News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2015-02-18 HS: Minä olen Charlie -näyttely suljettiin Helsingissä

Started by Alaric, 18.02.2015, 17:57:40

Previous topic - Next topic

sivullinen.

Quote from: Leso on 18.02.2015, 18:11:11
Ja katso! uutista on päivitetty!

Charlie Hebdo -lehteä on jo ennestään myynnissä Rosebudin myymälässä, mutta tällä viikolla lehden numerot otettiin pois näyteikkunoista ja keskeisiltä hyllypaikoilta turvallisuussyistä.

Tästä aiheesta taas on jo oma ketju: 2015-02-15 HS: Kirjakauppias poistaa Charlie Hebdo -lehdet

Joten näyttely siirtyy turvallisuussyistä kirjakauppaan, joka turvallisuussyistä poisti jo pelkän lehdenkin näkyvistä. Kovin suurta näkyvyyttä ei näyttelylle ole siten odotettavissa. Jossain pienessä pimeässä takahuoneessa, johon pääsee vain pyynnöstä, uskaltaa jopa Helsingissä näytellä Allahin kuvia. Se on sitä sananvapautta. Tämän jälkeen Stubb voi hymysuin kertoa Brysselin toveripiireissä, miten Suomessa ei alistuttu Pariisin iskun takia, eikä edes Tanskan tapahtumat lannistaneet tätä juuri äsken sananvapauspalkinnon saanutta urhoollista maata. Täällä on yhä lupa näyttää Charlie Hebdon kyseenalaisia kuvia; täällä on yhä sananvapaus, jota virkavalta suojelee, ja jonka puolesta kaikki ministerit ovat valmiita kaikkiin tarvittaviin tekoihin. Charlie Hebdo lisäsi uuden kappaleen Eurostoliiton näytelmäkerhon ohjelmatarjontaan Niskalenkkien Isännän, Venäjän joukot virtaavat Donille ja monen muun koko kansan suosikin rinnalle.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

akez

Quote from: Alaric on 18.02.2015, 17:57:40
Quote from: Helsingin SanomatMinä olen Charlie -näyttely koettiin turvallisuusuhaksi ja suljettiin – edessä muutto uusiin tiloihin Helsingissä
Eli ei mitään dramaattista, jokin mystinen mahdollinen turvallisuusuhka vain. Mikähän ryhmä moista uhkaa tämän kaltaiselle näyttelylle voisi aiheuttaa? Varmaan äärioikeisto.

Kun Suomen rajat 1990-luvun alussa avattiin "pakolaislaumoille", niin jokainen ajatteleva ihminen tiesi, että tuosta ei pääosin koidu muuta kuin harmia, ongelmia ja pulmia. Harva kuitenkaan pysyi visioimaan edes pahimmissa painajaisunissaan, että tilanne muodostuu tiettyjen ryhmien osalta näin pahaksi. Nyt, jo parissa kymmenessä vuodessa harjoitetun politiikan ja suomalaisille syötetyn propagandan mukaiset rikkaudet ja voimavarat alkavat realisoitua ja näkymät ovat vielä karmeammat, kuin mitä kukaan saattoi kuvitella.

Miten ns. valtiovalta reagoi tähän?

Sama propaganda jatkuu. Sisäministeri kohotti kiintiöpakolaisten määrää, koska hätä jossakin kaukana on kuulemma niin kova, eikä asiaa muka voida hoitaa muulla tavalla kuin sillä, että otetaan joku sataa onnekasta lottovoittajaa lisää synnyttämään tänne ajanmittaan yhteiskunta, joka perustuu pelkoon, uhkaan ja väkivaltaan. Yhteiskunta, jossa kaikilla on paha olla. Yhteiskunta, joka pysyy koossa vain "taikaseinän" avulla. Yhteiskunta, jossa tutkijan sanojen mukaan tulee vain suvaita sitä, että aina välillä tapahtuu terroritekoja.

Mitä valtiovalta tekee?

Ei mitään, ei yhtikäs mitään. Jatkaa vain samaa menoa. Se ei saa ketään ulos maasta. Se ei lopeta tätä "pakolaisfarssia". Se haalii sotiin lähteneet terroristiveteraanitkin takaisin tänne ja aikoo terapoida näitä. Sama moku-propaganda jatkuu. (Valitse vuoden terroristi  :o, ah-hah-haa, mokumokumoku ...) Sama todellisuuden kieltäminen jatkuu. Sama valehtelu jatkuu. Sama bisneksen teko jatkuu. Samat tahot tienaavat edelleenkin "pakolaisilla".

