News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2015-03-07 Keskusta- ja demaripoliitikot eivät huolisi kokoomusta hallitukseen

Started by Topi Junkkari, 07.03.2015, 07:22:13

Previous topic - Next topic

Topi Junkkari

Minulle tämän kertoi HS, jolle sen on kertonut "12 maakuntalehden Lännen Media":

QuoteKolme neljästä keskustapoliitikosta haluaa sosiaalidemokraatit seuraavaan hallitukseen, kertoo 12 maakuntalehden Lännen Media.

Keskustalaiset antavat sen sijaan täystyrmäyksen porvaripohjalle, kun vain 23 prosenttia ottaisi Alexander Stubbin kokoomuksen hallitukseen.

Punamultahuuma on molemminpuolista, sillä vain 11 prosenttia SDP:n poliitikoista haluaa samaan hallitukseen kokoomuksen kanssa, kun taas kimppa keskustan kanssa saa 93 prosentin kannatuksen.
––
Perussuomalaisten hallitushaaveille niukka enemmistö keskustalaisista näyttää vihreää valoa, mutta demarivastaajista vain 21 prosenttia ottaisi Timo Soinin puolueen hallitukseen.

http://www.hs.fi/politiikka/a1425694685212
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Tavan

Demarit varmasti haaveilevat vihreistä ja vasemmistoliitosta itselleen apupuolueita punamultahallitukseen. Kepu on mielipuoli, jos valitsee kokoonpanoon mielummin vihreät ja vasemmistoliiton kuin persut. Petaavat itselleen uutta kannatuksen romahdusta luokkaa 2011, jos jättävät persut oppositioon. Demarithan hyväksyvät lopulta minkä tahansa koostumuksen, kunhan saavat itse olla siinä mukana.
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

Trendkill

Quote from: Tavan on 07.03.2015, 08:52:22
Demarit varmasti haaveilevat vihreistä ja vasemmistoliitosta itselleen apupuolueita punamultahallitukseen.

Itse kyllä luulen, että Vasemmistoliitto ei tule olemaan seuraavassa hallituksessa puhtaasti siitä syystä, että seuraava hallituskausi ei tule olemaan kenellekään herkkua, kun täytyy tehdä paljon vaikeita päätöksiä ja leikkauksia. Vaikea uskoa, että Vasemmistoliitto pystyisi hyväksymään "massiivisia" leikkauksia. Myös tämä vaalikausi on varmasti heikentänyt Vasemmistoliiton uskottavuutta hallituskumppanina. Ja jos Vasemmistoliiton eduskuntaryhmän koostumus vaalien seurauksena muuttuu entistä äärivasemmistolaisempaan suuntaan, niin voi olla jopa demareille kiusallista ja hankalaa sympata sellaista kylähullujen joukkoa.

Persujen hallitukseen menemisen näkökulmasta sanoisin, että heille demarit ovat vaarallisempia oppositiossa kuin Kokoomus. Kokoomus on aika kädetön oppositiossa, eikä varmaan Stubbikaan siellä kauan viihtyisi.
"Maahanmuuttopolitiikkaa on kiristetty, ja mä oon tämän hetkiseen tilanteeseen varsin tyytyväinen." - Timo Soini, Ykkösaamu 1.3.2014

Tragedian synty

Tänä keväänä mielestäni tärkeintä on näyttää Kokoomukselle, että Stubbin linja, jota on juuri ryhtynyt tukemaan plutokraattien edun kansalaisten edun edelle asettava Vartiainen, on tiensä päässä. Kokoomus ei tule muuttumaan ennen kuin se sysätään ulos hallituksesta. Lisäksi demarit on järkevää pitää hallituksessa nyt, kun puolueen uskollisimmat äänestäjät heittävät lusikoita nurkkiin, jotta ensi vaalikaudella ei tule tilaisuutta uudistua ja saada taas nuorempien ääniä.
Ceterum censeo Russiam esse delendam.