News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Halla-ahon lista Plus

Started by antero, 27.02.2015, 22:33:38

Previous topic - Next topic

Arvoton

Piilohyväksynnästä, että joku ihan kantis "intellektuelli" tossa ehti jo sanomaankin, että ihmisten väärät ruokailutottumukset tappavat Euroopassa ihmisiä enemmän kuin terroriteot. Ihan hyvä rinnastus, jos hän olisi ollut viisivuotias.

RP

Quote from: Ibn Matti on 01.03.2015, 09:51:49
Atte Kalevan islamin asiantuntemus olisi kovaa valuuttaa eduskunnassa:

http://attekaleva.fi/blogi/

Jos on pakko äänestää kokoomusta, tai haluaa suositella ehdokasta sukulaiselle, ja pelkää muun kuin kokoomuksen (tai ainkin persujen) ehdokkaan persujen ehdokkaan mainitsemisen johtavan välirikkoon...
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Sour-One

Suomi rahoitti terrorismia suoraan Atte ja Leila Kalevan välityksellä reilulla 30 miljoonalla eurolla. Tässäkö meriitit kansanedustajaehdokkaaksi ja terrorismin asiantuntijaksi?

Faidros.

Onko tuosta 30 miltsistä varma tieto jossain?
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Sour-One

Quote from: Faidros. on 01.03.2015, 13:04:48
Onko tuosta 30 miltsistä varma tieto jossain?

No ei tietenkään mitään sellaista tietoa, että valtiovalta olisi asian myöntänyt. Mutta täälläkin oli juttu noin 30 miljoonan lisämäärärahastra samoihin aikoihin, kun Kalveta vapautettiin. Laitan linkin jos löydän

Sepi

Ehdotan että puolet nuivista äänestää Muutosta ja puolet PS:n nuivia ehdokkaita, tällä tavalla emme saa ketään nuivaa eduskuntaan.
Edellä mainittu teksti ei edusta kirjoittajan oikeata mielipidettä, vaan mielipidepoliisien pelossa teksti on kirjoitettu itsesensuuria vahvasti harjoittaen.

Suomitalon renki

Jussi Wihonen vaikuttaisi Savo-Karjalassa olevan tunnettu ehdokas. Olen kuulut, että olisi ollut järjestelmässä esim. Halla-ahon vierailua Lieksaan. https://kayttajat.perussuomalaiset.fi/profile/18

Meiris Suominen

Quote from: antero on 28.02.2015, 20:06:06
Ykkös-vaaliteemojen perusteella Keski-Suomesta löytyisi kolme joilla potentaalia listalle, joista ehkä Toimi Kankaanniemi voisi olla paras vaihtoehto?

Toimi Kankaanniemi, Ent. kansanedustaja ja ministeri Jyväskylä, 65 v. Eläkeläinen Keski-Suomi
1 Suomi ja suomalaiset
Suomen itsenäisyyden palauttaminen on tärkeää. Vastuiden ottaminen muiden euromaiden ja pankkien veloista on lopetettava. Maahanmuuttopolitiikan on oltava nykyistä tiukempaa, mutta inhimillistä.

Teuvo Hakkarainen, kansanedustaja, sahuri, Viitasaari, 54 v.
1 Maahanmuutto
Vapaamatkustajien maahanmuutto on estettävä pikakäännytyslailla. Suomi ei ole maailman sosiaalitoimisto eikä koko maapallon vepasto.

Eero T. Paananen, Hälytyskeskuspäivystäjä, merkonomi, Jyväskylä, 33 v. Keski-Suomi
1 Maahanmuutto/pakolaisuus
Valikoiva maahanmuutto pisteytyksellä. Tervetuloa ne joilta edellytykset itsensä elättämiseen ja yhteiskuntaan integroitumiseen löytyvät. Pakolaisia tulisi auttaa lähtömaansa läheisyydessä.

Nyt kun olen näiden herrojen kanssa kiertänyt maakuntaa neljä viikonloppua, niin voin todeta että heistä kukaan ei ole ottanut maahanmuuttoa puheissaan esiin. Minä puolestani olen jo saanut osittain rasistin leiman ainakin Jyväskylän kävelykadulla. En siis kelpaa nuivaksi ehdokkaaksi ? Jokaisen puheen olen aloittanut maahanmuuttoteemalla ja olen saanut erittäin paljon kannatusta myös naisien keskuudessa. Toimi ajaa eroa EU:sta, Teuvo on Teuvo, Eeron on vaikea olla kovin maahanmuuttokriittinen, kun ulkomaalistaustainen vaimo ja lapsi seuraa vieressä mitä isi puhuu.  ;)

antero

Quote from: Meiris Suominen on 01.03.2015, 14:18:38
Ykkös-vaaliteemojen perusteella Keski-Suomesta löytyisi kolme joilla potentaalia listalle, joista ehkä Toimi Kankaanniemi voisi olla paras vaihtoehto?

