News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2009-07-05 HS: Vallassa Halla-aho vaikeni

Started by Henry, 05.07.2009, 10:01:21

Previous topic - Next topic

Kyuu Eturautti

Eikös oikeastaan tämä hiljeneminen ole jo ollut aikasmoinen peliliike? Tekemättä mitään hän on saanut aikaan asian nousemisen uudestaan pinnalle.

Tarkoittaako tämä sitä, että mies shakkipelin tavoin suunnittelee jossain pimeässä luolassa seuraavat 42 siirtoa eteenpäin vai ei, mene ja tiedä. Mutta on se nyt kait jonkin asteen poliittinen saavutus päästä otsikoihin vain olemalla keskinkertainen valtuutettu jonka toimissa ei ole suuntaan tai toiseen mitään erikoista.

Missään kohti ei kuitenkaan väitetä että hän olisi esimerkiksi jättänyt huomattavaa määrää kokouksista väliin tai muutoinkaan mitenkään laiminlyönyt luottamustehtäviään. Hän ei siis ole hyvä tai huono, mutta silti lööpin arvoinen.

Pitäisi kait miestä kiittää siitä, että olemassaolollaan hän on saanut jopa hänen kannattajaryhmän ulkopuolisen henkilön teilatuksi valtakunnanmediassa, ilman pienintäkään yritystä tai tarkoitusta.
"Natseja puolustava yrittäjä" - sometotuus.
Blogini Pirkan blogeissa

kolki

Eikös tätä olla jo jouskus aiemminkin setvitty?
Ja tuloksena oli selvitys, että puheenvuoroja pyritään pitämään niissä asioissa, jotka  ovat tärkeitä.
lisäys: Ja on parempi keskittyä tärkeisiin, kuin olla kokoajan äänessä eikä saada mitään aikaan.
Eli joko tärkeitä asioita ei ole käsitelty tai JH-A:lle ei ole annettu puheenvuoroja.

Kannattaa myös pitää mielessä "oikeus"ministerin määräyksen, mitä asioita ei saa päästää avoimeen keskusteluun PS edustajien kanssa.
Samoin korkeasaaren-nimityksessä on tod.näk. kyse saada JH-A pois niistä lautakunnista, jotka käsittelevät tiettyjä asioita.

Veikkaisin, että asioiden hoitaminen on hankalaa, kun/jos muu kunnanhallitus yrittää estää vaikuttamisen, sen sijaan että käsittelisi kuntalaisten asioita.

Lemmy

Quote from: pelle12
Esalle vinkiksi: Paremman tekemisen puutteessa, etsipä se junatyrkkääjä, tai jos siihen et pysty, tee syvätutkimus junatyrkkäyksen uhrin isästä ja hänen menneisyydestään (jos mahdollista jo Somalian ajoilta).

Samaan aikaan itiksessä viritellään kalatiskiholocaustia
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

mekkuli

Quote from: nimetönkeskustelija on 05.07.2009, 20:17:44
Ottaen kantaa itse pääjuttuun. Joku voisi generoida koneen, joka kirjottaisi näitä artikkeleja automaattisesti.

Miten niin voisi tehdä tuollaisen koneen? Meinaatko tosissasi, että joku ihminen muka noita kirjoittaa?

dothefake

Quote from: far angst on 06.07.2009, 22:01:32
Saateri,  olen itse ollut vaatimassa muilta konkreettista, selkeää työlistaa Jussille valtuustohommiin, mutta en ole itse sellaista luonut.  Korjaan erehdyksen tässä.

Haluan, että Jussi Helsingin kaupunginvaltuustossa saa seuraavan  kokouksen puoliväliin mennessä aikaan seuraavat konkreettiset asiat:

1.   maailmanrauhan,
2.   hävittää sodat, syövän, aidsin, saastumisen,
3.   keksii ilmaisen ja saasteettoman energialähteen,
4.   taittelee esityslistasta (tekstipuoli alaspäin) origamialasimen, ja;
5.   pelaa ristinollaa itsensä kanssa niin että käyttää vain nollia.

Nyt siirrynkin listaamaan Oikeat Työt™.  Tulee lyhyt lista.

Muut kohdat jätän suosiolla Jussin hoteisiin, mutta tuon kolmoskohdan
olen ratkaissut. Laitetaan valtamereen mahdollisimman syvään kohtaan
putki, joka taas ilmassa johdetaan kyllin korkealle (kilometrejä), jolloin
putken ala- ja yläpäässä oleva painero alkaa puskemaan vettä ylös.
Vesi ohjataan turbiinin kautta takaisin mereen ja näin kätevästi saasteeton
energia on käytössämme. Putken rakentaminen ei liene ylipääsemätöntä,
käytiinhän sitä kuussakin taskulaskimen avulla.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Äänestäjä

Quote from: Kyuu Eturautti on 07.07.2009, 10:42:52
Eikös oikeastaan tämä hiljeneminen ole jo ollut aikasmoinen peliliike? Tekemättä mitään hän on saanut aikaan asian nousemisen uudestaan pinnalle.

