News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Bussikuskin mallikas teko sai raikuvat aplodit

Started by Faidros., 11.04.2015, 10:24:00

Previous topic - Next topic

Faidros.

Virolaisella korostuksella puhunut bussikuski...
...yllättavä avustusalttius sai jopa suomea äidinkielenään puhuvat matkustajat juttusille keskenään.
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/bussikuskin-mallikas-teko-sai-matkustajilta-raikuvat-aplodit/4983072
Siis käsittämätöntä! Virolainen bussikuski pelastaa suomenkielen varmalta kuolemalta. :roll:
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Jaska Pankkaaja

Bonnier ei löytänyt yhtään sankarineekeriä tuolle päivälle?  :'(
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

foobar

Tästä syystä tarvitsemme nopeasti ja paljon pääkaupunkiseudullemme nuoria kielitaidottomia miehiä Somaliasta ja Irakista. Muutoin suomalaisuudelle käy köyhyydessään huonosti.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Eino P. Keravalta

Kuinkahan moni myöhästyi jatkoyhteydestä siksi, että kuski lähti auton ulkopuolelle haahuilemaan?

Ja on se nyt perkelettä, ettei bussissakaan saa rauhassa matkustaa ilman, että joutuu kuuntelemaan kanssamatkustajien älämölöä!

Pitäydyn edelleen omassa autossani.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Elemosina

Hienosti toimittu bussikuskilta kun auttoi matkustajaa noin pitkälle.
Supisuomalaiset kantapeikkobussikuskithan eivät koskaan tee mitään vastaavaa..
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

guest8096

Quote from: Eino P. Keravalta on 11.04.2015, 10:28:40
Kuinkahan moni myöhästyi jatkoyhteydestä siksi, että kuski lähti auton ulkopuolelle haahuilemaan?

Jotain tuollaista tapahtui minulle kassajonossa. Edellä oleva asiakas ja myyjä alkoivat käydä varttitunnin keskustelua,  ja välillä rempseästi korostivat, että eihän tässä ole kiire mihinkään. Minulla vain sattui juuri silloin olemaan kiire ja juuri tuo johti myöhästymiseen.

Aukusti Jylhä

Jutun sävähdyttävin seikka taisi olla se, että tapaus sai ventovieraat juttelemaan toisilleen. Tuppisuu suomalainen siis puhui toiselle tuppisuu suomalaiselle!! OMG!!

Henk.koht. mua ärsyttää suunnattoman paljon tämä "tuppisuiset suomalaiset vain jurottavat julkisissa liikennevälineissä, ei soi bongorumpu, eikä sadetanssia näy!". Se varsinaisten pitämä älämölö tuntuu joillekin oleva se autuaaksi tekevä voima. Muutais johonki kehitysmaahan, siellä ihmiset kullä hölöttävä tauttoa, kaikkialla. Sanoisin jopa, että eivät kykene olemaan hiljaa ja paikoillaan varttia pidempään.
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

J.M

Quote from: Elemosina on 11.04.2015, 10:29:27
Supisuomalaiset kantapeikkobussikuskithan eivät koskaan tee mitään vastaavaa..

Ei. Me vain haistattelemme asiakkaille päivät pitkät ja kehotamme suksia... Vai mitä, Sanoman, Bonnierin ja YLEn zuurnalistit?

Quote from: Frida Hotell on 11.04.2015, 10:38:06
Jotain tuollaista tapahtui minulle kassajonossa. Edellä oleva asiakas ja myyjä alkoivat käydä varttitunnin keskustelua,  ja välillä rempseästi korostivat, että eihän tässä ole kiire mihinkään. Minulla vain sattui juuri silloin olemaan kiire ja juuri tuo johti myöhästymiseen.

Niin niin, mutta kun "MINULLA ei ole kiire, niin seisköön koko jono takana".

