Hesarin kolumnisti osoittaa vastaansanomattomasti, että maahanmuuttajalapsien muita alhaisempi osaamistaso on paskapuhetta.
http://www.hs.fi/kotimaa/a1440727054759
:facepalm:
Ei tonne kouluun oteta muita kuin itä-aasialaisia, jotka maksavat omat kulunsa. ;)
Joo kyllähän ne tulokset nousee kun siirretään huonosti pärjäävät oppilaat toisaalle.
http://www.oxfordmail.co.uk/NEWS/10953111.Oxford_Spires_Academy_denies_it_moved_poorly_performing_pupils_to_help_league_place/ (http://www.oxfordmail.co.uk/NEWS/10953111.Oxford_Spires_Academy_denies_it_moved_poorly_performing_pupils_to_help_league_place/)
Harmi kun ei tule hesaria, ei voi peruuttaa. Siinä olisi taas yksi hyvä syy.
Quote from: Marjapussi on 28.08.2015, 18:28:04
Ei tonne kouluun oteta muita kuin itä-aasialaisia, jotka maksavat omat kulunsa. ;)
Luulenpa että olet erehtynyt. Minullakin kesti löytää oikea koulu internetistä, kun tuolla rehtorillakin näyttää olevan kaima rehtorina jossain toisessa, valikoivammassa, koulussa.
Tässä (ilmeisesti) koulun Wikipedia-sivu:
https://en.wikipedia.org/wiki/Oxford_Spires_Academy
No niin, ruotsalaiset, siinäs sen kuulitte, kuinka parantaa Pisa-sijoitusta...:roll:
QuoteMitä oikein tapahtui? Paljonkin. Ensin satsattiin äidinkielen opetukseen. Kaikille, joiden äidinkieli ei ollut englanti, alettiin antaa päivittäistä lisäopetusta englannissa.
Tuota ei voi tehdä Suomessa; suomen kielen lisäopetushan vihjaisi että mamuoppilailla on kielivaikeuksia ja laittaisi suomen kielen etuoikeutettuun asemaan vaikkapa oppilaan kotikieleen verrattuna. Herrajumala, jos mamu oppii kunnolla suomea, hän saattaa oppia pärjäämään ilman mamuteollisuuden maahanmuuttikoordinaattoreita ja - asiantuntijoita :flowerhat:
Quote"Ainoat, jotka meidän koulussamme alisuorittavat, ovat valkoihoiset brittipojat."
Niinpä, kun valkoihoisten opetus on jätetty priorisoimatta. Ja jos alisuorittajat olisivat mustia, niin alisuorittajia ei olisi yksilöity.
Nostavathan ne maahanmuuttajat Ruotsissakin monen koulun tasoa suorastaan pilviin, tarkemmin sanottuna savupilveksi yläilmoihin.
Quote from: BeerBelly on 28.08.2015, 18:47:06
Joo kyllähän ne tulokset nousee kun siirretään huonosti pärjäävät oppilaat toisaalle.
http://www.oxfordmail.co.uk/NEWS/10953111.Oxford_Spires_Academy_denies_it_moved_poorly_performing_pupils_to_help_league_place/ (http://www.oxfordmail.co.uk/NEWS/10953111.Oxford_Spires_Academy_denies_it_moved_poorly_performing_pupils_to_help_league_place/)
Jos jollain on tunnuksia Hesarin keskusteluihin, niin käykää ihmeessä laittamassa tuo linkki sinne.
Quote from: BeerBelly on 28.08.2015, 18:47:06
Joo kyllähän ne tulokset nousee kun siirretään huonosti pärjäävät oppilaat toisaalle.
http://www.oxfordmail.co.uk/NEWS/10953111.Oxford_Spires_Academy_denies_it_moved_poorly_performing_pupils_to_help_league_place/ (http://www.oxfordmail.co.uk/NEWS/10953111.Oxford_Spires_Academy_denies_it_moved_poorly_performing_pupils_to_help_league_place/)
Eikun häiriökäyttäytyvät ihan oman etunsa (ei koulun) vuoksi tokikaan.
Jim ja James, voi että teidän kanssa... :roll:
Surkeaa joukkoa tuollaiset valehtelevat ja vääristelevät tutkijat. Hehän ovat melkein kuin vasemmistolaisia. Miten he kehtaavat hiippailla maapallolla ihmisten joukossa?