Tarkoittaako tämä sitä, että mies shakkipelin tavoin suunnittelee jossain pimeässä luolassa seuraavat 42 siirtoa eteenpäin vai ei, mene ja tiedä. Mutta on se nyt kait jonkin asteen poliittinen saavutus päästä otsikoihin vain olemalla keskinkertainen valtuutettu jonka toimissa ei ole suuntaan tai toiseen mitään erikoista.

Missään kohti ei kuitenkaan väitetä että hän olisi esimerkiksi jättänyt huomattavaa määrää kokouksista väliin tai muutoinkaan mitenkään laiminlyönyt luottamustehtäviään. Hän ei siis ole hyvä tai huono, mutta silti lööpin arvoinen.

Pitäisi kait miestä kiittää siitä, että olemassaolollaan hän on saanut jopa hänen kannattajaryhmän ulkopuolisen henkilön teilatuksi valtakunnanmediassa, ilman pienintäkään yritystä tai tarkoitusta.

Kyuu,

Olet nyt mennyt halpaan.

Tämä koko juttu on tietysti hommalaisten suunnittelema katala juoni, jolla saatiin taas yksi uusi jäsen aktivoitua Hommaan. Kirjoituksiesi määrä on parissa päivässä noussut jo 67%.

Koko plotin takana on tietysti jäsen Alkuasukas, joka tekeytyi Esa Mäkiseksi jo ennen kuin moderaattorit edes asiaa tajusivat ja kirjoitti Hesariin artikkelin yliampuvan sarkastisella tyylillä matkien pahimpia hyysäreiden kliseitä ja sirotellen mukaan heidän normaalin annoksen epätarkkuuksia.

Tuo juttu on taas provosoinut lisää kannattajia Hommaan ja aktivoinut muutamia passiivijäseniä. Solutus siis onnistui. Etenkin teikäläiseen osui Alkuasukkaan täsmäisku täydellä laidalla.

Vai onko kyseessä sittenkin kaksoisagentti? Onko Esa Mäkinen itseasiassa ollut kokoajan Alkuasukas soluttautuneena Hommaan?

Elokuva-ainesta.
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
"Our lives begin to end the day we become silent about things that matter."-Martin Luther King, Jr.
Howler monkeys are the loudest monkeys. Their deep, howling calls can be heard more than 5 kilometers

Alkuasukas

Quote from: Äänestäjä on 07.07.2009, 11:17:59
Vai onko kyseessä sittenkin kaksoisagentti? Onko Esa Mäkinen itseasiassa ollut kokoajan Alkuasukas soluttautuneena Hommaan?

Jep. Ja Lemmy on Sanna.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

EL SID

minun mielestäni tuo aloitus on hyvä asia, sillä se kertoo, että kirjoittaja käy ahkerasti täällä hommafoorumilla ja myös lukee tekstejä. lisäksi, kun tuon aloituksen lukee tarkkaan, niin siitä saa sellaisen käsityksen, että se on suorastaan tehty tänne, siis vastukseksi hommalaisille ja suorastaan tyrkyllä, että joku liimaisi sen tänne, ikäänkuin osaksi keskustelua.

kuules nyt Esa Mäkinen, me tiedämme että sinä luet tämänkin kirjoituksen. taidat olla vähän ujo poika. Tule siitä huolimatta tänne meidän joukkoomme purkamaan pahaa oloasi. emme me sinua pure. ainakaan heti.  :)

Spambot

Juuri noin pitääkin toimia, Halla-Aho! Nyt olen varma etten äänestänyt väärin. Turha räyhääminen onkin syytä jättää väliin ja keskittyä niihin olennaisiin päätöksiin kun niitä tulee kohdalle. 

Suola

Quote from: Hannu on 06.07.2009, 22:57:11
Quote from: Mika Mäntylä on 06.07.2009, 22:39:27
Quote from: reino on 06.07.2009, 22:26:49
QuoteHalla-ahon kannattajat ovat myös tentanneet häneltä Homma-foorumilla, miksi edustaja ei puhu valtuustossa.
..
Kannattajien tiedusteluihin lautakuntatyöstä Halla-aho ei netissä vastannut.

Nämä artikkelissa mainitut kannattajat ovat muuten nimimerkki Suola. Kolmen viestin ihme.  ;D

Miten minulla on sellainen olo, että Suola on olemassa vain ja ainoastaan artikkelin vuoksi?

Sama vika, ehkä kuitenkin olisi viisainta keriä pari kierrosta foliota otsalta pikkuhiljaa pois. Vaikeeta se kylläkin on ;D

Nyt pojilla mopo keulii vähän liikaa. Mutta selvyyden vuoksi: Minulla ei ole osuutta HS:n juttuun. Olen vain politiikasta kiinnostunut peruskansalainen. Olen jonkin aikaa Hommaa seurannut, mutta aikaisemmin ei ole tullut tarvetta lisätä mitään muiden jutuihin. Mutta huomasin että Jussin toiminnasta kunnallispolitiikassa ei ole juuri mitään kerrottu. Minua se ainakin kiinnostaa.