Tästä tuli mieleen eräs vähän vastaavanlainen tapaus vähän aikaa sitten, kun olin ajamassa vuoroa, joka tuotiin minulle ns. lennosta, eli vaihdoimme kuskia kesken vuoron. Vuoro tuli vaihtopaikalle noin kymmenen minuuttia myöhässä. Kuski kertoi, että kyydissä on rouva, jonka pitäisi ehtiä sinne-ja-sinne-jatkoyhteyteen, jolla oli lähtöaika 16.30. Tiesin jo vaihtopaikalla, että emme ehdi siiheksi perille, joten soitin suoraan jatkoyhteyden kuskille ja pyysin odottamaan minut ennen kuin lähtee. Olimme perillä kello 16.37. Ajoin oikein jatkoyhteyden ihan vierelle, että rouvalla olisi lyhyt matka vaihtaa autoa.

Mitä hän tokaisee ensimmäisenä? "En minä menekään tuohon vuoroon, mieheni soitti jo minulle taksin". OK. Kävi itse sanomassa kuskille, että en tule. Toiset siis odottelivat ylimääräiset seitsemän minuuttia rouvaa, joka ei edes mennyt vartavasten odottaneeseen jatkoyhteyteen, eikä hän voinut tulla sanomaan minulle jo ennen puolta, että "mieheni on tilannut minulle taksin".

Seitsemän minuuttia ei ole tolkuttoman pitkä aika, mutta kyse on periaatteesta. Miksi piti odotuttaa muita?

En unohda mainita, että ainakin 95% matkustajista on ihania ja huomaavaisia, ainakin täällä pöndellä. Kiitos heille!
"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

Taffu

Pitäisiköhän soittaa hyysärille oma kokemus. Pikavuorobussi ei pysähtynyt, vaikka hypin tasajalkaa, mutta sen takana tullut väärä pikavuoro sitten pysäyhtyi. Kuskina ollut ystävällinen suomalainen, suomea puhuva nainen soitti kilpailevan firman keskuksen kautta sille minut ohittaneelle kuskille, että jääpä seuraavaan kaupunkiin odottamaan. Ja siellähän se odotteli ja kohteliaasti tämäkin suomalainen, suomena puhuva mies pahoitteli asiaa.

Ylittäisikö julkaisukynnystä?

Tosin sitten hyysäri varmastikin etsisi kissojen ja koirien kanssa sellaisen taustaisen bussikuskin, joka otti asiakkaan kyytiin ihan oikeaoppisesti pikavuoropysäkiltä ja toteaisivat taas, etteivät bussit kulkisi ilman maahanmuuttajia.

Edit - hyysäri, MTV, en tiedä miksi jotenkin oletin hyysärin olleen julkaisija, mutta samapa tuo lopputuloksen kannalta :P

Mehud

Ensin virolainen kuljettaja vie työpaikan suomalaiselta kuljettajalta, sitten laiminlyö kuljetustehtävänsä, jättää linja-auton ilman valvontaa ja poistuu luvatta työpaikaltaan, sekä teoillaan myöhästyttää aikataulutettua julkista liikennettä. Mikä tässä oli ihailtavaa?

Mielestäni vähintään varoitus olisi työnantajan puolelta oikea suhtautuminen epäasialliseen käytökseen työaikana. Törkeästä piittaamattomuudesta tehtäväänsä kohtaan voisi kyllä antaa potkut ja siten vapauttaa kuljettajan paikka Suomalaiselle kuskille, jolla on korkeampi työmoraali.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

J.M

Quote from: Mehud on 11.04.2015, 11:47:15
jättää linja-auton ilman valvontaa

Tämä tuli itsellekin mieleen. Auto jäi siis pysäkille matkustajat kyydissä, oletettavasti rahalaukku/kassa autossa, kuski poistui näköyhteyden ulkopuolelle. En ehkä uskaltaisi kokeilla ainakaan pk-seudulla.
"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

Eino P. Keravalta

Joskus mamukuskilla on ollut aikaa jäädä jopa raiskailemaan matkustajaa bussin takaosaan päätepysäkillä.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

JKN

Tämähän vain todistaa, että me suomalaiset olemme niin rehellistä porukkaa, että kuski voi jättää kassan ja bussin vartiotta. Nopea tarkistus vain ensin, ettei kyydissä ole nuorisoa™, joka kernaasti veisi kassan ja koko bussin mukanaan like a boss. Vaatimaton ja maailmaa nähnyt kuski sanoisikin, että matkustajathan tässä aplodit ansaitsevat, eikä muualla näin voisi edes tehdä.