Toimittelijalla joko ymmärryksessä tai rehellisyydessä on puutteita, veikkaan että molemmissa. Kaksi lasten lastani aloittavat kuusivuotiaina kolmatta vuottaan Lontoossa, ja siksi paikallinen koululaitos on tullut tutuksi. Tytöt käyvät kirkon ylläpitämää koulua joka on luokiteltu hyväksi. Ainakaan toisen luokalla ei ole ainuttakaan kantista. Koulupihan värisävyt viittaavat enemmän Aasian suuntaan.
Koulut kilpailevat kovasti keskenään ja niitä arvioidaan jatkuvasti. Opettajilla ei ole juurikaan päätäntävaltaa ja toiminta on hyvin kaavamaista, toisin kuin Suomessa. Opettajia ei saa millään erotettua, ja alalla on siksi paljon epäpäteviä ja laiskoja yksilöitä. Laiskat ja hitaat oppilaat jätetään yleensä oman onnensa varaan - noin yleensä. Valkoinen "trash" ei piittaa lastensa koulumenestyksestä kun se esimerkiksi aasialaisille on ykkösasia. Suomessakin aasialaisperäiset lapset menestyvät esimerkillisesti.
Suomalaisissa kouluissa tehdyt havainnot es. somalien oppimiskyvystä pitävät varmasti paremmin paikkansa, kuin HS.n kirjoittajan havainnot. Jos toimittelijan koulussa tapahtui parannusta niin todennäköisesti syynä on manipulaatio tai sitten opettajat ovat alkaneet tehdä työtään, es. johdon ryhdistäydyttyä.
Palon riippuu siis mistä päin tulija on. Tyttöjen todistuksissa paremmassa oli 13 kohtaa, joista 10 oli excellent ja 3 good. Ummikkona Britanniaan menneet tytöt saavuttivat kahdessa vuodessa englannin kirjoittamisessa ja lukemisessa sekä ranskassa paikallisen mittapuun mukaan korkeimman tason. Se pistää ihmettelemään mikä on vikana kun maailman paras koululaitos ei pysty opettamaan somaleille missään ajassa edes välttävää suomea.
Kävin koulun sivuilla katsomassa ja siellä oli joukko oppilaita saanut erityiset kehut.
QuoteStudents who achieved particularly high results include:
Laura Thomas gaining A* and 2 As in Mathematics, Physics and Chemistry with an A grade in AS Further Mathematics and an A* in the Extended Project Qualification
Stephanie Ferreira gaining 3 Distinction *s in Sport, A in Portuguese, and B in AS Spanish
Grace Palmer gaining 2 As and 2Bs in Mathematics, Physics, Biology and Chemistry
Esme Partridge gaining 2As, a B and a C in English, Creative writing, Theatre Studies and History
Billy Wheeler gaining 2As, a B and a C in Mathematics, Computing, Physics and Chemistry
Riema Eldawi gaining 2 As and a B in Economics, Mathematics and Chemistry
Ben Doling gaining 2As and a B in Mathematics, Computing and Physics
Koulun oppilaista siis 2/3 on muita kuin alisuorittavia etnisiä brittejä, joten kokeiden täytyy olla syrjiviä.
Laitoin tähän Ofstedin raportin Oxford Spires -koulusta. Ofsted on instituutio, joka arvioi kouluja Briteissä ja antaa arvosanan. Tuon koulun arvosana on 2 (good). Pienenä huomiona, että itse olen vaimoni kanssa nähnyt vaivaa, että omat lapset ovat vain arvosanan 1 (outstanding) kouluissa.
YT-uhkan alla kannattaa toimittelijoiden kirjoittaa "niin totta kuin osaa".
Quote from: Nuivake on 28.08.2015, 20:58:10
YT-uhkan alla kannattaa toimittelijoiden kirjoittaa "niin totta kuin osaa".
Tuokin uutinen brittikoulusta tuli varmaan faksilla ja pyytämättä.
Tai oli huoltolaukussa Tikkurilan Shellillä...
