News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Etusivu kysyy: Saako maahanmuuttoa rajoittaa kansalaisuuden perusteella?

Started by Golimar, 23.04.2015, 14:27:52

Previous topic - Next topic

Golimar

Käykäähän äänestämässä.

QuoteSuomeen halutaan maahanmuuttajia lähinnä naapurimaista. Etusivussa ihmetellään, onko perusteltua valita ihmisiä pelkän passin perusteella.

Suomalaiset haluaisivat eniten maahanmuuttajia Ruotsista, Virosta ja Saksasta kertoo Ylen teettämä kysely. Onko moraalisesti oikein tai edes realistista, että kansalaiset saisivat valikoida, ketä Suomeen muuttaa maamme rajojen ulkopuolelta?

http://yle.fi/ylex/uutiset/etusivu_kysyy_saako_maahanmuuttoa_rajoittaa_kansalaisuuden_perusteella/3-7945989

Iloveallpeople

QuoteOnko moraalisesti oikein tai edes realistista, että kansalaiset saisivat valikoida, ketä Suomeen muuttaa maamme rajojen ulkopuolelta?

Siis että mitä?
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Tabula Rasa

96% puolesta, 4% vastaan ja kommentit täynnä nuivia. Hymyilyttää ylen kouristelu. Voipi mennä nimittäin noilta turhakkeilta hommat ennen kuin aavistetaankaan. Ja kun elätit alkavat tippua palleiltaan niin voi kummasti suunta kääntyä.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

TheVanishedTerrorist

Kommenteista:

Kysymys voidaan asetella suppeammin, saanko minä päättää ketä minä otan luokseni asumaan?

duc

Ei Ruotsista ainakaan Tiina Rosenbergin kaltaisia maahan(paluu)muuttajia. Vaan kahden vuoden päästä hän palannee rakkaaseen Ruotsiinsa, kun työ Taideyliopiston rehtorina päättyy.
ὕβρις, νέμεσις, και κριτική 'häpäisy, kosto ja tuomio'

Memento mori 'Muista kuolevaisuutesi'

Maija Poppanen

QuoteOnko moraalisesti oikein tai edes realistista, että kansalaiset saisivat valikoida, ketä Suomeen muuttaa maamme rajojen ulkopuolelta?

Quote from: Tabula Rasa on 23.04.2015, 14:51:57
96% puolesta, 4% vastaan ja kommentit täynnä nuivia.

On tämä Suomen kansa tyhmää. Vastaavat ihan väärin, vaikka kuinka yrittäisi kysymyksen muotoilulla vääntää rautalangasta oikean vastauksen  :)

Uimakoulutettava

:flowerhat:-armeijan kenraali Krista Kosonen tietää, että hyvinvointivaltio kuuluu kaikille ja että kaikki saavat tulla Suomeen. Helsingissäkin saavat oleskella kaikki paitsi rasistit.

Paniikkia pukkaa tulos YLE:n pajalla, joten muokatkaapa kysymystä:

"Saavatko kaikkien maiden kansalaiset tulla Suomeen millä tahansa perusteella - vai oletko rasisti!  :'( >:(:flowerhat: "
"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

ISO

Kuinkahan kauan tämä kysely on aktiivisena ? Häviää varmaan viimeistään kun vastauksia on kymmenen tuhatta ja prosentit pysyy vaan samana sinnikkäästi.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Tokugawa Ieyasu

Kysymyksen asettelu oli puutteellinen, siksi tyhmä kansa valitsee huonosti. Muokattuna Ylen toimittajille alla:

Saako maahanmuuttoa rajoittaa kansalaisuuden perusteella?
A) Ei
B) Katso A)
"The strong manly ones in life are those who understand the meaning of word patience". - Tokugawa Ieyasu

Ari-Lee

"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Kni

Quote from: ISO on 23.04.2015, 15:15:32

Kuinkahan kauan tämä kysely on aktiivisena ? Häviää varmaan viimeistään kun vastauksia on kymmenen tuhatta ja prosentit pysyy vaan samana sinnikkäästi.

Kohta YLEn koodari säätää siten että jokaista annettua kyllä-ääntä kohtaan menee samalla 10 ääntä ei-vastaukselle.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Lemmy

Mitävittua-lehdelläkin on enemmän järkiperäistä tarjontaa.

Kansalaisuuden perusteellahan jo nyt, koko EU ja muut maat säätelevät maahanmuuttoa.

Vitun riemuidiootteja taas  :facepalm:
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Shemeikka

Kunhan äänestyksestä uutiosidaan, siinä todenäköisesti mainitaan " otos ei ole kattava koska rasistifoorumeilla hehkutettiin äänestystä" tai jotain samankaltaista.
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

Isäntä ja loinen

Maahanmuuttoa pitää rajoittaa kansalaisuuden perusteella. Tässä ei ole kyse siitä, mitä haluaisimme tai saisimme tehdä. Tässä on kyse siitä, mitä meidän pitää tehdä, jotta suomalainen yhteiskunta välttyisi sosiaaliselta, taloudelliselta sekä kulttuuriselta syöksykierteeltä.