Toimi Kankaanniemi, Ent. kansanedustaja ja ministeri Jyväskylä, 65 v. Eläkeläinen Keski-Suomi
1 Suomi ja suomalaiset
Suomen itsenäisyyden palauttaminen on tärkeää. Vastuiden ottaminen muiden euromaiden ja pankkien veloista on lopetettava. Maahanmuuttopolitiikan on oltava nykyistä tiukempaa, mutta inhimillistä.

1 Maahanmuutto
Vapaamatkustajien maahanmuutto on estettävä pikakäännytyslailla. Suomi ei ole maailman sosiaalitoimisto eikä koko maapallon vepasto.

Eero T. Paananen, Hälytyskeskuspäivystäjä, merkonomi, Jyväskylä, 33 v. Keski-Suomi
Valikoiva maahanmuutto pisteytyksellä. Tervetuloa ne joilta edellytykset itsensä elättämiseen ja yhteiskuntaan integroitumiseen löytyvät. Pakolaisia tulisi auttaa lähtömaansa läheisyydessä.

Nyt kun olen näiden herrojen kanssa kiertänyt maakuntaa neljä viikonloppua, niin voin todeta että heistä kukaan ei ole ottanut maahanmuuttoa puheissaan esiin. Minä puolestani olen jo saanut osittain rasistin leiman ainakin Jyväskylän kävelykadulla. En siis kelpaa nuivaksi ehdokkaaksi ? Jokaisen puheen olen aloittanut maahanmuuttoteemalla ja olen saanut erittäin paljon kannatusta myös naisien keskuudessa. Toimi ajaa eroa EU:sta, Teuvo on Teuvo, Eeron on vaikea olla kovin maahanmuuttokriittinen, kun ulkomaalistaustainen vaimo ja lapsi seuraa vieressä mitä isi puhuu.  ;)
Seuraavan kerran kun olet liikkeellä Toimin ja/tai Eeron kanssa, niin kysäiseppä mistä syystä he eivät ole kertaakaan ottaneet maahanmuuttoa esiin puheissaan. Niin saadaan kolikon toinenkin puoli näytille. Tai pyydä heitä kommentoimaan suoraan tänne homma-foorumiin, jos vain suinkin "ehtivät".

Ja toisaalta, miksi sinulla ei vaaliteemoissa ykkösenä ole maahanmuutto, jos se kerran käytännössä on sinun ykkösteemasi, vai onko?

Edit:Typå
Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!

JoKaGO

Quote from: antero on 01.03.2015, 20:19:36
Ja toisaalta, miksi sinulla ei vaaliteemoissa ykkösenä ole maahanmuutto, jos se kerran käytännössä on sinun ykkösteemasi, vai onko?

No hei, Meiris on poliitikko. Eli se valehtelee silloin kun huulet heiluu.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

L.N

1 Suomi ja suomalaiset

1 Maahanmuutto

Nyt kun olen näiden herrojen kanssa kiertänyt maakuntaa neljä viikonloppua, niin voin todeta että heistä kukaan ei ole ottanut maahanmuuttoa puheissaan esiin. Minä puolestani olen jo saanut osittain rasistin leiman ainakin Jyväskylän kävelykadulla. En siis kelpaa nuivaksi ehdokkaaksi ? Jokaisen puheen olen aloittanut maahanmuuttoteemalla ja olen saanut erittäin paljon kannatusta myös naisien keskuudessa. Toimi ajaa eroa EU:sta, Teuvo on Teuvo, Eeron on vaikea olla kovin maahanmuuttokriittinen, kun ulkomaalistaustainen vaimo ja lapsi seuraa vieressä mitä isi puhuu;)
Seuraavan kerran kun olet liikkeellä Toimin ja/tai Eeron kanssa, niin kysäiseppä mistä syystä he eivät ole kertaakaan ottaneet maahanmuuttoa esiin puheissaan. Niin saadaan kolikon toinenkin puoli näytille. Tai pyydä heitä kommentoimaan suoraan tänne homma-foorumiin, jos vain suinkin "ehtivät".