Niin, tutkimuksiahan toki saa tilattua, tekaistua tai muokattua juuri sellaiseksi, kun se omiin intresseihin sattuu sopimaan, tasapainon vuoksi tässä muutamia tosia näkemyksiä:
1
Niin, tutkimuksissa on se jännä piirre, että niitä saa tulkittua, tilattua ja muokattua juuri haluamaansa muotoon. Sen verran oli yksipuolinen puheenvuoro Hesarilta, että pakko laittaa vähän toistakin näkökulmaa:
1) Opetushallituksen näkökulma: http://www.tem.fi/files/34902/OPH_Leena_Nissila.pdf
"Maahanmuuttajaoppilaat pärjäävät lukemisessa, kirjoittamisessa ja matematiikassa kantaväestöä heikommin. Lisäksi ensimmäisen sukupolven maahanmuuttajaoppilaat
pärjäävät huomattavasti heikommin kuin toisen polven maahanmuuttajaoppilaat. Kyse on normaalista ilmiöstä, joka todennettu ympäri maailmaa. "
2) Valtiontalouden tarkastusviraston (VTV) näkökulma, sitaatti OAJ:lta: http://www.oaj.fi/cs/oaj/Uutiset?contentID=1408911833114&page_name=Maahanmuuttajat+oppivat+Suomessa+heikosti
"15-vuotiaina maahanmuuttajataustaiset oppilaat lukevat ja osaavat matematiikkaa sekä luonnontieteitä selvästi heikommin kuin kantasuomalaiset ikätoverinsa. Valtiontalouden tarkastusviraston selvityksen mukaan erot osaamistasossa vastaavat keskimäärin yhden vuoden opintoja. Viraston tarkastuksessa verrattiin maahanmuuttajien ja kantaväestön matematiikan ja lukutaidon osaamiseroja Suomessa läntisen Euroopan maiden sekä muutaman perinteisen maahanmuuttajamaan tilanteeseen.
– Vaikka tiesimme jo hyvin, että maahanmuuttajataustaisten oppilaiden osaamisessa on selvää eroa kantasuomalaisiin verrattuna, varsin yllättävää oli, että tilanne Suomessa on näin selvästi muuta Eurooppaa huonompi, OAJ:n erityisasiantuntija Päivi Lyhykäinen sanoo."
3) YLE:n näkökulma: http://yle.fi/uutiset/kielikynnys_esteena_maahanmuuttajien_koulutiella/6465396
"Vieraskieliset nuoret läpäisevät toisen asteen koulutuksen selvästi heikommin kuin suomen kieltä äidinkielenään puhuvat."
Minusta tilanne on se, että totuutta voidaan kierrellä vaikka loputtomasti kuin kissa kuumaa puuroa. Jos ihminen haluaa integroitua yhteiskuntaa, kieli ei tule oppimisen esteeksi, vaan sen kyllä oppii jos motivaatio on kohdallaan. Niin ovat tehneet lukemattomat maahantulleet ennen näitä ja niin ovat tehneet myös suomalaiset muuttaessaan ulkomaille. Miksi siis syitä etsitään henkilökohtaisen motivaation ja asenteen sijasta mielummin vaikkapa hankalista sääolosuhteista? Juttu on vain niin, että jos kaiken saa valmiina, eikä yhteiskunta vaadi ponnistelemaan niin miksi ihmeessä nähdä vaiva jos vähemmälläkin selviää? On toki paljon helpompi heitellä vaikkapa niistä maahanmuuton negatiivisista lieveilmiöistä vastapalloja korvat höröllä kuuntelevien suvakkien suuntaan ja uhrin asemassa vaatia yhteiskunnalta lisää rahaa vaikkapa mamujen virkistys-, liikunta, yhdistys- yms. tarkoituksiin, kun kansan käsihän on tunnetusti karttuisa.
Minusta kaikilta maahanmuuttajilta pitäisi vaatia kahden vuoden maassa oleskelun jälkeen kielikoe, joka paljastaa mikä on henkilön todellinen motivaatio muuttua yhteiskunnan tuottavaksi jäseneksi. Jos maahanmuuttajalta puuttuu kielitaito ja todellinen halu integroitua yhteiskuntaan, hän on yhteiskunnallemme pelkkä taloudellinen taakka ja rasite, vaikka EK muuta väittäisikin. Minua ei ainakaan lämmitä pätkääkään ajatus siitä, että jo 2. sukupolven maahanmuuttajat pärjäävät paljon paremmin koulussa, onhan se kansantaloudellisesti lähes yhtä hyvä tulos, kuin jos rahaa poltettaisiin nuotiossa ja liimattaisiin tuhkan seasta löytyvistä jäänteistä käyttökelpoisia seteleitä.