Malla

Quote from: Frida Hotell on 11.04.2015, 10:38:06
Quote from: Eino P. Keravalta on 11.04.2015, 10:28:40

No just. Jos minulla ei ole kiire eikä takanani jonossa ole ketään, päästän usein jonkun kiireisemmän oloisen tai lapsen edelle. Mutta VAIN jos takanani ei ole ketään.
Ja arvostan aikataulussa kulkevia busseja enemmän kuin hölinää, kiitos.

Toivoton tapaus

Ja tämähän se oli se olennaisin tieto:

QuoteMatkustajan mukaan kuski puhui suomea virolaiselta kuulostavalla korostuksella.

Jos kuski olisi puhunut suomea suomalaiselta kuulostavalla korostuksella, olisi jäänyt tämäkin juttu kirjoittamatta.
"Ei erilaisuus ole rikkautta - eikä köyhyyttä. Se on normaalia" Olli Löytty - Kulttuurin sekakäyttäjät

Osiossa rikostarinoita Suomesta: "Epäillyllä on ihonväri, hän osaa puhua ja hänen epäillään edustavan kansalaisuutta." - törö 28.3.2012

Varium et mutabile semper femina.

Nunc est bibendum!

Culus suge!

hamppari

QuoteKuskin noustessa autoon hänen palvelualttiudestaan ilahtuneet matkustajat puhkesivat spontaaneihin taputuksiin ja hurraa-huutoihin.

12 vuoteen en ole julkisia käyttänyt. Monikulttuuri lienee tehnyt tehtävänsä suomalaisille tässä ajassa. Vai tarinankerrontaako yllä oleva.
70-luvulla jännitimme 'kuuden miljoonan dollarin miehen' seikkailuja.
Nyt seuraamme kauhulla 'seitsemän miljardin euron naisen' sekoiluja.

guest8096

Quote from: hamppari on 11.04.2015, 13:41:24
12 vuoteen en ole julkisia käyttänyt. Monikulttuuri lienee tehnyt tehtävänsä suomalaisille tässä ajassa. Vai tarinankerrontaako yllä oleva.

Hurraa-huudot kyllä kuulostavat liioittelulta. Pari ihmistä on voinut taputtaa. Ja mitähän nämä "ennalta tuntemattomat suomea äidinkielenään puhuvat matkustajat" mahtoivat keskenään puhua? Mihin hemmettin se kuski lähti? - Hullu mies. - Ois kiirekin...

Nuivake

Suomalainen kun tekee työnsä normaalisti ja hyvin, ei kukaan noteeraa mitenkään. Miksi? Ei siinä ole mitään uutisoitavaa, teki mitä piti. Silti pieni YT:n vaara aina niskassa.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

rölli2

nämä the boss kirjoitukset ovat aina yhtä ääliömäisiä, missä viipyy juttu niistä lukuisista somalialaisista bussikuskeista :facepalm:

Kukko

QuoteSyyksi paljastui vanhempi mieshenkilö, jota kuljettaja kuului neuvovan jonkin matkan päässä sijaitsevalle vaihtopysäkille.

Asioita sivusta seuranneen matkustajan mukaan vanhemmalla miehellä tuntui olevan vaikeuksia ymmärtää mutkan taakse jäävän vaihtopysäkin sijainti.
----
Matkustajan mukaan kuski puhui suomea virolaiselta kuulostavalla korostuksella.