Edit:Typå
Miksi olisi vaikeaa kritisoida maahanmuuttoa, vaikka vaimo olisikin ulkomaalaistaustainen? Maahanmuuttoa ja -muuttajia kun on niin monenlaista. EDIT: Siihen en ota kantaa, mistä E.P ihmisten kanssa juttelee, kun en ole ollut kuulemassa.

Soittelin Eeron kanssa tänään pitkän puhelun. Tutustuin herraan neljä vuotta sitten vaaliturneella. Eeron ykkösteema on maahanmuutto/pakolaisuus. Asian voi tarkistaa hänen sivuiltaan. Eero onkin tänne muutaman viestin kirjoitellut ja on vaihtamassa itseään nimelliseksi, niin pääsette tenttaamaan kunnolla. Oma ääneni on näillä näkymin menossa Eero Paanaselle. Olen useamman kerran lukenut foorumilta, että harmi kun Nortunen ei ole ehdolla tms. Arvomaailmamme minun ja Paanasen välillä ovat hyvin saman kaltaisia, joten koska en ole mukana, uskallan suositella häntä. En sano tätä sillä, että kuvittelisin olevani "joku isompi ja tärkeämpikin poliitikko", vaan siksi, että äänestämällä Eero Paanasta, äänestät tolkun miestä. Miestä joka haluaa järkeä maahanmuuttoon ja kannattaa rangaistuksien koventamista vastaamaan kansalaisten oikeustajua. https://vaalit.perussuomalaiset.fi/ehdokkaat/eero-t.-paananen

kurko69

Itse kuulun Uudenmaan piiriin ja suunnittelen Pauli Vahteran äänestämistä, hänellä on tieto hallussa.

Muita ehdokkaita ovat Jussi Niinistö, Teemu Lahtinen ja Simon Elo.
Tämä on täysin pinnallinen asia. Tämä on muotia taviksille. Heille myydään ajatusta, jossa he nousevat tavisten yläpuolelle tässä tapauksessa ulkomaalaisen poikaystävän kautta, koska multikulti on kul. Ironista tietysti on se, että sillä tavoin he tekevät itsestään todellisen taviksen. -elven archer

Meiris Suominen

Quote from: JoKaGO on 01.03.2015, 21:05:57

No hei JoKaGo, Minä EN ole poliitikko eikä minua ole kasvatettu valehtelemaan. Inhoan valehtelua yli kaiken, ja se olikin suurin syy miksi edes lähdin ehdolle. Kun kansalle valehdellaan päin naamaa koko ajan. Käy sinäkin katsomassa omilta sivuiltani videopätkät niin kuulet mitä ne minun liikkuvat huuleni sanovat. Aika tylyä sanoa valehtelijaksi, kun et tunne minua. Ne, jotka tuntevat sanovat liiankin totuudentorveksi ja suorapuheiseksi. Tuolla asenteella ei kai voi äänestää ketään, kun kaikki politiikkaan pyrkivätkin ovat jo valmiiksi valehtelijoita.

antero

Quote from: Meiris Suominen on 01.03.2015, 23:03:16
Quote from: JoKaGO on 01.03.2015, 21:05:57

No hei JoKaGo, Minä EN ole poliitikko eikä minua ole kasvatettu valehtelemaan. Inhoan valehtelua yli kaiken, ja se olikin suurin syy miksi edes lähdin ehdolle. Kun kansalle valehdellaan päin naamaa koko ajan. Käy sinäkin katsomassa omilta sivuiltani videopätkät niin kuulet mitä ne minun liikkuvat huuleni sanovat. Aika tylyä sanoa valehtelijaksi, kun et tunne minua. Ne, jotka tuntevat sanovat liiankin totuudentorveksi ja suorapuheiseksi. Tuolla asenteella ei kai voi äänestää ketään, kun kaikki politiikkaan pyrkivätkin ovat jo valmiiksi valehtelijoita.
Meiris, mikäs on sinun vastauksesi tuohon kysymykseen:
Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!

mäkelä86

Quote from: Tosiasiallinen Nuiva on 27.02.2015, 23:32:57
Quote from: B52 on 27.02.2015, 22:44:17
^ Ei Juhoa tarvitse sen enempää nostaa, menee muutenkin läpi.

