News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2015-02-16 Arkipäivän kuvaus Ruotsista by Mattias Karlsson.

Started by valla_valla, 16.02.2015, 13:52:51

Previous topic - Next topic

Kni

Quote from: Lepakko on 17.02.2015, 15:24:23
Quote from: Pate on 17.02.2015, 13:17:08
Malmössä oli viikko sitten Pedigan mielenosoitus.

Vain kourallinen isänmaallisia ja aitauksissa satoja mamuja.

Mamunainen puhui demokratiasta ja SAMALLA halusi kieltää pedigan mielenilmauksen ? :facepalm:

TV-tekniikasta muistan, että kuva palaa kiinni.
Tämä kuva paloi kiinni kallooni. En ikinä unohda sitä mamu-uhoa.

Tämä jäi minunkin mieleeni! Aisha, tämä kiihkossaan kimittävä mamunainen, totesi suunnilleen että oikeaan demokrasuuniin ei missään nimessä kuulu, että väärää mieltä olevat saisivat esittää mielipiteitään!

Off topic (tai onhan tämäkin arkipäivän kuvausta Ruotsista :facepalm:):

Yritin etsiä Paten mainitsemaa tv-uutispätkää, mutta en ainakaan vielä löytänyt. Sen sijaan löysin jotakin muuta:
QuoteNu flyger de rasistiska fågelnamnen ut
Flera fågelarter som tidigare har innehållit ord som "neger", "zigenare" och "kaffer" har nu fått nya namn. En lista över världens fåglar har gjorts och där har mindre lämpliga fågelnamn plockats bort.
http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/nu-flyger-de-rasistiska-f%C3%A5gelnamnen-ut-3065197

Ruotsissa muutetaan rasistisia lintujen nimiä paremmin Ruotsiin sopiviksi. Rasistisia lintujen nimiä! Kuka valitti?
Sanat neger (neekeri), zigenare (mustalainen) ja kaffer (kafferi) ovat epäsopivia lintujen nimen yhteydessä.

Esim. Kafferseglare on nykyään Vitgumpseglare. Joku lintuhommailija ehkä tietää mikä tuo on suomeksi. Suomessa noita ilmeisesti ei ole tavattu.
Lisää täällä: http://www.natursidan.se/nyheter/sprakradet-darfor-ar-kafferseglare-ett-olampligt-namn/

Mihin hittoon me vielä päädymme Ruotsin kanssa?
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Tokugawa Ieyasu

Englannin Sussexissa on vielä kyläpahanen nimeltään Blackboys. Milloinkahan antirasistit hiffaavat sen olemassaolon....
"The strong manly ones in life are those who understand the meaning of word patience". - Tokugawa Ieyasu

Eino P. Keravalta

Quote from: Tokugawa Ieyasu on 17.02.2015, 16:17:36
Englannin Sussexissa on vielä kyläpahanen nimeltään Blackboys. Milloinkahan antirasistit hiffaavat sen olemassaolon....

Tuohan on vain edelläkäymistä: pian koko maan nimi on Blackboys.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

-PPT-

Itse käyn usein Jyväskylässä ja kyllä siellä hermo lepää. Tosin paikalliset valittaa että mamuja on liikaa kun taas itse kun olen pk-seutuun tottunut niin omissa silmissäni Jyväskylässä on hädin tuskin lainkaan haittamaahanmuuttoa. Harvat maahanmuuttajat ovat useimmiten kytköksissä yliopistoon eivätkä ole haitallisia mutta kaikkihan on suhteellista.

Osaan hyvin kuvitella miltä muualla Suomessa asuvan silmissä esim Helsingin päärautatieasema vaikuttaa verrattuna meihin jotka siinä läävässä käymme joka päivä. Kaikkeen turtuu, valitettavasti.

Kni

Quote from: Eino P. Keravalta on 17.02.2015, 16:22:25

Ja Suomessa on Mustasaari. Ruotsi alkaa jo olla Mustasaareke.

Kni

Quote from: -PPT- on 17.02.2015, 16:29:25
Itse käyn usein Jyväskylässä ja kyllä siellä hermo lepää. Tosin paikalliset valittaa että mamuja on liikaa kun taas itse kun olen pk-seutuun tottunut niin omissa silmissäni Jyväskylässä on hädin tuskin lainkaan haittamaahanmuuttoa. Harvat maahanmuuttajat ovat useimmiten kytköksissä yliopistoon eivätkä ole haitallisia mutta kaikkihan on suhteellista.