Siinä, että Suomeen toivotaan maahanmuuttoa sellaisista maista, joissa kantaväestö koostuu lähinnä valkoihoisista, ei ole mitään rasistista. Eurooppalaiset ovat toivotumpia kuin afrikkalaiset tai arabit. Tiedostavien tahojen on turha pöyristyä tästä asiasta.
- Vapaus vai vastuu?
- Vastuu.
- Oikeus vai velvollisuus?
- Velvollisuus.

Micke90

Itse kävinkin jo vastaamassa väärin tuohon kyselyyn.

Oami

Olisi kiva jos tuossa olisi mukana toinen kysymys, "pitäisikö Suomen irtisanoutua Schengenin sopimuksesta".

Jos maahanmuuttoa ei rajoiteta kansalaisuuden perusteella, Schengenin sopimuksen irtisanominen on tietysti välttämätöntä (sillä sopimushan vaatii rajoittamaan ulkopuolelta tulevaa liikennettä), mutta olisi hauska nähdä moniko ei-vastaajista sen edes tajuaa saati sitten kannattaa sitä.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Ernst

Quote from: Uimakoulutettava on 23.04.2015, 15:06:58
:flowerhat:-armeijan kenraali Krista Kosonen tietää, että hyvinvointivaltio kuuluu kaikille ja että kaikki saavat tulla Suomeen. Helsingissäkin saavat oleskella kaikki paitsi rasistit.

Paniikkia pukkaa tulos YLE:n pajalla, joten muokatkaapa kysymystä:

"Saavatko kaikkien maiden kansalaiset tulla Suomeen millä tahansa perusteella - vai oletko rasisti!  :'( >:(:flowerhat: "

Saahan Suomeen tulla kuka tahansa, vai katkaisevatko anarkovassarit viikon kuluessa oikean kätesi?
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

koli

Mörökölli

Kni

Äänestystulos on tällä hetkellä 95,63 % puolesta ja 4,37 % vastaan eli aika sama kuin koko ajan on ollut.

Kello on jo puoli kahdeksan illalla, joten luulisi vassarihippienkin jo heränneen. Ehkä ne ei vain ole huomanneet kyselyä.
4,37 on kuitenkin paljon vähemmän kuin vasemmiston ja vihreiden kannatus, yhdessä tai erikseen.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Eino P. Keravalta

Kysymyshän on aivan absurdi!

Miten niin 'saa' tai ei 'saa'? Mikä on se taho, joka joko antaa Suomen kansalle luvan tai kieltää sen? Kysyjä yksilöiköön tuon tahon.

Itse olen sitä mieltä, että tuollaista tahoa ei ole olemassakaan, vaan kansa itse voi ja sen pitää päättää asiasta. Jos kansa tahtoo, se voi rajoittaa maahanmuuttoa aivan millä kriteerillä se itse tahtoo eikä kellään eikä millään ole mitään oikeutta tai asemaa ottaa siihen mitään kantaa.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Nuiva kansalainen

"Maailman parantaminen ei voi olla näin pienen kansan tärkein tehtävä. Meidän vaikutuksemme maailman menoon on promillen luokkaa. Sekin on hieman yläkanttiin laskettu. Meidän tärkein tehtävämme on huolehtia tästä maasta, suomalaisten turvallisuudesta ja hyvinvoinnista. Kukaan muu ei sitä tee."
-Gustav Hägglund 6.6.2015

norske

Quote from: Eino P. Keravalta on 23.04.2015, 19:40:29
Kysymyshän on aivan absurdi!

Miten niin 'saa' tai ei 'saa'? Mikä on se taho, joka joko antaa Suomen kansalle luvan tai kieltää sen? Kysyjä yksilöiköön tuon tahon.

Itse olen sitä mieltä, että tuollaista tahoa ei ole olemassakaan, vaan kansa itse voi ja sen pitää päättää asiasta. Jos kansa tahtoo, se voi rajoittaa maahanmuuttoa aivan millä kriteerillä se itse tahtoo eikä kellään eikä millään ole mitään oikeutta tai asemaa ottaa siihen mitään kantaa.

Sehän on ja sen pitää olla juuri noin kuten sanoit. Nämä kukkisten 'kansainväliset sopimukset' ja muu skeida on aivan turhaa löpinää. Ei tänne tulevien notkujien kustannuksista maksa kukaan muu kuin suomalaiset, joten maksaja päättää.

Eipä kummasti Australian todella hieno systeemi ole saanut vielä mitään maata tai huuhaa-yhteisöä esittämään sanktioita, vaikka kuinka ovat jotkut nillittäneet.
Tuleva Perussuomalainen, sopi tai ei

Laura Huhtasaaresta Suomen seuraava ja samalla ensimmäinen NAISPRESIDENTTI !

Luotsi

Quote from: Maija Poppanen on 23.04.2015, 15:02:31

On tämä Suomen kansa tyhmää. Vastaavat ihan väärin, vaikka kuinka yrittäisi kysymyksen muotoilulla vääntää rautalangasta oikean vastauksen  :)

Tästä on mahdollista vetää ainoastaan yksi lopputulema: kansa on vaihdettava!!!
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Maija Poppanen

Pitipä palata Ylen sivuille katsomaan, mitä tälle jutulle kuuluu. Äänestys on edelleen auki, tilanne pyöreästi 92-8.

Joku kommenteissa aiheellisesti kysyikin, onko äänestys avoinna 6.12.2028 asti, tai kunnes Yle on tyytyväinen tulokseen.