Todennäköisesti. Tietenkin nuivien äänten keskittäminen takaisi sen.

Halla-aho sanoi ettei suosittele istuvia kansanedustajia, joten tämä varmaankin ratkaisi asian miksi Eerola ei ole listassa (tosin Immosta hän suosittelee). Jos itse olisin ko. vaalipiirissä, niin varmaankin äänestäisin Jani Mäkelää. Oman lisänsä tilanteeseen tuo se, että vaalipiirissä on useampi maakunta ja maakunnissahan monesti eräs tärkeimmistä äänestyskriteereistä on se, että saadaan oman maakunnan edustaja Arkadianmäelle.

Täsmälleen! Tämä on mielestäni Halla-ahon listan suurin ongelma. Se nimenomaan heikentää nuivien mahdollisuuksia joissakin vaalipiireissä, eikä lisää niitä. Näin kävi juuri viime vaaleissa Uudellamaalla. Ollaanpa nyt realisteja. Perussuomalaisten kannatus on alempi kuin viime vaaleissa, useassa vaalipiirissä menetetään paikkoja. Perussuomalaisia äänestää pääasiassa muut kuin maahanmuuttokriittiset ja maahanmuuttokriittiset uudet ehdokkaat joutuvat kilpailemaan oman listan sisällä myös istuvia kansanedustajia vastaan. On täysin mahdollista, että äänten keskittämiselläkään ei saada pidettyä edes nykyisiä edustajia, saati sitten hajauttamalla..

Quote from: Kalevi Aronen on 27.02.2015, 23:26:15
Täytyy harkita tota Uuttamaata. Toisaalta olen ajatellut Pauli Vahteraa, mutta onko nuivilla ajatus keskittää äänet Jussin listan mukaisesti. Saas nähdä.

Itse aion äänestää Pauli Vahteraa, koska mielestäni Perussuomalaiset tarvitsevat uskottavia ja edustavia henkilöitä riveihinsä ja maalaisjärkeä talouspolitiikkaan. Harmi, että Jussi suositteli Lahtista, vaikka Helsingin Sanomien mukaan lähimpänä paikkaa uusista ehdokkaista olisi Simon Elo, jota häntäkin voisin hyvin äänestää.

sivullinen.

Nuivuuden sijaan minä pidän ehdokkaan tärkeimpänä tekijänä kyvykkyyttä saada jotain aikaan. Pelkkä huutelu ei johda mihinkään. Koska suuret puolueet ovat yhä niin sitoutuneita päättömään kansanvaihtamispolitiikkaansa, ei tuleva hallitus tule missään nimessä hyväksymään minkäänkaltaista "rasismia" edes sitä sivuavaa keskustelua, joten kansanedustajien läpimenollakaan ei ole suurempaa merkitystä; sen todistaa myös Jytkyn -- eli itsenäisen Suomen historian suurimman vaalimullistuksen -- vaikutus, joka oli nolla niin talouden kuin maahanmuuttopolitiikan suhteen. Eduskuntaan pääsykään ei johda mihinkään. Vain sokea ja ikuinen optimisti saattaa kuvitella yhä toisin.

Kuseta minua kerran; se on sinun häpeäsi. Kuseta minua kahdesti; silloin saan itse hävetä itseäni, jota kusetetaan mennen tullen.

Ainoa asia, joka johtaa johonkin, on henkilön kyky tuoda esiin pakolaisten aiheuttamia ongelmia, avata keskustelua niistä ja esitellä suuntaviivoja, miten voisimme tulevaisuudessa muuttaa menoa järjellisempään suuntaan. Kyky, jossa tietenkin isoa osaa näytteli onni ja sattumien suma, saada pakolaispolitiikka keskusteluun ja keskustelun keskiöön oli Halla-ahon uroteko. Se vei asiaa askeleen eteenpäin. Seuraavaksi askeleeksi tarvittaisiin kuitenkin jo suorempia ja selvempiä ehdotuksia; keskustelun viemistä Ylen hallitsemasta puolueellisesta ympäristöstä toiseen; tai jotain muuta asiaa edistävää. Minusta jo useiden mainitsema Pauli Vahtera tuntuisi olevan kykenevin hieman yksityiskohtaisempiin suunnitelmiin, ja vaikka ne eivät vetoakkaan tunteisiin yhtä voimallisesti kuin Halla-ahon kirjoitukset, voisivat olla seuraava askel. En silti ole nähnyt edes Vahteralta mitään suurempaa kokonaisuutta käsittelevää suunnitelmaa. Vaihtoehto budjetti tai joku kunnon ehdotus todistaisi paljon. Perussuomalaisten esittämä vaihtoehto budjetti oli surkeuden huipentuma, ja todisti, ettei ainakaan nykyinen Perussuomalaisten johtoporras kykene mihinkään suunnitelmalliseen. Suuremman suunnitelman puuttumisesta johtuen hän jää sittenkin kysymysmerkiksi. Voi myös olla, ettei vielä ole yksityiskohtaisten ehdotusten aika, jolloin Vahteran tyyli on hieman aikaansa edellä, ja hänelle on voisi povata valoisampaa tulevaisuutta, jos hän jaksaa vain jatkaa linjallaan siihen asti.