Uusin toimittajailmiö onkin linkin takaa löytyvä kaksoispärstä! Suvi Vasantolan kohdalla veblen-mittari huutaa punaisena.
Quote from: Tokugawa Ieyasu on 28.08.2015, 20:47:05
Laitoin tähän Ofstedin raportin Oxford Spires -koulusta. Ofsted on instituutio, joka arvioi kouluja Briteissä ja antaa arvosanan. Tuon koulun arvosana on 2 (good). Pienenä huomiona, että itse olen vaimoni kanssa nähnyt vaivaa, että omat lapset ovat vain arvosanan 1 (outstanding) kouluissa.
Painotetaan nyt sitä, että kyse ei ole siitä, niin kuin Hesari antaa ymmärtää, että koulun oppilaiden koetulokset olisivat jotenkin erityisen hyviä toisten koulujen oppilaisiin verrattuna
Quote from: hesariKaksi vuotta sitten koulu luokiteltiin hyväksi ja viime vuonna se nousi Englannin koulujen kärkikaartiin, parhaan viidenneksen joukkoon. Erityisen hyviä tuloksia siellä saadaan englannissa ja matematiikassa.
vaan siitä, että on koulu on saanut tunnustusta siitä, että lähtien heikoksi tai haasteelliseksi arvioidusta oppilasaineksesta, se on päässyt tuloksiin, jotka jo lähentelevät
maan keskiarvoaQuote from: ofstedThe proportion of students achieving five or more GCSEs at grade C or better, including English and mathematics, has risen considerably since the academy opened and is now close to the national average. However, students did not achieve as good results in science, geography and history in 2012.
* Students join the academy with starting points that are well below the national average. Students on roll from Year 7 to Year 11 make rapid and sustained progress, achieving results that are now in line with national expectations. Students make particularly impressive progress in English and mathematics, often exceeding expected rates of progress, compared with students in similar schools.
(en osaa sanoa, oliko noissa arvioissa otettu huomioon tuo huonompien oppilaiden siirto muualle)
Quote from: Nuivake on 28.08.2015, 20:58:10
YT-uhkan alla kannattaa toimittelijoiden kirjoittaa "niin totta kuin osaa".
Ja jutut lähtevät toimitukseen yllättäen ja pyytämättä, toisin kuin Annelin faksit, jotka tulivat näillä määreillä.
Quote from: Nyymi on 28.08.2015, 22:05:13
Uusin toimittajailmiö onkin linkin takaa löytyvä kaksoispärstä! Suvi Vasantolan kohdalla veblen-mittari huutaa punaisena.
Ilmeisesti "Mä haluun olla julkkis"-sukupolvi on jo päätynyt työelämään.
Eli siis.
1) Huonoimmat oppilaat on siivottu koulusta pois. (Ks. eka linkki alla)
2) Tuloksia on mitattu oppilaan edistymisenä, eikä osaamisena. (Ks. toinen linkki alla.)
=> Mahtava menestystarina, josta voisimme ottaa oppia. Tätä lisää meillekin! Ei muuta kuin äkkiä someen jakamaan linkkiä monikulttuurisuuden rikastavuudesta ja kiroamaan persuja, koska kaikki se, mitä lehdessä lukee, on tietenkin totta.
http://www.oxfordmail.co.uk/NEWS/10953111.Oxford_Spires_Academy_denies_it_moved_poorly_performing_pupils_to_help_league_place/
http://drjamesthompson.blogspot.fi/2014/11/immigrants-scholastic-ability-and.html
Ofstedin raportti toteaa, että historiassa ja maantiedossa oppilailla on [asenne?]vaikeuksia. Etelä-aasialaisia ei tietenkään Tudorit, Stuartit ja Britannian maantiede voi kiinnostakaan.
