotka ovat taitavia ja motivoituja. Se voi auttaa Saksan taloutta, kun maan väestö supistuu ja yhä useampi saksalainen saavuttaa eläkeiän
– Ideaalitilanteessa tämä voi auttaa luomaan uuden taloudellisen ihmeen, Zetsche sanoi maanantaina.
Saksassa on enemmän maahanmuuttajia kuin missään muussa EU-maassa. Tulijoita on etenkin Syyriasta, Irakista ja Afganistanista.
Maan työttömyys on nyt ennätyksellisen alhaalla ja talous kasvaa nopeinta tahtia sitten vuoden 2011.
Saksan tilastoviranomaisen mukaan maan väestö uhkaa kutistua nykyiselläkin maahanmuutolla 68 miljoonaan vuoteen 2060 mennessä nykyisestä 80 miljoonasta.
Volkswagen ottaa pakolaisia harjoittelijoiksi
Volkswagenin toimitusjohtaja Martin Winterkorn kertoi, että yhtiö aikoo etsiä harjoittelu- ja työpaikkoja tulijoille.
– Monia erittäin päteviä ihmisiä on tulossa, Winterkorn sanoi.
– Tämä on mahdollisuus antaa näille ihmisille työpaikkoja toimipisteissämme ja tehtaillamme. Lisäksi näemme mahdollisuuden kouluttaa muita pakolaisia, jotka eivät ole niin pätevöityneitä. Se olisi meidän osallistumisemme pakolaiskriisin hoitoon, Winterkorn sanoi.
Volkswagen kertoo, että se on aloittanut neuvottelut rekkayksiköissään kielikurssien ja työkoulutusten tarjoamisesta Saksassa ja Ruotsissa
http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/09/16/autojatit-tarjoavat-pakolaisille-apua-ja-tyopaikkoja/201511996/304
Quote from: Ink Visitor on 16.09.2015, 15:06:04
Quote
Saksalaiset autojätit aikovat tarjota pakolaisille muun muassa kielikoulutusta sekä työ- ja harjoittelupaikkoja. He kokevat avun oman osuutensa hoitamiseksi pakolaiskriisistä
------ -------------------- clip clip -----------------------------------------------------------
Volkswagen kertoo, että se on aloittanut neuvottelut rekkayksiköissään kielikurssien ja työkoulutusten tarjoamisesta Saksassa ja Ruotsissa
http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/09/16/autojatit-tarjoavat-pakolaisille-apua-ja-tyopaikkoja/201511996/304
Factory 4.0:ssa voi olla ihan uuno, ja hommat soljuu. Makitalla on jo pneumaattisia ruuvinkiristimiä, jotka lukevat lähiverkon kautta oikeat momentit auton pulteille, ja riittää että terve kädellinen osaa laittaa laitteen oikean pultin kohdalle - no siinä se haaste taitaa ollakin. Seuraavassa vaiheessa unelmoidaan, että operaattorilla on jonkinlainen Google-glass interface, joka augmented reality-toiminnalla näyttää mitkä pultit ovat vielä kiristämättä. Siihen taitaa jo lähi-idän ihmisen pätevyys riittää, mutta onko motivaatiota kanniskella raskasta työkalua?
No kai tuo jotain imagokiillotusta, onhan Vollkkari Deutsche Arbeitsfront, natsi-Saksan aikainen ammattijärjestön perustama automerkki ja itse kuplavolkkari Hitlerin itsensä innoittama kansanauto kaikille.
Kannattaa huomioida, että jos ne pakolaiset joilla vähänkään pysyy vasara kädessä, ovat motivoituneita ja saavat duunia jäävät Saksaan niin mitä luulette, että tänne valuu sitten.
Eiköhän niitä autoja tarvitse saada myydyksi, ei valmistetuksi, jos haluaa että firma menestyy. Voin toki olla väärässä, mamuteollisuudessa on vallalla normaalista poikkeavat lainalaisuudet. Hulluus muuttuu viisaudeksi, ja viisaus hulluudeksi, kun maahanmuuttajakiima iskee ihmiseen.
Jahas, Saksan autojätit ovat sitten siirtyneet uuteen tuotantotapaan. Autotehtaalle tilataan Güntherin romusta raaka-ainetta (kaikki käy, mitä löytyy) ja työvoimaksi otetaan jokainen ovesta sisään selvinnyt (alle 10% Saksaan saapuvista syyrialaisista kykenee menemään suoraan töihin). Tästä seuraa sitten Daimlerin johtajan mukaan uusi ihme Saksan taloudelle. Veikkaanpa, että ihme tulee olemaan lähinnä autotehtaan ovesta ulos putkahtava uudella tuotantotavalla valmistettu auto.
Jos Daimlerin toimitusjohtaja tosiaan olisi noin hullu, niin hän ei olisi koskaan päässyt johtajaksi. Hän siis valehtelee. Hän on osa valehtelijoiden klubia ja sen uusinta kampanjaa.