Jari Leino -- ja Junes Lokka ja muuta muu muutoslainen -- on yrittänyt edetä suunnitelmallisuuden lisäämiseen sijaan keskustelun laajentamisella kansan käsiin valtiojohtoisten viestimien, kuten Ylen ja hesarin, käsistä. Se on erittäin hyvä askel -- askel kohti Suoraa Demokratiaa --, ja sen eteen on selvästi tehty töitä ja jotain etenemistäkin on jopa nähtävissä. Siten olisin toivonut Halla-ahon lisäävänsä listalleen myös muutoslaisia Iloveallpeoplen tavoin, vaikka on selvää, että Perussuomalainen puoluejohto sitä varmasti henkeen ja vereen vastustaisikin -- ja onhan Muutos puolueena perustettu nimenomaan Halla-ahon tukijoukoiksi.

Eero Paanaset ja muut vähemmin tunnetut ehdokkaat voivat olla hienoja miehiä ja naisia, mutta hienot ajatukset ilman tekoja, ovat arvottomia. Niistä ei saa edes penniä torilla. Atte Kaleva on mielenkiintoinen tapaus, sillä vaikka hänen vuokseen Suomi rahoitti islamisteja, ja vaikka hän ei omasta aloitteestaan aikaansaanut Islamin yhdistämistä mielissämme johonkin vastenmieliseen, hän sen kuitenkin aikaansai. Hän on siten kiitoksen ansainnut. Mutta mitä hän tekee eduskunnassa? Hän äänestäisi kuten Stubb sanoo jo todettiinkin, mutta sen lisäksi joutuu hän vaikenemaan Islamin pimeistä puolista puheissaankin, koska Stubb sanoo. Hänen arvonsa on suurempi, jos hän ei pääse läpi. Silloin Stubb ei päätä hänen sanoistaan. Moneen Perussuomalaiseen valitettavasti pätee sama asia: Herra P. tukki kansanedustajilta suut heti tultuaan "työmieheksi", joten rivijäsenien ellei jopa pelkkien kannattajien kannanotot ja teot ovat sen jälkeen edistäneet asiaa paremmin kuin eduskunnassa istuvien.

Loppujen lopuksi on aivan se ja sama, ketä äänestää, sillä äänestämällä ei voi vaikuttaa. Siitä saa suuren ilon, jos onnistuu äänestämään ehdokasta, joka pääsee läpi -- mutta vielä suuremman ilon saa, jos onnistuu äänestämään ehdokasta, joka jäisi Ylen mittauksien mukaan kauas läpipääsystä, mutta pääsisi silti läpi. Parasta olisi kuitenkin äänestää ehdokasta, jonka sanat ovat rehellisimmät ja ehdotukset uskottavimmat välittämättä siitä, pääseekö hän läpi vai ei. Silloin äänestemällä palkitsee häntä rehellisyydestä ja ehdotuksien teosta; silloin saa sisäisen rauhan tietäen tehneensä ennenkaikkea oikein. Ja lopulta oikeus ja totuus aina voittaa, ja silloin voi olla ylpeä itsestään, joka uskalsi ensimmäisten joukossa seistä suoraselkäisenä puolustaen sitä, minkä näki ja koki olevan oikein ja totta, muiden vielä tavoitellen omaa etuaan sosialistisen puoluediktatuurin keinoilla, jossa noudatetaan eturyhmien ohjeita, keskitetään ääniä, taktikoidaan ehdokasasettelussa ja valehdellaan julkisesti menestyksen saavuttamiseksi. Sillä voi onnistua varastamaan valtion kassasta vielä muutaman lantin itselleen, mutta Suomen valtion ollessa käytännössä konkurssissa eli sosialistisen puoluediktatuurin olevan vararikossa, on todennäköisempää, että saa lanttien sijaan pelkät ryöstöretkeltä kiinnijääneelle suodut "kunnianosoitukset".
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