Ja onko koko episodin taustalla kuskin mahdollisesti huono suomenkielen taito kun matkustaja ei ymmärtänyt tämän sanallista opastusta?
Sananvapautta ei nähdä Euroopan unionissa enää kansalaisten suojautumiskeinona hallintoa vastaan, vaan sen käyttäminen nähdään rikoksena, joka antaa viranomaisille aseet kansalaisten syyttämiseksi "vihapuheesta" tai jostakin tekaistusta "rasismista".
-J. Sakari Hankamäki

Sekasikiö

Ihan sama vaikka tekijä olisi mistä maasta tahansa. Juttu antoi hyvän fiiliksen minulle, kun tuntuu nykypäivänä asiakaspalvelu ja vanhempien ihmisten kunnioitus olevan unohtunut kokonaan.
Onko enempi parempi?

Sour-One

Sitähän minäkin, ettei mallikss teko, kun virolainen!

Alapo

Eiköhän tämä juttu kuulu siihen sarjaan että tarvitaan noita virolaisiakin. Varsinkin kun pk-seudulla 150 kuskia jää syksyllä työttömäksi, kolmas osa varsinaisia, kolmasosa virolaisia, kolmasosa suomipoikia.

J.M

Quote from: Alapo on 11.04.2015, 22:42:35
Eiköhän tämä juttu kuulu siihen sarjaan että tarvitaan noita virolaisiakin. Varsinkin kun pk-seudulla 150 kuskia jää syksyllä työttömäksi, kolmas osa varsinaisia, kolmasosa virolaisia, kolmasosa suomipoikia.

On ymmärtääkseni ensimmäinen kerta aikoihin, kun pk-seudulla kuskeja jää oikeasti työttömiksi, että eivät pääse Lonka-sopimuksen nojalla firmasta toiseen. Onko näin?

dothefake

Tuskin suomipoikia, taitaa keski-ikä olla jo yli 80 v. suomipojilla.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Joutilas

- Anteeksi, voitteko kertoa, mistä voin nousta bussiin 125
- Se on tuossa metsän takana
- En oikein tunne tätä aluetta...
- Minä voin tulla näyttämään
- Ei sinun tarvitse, koko bussillinenhan joutuu odottamaan
- Kyllä mä tuun. Käyn samalla kusella. Rakko halkeaa.

maisteri

hohoijaa, suomipoika ei saa ajaa yli 80 kymppisenä.
Työttömäksi jää suomipojat, neekerit , musut ja virolaiset syksyllä.

wjp

Muistuu tässä mieleen kultaiselta 70-luvulta tapahtuma postilinjurista väliltä Liikasenvaara Kuusamo. Hieman  Liikasen vaaran jälkeen linjuri pysähtyi yksinäiselle maitolaiturille ja soitteli raikuvast torvea. Kun mitään ei tapahtunut, kuski saapasteli läheiseen mökkiin ja kopisteli paikallisen Kallen hereille ja kyytiin. Kalle tuli ja kiitteli että olis tullut synkkä viikonvaihde jos ois kaupassakäynti kirkolla jäänyt tekemättä. Kukaan ei hurrannut eikä taputtanut. Oli siihen aikaan ns.normimeininkiä.  Kuski puhui kuusamolaisittain ja taisi olla sukujaan joku Määttä kuten  n. puolet  kuusamolaisista. Muistelee Wanha P
Islam ymmärtää naista.

Alapo

Quote from: J.M on 11.04.2015, 22:48:48

On ymmärtääkseni ensimmäinen kerta aikoihin, kun pk-seudulla kuskeja jää oikeasti työttömiksi, että eivät pääse Lonka-sopimuksen nojalla firmasta toiseen. Onko näin?

On. Kehäradan tulo söi aika paljon työpaikkoja kun vantaan linjastoa muutettiin. Vuoden päästä kun länsimetro aloittaa jää lisää työttömiksi. Joitain pääsi lonka-sopimuksella, mutta aika vähän.