News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2015-03-14 KSML: Tsemppaaja Ismael tekee "viiden miehen työt"

Started by koli, 15.03.2015, 01:03:21

Previous topic - Next topic

koli

QuoteTsemppaaja Ismael tekee "viiden miehen työt"

Nuorisotyöntekijä Ismael Sheikh Musse, 40, yllättyi valinnastaan Jyväskylän tsemppaajaksi.

–?En osannut odottaa tällaista tunnustusta. Työni nuoriso-ohjaajana on ihmisläheistä, ja olen nuorten kanssa paljon suorassa vuorovaikutussuhteessa.

Sheikh Musse on tyytyväinen, sillä Jyväskylän vuoden tsempparinuorten palkinnon sai Huhtasuo -dokumenttielokuvan tehnyt nuorten ryhmä HZO, jossa hän itse toimii ohjaajana ja vetäjänä.

–?Olemme tehneet dokumenttielokuvan, jossa on mukana monikulttuurisen taustan omaavia nuoria. He ovat täällä kasvaneita ja osa täällä syntyneitä. Dokumentti kertoo nuorten arjesta: kuinka nuoret ovat tulleet Suomeen ja onko löytynyt kavereita. Myös rasismia käsitellään.

Sheikh Musse tietää, mistä puhuu.

–?Tulin itse Suomeen 25 vuotta sitten turvapaikanhakijana Somaliasta. Peruskoulun jälkeen menin ammattikouluun, mutta siellä opiskelemani ala ei ollut minua varten ja lähdin opiskelemaan tälle alalle. Olen tehnyt tätä työtä nyt 15 vuotta ja pidän työstäni erittäin paljon. Mielestäni pitäisi keksiä enemmän keinoja, joilla lähestytään nuoria heitä kiinnostavilla keinoilla, kuten leikkimällä tai kerhojen kautta, kertoo Sheikh Musse, joka on itse kahden lapsen isä.

Työtoverit ovat sitä mieltä, että tunnustuksen sai oikea henkilö. Sheikh Mussen kollega Emmanuel Sibomana taputtaa ystäväänsä lämpimästi selkään.

–?Ismael tekee viiden miehen työt. Hän on luotettava, rohkea, avoin, rento ja avulias. Hän on korvaamaton, Sibomana kehuu muiden nyökkäillessä vieressä.
...
http://www.ksml.fi/uutiset/keski-suomi/tsemppaaja-ismael-tekee-viiden-miehen-tyot/2005715?pwbi=83db28e8614516c29a0501a91304b57d
Mörökölli

n.n.

QuoteJyväskylän kaupungin vuoden 2014 tsemppaaja on nuorisonohjaaja Ismael Sheikh Musse. Ismael on tehnyt jo usean vuoden ajan erittäin ansiokasta työtä erityisesti maahanmuuttajanuorten kanssa. Työssään hän on käyttänyt kansainvälisen nuorten harrasteohjelman Avartin toimintamalleja. Ismaelin ohjauksessa Jyväskylästä on muodostunut valtakunnallisesti arvioiden avarttitoiminnan vahvin alue. Useat jyväskyläläiset nuoret ovat suorittaneet avarttiin liittyviä pronssi-, hopea- ja kultatason suorituksia.
Koulutuksellisen tasa-arvohankkeen (Kouta) yhteydessä avarttitoimintaa on ensimmäistä kertaa Suomessa sovellettu menestyksellisesti myös osaksi kouluopetusta.
http://www.nuortenkeskisuomi.fi/nuksu/wp-content/uploads/2015/03/Palkitsemisjuhlassa-2015-palkittujen-Tsemppareiden-ja-Tsemppaajien-valintaperustelut.pdf
QuoteTsemppi-palkitsemisjuhla järjestetään ensi maaliskuussa jo 10. kerran. Silloin palkitaan aktiivisia nuoria tai nuorten ryhmiä sekä nuorten omaehtoista toimintaa tukevia aikuisia tai yhteisöjä kultakin paikkakunnalta.
Tänä vuonna kunnat voivat siis itse valita, palkitaanko yksilö vai ryhmä. Ehdokkaita voi jo ryhtyä miettimään ja ilmiantaa ehdokkaat syksyn aikana oman paikkakunnan nuorisotoimeen
http://www.nuortenkeskisuomi.fi/nuksu/wp-content/uploads/2014/09/Nuksu-uutiset-3-2014.pdf