ike60

Nyt kun olen näiden herrojen [Hakkarainen, Kankaanniemi, Paananen] kanssa kiertänyt maakuntaa neljä viikonloppua, niin voin todeta että heistä kukaan ei ole ottanut maahanmuuttoa puheissaan esiin. Minä puolestani olen jo saanut osittain rasistin leiman ainakin Jyväskylän kävelykadulla. En siis kelpaa nuivaksi ehdokkaaksi ? Jokaisen puheen olen aloittanut maahanmuuttoteemalla ja olen saanut erittäin paljon kannatusta myös naisien keskuudessa. Toimi ajaa eroa EU:sta, Teuvo on Teuvo, Eeron on vaikea olla kovin maahanmuuttokriittinen, kun ulkomaalistaustainen vaimo ja lapsi seuraa vieressä mitä isi puhuu.  ;)

Voisitko kertoa mitä maahanmuuttoteemoja olet nostanut esiin?

Pari hyvää olisi
1) PS:n maahanmuuttopoliittinen ohjelma
2) Tietoisuuden lisääminen Euroopan yhteisestä turvapaikkapolitiikasta (CEAS) ja sen tuhoisuudesta Suomelle

Maailmanmies

Quote from: Tosiasiallinen Nuiva on 01.03.2015, 10:33:24
Quote from: Ibn Matti on 01.03.2015, 09:51:49
Atte Kalevan islamin asiantuntemus olisi kovaa valuuttaa eduskunnassa:

Asiantuntemusta, kuinka hankkiudutaan muslimien panttivangiksi ja kuinka äänestetään eduskunnassa Stubbin komentojen mukaan?
Atte Kalevan suu on tukossa niin kauan kuin Kokoomusta johtaa Stubbin jengi.

Eero T. Paananen

1 Suomi ja suomalaiset

1 Maahanmuutto

Tervehdys

Emmekös me kiertäneet yhdessä ainoastaan Kinnula - Äänekoski kierroksen ja tietenkin Jyväskylän kävelykadun? Itse olen kierroksillani keskittynyt kansalaisten huolten kuuntelemiseen.
Muut ehdokkaat tekevät kampanjaansa kukin omalla tyylillänsä ja minulle ei ole siihen suun koputtamista. Kaikki mielestäni allekirjoittavat Perussuomalaisten maahanmuutto-ohjelman?

Vaimoni on tosiaan ulkomaalaistaustainen ja tänä vuonna tulee 10 vuotta täyteen yhteistä taivalta. Itselleni hän on toiminut esimerkkinä minkälaista maahanmuuttoa Suomeen haluaisin. Korkeakoulutettua, kielen ja kulttuurin omaksuvaa ja työtä vieroksumatonta maahanmuuttoa itse en ainakaan vastusta. Tosin työperäisessä maahanmuutossa tulisi silti ottaa huomioon tarvekiintiöt. Miten perheen läsnäolo vaikuttaa sihen, ettenkö voisi kritisoida Suomen epäonnistunutta maahanmuuttopolitiikkaa?

Mitä tulee ketjun aiheeseen. Halla-aho tehneen itse omat päätöksensä keitä listalleen ottaa. Suosituksia toki on hyvä tehdä, jos hyviä ehdokkaita kentältä löytyy.

Meiris Suominen

Quote from: Eero T. Paananen on 03.03.2015, 06:32:41

1 Suomi ja suomalaiset

1 Maahanmuutto

Tervehdys

Emmekös me kiertäneet yhdessä ainoastaan Kinnula - Äänekoski kierroksen ja tietenkin Jyväskylän kävelykadun? Itse olen kierroksillani keskittynyt kansalaisten huolten kuuntelemiseen.
Muut ehdokkaat tekevät kampanjaansa kukin omalla tyylillänsä ja minulle ei ole siihen suun koputtamista. Kaikki mielestäni allekirjoittavat Perussuomalaisten maahanmuutto-ohjelman?

Vaimoni on tosiaan ulkomaalaistaustainen ja tänä vuonna tulee 10 vuotta täyteen yhteistä taivalta. Itselleni hän on toiminut esimerkkinä minkälaista maahanmuuttoa Suomeen haluaisin. Korkeakoulutettua, kielen ja kulttuurin omaksuvaa ja työtä vieroksumatonta maahanmuuttoa itse en ainakaan vastusta. Tosin työperäisessä maahanmuutossa tulisi silti ottaa huomioon tarvekiintiöt. Miten perheen läsnäolo vaikuttaa sihen, ettenkö voisi kritisoida Suomen epäonnistunutta maahanmuuttopolitiikkaa?

Mitä tulee ketjun aiheeseen. Halla-aho tehneen itse omat päätöksensä keitä listalleen ottaa. Suosituksia toki on hyvä tehdä, jos hyviä ehdokkaita kentältä löytyy.

hei Eero, niin en ole kuullut sinun puhuvan maahanmuutosta ja siksi tämä kommentti. Tietenkin voi olla kriittinen ja varmaan oletkin koska sen kärkiteemaksesi olet ottanut, mutta yleensä kärkiteemastaan puhuu julkisesti. No kukin taaplaa tyylillään kuten totesit :) Puhutaan seuraavan kerran yhteen ääneen ja lujaa niin kaikille tulee selväksi mitä asiaa olemme ajamassa. Minulla varmaan ihan sama ajatus kuin sinulla, että jos ei vain tule ilmaisen koulutuksen perässä, vaan töihin, naimisiin ja suomalaista yhteiskuntaa rakentamaan, niin tervetuloa. Minullakin on ulkomaalaistaustaisia ystäviä, mutta kukaan ei ole tarvinnut tukiaisia opiskellakseen, mennäkseen töihin,  ostaakseen asuntonsa ja perustaakseen yrityksen. Eräs näistä ystävistäni työllistää tällä hetkellä noin 10 kantasuomalaista, maksaa yritysveroa ja menestyy hyvin. Eli on meillä ihan onnistunutta maahanmuuttoakin. Yleensä se juuri tulee silloin, kun muuttaa puolison vuoksi toiseen maahan, mutta vaatii myös tietynlaisen luonteenpiirteen halusta onnistua. Nähdään kävelykadulla !

Jari Leino

Ihan sivuhuomautuksena haluaisin tuoda esille sellaisen positiivisen havainnon, että kyllä pitkälle ollaan tultu.

Ei ole kauaakaan siitä, kun tuntui, että ehdokkaat yrittivät kaikin tavoin salata tai väistellä maahanmuuttokriittiset ajatuksensa.

Nyt otetaan jo tosissaan kisaa siitä, kuka on oikeasti maahanmuuttokriittisempi. ;)

Hyvään suuntaan ollaan toki menty.

coscarnorth

Hanna Mäntylän valinta hieman ihmetyttää. Niin täyspäiseltä ja mukavalta naiselta kuin hän vaikuttaakin, en ole koskaan kuullut että hän olisi nostanut nuivia teemoja esiin eduskunnassa. Jos valintakriteeriksi riittää jo pelkästään se, että äänestää tarvittaessa mamukriittisen linjan mukaisesti, luulisi että listalle olisi voinut aivan yhtä hyvin lisätä Niikot, Packalénit sun muut.
"False opinions are like false money, struck first of all by guilty men and thereafter circulated by honest people who perpetuate the crime without knowing what they are doing." -Joseph de Maistre

"Bad laws are the worst sort of tyranny." -Edmund Burke

Taikakaulin

Quote from: coscarnorth on 03.03.2015, 22:38:45
Hanna Mäntylän valinta hieman ihmetyttää. Niin täyspäiseltä ja mukavalta naiselta kuin hän vaikuttaakin, en ole koskaan kuullut että hän olisi nostanut nuivia teemoja esiin eduskunnassa.

Ainakin on ollut äänessä tässä paperittomien ilmaisten terveyspalveluiden vastustamisessa. Lisäksi hän ainakin kampanjoi Halla-ahon kanssa viime kevään Lapin-kiertueella. Toki hän on varmasti kaudellaan painottunut enemmän lappilaisia koskettaviin ongelmiin, mutta kukapa lappilainen ei olisi?

Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

SimoMäkelä

Simon Elo, Pauli Vahtera.

Taikakaulin

Se Uudenmaan ehdokas olisi varmasti voinut olla kuka vain kolmikosta Lahtinen, Elo ja Vahtera. Ajatukset maahanmuutosta on tällä kolmikolla hyvin selkeästi yhteneväiset. Arvatenkin Lahtinen on listalla eritoten Jussin ja hänen pitkän yhteisen historian takia. Hän merkitsee Jussille enemmänkin kuin vain maahanmuuttokriittistä ehdokasta.
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

antero

Lisäsin listalle 11 Keski-Suomi: Eero T. Paananen ja Toimi Kankaanniemi

mäkelä86

Quote from: coscarnorth on 03.03.2015, 22:38:45
Hanna Mäntylän valinta hieman ihmetyttää. Niin täyspäiseltä ja mukavalta naiselta kuin hän vaikuttaakin, en ole koskaan kuullut että hän olisi nostanut nuivia teemoja esiin eduskunnassa. Jos valintakriteeriksi riittää jo pelkästään se, että äänestää tarvittaessa mamukriittisen linjan mukaisesti, luulisi että listalle olisi voinut aivan yhtä hyvin lisätä Niikot, Packalénit sun muut.

Halla-ahon listalle on valikoitunut lähinnä Jussin kavereita, joko eduskunnasta tai facebookista. Tosin kuka nyt muita kuin kavereitaan suosittelisi. Eihän esim. Tammisen suosittelemattomuus olisi ollut vaihtoehto, koska Tamminen on Halla-ahon EU avustaja. Miltä se näyttäisi jos ei edes omaa avustajaansa suosittelisi? Hanna Mäntylä taas viihtyy samoissa lakanoissa tämän Tammisen kanssa. Olen tätä nuivaa skeneä seurannut alusta saakka ja Immosta ja Lahtista lukuunottamatta yksikään näistä listan henkilöistä ei ole tunnettu ja mukana tässä skenessä edes etäisesti.

Mielestäni tärkein kriteeri äänestettäessä on se, että äänestää puoluetta jossa maahanmuuttokriittisten on mahdollista ylipäänsä toimia, koska kyllä sitä kriittisyyttä löytyy vähän jokaiselta jos sitä ei puoluejohdon suvaitsevaisuuskiimassa kielletä. Ei Kokoomuksen äänestämisestä ole mitään hyötyä, koska puolueessa ei ole sijaa maahanmuuttokritiikille. Perussuomalaisten maahanmuuttolinja ei ole mitenkään epäselvä. Jos kadulta kysyy satunnaisesti keneltä tahansa, että mikä puolue Suomessa vastustaa maahanmuuttoa, niin saa varman vastauksen. Oletan myös että kaikki edustajat sitoutuvat vaaliohjelmaan ja äänestävät maahanmuutosta tämän mukaisesti. Se että tällainen ohjelma on olemassa, on kaikkein tärkeintä.

Rubiikinkuutio

Quote from: mäkelä86 on 05.03.2015, 08:32:56

Mielestäni tärkein kriteeri äänestettäessä on se, että äänestää puoluetta jossa maahanmuuttokriittisten on mahdollista ylipäänsä toimia

Toiseksi tärkein kriteeri on nuivien keskittää äänensä, koska hajaäänillä PS vajoaa entistä huonompaan suuntaan.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

James Hirvisaari

Quote from: Rubiikinkuutio on 05.03.2015, 08:40:27
Quote from: mäkelä86 on 05.03.2015, 08:32:56

Mielestäni tärkein kriteeri äänestettäessä on se, että äänestää puoluetta jossa maahanmuuttokriittisten on mahdollista ylipäänsä toimia

Toiseksi tärkein kriteeri on nuivien keskittää äänensä, koska hajaäänillä PS vajoaa entistä huonompaan suuntaan.

Kaikki hommailijathan voisivat keskittää äänensä muutospuolueen nuiville, jotka eivät halua pilata koko Suomea. Perussuomalaisten maahanmuutto-ohjelmassahan halutaan tunkea pakolaiset tasaisesti kuntiin ympäri Suomea ihan Ruotsin malliin.  :o
"Riittää, että kansa on sitä mieltä; muita perusteluja ei tarvita."
http://hirvisaari.fi

Topi Junkkari

Voi, kuinka odotankaan sitä, että vaalit ovat ohi, Perussuomalaiset hallituksessa, Muutos 2011 poistettu puoluerekisteristä ja Hirvisaari takaisin VR:n hommissa.

Parhaiten edistämme edellä mainittuja tavoitteita äänestämällä Halla-ahon suosittelemia ehdokkaita.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950