Quote from: RP on 28.08.2015, 22:20:57
Painotetaan nyt sitä, että kyse ei ole siitä, niin kuin Hesari antaa ymmärtää, että koulun oppilaiden koetulokset olisivat jotenkin erityisen hyviä toisten koulujen oppilaisiin verrattuna
vaan siitä, että on koulu on saanut tunnustusta siitä, että lähtien heikoksi tai haasteelliseksi arvioidusta oppilasaineksesta, se on päässyt tuloksiin, jotka jo lähentelevät maan keskiarvoa
Eikö tuossa Rinkebyn koulun hehkutuksessa jokunen vuosi sitten ollut hieman sama sävel? Täysin ala-arvoinen taso nousi heikoksi, minkä jälkeen suvakkijournalistit nostivat sen mielessään eliittikouluksi.
http://nikopol2008.blogspot.fi/2009/11/rinkebyn-ihme-monikulttuurisen-koulun.html
Tarkoittikohan se tätä: "Lontoo-efekti"
www.bristol.ac.uk/cmpo/publications/papers/2014/wp333.pdf
Englanti-han on kuuluisa näistä taustaisten pedari-raiskausringeistä. Että siinä tasoa minulta.
Ensivaikutelma ratkaisee.
Quote from: Siili on 28.08.2015, 22:30:49
Quote from: RP on 28.08.2015, 22:20:57
Painotetaan nyt sitä, että kyse ei ole siitä, niin kuin Hesari antaa ymmärtää, että koulun oppilaiden koetulokset olisivat jotenkin erityisen hyviä toisten koulujen oppilaisiin verrattuna
vaan siitä, että on koulu on saanut tunnustusta siitä, että lähtien heikoksi tai haasteelliseksi arvioidusta oppilasaineksesta, se on päässyt tuloksiin, jotka jo lähentelevät maan keskiarvoa
Eikö tuossa Rinkebyn koulun hehkutuksessa jokunen vuosi sitten ollut hieman sama sävel? Täysin ala-arvoinen taso nousi heikoksi, minkä jälkeen suvakkijournalistit nostivat sen mielessään eliittikouluksi.
http://nikopol2008.blogspot.fi/2009/11/rinkebyn-ihme-monikulttuurisen-koulun.html
Eliittikouluksi, josta ei moni valmistunut edes yläasteelta, ja jonka oppilaat sitten polttivat tarpeettomana.
Prove me wrong, please,
Quote from: Miniluv on 28.08.2015, 22:36:00
Tarkoittikohan se tätä: "Lontoo-efekti"
www.bristol.ac.uk/cmpo/publications/papers/2014/wp333.pdf
Poimintana:
36% Lontoolaisista opiskelijoista on valkoisia brittejä (84% muussa Englannissa)
Pääosa tutkimuksesta käsittelee jälleen oppilaiden "edistymistä", eli tuloksia myöhemmin suhteessa heidän tasoonsa alakoulussa), mutta mutta keskimäääräinen tulos näyttäisi olevan sama myös verrattaessa suoraan lopputasoja. Eri etnisyyksien eroista ei tuossa suhteessa taisa tuosta löytyä tietoa.
Tein pienen googletuksen selvittääkseni, mitä Hesarin aktivisti Vasantolan (ketjun ensimmäinen artikkeli) suosikkikoululle nykyään kuuluu. Mienkiintoista, että yksi tähtioppilaista on vangittu yli kuudeksi vuodeksi kiihotuksesta terrorismiin ja terrorististen julkaisujen levittämisestä.
http://www.oxfordmail.co.uk/news/15556792.JAILED__Oxford_schoolboy_who_became_ISIS_extremist/
Sattuuhan sitä tietenkin paremmissakin piireissä. Koulu on myös suljettu ainakin kertaalleen pommiuhkauksen vuoksi, mutta se taitaa olla Briteissä melko peruskauraa:
QuoteIt comes days after more than 400 schools across England received hoax bomb threats believed to be coming from the United States.
http://www.oxfordmail.co.uk/news/16111580.Oxford_school_closed_after_hoax_bomb_threat_sent_by_email/
Eihän koulu ilmeisesti mitään aivan koulujen pohjasakkaa ole, mutta suoritukset ovat kuitenkin alle brittiläisen keskiarvon.
https://www.schoolguide.co.uk/schools/oxford-spires-academy-oxford
Vasantola ei (tietääkseni) ole hehkuttanut koulua julkisesti tuon yllä referoidun kolumnin jälkeen.