Osallistuneet kunnat (18kpl) siis nimesivät 'tsempparin', eli nuoret tai ryhmän, ja tsemppaajan, eli ohjaajan. Musse on pikavilkaisulla ainoa palkittu 'taustainen' ohjaaja ainoassa multikultiprojektissa. Esimerkiksi Luhangassa palkittavaksi nostettu Hannu Kärnä ei kelvannut uutiseksi:
QuoteHannu Kärnä on metsästyksen, ammunnan ja metsästyskoiran koulutuksen parissa pitkäjänteisesti ja aktiivisesti toimiva nuori.

Kiitokset Keskisuomalaiselle.
"Jos olet aina ollut sitä mieltä, että sääntöjen tulee kohdella kaikkia samalla tavalla ja kaikkia tulisi arvioida samoilla kriteereillä, sinua olisi pidetty 60 vuotta sitten radikaalina, 30 vuotta sitten liberaalina, mutta tänä päivänä rasistina." -Thomas Sowell

Mehud

"Ismael tekee viiden miehen työt"

Nyt ymmärrän somalien työttömyyden.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Antti Kontio

Mikäli Emmanuel Sibomana kehuu, muiden nyökkäillessä vieressä, Ismaelin tekevän viiden miehen työt, tulee lähinnä mieleen epäilys näiden viiden maamiehen ahkeruudesta, johon Ismaelia ilmeisesti verrataan.

No, mikä minä olen sanomaan, ovat varmaan erikoistuneet työntutkijoiksi koko maassamme olon ajan.

Uuno Nuivanen

Lappu.. missä bingolapp...

(https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSdmUvRILI9I9RHE3cbpen52nzcmzake_pIl6u1EM5lPr1Q2-dq4w)

Mehud

Tarkoittaako tämä sitä, että yksi ottaa viiden raiskaajan tuomiot kontolleen ja neljä yhä raiskaa?
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

n.n.

Quote from: Mehud on 15.03.2015, 02:02:05
Tarkoittaako tämä sitä, että yksi ottaa viiden raiskaajan tuomiot kontolleen ja neljä yhä raiskaa?
Tilastoista päätellen tarkoittaa, että jokainen raiskaa useamman edestä
"Jos olet aina ollut sitä mieltä, että sääntöjen tulee kohdella kaikkia samalla tavalla ja kaikkia tulisi arvioida samoilla kriteereillä, sinua olisi pidetty 60 vuotta sitten radikaalina, 30 vuotta sitten liberaalina, mutta tänä päivänä rasistina." -Thomas Sowell

KJ

Hetken jo mietin, josko toimittaja olisi tahallaan vetänyt homman överiksi nostamalla Sibomanan lausahduksen otsikkoon asti. Mutta kun jutun kirjoittanut toimittaja on nainen (anteeksi täyspäiset naiset), ja julkaisuna Keskisuomalainen (joka on mokutuslehtien aatelistoa), niin pakkohan se on uskoa, että Virpi Piippo ja Keskisuomalainen tekevät näitä juttujaan ihan tosissaan.

No eipä siinä mitään, kyllähän tällaiset jutut kummasti piristävät päivää (yötä).
What would Gösta Sundqvist do?

DuPont

Quote from: Mehud on 15.03.2015, 01:39:06
"Ismael tekee viiden miehen työt"

Nyt ymmärrän somalien työttömyyden.

Laittaako verottaja viisinkertaisen verotuksenkin?

Läpeensä Nuiva

Viime päivien tapahtumien johdosta yllä olevat "viiden miehen työt & suora vuorovaikutussuhde" -lausunnot, ja vieläpä somalin suusta luettuna, kuulostavat vitun irvokkailta.

Tsempatkaa itsenne helvettiin Suomesta. Voin tulla nyökkäilemään viereen.
"Protestointi oli lähinnä metelöintiä, musisointia ja huumoria."
- Mathias Wåg, suvakki ja tutkiva toimittaja

"Täällä heiteltiin paukkupanoksia, ammoniakkia ja ilotulitteita."
- Mårten Gullang, poliisi

Rähmiksen sikolätti
www.sverigedemokraterna.se