News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Homman oma muistomerkkiprojekti.

Started by Defend Finland!, 21.04.2015, 19:26:53

Previous topic - Next topic

Defend Finland!

Nyt, kun olen kulkenut vaaliteltoilla ja keskustellut erilaisista asioista on tullut mieleen seuraava asia: Suomessa on paljon muistomerkkejä, jotka kunnioittavat erilaisia henkilöitä, joiden panos Suomen hyväksi on ollut merkittävä. Ikävä tosiasia on myös, että Suomessa on pystytetty muistomerkkejä erilaisille pahantekijöille. Megamurhaaja Leninille on perustettu muistomerkkejä ja suomalaisia tappaneet sotarikolliset ovat myöskin saaneet muistokseen siunattuja hautakiviä (esim Sippolan Hirvelän hautausmaalla makaa 15, tammikuun alussa vuonna 1940 alasammuttua neuvostolentäjää, joille joku on laittanut muistokiven, vaikka kyseessä on siviilikohteita pommittaneita rikollisia)

Minun mielestä olisi syytä Homman puitteissa käynnistää hanke/suunnitelma/keräys, joka tähtää siihen, että jollekin todella isänmaalliselle suomalaisell tai Suomea auttaneelle henkilölle saada muistalaatta tai patsas.

Olen miettinyt sitä,  ketkä ansaitsevat oman muistomerkkinsä ja ehdotan näin aluksi kaksi nimeä:

1) USA:n entinen presidentti Herbert Hoover, joka oli suuri Suomen ystävä ja joka monta kertaa järjesti keräyksiä ja avustusprojekteja Suomen hyväksi.

2) Rovasti Johannes Sillanpää, Kokkolan kirkkoherra, joka II AK:n pastorina talvisodassa voidaan pitää sankarihautausmaiden henkisenä isänä ja jonka kädenjälki näkyy jokaisella paikkakunnalla ympäri Suomea!

Tässä oli kaksi nimeä. Haluaisin kuulla mitä hommalaiset ajattelevat tästä ajatuksesta! Ja muita ehdotuksia?

Mehud

Onko Simo Häyhällä muistomerkkiä? Jos ei niin siitä olisi hyvä aloittaa. Vaatimaton mies, joka tinkimättömästi teki sen mitä piti.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Golimar

Itselleni tuli mieleen Neuvostoliittolaisten desanttien ja partisaanien murhaamien lasten ja naisten muistomerkki tai maahanmuuttajien murhaamien suomalaisten muistomerkki.

Defend Finland!

Quote from: Golimar on 21.04.2015, 19:31:21
Itselleni tuli mieleen Neuvostoliittolaisten desanttien ja partisaanien murhaamien lasten ja naisten muistomerkki tai maahanmuuttajien murhaamien suomalaisten muistomerkki.

Tietenkin maahanmuuttajien uhrit ansaitsevat muistomerkin! Kun mainitsit nämä partisaanien murhaamat lapset - Lapissa partisaanien uhreilla on jo useita muistomerkkejä -tuli mieleen seuraava tarina, ja se on tosi: Mannerheiminristin ritari Olavi Alakulppi, joka palveli USA:n armeijassa oli joskus 1950-luvulla tullut käymään kotiseudullaan Rovaniemellä. Hän halusi selvittää voisiko hän vielä tulla takaisin Suomeen ja palvella Suomen armeijassa. Hän asui hotellissa Rovaniemellä ja ulkopuolella paikalliset kommunistit järjestivät mielenosoituksen, jossa vaadittiin rangaistusta "neuvostosotilaita murhanneelleelle sotarikolliselle". Hotellin johtaja pyysi anteeksi ja lupasi ohjata Alakulpin ulos takaovesta. Alakulppi katseli hotellin johtajaa hämmästyneenä ja kysyi "Emme taistelleet 5 vuotta Neuvostoliittoa vastaan, jotta meidän pitäisi piiloutua tuollaisten takia. Sitäpaitsi en pelkää noita tippaakaan!"
Alakulppi astui ulos hotellista ja kysyi mielenosoittajilta: " Väitätte, että olen sotarikollinen joten minä haluaisin tietää mitä rikoksia te oikein tarkoitatte? Totta on, että ole tappanut satoja neuvostosotilaita, mutta sen olen tehnyt taistelussa, täysin sodan lakien mukaan! Tiedän, että te viette lapsenne pioneerikerhoihin laulamaan "Partisaanien laulua" ja muita neuvostohymnejä. Itse olen kantanut sylissäni teidän partisaanien tappamia suomalaisia pikkulapsia, joten minulle näistä asioista ei tarvitse muistuttaa!"

Mumisten kommunistit alkoivat hajaantua!

valkobandiitti

Eila Kännö ansaitsee muistomerkin ehdottomasti, patosi biomassan tulvaa kunnes jäi eläkkeelle.
Ekologia on valjastettu poliittisten tavoitteiden ajamiseen, ja vihreyden ytimessä on vasemmistolainen, kapitalismin vastainen politiikka, jolla halutaan lopulta rajoittaa yksilön vapautta.