Maahanmuuttajaoppilailla on siis ominaisuus, joka nostaa heidän ympäristönsä tasoa ja näin hyödyttää heidän kanssaan tekemisiin pääseviä kantiksia. Tämähän hieno uutinen. Tasoa nostavia oppilaita pitäisi lähettää kurjuudesta ja köyhyydestä kärsiviin kehitysmaihin. Äkkiäkös niissä olot korjaantuisivat ja ne muuttuisivat paratiiseiksi.
Vai onko kyse vain siitä, että kuka tahansa oppilas nostaa tasoaan, jos pääsee eroon islamilaisesta opetuksesta?
Quote from: acc on 19.06.2018, 16:21:49
Maahanmuuttajaoppilailla on siis ominaisuus, joka nostaa heidän ympäristönsä tasoa ja näin hyödyttää heidän kanssaan tekemisiin pääseviä kantiksia. Tämähän hieno uutinen. Tasoa nostavia oppilaita pitäisi lähettää kurjuudesta ja köyhyydestä kärsiviin kehitysmaihin. Äkkiäkös niissä olot korjaantuisivat ja ne muuttuisivat paratiiseiksi.
Vai olisiko peräti kyse siitä, että jos käytetään arvostelussa jonkinlaista normaalijakaumaa. Eli kun kouluun tuodaan todella huonosti osaavaa porukkaa, niin normaalisti heikoimmin pärjäävä osa kantaväestöstä meneekin siinä jaottelussa keskitason yläpuolelle, että kaikki mahtuvat samaan jakaumaan. Silloin kun todella kehnoja on vähän, niin se nostaa kaikkien muiden tasoa normaalijakaumassa, jolloin määrällisesti keskitason yläpuolella olevia on hieman enemmän.
Tässä liittyen suomalaiseen ylioppilaskirjoituskäytäntöön..
https://www.ksml.fi/paakirjoitus/Normaalijakauma-tuottaa-ep%C3%A4normaalin-lopputuloksen/176239
QuoteNormaalijakaumassa verrataan kunkin vuosikerran tuloksia keskenään: hyviä ja heikkoja on joka vuosi suurin piirtein saman verran osaamisen tasosta huolimatta. Tällöin pienissä ryhmissä kohtalaisen hyväkin oppilas voi saada heikon arvosanan.
On epäilty, että joissakin kouluissa oppilaita suorastaan kehotetaan taktikoimaan kirjoitettavilla aineilla. Paine tähän on suuri sekä oppilailla että kouluilla. Oppilaat haluavat luonnollisesti mahdollisimman hyvän tutkintotodistuksen ja koulut puolestaan haluavat päästä mahdollisimman korkealle koulujen rankinglistauksessa hyvien tulosten tuottajana.
Eli siis tällä logiikalla mutta päinvastoin:
Tällöin pienissä ryhmissä kohtalaisen huonokin oppilas voi saada hyvän arvosanan.
Quote from: DuPont on 20.06.2018, 03:46:20
Vai onko kyse vain siitä, että kuka tahansa oppilas nostaa tasoaan, jos pääsee eroon islamilaisesta opetuksesta?
Varmaankin. Jos oppilaan vastaus mihin tahansa kysymykseen (esim. paljonko kello on tai minkä värinen on vihreä) on "ins Allah", niin tottahan toki uskonnon hylkääminen nostaa tasoa.
[tweet]1009909495542288384[/tweet]
Tämä olisi törkeän huvittavaa, jos se ei olisi niin traagista. Toiset puhuvat aidasta ja toiset aidanseipäästä, ja taas iloisesti pannaan kaikenlaatuinen maahanmuutto samaan nippuun.
- Maahanmuuttajaoppilaat nostavat luokan tasoa!
- Kehitysmaista tulleet itse asiassa vetävät luokan tasoa alaspäin, etenkin jos eivät osaa lukea ja kirjoittaa eivätkä voi vastaanottaa opetusta vääräuskoisilta...
- Mutta kaukoidästä tulleet maahanmuuttajat nostavat luokan tasoa! MOT: Maahanmuuttajat nostavat luokan tasoa!