Osaan hyvin kuvitella miltä muualla Suomessa asuvan silmissä esim Helsingin päärautatieasema vaikuttaa verrattuna meihin jotka siinä läävässä käymme joka päivä. Kaikkeen turtuu, valitettavasti.

Ilmeisesti samasta syystä nuivat ruotsalaiset ihailevat Suomea ja Helsinkiä kun mamuja on niin vähän.

Näin se porttiteoria toimii.

Kapseli

Quote from: Kni on 17.02.2015, 16:32:29

Ilmeisesti samasta syystä nuivat ruotsalaiset ihailevat Suomea ja Helsinkiä kun mamuja on niin vähän.

Niinpä. Täällä Joensuussa tuntuu olevan aivan liikaa. Mutta jos ajattelenkin helsinkiä niin olen (toistaiseksi) onnellinen.

foobar

Quote from: Kni on 17.02.2015, 16:30:13
Quote from: Eino P. Keravalta on 17.02.2015, 16:22:25

Ja Suomessa on Mustasaari. Ruotsi alkaa jo olla Mustasaareke.

Oli myös Neekerikylä, kunnes joku tajusi sen olevan metafyysisesti loukkaavan. Kukaan ei tietenkään ole vaivautunut selittämään ketä paikannimi loukkaa ja miten.

Mustasaaret ja Mustalaissuot ovat parin vuoden intervallilla ajatuspuhdistuksen kohteina, ellei mokuapparaatti ala kärsiä vääränsuuntaisista ideologisista tuulista nykyisen myötätuulen sijaan.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

valla_valla

Quote from: Kni on 17.02.2015, 16:32:29

Käväisin viime kesänä Helsingissä pari päivää erään ruotsalaisen pariskunnan kanssa ja heille Helsinki oli järkytys. Eivät olleet koskaan aiemmin käyneet Suomessa. Hyperventilointi alkoi Vuosaaren (!) Fregatin ulkoterassilla. Viiden tuopin aikana he näkivät vain 3-4 uussuomalaista. Se oli heidän mielestään uskomatonta. Tiesivät kyllä, että uussuomalaisia ei ole niin paljon kuin  uusruotsalaisia Ruotsissa, mutta kun sen näkee konreettisesti ensimmäistä kertaa voi se näköjään todella olla shokki.

Joskus ilta yhdeksän aikaan odottelimme erästä hemmoa Rastilan ABC:n parkkipaikalla ja istuskelimme siinä kaiteella, josta näkee suoraan metron uloskäyntiin. He alkoivat laskea uussuomalaisia, kun metro samoihin aikoihin pykäisi matkustajat ulos. Yksi. Oli hiljaista porukkaa. He tajusivat silloin missä jamassa Ruotsi on.

Foundation

Quote from: mikkoellila on 17.02.2015, 15:19:04
Suomessa ihmisten keskimääräinen sivistystaso ja sosiaalisten normien taju on niin korkea, että epäasialliseen käytökseen riittää reaktioksi usein pelkkä paheksuva vilkaisu. Sivistynyt, sosiaaliset normit sisäistänyt ihminen ymmärtää korjata käytöstään, jos hänen huonoa käytöstään tuijotetaan halveksuvasti.

(http://replygif.net/i/446.gif)

BB-Tynkkynen ainakin tallensi keskustelun joidenkin ulkomaalaisten naisten kanssa ja julkaisi sen Facebook-sivullaan.
"Erityisesti on mainittava kokoomuksen Wille Rydman, jolla on järkeviä näkemyksiä ja joka onnistui toisella yrittämällä." - Jussi Halla-aho 2015

"Koska puheenaihe on jatkuvasti sama, huomaan pitäväni jatkuvasti suunnilleen samaa puheenvuoroa, mutta toistoahan ei koskaan ole liikaa." - Jussi Halla-aho 2015

valla_valla

Quote from: Kni on 17.02.2015, 15:53:56
Esim. Kafferseglare on nykyään Vitgumpseglare. Joku lintuhommailija ehkä tietää mikä tuo on suomeksi. Suomessa noita ilmeisesti ei ole tavattu.
Lisää täällä: http://www.natursidan.se/nyheter/sprakradet-darfor-ar-kafferseglare-ett-olampligt-namn/

Mihin hittoon me vielä päädymme Ruotsin kanssa?

Kafferseglare.. Kaffer tulee arabian kielen sanasta kafer, monikko kuffar ja tarkoittaa VÄÄRÄUSKOISTA. Tämän palkitsen *huutonaurukusethousuun* -hymiöllä.

Juoni

Quote from: Puhdas sielu on 17.02.2015, 13:58:24
Emo, ainakin täällä pääkaupunkiseudulla se on se juttu, että ei enää jaksa.  Toiseutta vyöryy päälle joka suunnalta sellaisella vauhdilla, että sen alle tuhoutuu.

Varsinkin viime aikoina muslimit ovat tulleet entistä röyhkeämmiksi.

Enpä ole huomannut. Ehkä johtuu siitä että olen yli 180cm pitkä ja lähi-itäläiset pääsääntöisesti pään verran lyhyempiä.

Emo

Quote from: Juoni on 17.02.2015, 21:14:08
Quote from: Puhdas sielu on 17.02.2015, 13:58:24
Emo, ainakin täällä pääkaupunkiseudulla se on se juttu, että ei enää jaksa.  Toiseutta vyöryy päälle joka suunnalta sellaisella vauhdilla, että sen alle tuhoutuu.

Varsinkin viime aikoina muslimit ovat tulleet entistä röyhkeämmiksi.

Enpä ole huomannut. Ehkä johtuu siitä että olen yli 180cm pitkä ja lähi-itäläiset pääsääntöisesti pään verran lyhyempiä.

Siitä tuo varmasti johtuukin, pituudestasi ja sukupuolestasi. Sinä olet pitkä mies ja puhdas sielu on pienikokoinen nainen.
Ählämimiehiähän leimaa raukkamaisuus, naisia tönitään "miehekkäästi" mutta kantismiehen kimppuun ei uskalleta käydä kuin isommalla joukolla.

Kulttuurirealisti

Quote from: valla_valla on 17.02.2015, 16:52:10
Vuosaaren (!) Fregatin ulkoterassi.
...Rastilan ABC:n parkkipaikka

Rastila ja Vuosaaren fregatti ovat vieläpä aika multi-kulti -alueita Helsingin tasolla. Ainakin Meri-Rastila, en muista missä ABC on.
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

Paawo

Paawo ei tässäkään kontekstissa malta olla tuomatta esiin hyödyllistä tarkoitusperää palvelevan ohjatun työn eheyttävää vaikutusta, kuten tuolla päihdetopikissa joskus aikaa sitten. Kalikka silloin kalahti ja moni voimalla älähti.

Pohjoismaiseen tapakulttuuriin ja yhteiskuntajärjestykseen sisäänajon tulisi lupia ja muita oleskeluroopuskoita odotellessa tapahtua vastaanottokeskuksissa ja pajatsojen äärellä nykyisin tapahtuvan joukkolorvimisen sijaan vaikkapa radanvarsivesakoita ja kaislikoita raivatessa, tulvavalleja tai ojia lapioidessa, energiapuun keruussa jne jne. Sopivaa puuhaa kyllä löytyy perheenisille ja koneinsinööreille aivan joka vuodenajalle ja lääniin, eikä hallinto joutuisi kamppailemaan työmääriensä kanssa koska viranomaisprosessien aikataulu olisi asiantuntevasti mitoitettu siten etteivät lomat ja juhlapyhät haittaisi.

Kun kerran henkensä kaupalla jouduttu karmeista oloista entisen elämän kauhuja pakoon lähtemään, ei tuleva työvoimapulan karkoittaja varmasti osaa kuin kiittää tästä väliaikaisesta työmahdollisuudesta asuntoa ja ravintoa vastaan.

Kaupungeista ja niiden liepeiltä ei paimentolaiskulttuurin multitalenteille sopivia töitä tahdo löytyä kuten huomattu jo on, tervetuloa siis moniosaajat Suomemme maaseudulle!  8)
Ylläoleva teksti on kiihtymystilassa kirjoitettua uhoamista. KKO:2017:52

"Ei ole mahdollista houkutella parhaita osaajia, jos samalla pyllistetään kaikille, jotka pökkäävät silmään katukuvassa." - Rosa Meriläinen 2023

"Mun mielestä valta on ihanaa!" - Eva Biaudet 2021

Psalmi 12:6-10