News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Blogikirjoitus: Kuinka kohdata rasisti

Started by Iloveallpeople, 08.04.2015, 16:35:30

Previous topic - Next topic

Iloveallpeople

QuoteKuinka kohdata rasisti

Aamupäivä. Istun helsinkiläisessä kahvilassa ja luen sanomalehteä. Viereeni istahtaa keski-ikäinen mies. Hänellä on siistit mustat vaatteet, musta ribbipipo makaa kahtia taitettuna pöydällä. Miehellä on päällään nahkatakki ja kädessään lasi skumppaa. Näky on samaan aikaan kunnioitettava ja surullinen.

Paikassa on paljon tyhjää tilaa, mutta hän ilmiselvästi haluaa jutella. Nostan katseeni lehdestä, ja hän avaa keskustelun. Tarttuu aukeaman otsikkoon. Raiskaukset sota-aikana.
...

Suosittelen hänelle kirjaa, jossa on paljon mielenkiintoista tietoa asiasta. Hän kuuntelee korva tarkkana, painaa mieleen kirjoittajan nimen. Kerron että kirja kertoo roduista - mutta jätän kertomatta että se kertoo sen, ettei niitä ole olemassa.

Laura T.
Laura Tähkävuori on tamperelainen arkijournalisti neljännessä polvessa. Vapaa kirjoittaja, sitoutumaton tutkija ja mielensä muuttaja.

Loput: Lily.fi

Kaikkea sitä voi tapahtua.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

guest8096

Näky siis oli surullinen jo ennen kuin mies sanoi mitään. Kummallisia ennakko-asenteita.

Golimar

Laura Tähkävuori tamperelainen arkijournalisti neljännessä polvessa vapaa kirjoittaja, sitoutumaton tutkija ja mielensä muuttaja taisi kirjoittaa tuon pökellyksen parin skumppapullon jälkeen unelmoiden mustista Afrikan uroksista.

nollatoleranssi

Vaikuttaa siltä kuin rasisti voitti keskustelun. Sitoutumattoman toimittajan vastine oli toisaalta varsin jäätävä: *täydellinen hiljaisuus*.

Ihan tuli mieleen suomalainen valtamedia.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

nollatoleranssi

Roduista puhuminen on aina luotaantyötävää, mutta voidaan ihan yhtä hyvin puhua eri kansallisuuksista.

Miksi Afrikassa nykytilanne on mitä on? Tai sama juttu Suomessa, Saksassa, Yhdysvalloissa, Kiinassa, Intiassa jne.? Muuttuisiko tilanne toisenlaiseksi, jos kansalaisia roudattaisiin suurissa määrin eri maihin? Ja mihin suuntaan se muuttuisi? Välttämättä se suunta ei olisi niin positiivinen kuin joissakin kirjoituksissa kerrotaan...
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

siviilitarkkailija

Kuinka kohdataan tamperelainen arkipäivän toimittaja 4. sukupolvessa?

Helsinkiläisessä kuohuviinikahvilassa.

Kuinka onnistut pokaamaan tamperelaisen arkipäivän toimittajan Helsinkiläisestä kuohuviinikahvilasta?

Et ainakaan rupea kertomaan juttuja raiskauksista sotahistoriassa. :facepalm:
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Trendkill

Jäin vähän ihmettelemään, että millä perusteella kyseinen mies oli rasisti? Tai tarkemmin, mikä osa tuosta oli erityisen tuomittavaa?

Tosin itsekin varmasti hämmästyisin, jos tuntematon ihminen tuollaisia tulisi juttelemaan.
"Maahanmuuttopolitiikkaa on kiristetty, ja mä oon tämän hetkiseen tilanteeseen varsin tyytyväinen." - Timo Soini, Ykkösaamu 1.3.2014

Eino P. Keravalta

HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Kivikova

Tuon lisäksi voisi kysyä, että mikä on rasisti, koska tänä päivänä se on kovasti epäselvää.
- Lukihäiriötä jo vuodesta 1977.
- Pessimisti ei pety!
- Tykkää Natsi-suklaa Eskimosta.

AjatusRikollinen

Quote from: Eino P. Keravalta on 08.04.2015, 17:43:46
Mikä on ribbipipo?

(http://www.primatex.fi/files/prima/JamesandNicholson/MB7923%20Ribbi-pipo.jpg)
Al Stubbido: "Tehdään tästä rasistinen maa". https://www.youtube.com/watch?v=hIYTHG9qxmc

Uuno Nuivanen

Quote from: Kivikova on 08.04.2015, 17:46:55
Tuon lisäksi voisi kysyä, että mikä on rasisti, koska tänä päivänä se on kovasti epäselvää.

Jos rasismia on kaikki paitsi mokutus, jokainen joka ei ole mokuttaja on rasisti? Hankalaa. Eiköhän vaan sovita, että jokainen valkoihoinen on rasisti.  :-\

Nationalisti

Quote...mutta jokin tuon suuren miehen olemuksessa on niin täynnä tehtyjä päätöksiä ja murtumattomia mielipiteitä...