Miten tällainen kollektiivihulluus, josta voi mediasta lukea, on voinut iskeä samaan aikaan melkein kaikkiin suomalaisiin puolueisiin? Vai tulevatko määräykset jo "keskusjohdolta" maan rajojen ulkopuolelta. Sitä sopii epäillä, sillä pako Suomesta ja politiikasta ylikansallisiin palkintovirkoihin on selvästi kiihtynyt viime aikoina.
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

Impi Syvärivi

Kiinteistön omistaa Keskinäinen eläkevakuutusyhtiö Varma.
"Ihmiset ovat toisiaan kohtaan hyvänsuopia, sävyisiä ja hitaita vihaan, mutta jos heitä kauan ärsytetään, korvaavat he koston ankaruudella sen viipymisen." -Olaus Magnus, Pohjoisten kansojen historia.

Leijona78

Quote from: Impi Syvärivi on 19.02.2015, 09:10:49
Kiinteistön omistaa Keskinäinen eläkevakuutusyhtiö Varma.

Tässä tapauksessa se vaikuttaa olevan harvinaisen epävarma.
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

B52

http://www.hs.fi/kulttuuri/a1424667310042?ref=hs-art-uusimmat-#2

Minä olen Charlie -näyttely jouduttiin sulkemaan jo kolmannen kerran

Suomen sarjakuvaseuran Minä olen Charlie -näyttelyllä on vaikeuksia löytää pysyvää näyttelytilaa. Maanantaina näyttely suljettiin jo kolmannen kerran, kun se ehti olla avoinna vain hetken Kirjasto 10:ssä Helsingin Elielinaukiolla.

Alun perin näyttely avattiin Arabianrannan kirjastossa, mistä se joutui viime viikolla siirtymään Rosebudin myymälään Kaivokadulle. Kiinteistöjen omistajat ovat pyytäneet sulkemaan näyttelyn kaikissa kolmessa paikassa.

"Jälleen kerran tapahtui niin, että kiinteistön omistaja pyysi poistamaan näyttelyn", sarjakuvaseuran toiminnanjohtaja Kalle Hakkola kertaa maanantain tapahtumia. "Näyttely ehti olla auki 15 minuuttia ennen kuin se poistettiin."

"Huomenna pidetään kokous, jossa päätetään, mitä tehdään. Todennäköisesti emme voi jatkaa Kirjasto 10:ssä eli pitää taas alkaa etsiä uutta paikkaa näyttelylle."

Kirjasto 10:n johtaja Kari Lämsä ei osaa vielä sanoa, onko näyttely nyt lopullisesti vai vain väliaikaisesti suljettu.

"Kiinteistön omistaja haluaa tehdä asiasta ensin oman selvityksensä", hän sanoo. "Myös poliisi on tehnyt näyttelystä turvallisuusselvityksen, ja heidän mielestään ongelma ei ole näyttelyn sisältö, vaan sen ympärillä velloneet asiat."

Minä olen Charlie -näyttelyssä suomalaiset sarjakuva- ja pilapiirtäjät osoittavat kunnioitustaan Charlie Hebdo -lehden toimitukseen tehdyn terrori-iskun uhreille. Iskussa kuoli kaikkiaan 12 henkeä.

Näyttelyyn ovat tehneet teoksia JP Ahonen, Pertti Jarla, Petri Koikkalainen, Timo Kokkila, Heikki Paakkanen, Milla Paloniemi, Jope Pitkänen, Ville Ranta, Joonas Rinta-Kanto ja Aino Sutinen.

Näyttely suljettiin Arabianrannan kirjastossa sen jälkeen, kun Kööpenhaminassa tehtiin kaksi terrori-iskua toissaviikonloppuna. Toinen iskuista kohdistui tilaisuuteen, jossa esiintyi Muhammed-pilakuvista tunnettu ruotsalaispiirtäjä Lars Vilks.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

Rubiikinkuutio

Quote from: Asra on 18.02.2015, 18:07:11
Tällaiset näyttelyt ovat roskaa.

Oliko se tämä ainut julkisuudessa pyörinyt kuva joka sai sinut tuomitsemaan koko näyttelyn roskaksi?