Dark Serenity

Niin, miksei Helsingin kunnanvaltuutettu ole jo korjannut maahanmuuton ongelmia, olematonta sananvapautta ja työttömyyttä!

Ei mitenkään ihmeellistä ettei ole paljoa puhuttavaa, Helsingin kunnanvaltuusto kun käsitykseni mukaan on hyysäreiden käsissä. Näiden kierojen kukkahattutanttojen mielipiteen muuttumiseen ei pelkät faktat tai järki riitä.
Murmur

PYO

Quote from: Dark Serenity on 09.07.2009, 15:49:48
Niin, miksei Helsingin kunnanvaltuutettu ole jo korjannut maahanmuuton ongelmia, olematonta sananvapautta ja työttömyyttä!
Onhan se toki kumma, ettei ensikertaa demokraattisessa valtuustossa YKSIN istuva pistä tuulemaan ja muuta kertarysäyksellä maailmaa paremmaksi. Eivätkö nuo asiantuntijatkaan tajua, että HA on lähinnä aatteen ruullistuma? Aate on nousussa, mutta nyky-yhteiskunnassa ei asiat kovinkaan vauhdikkaasti etene (ainakaan parempaan suuntaan).
Rakentavat ehdotukset 1,2,3,4

Mika

On kai sentään olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin a) koko maailman parantaminen tai b) täydellinen vaikeneminen takarivissä ? 

Voidaan täysin perustellusti kysyä, mitä Jussi valtuuustossa tekee, jos hän ei saa suutaan auki silloinkaan, kun siellä käsitellään asioita, joista hänellä  (ja hänen äänestäjillään) on vahva mielipide.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

Hra. Gleb

Quote from: Mika on 11.07.2009, 19:08:00Voidaan täysin perustellusti kysyä, mitä Jussi valtuuustossa tekee, jos hän ei saa suutaan auki silloinkaan, kun siellä käsitellään asioita, joista hänellä  (ja hänen äänestäjillään) on vahva mielipide.

No annappas sitten lyhyt lista niistä asialistalla olleista asioista, joihin olisi tullut puuttua.

Maastamuuttaja

Uskon JHA:n poikkeuksellisen teräviin analyyttisiin kykyihin, myös valtuustotoiminnassa.

Taikakaulin

Quote from: Kyuu Eturautti on 07.07.2009, 10:42:52

Voitteko kertoo kenestä on kyse? Mulla ei nyt oikeen leikkaa.
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Kullervo Kalervonpoika

Minä en pidä (äänestäjänä) yhtään huonona sellaista seikkaa, että ehdokkaani opiskelee kunnolla luottamustehtävänsä ja puhuu vähän (mutta asiaa) - sen sijaan että hän keskittyisi arhinmäkeläiseen mistään-en-oikein-mitään-tiedä-mutta-silti-olen-jotain-mieltä-öyhötykseen.
---
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com

Jiri Keronen

En valitettavasti voinut äänestää Halla-ahoa, koska asun Turussa. Olisin kuitenkin äänestänyt häntä, jos se vain olisi ollut mahdollista. Koska ei ollut, lähdin itse ehdolle.

Toisessa vaihtoehtotodellisuudessa, jossa olisin äänestänyt Halla-ahoa, minua ei kiinnostaisi lainkaan, vaikka Halla-aho ei edes osallistuisi yhteenkään kunnanvaltuuston kokoukseen, jossa ei käsiteltäisi mokutukseen tai mamutukseen suoraan liittyvää asiaa. Näkisin, että olisin saanut äänelleni vastinetta jo sillä mediamylläkällä (johon liittyvät tällaiset mitäänsanomattomat "Vallassa Halla-aho toimi kuin kaikki ensimmäisen kauden valtuutetut"-uutisoinnit), joka hänen äänivyörystään seurasi. Nämä ihmiset yrittävät jeesustella esittämällä, että ihmisiä olisi pitänyt äänestää kunnanvaltuustoon pääasiassa kunnallisten mielipiteiden perusteella, vaikka todennäköisesti heidän omat perustelunsa olivat jotain väliltä "noku se oli suvaitsevainen nainen" ja "noku se kannattaa nettilataamisen laillistamista", jotka nekään eivät liity millään tavalla kunnallispolitiikkaan.

Tämä juttu oli taas täydellinen esimerkki siitä, että Halla-aho, Homma ja kaikki siihen liittyvät asiat tarvitsevat mediaa huomattavasti vähemmän kuin media tarvitsee heitä/meitä.
Suoraa demokratiaa ja vapautta kaikille.

Vae Victis -blogini