QuoteKerron että kirja kertoo roduista - mutta jätän kertomatta että se kertoo sen, ettei niitä ole olemassa.

Hohhoijaa.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

Maastamuuttaja

Aina kun sukupuoliviettini heräilee, menen pressiklubiin ja istun pöytään, jossa on naisia. Parin paukun jälkeen mainitsen ohimennen, että rotuja ei ole ja herään aamulla ihanan nymfetin vieressä.

jormungandr

Itse yritän kyllä olla laittamatta ajatuksia toisen päähän ennenkuin juttelen heille. Projisointia?

Uuno Nuivanen

Quote from: Maastamuuttaja on 08.04.2015, 18:15:37
Aina kun sukupuoliviettini heräilee, menen pressiklubiin ja istun pöytään, jossa on naisia. Parin paukun jälkeen mainitsen ohimennen, että rotuja ei ole ja herään aamulla ihanan nymfetin vieressä.

Ja toisaalta, kukkiihan se perunakin.

Eino P. Keravalta

Quote from: Golimar on 08.04.2015, 17:51:23
Tässä on paremmin rasistin päähän sopiva ribbipipo.

(http://s3.amazonaws.com/cdn-fsg/unionmade/Images/Products/Rib_Beanie_in_Army_0.jpg)

Onko tuo jokin rasistien salainen tunnusmerkkipipo, josta tunnistaa toisen rasistin?
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Kyklooppi

Kuinka kohdata suvis joka ylevästi kertoo "näkevänsä ihonvärin ylitse"
Ihmisjäte.

Noottikriisi

Heh heh, kyllähän tuossa on niin hieno kuvaus monenkin ihmisen ajatusmaailmasta, "niin täynnä tehtyjä päätöksiä ja murtumattomia mielipiteitä".

Toisaalta kun kysymys on roduista tai kulttuureista niin "hyvällä ihmisellä" ei ole valinnan varaa koska niiden suhteen on olemassa vain yksi oikea mielipide, "rotuja ei ole ja kaikki kulttuurit ovat yhtä hyviä (paitsi länsimainen kulttuuri joka on huono ja paha)"
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

Tragedian synty

QuoteKerron että kirja kertoo roduista - mutta jätän kertomatta että se kertoo sen, ettei niitä ole olemassa.

Tjaa, kyllä maailmaan puhetta mahtuu. On niitä sellaisiakin kirjoja, joissa kerrataan, että rotuja on olemassa. Ja sattuu olemaan, että niillä kirjoilla on kovempi tieteellinen selkänoja. Roduttomuushan perustuu lähinnä siihen että rotu-sanan määritelmä on muutettu sellaiseksi, etteivät ihmislajin sisäiset geneettiset klusterit täytä sen kriteerejä.
Ceterum censeo Russiam esse delendam.

Chew Bacca

Annan surusilmäiselle journalistitytölle wikipedialinkin mutta en kerro että väärensin linkin takaa löytyvän tiedon itse. Koska rotuja ei ole, ribbipipon alla asuu siis neekeri. Neekeri ei voi olla rasisti.

Golimar

Quote from: Eino P. Keravalta on 08.04.2015, 18:26:17
Quote from: Golimar on 08.04.2015, 17:51:23
Tässä on paremmin rasistin päähän sopiva ribbipipo.

(http://s3.amazonaws.com/cdn-fsg/unionmade/Images/Products/Rib_Beanie_in_Army_0.jpg)

Onko tuo jokin rasistien salainen tunnusmerkkipipo, josta tunnistaa toisen rasistin?

Itse ainakin tykkään tuollaisista pipoista, ne sopivat talvella pulin pääni suojaamiseen.

guest8096

Olisi tosiaan mukava aina kohdatessa tunnistaa toinen rasisti. Ylävitonen!  *läps*

Joutilas

Kuinka kohdata suvaitsevainen

Iltapäivä. Istun espoolaisessa kapakassa ja vedän päiväkännejä. Huomaan, että kapakkaan tulee hedelmällisessä iässä oleva kohtuullisen hyvännäköinen nainen. Hän katsoo minua pikaisesti - ilme on täynnä halveksuntaa.

Menen silti hänen viereensä, sillä olen ryypännyt koko päivän yksin. En ole saanut moneen kuukauteen. Naisella on siistit vaatteet. Demari lepää taiteltuna pöydällä. Nainen on tilannut ison oluen. Näky on kunnioitettava ja surullinen.

Alan kertomaan hänelle asioistani. Lähinnä ongelmistani. Nainen ei halua jutella vaan keskittyy lukemaan Demaria. Välttelee katsekontaktia.

Demarissa on iso otsikko, jossa todetaan suomalaiset miehet väkivaltaisiksi tuppisuiksi. Kuvituskuvassa on itkevä nainen, jonka toinen silmä on mustana ja poskipää on vereslihalla.

Sanon naiselle, että ei kaikki suomalaiset miehet hakkaa vaimojansa. Nainen mulkaisee minua vihaisesti. Ikäänkuin olisin rikkonut soveliaisuuden rajan loukkaavalla tavalla. Nainen puristaa kätensä nyrkkiin luultavasti tiedostamattaan.

Nainen puhuu minulle viimein. Hän toteaa, että suurin osa Suomessa tapahtuvista pahoinpitelyistä ja raiskauksista on suomalaisten sikojen tekemiä. Minulla menee hetki tajuta, että sialla, hän tarkoittaa suomalaista miestä.

Hän käskee minua googlaamaan hakusanat "suomalainen väkivaltainen mies paska sika vihreä lanka kaks plus". Hän juo tarjoilijan hänen eteensä tuoman tuopin yhdellä huikalla. Sitten hän röytäisee sivistyneesti ja vinkkaa tarjoilijaa tuomaan toisen oluen.

Olen helvetillisessä humalassa. Tunnen silti naisen katseessa pistävän vihan. Nainen on riisunut takkinsa ja joudun taistelemaan, etten tuiottaisi hänen rintojaan. Epäilen, ettei nainen pitäisi siitä. En ole varma mikä minun roolini tässä keskustelussa on.

Minusta tulee hetkessä tuppisuu. Se on suomalaiselle miehelle tyypillistä naisiin kohdistuvan väkivallan lisäksi. Nainen aloittaa pitkän monologin, jonka keskeinen sisältö lienee minun loukkaamiseni - vaikkakin hän puhuu vain suomalaisista miehistä yleistettynä. Esitän vastaanottavaa ja yritän nyökkäillä oikeissa paikoissa. Haluan pyytää anteeksi. En tiedä mitä.

Todellisuudessa nainen ei tajua, että en kuuntele. Hyvä, että saa purkaa pahaa oloaan. Hän nauttii siitä, että saa loukata. Niinpä hän välillä hymyilee, kun keksii taas jonkun oivallisen tavan loukata minua. Tässä me yhdessä keskustelemme siitä miten asioiden laita on.

Yritän pysyä rauhallisena, sillä hänen äänensä väreilee välillä adrenaliinista ja vihasta. Hän ei pidä suomalaisista miehistä - niinkuin jotkut eivät pidä munankarvoista kahvissaan tai rasisteista. Silmäilen lehden otsikoita, koska en osaa puolustautua.

Nainen luettelee raivon vallassa kaikki pahat teot, jotka suomalaiset miehet ovat tehneet naisille, yhteiskunnalle ja maailmalle. Lista on pitkä. Nainen mainitsee perheväkivallan, raiskaukset, saasteet, Keskusta-puolueen, Vesa Keskisen, korkeat verot, huonon työllisyyden. Mainitsee vielä alkoholismin, sukurutsauksen, naisten alistamisen ja rasismin.

Kiedon lauseet hiljaisuuteen. Olen tuppisuu. Sitten nostan katseeni ja kerron olevani suomalainen mies. Nainen hiljenee ja katsoo minua pilkallisesti. Näen hänen hymyssään kuitenkin hieman sääliä. Ehkä hän yrittää löytää minusta jotain positiivista. Ei onnistu.

Ehdotan hänelle, että hänen kannattaisi joskus tutustua väkivalta- ja seksuaalirikostilastoihin. Sieltä saattaisi löytyä vahvistusta hänen mielipiteilleen.

Nainen nousee ja pyytää minua maksamaan laskun. Hän on edelleen kaunis. Lähes yhtä kaunis kuin 13 vuotta sitten mennessämme naimisiin Tampereella.

Hot Fuzz

Jos ymmärsin oikein, niin Laura kohtasi rasistin valehtelemalla olevansa jostain random Afrikan maasta kotoisin (kun oikeasti on ilmeisesti tamperelainen) ja sitten suosittelee kirjaa, jonka sisällöstä ei kerro. Kaikki tämä todella rauhallisesti, tarkkaillen samalla rasistia yhtä yksityiskohtaisesti kuin Sherlock Holmes. Rasistille servataan nyt tosissaan.

...

Okei...

Samuel Kielosto

Quote from: Frida Hotell on 08.04.2015, 18:50:01

Olisi tosiaan mukava aina kohdatessa tunnistaa toinen rasisti. Ylävitonen!  *läps*

On kai aika vaihtaa musta paitani ribbipipoon.
Nuivuus on rikkaus.

Kukko

Quote from: Joutilas on 08.04.2015, 19:57:39
Kuinka kohdata suvaitsevainen

Loistavaa! Mulla kyti joku vähän samantapainen jutuntynkä takaraivossa mutta enhän mä sitä osannut auki kirjoittaa, saati sitten noin hyvin. Lisäpisteet vielä loppuhuipennuksesta.
Sananvapautta ei nähdä Euroopan unionissa enää kansalaisten suojautumiskeinona hallintoa vastaan, vaan sen käyttäminen nähdään rikoksena, joka antaa viranomaisille aseet kansalaisten syyttämiseksi "vihapuheesta" tai jostakin tekaistusta "rasismista".
-J. Sakari Hankamäki