(http://hs12.snstatic.fi/webkuva/taysi/700/1424063125167?ts=776)

Vai oliko se joku muu kuva näyttelyssä? Miksi tuo kuva on sinusta roskaa?
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Professori

Yhtään terrori-iskua ei ole tapahtunut, mutta silti suomalainen yhteiskunta on polvillaan muslimien edessä. Ja sen takia koko elämäntapamme on suuntautunut uudenlaisille raiteille; raiteille joilla ihmisiä ja elämänmenoa ohjaa ja rajoittaa pelko. 

Juuri tämä oli mielessäni kun kirjoitin tämän tekstin:
QuoteKuitenkin tiedostan, etteivät humanitaarisessa maahanmuutossa pahinta ole sen kautta sattuvat yksittäiset väkivallanteot tai korkeat kustannukset. Ei edes maahamme leviävä terrorismi vaan koko yhteiskunnan muuttuminen turvallisesta Suomesta sellaiseksi, jota kuvaa parhaiten uutinen monikulttuuristumisessaan meitä paljon pidemmällä olevassa Ruotsissa.

Nyt valitun tien päässä emme uskalla päästää lapsiamme yksin ulos, emme tyttäriämme kaupungille, emmekä järjestää islamiin liittyviä tilaisuuksia. Emme myöskään uskoalla puhua asioista julkisesti vaan ainoastaan supattaen luotettavaksi tiedettyjen henkilöiden kanssa. Koko elämäämme leimaa pelko.
Niin kauan kuin yhteiskunnassa on todellinen sananvapaus se ei voi olla läpeensä mätä. Sen sijaan jokaisesta läpeensä mädästä yhteiskunnasta puuttuu todellinen sananvapaus.
Lisää ajatuksia: http://professorinajatuksia.blogspot.com/

Siili

Stubb twiittasi jossain vaiheessa kovasti olevansa Charlie Hebdo.  Olisikohan hänellä munaa antaa valtion tiloja näyttelyn pitopaikaksi, nyt kun yksityisillä näyttää menevän pupu pöksyyn?  Tuskinpa.

Hesari kenties kuvittelee edelleen olevansa jonkin sortin suomalaisen sananvapauden kärkitoteuttaja.  Suostuisikohan se antamaan omia tilojaan näyttelyä varten?  Tuskinpa sekään.

Eli nämä itsensä suomalaisen sananvapauden sankareiksi nostaneet ovat tiukan paikan tullen pelkkiä paskanpuhujia.

Mehud

Tuo näyttely vaeltelee "pakolaisena", eikä missään saa rauhaa, koska viranomaiset eivät pysty takaamaan tavallisen taidenäyttelyn turvallisuutta. Islamilainen uhka tuntuu olevan kiinteistöille niin suuri, että ei uskalleta antaa sananvapautta puolustavalle näyttelylle paikkaa.

Tämä on jo toimivaa terrorismiä, kun ihmiset eivät voi katsella kuvia ilman uhkaa. Kiinteistön omistajat ovat täysin rähmällään islamin edessä. Tämä on kokoomuslaista "suoraselkäisyyttä".
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

dothefake

"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Rubiikinkuutio

Quote from: Siili on 23.02.2015, 18:06:01

Hesari kenties kuvittelee edelleen olevansa jonkin sortin suomalaisen sananvapauden kärkitoteuttaja.  Suostuisikohan se antamaan omia tilojaan näyttelyä varten? 

HEI! Hyvä idea! Sanomatalolla on näyttelytila aivan keskustassa. Nyt olisi jonkun kansalaisliikkeen aika? Kyka nimellinen pystyttää facebookkiin?
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

acc

Taipuminen uhan edessä antaa signaalin, että uhkaaminen kannattaa. Siis uhkaajat uhkaavat jatkossa entistä enemmän. Kun muut ryhmät huomaavat uhkaamisen toimivan, nekin voivat ottaa uhkaamisen työvälineekseen. Jotta uhka olisi uskottava, tarvitaan tekoja. Islamin uhkan uskottavuutta on rakennettu terrorilla, pommi-iskuilla ja äärimmäisillä, videoidulla julmuuksilla.
2017 Personality 13: Existentialism via Solzhenitsyn and the Gulag
(Huomaa: käsittämätön feministin raivokohtaus, kohta 42:00 eteenpäin)
https://www.youtube.com/watch?v=w84uRYq0Uc8

rölli2

suomalainen sananvapaus on sitä, että sunnimuslimi saa sananvapauspalkinnon vain koska on somali. todelliset sananvapuspalkinnon ansainneet menettivät henkensä terroristien aseista. terroristien jotka edustavat samaa uskonlahkoa, sunnalaisuutta kuin sananvapuden airut husu. suomesta on tullut sairas yhteiskunta :facepalm:

Leso

Mun kämppään saa pystyttää, vaikkei nauloja seiniin varsinaisesti ole sallittu.
Se on sitten, että minä valikoin yleisön.

Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Mursu

Koskakohan kiinteistöjen omistajat alkavat päättää mitä kirjojakin kirjastoihin saa ottaa. Tässä kaupunginkirjaston olisi pitänyt ottaa selkeä kanta ja sanoa: "Turpa kiinni" vaatimuksille.

RP

Quote from: B52 on 23.02.2015, 17:43:01
"Kiinteistön omistaja haluaa tehdä asiasta ensin oman selvityksensä", hän sanoo. "Myös poliisi on tehnyt näyttelystä turvallisuusselvityksen, ja heidän mielestään ongelma ei ole näyttelyn sisältö, vaan sen ympärillä velloneet asiat."

Tosiaankin, piirrustukset paperilla eivät ole uhka kaupunkilaisten turvallisuudelle, vaan kaupungilla vellovat muslimit.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

ruikonperä

Kyse ei ole pelosta vaan siitä ettei halua tulla tapetuksi.
Mikä on Valitun kansan osuus Euroopan tuhossa

Blanc73

Ja näin muslimiterroristit ovat onnistuneet tavotteissaan. Sanattomaksi vetää.
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

dothefake

"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

RP

QuoteMinä olen Charlie -näyttely on viimein löytänyt pysyvän sijoituspaikan ja avattu uudestaan yleisölle. Kolme kertaa suljettu näyttely siirtyi keskiviikkona Kallion kirjastoon, jossa se on avoinna kahden viikon ajan 18. maaliskuuta saakka.

Kirjasto on Helsingin kaupungin omistuksessa, ja rakennusta hallinnoiva Tilakeskus on ilmoittanut "tekevänsä kaikkensa, että näyttely voi olla avoinna", kertoo Suomen sarjakuvaseuran toiminnanjohtaja Kalle Hakkola.

"Tavoitteena on, että Kallion jälkeen näyttely kiertäisi muissa kirjastoissa, mutta tästä ei ole vielä tarkempaa tietoa."

Näyttelyn teoksista ollaan tekemässä myös lisäkopioita, sillä kiinnostusta on ilmennyt myös muualla Suomessa. Näillä näkymin Minä olen Charlie -näyttely nähdään kevään aikana ainakin Turussa ja Oulussa.
http://www.metro.fi/uutiset/a1387810070184
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Jaska Pankkaaja

Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Roope

QuoteKopio Suomen sarjakuvaseuran Minä olen Charlie -näyttelystä on esillä Helsingin Vasemmistoliiton vaalitilassa Kalliossa 10–18.3. Näyttelyn esillepano on samalla haaste myös muille puolueille tarjota näyttelylle tilat.

– Näyttelyn esillepanoon liittyvien ongelmien takia meille on tärkeintä, että mahdollisimman moni saa mahdollisuuden nähdä itse näyttelyn ja siinä mukana olevat työt. Siksi otamme näyttelystä useampia kopioita. Näin päästään kenties puhumaan sisällöstä, sananvapaudesta ja jättämään tämä vaihe taakse, toteaa Suomen sarjakuvaseuran toiminnanjohtaja Kalle Hakkola.
...
– Ei ole hyväksyttävää, että alistumme väkivallalle ja annamme sen määrittää mitä uskalletaan sanoa. Eri asia on sitten mitä on oikein tai hyväksyttävää. Halusimme tarjoamalla tilat osoittaa, että myös puolueet kantavat osaltaan vastuun sananvapauden edistämisestä, kaupunginvaltuutettu Dan Koivulaakso sanoo.
Kansan Uutiset: Kolmesti kielletty Minä olen Charlie -näyttely vasemmistoliiton vaalitilassa 10.3.2015

Arvostan elettä.

Mutta mitä ihmettä Dan tuossa yrittää sanoa? Että hän haluaa edistää sananvapautta, mutta hänen mielestään ei ole hyväksyttävää ottaa piirtäjien lailla kantaa islamistiterroriin?
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset