News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Maahanmuutto- ja pakolaisvastaanotto keskitettävä koko Suomessa yhteen paikkaan

Started by siviilitarkkailija, 24.02.2015, 14:54:24

Previous topic - Next topic

siviilitarkkailija

Ainoa asia jossa valtionhallinnon korporatiiviset suunnitelmat eivät näy, on vastaanotto- ja hyysäysbisnes. Vaikka pakolaisten ja maahanmuuttajien sekä paperittomien ympärille on kehittynyt järjetön kuntahyysäyskone jossa valtio maksaa. Maksaa ja taas maksaa.

Olen pohtinut asiaa ja kysynyt miksi Suomi ei keskitä maahanmuuttoa yhteen ainoaan pisteeseen jossa tulijat ja heidän asinsa käsitellään asiallisesti ja keskitetysti. Suomi voisi aivan mainiosti perustaa yhteen, vaikkapa maalaiskuntaan lentoaseman läheisyyteen maamme keskitetyn maahanmuuttokeskuksen jossa olisi keskitetysti sekä asiankäsittely, turvajärjestelmät ja toimeenpano.

Kunnallinen mamubisnes on valtiolle hirvittävä menoerä ja kohtelu ei ole tulijoille tasapuolista. Keskitetyn,  yhden maahanmuuttopalvelupisteen kautta kaikki saisivat tasapuolisen kohtelun, maakunta työtä ja toimenpiteet asiallisen lopun.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Tabula Rasa

Kaikki mädät munat yhteen koriin voisi kieltämättä olla fiksu järjestely. Sossunisteille jne moniongelmaisille voisi järjestää yhden ison yksikön paikallisen näpertelyn sijaan. Yhden per ongelmaryhmä. Moniongelmaiset yksi ryhmäesimerkki.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Ink Visitor

Jostain syystä kuulen tuulen suhinaa piikkilangoissa ja synkkiä kaikuja synkältä vuosikymmeneltä...
If I am ever killed in a terrorist attack, I want my candlelight vigil to be done with torches and guns. Rename it posse and go have fun in the night...

Nuivake

Tietysti se yksi ja ainoa pakolaiset keskitysle keskittävä paikka on sitten hyvin monien toiveiden mukaisesti Ahvenanmaa?
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

siviilitarkkailija

Ei Ahvenanmaa vaan teollisuuden ja työpaikkojen kadosta kärsivä kaupunki jolla pitää olla oma lentoasema/ lentoasemayhteys. Sellainen jossa maan hinta ei ole korkea ja yhteydet muualle toimivat. Pidän itse parhaana esimerkkikohteena Kouvolan tai Senäjoen kaltaisia kaupunkeja. Myös Lappeenranta sopisi paikaksi maa ja ilmayhteyden takia.

Hanke ei ole mikään keskitysleiri vaan valtion talouden, yhtäläisen käsittelyn ja toimintojen  keskittämisestä saatavan kustannushyödyn summa. Näin hum mamu yhdistykset yms edunvalvonta myös keskittyy ja takaa yhtäläiset oikeudet kaikilke. Kyse olisi suuresta ajattelun muutoksesta kun valtio lopettaa kuntapelleilyn ja keskittyy itse asiaan, maahantuloon ja sen oikeellisuuteen.

Ink Visitor

^Niin kuin viisasta olisikin...  :flowerhat:-leirin reaktiot voi arvata varsin helposti...
If I am ever killed in a terrorist attack, I want my candlelight vigil to be done with torches and guns. Rename it posse and go have fun in the night...

rölli2

kannatettava ajatus. estää kaikenlaisen bisneskikkailun ja oheistoiminnan. kunnat eivät pääse enää ottamaan pakolaisia pelkästään valden rahojen toivossa. ein diskorahoja eikä muutakaan hömppää. majoitus ja ruoka käsittelyn ajaksi

siviilitarkkailija

Valtiontalouden säästöjen ja yhtäläisen käsittelyn idea ei välttämättä kohtaa suurinta vastustusta  :flowerhat:-ien vaan  8) korp komm kuntagryderien ja virkamafian suunnalta.

Keskittäminen on kokoomukselle päivän sana, paitsi mamubisneksessä. Miksi? Sillä ratkeaa monta rakenteellista kestävyysongelmaa. Kokoomuksella periaate on että ei valtion virkoja. Tämä hanke on vastoin tätä periaatetta. Siksi luulen suurimman vastustuksen tulevan kokoomuksen suunnasta.