News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Puoluevalinnan tuska

Started by Kaptah, 07.02.2015, 17:16:43

Previous topic - Next topic

Sputnik

Quote from: Kaptah on 17.02.2015, 18:42:05
Tuska jatkuu. Vaalikone antoi Kokoomuksen parhaaksi vaihtoehdoksi, Persut olivat jossain puoluelistan keskivaiheilla. Parhaat persut olivat kohtalaisen hyvillä sijoilla tosin. Toisaalta osa vasemmistovennamolaisista helsingin herroja kammoksuvista persuista oli todella kaukana näkemyksistäni.

Puoluevalinnan tuskaa ei helpota myöskään se, kun käy katselemassa Facebookissa millaista keskustelua Perussuomalaisten sivustolla on. Oikeistoliberaalit näkemykset ovat äärimmäisen vähissä, ja suurin osa "keskustelijoista" kuuluttaa lähinnä lisää tukia maataloudelle, lisää tukia kaikelle muulle, ökyrikkaiden helsingin herrojen kurittamista mitä mielikuvituksellisimmin perustein. Lisää rahaa valtiolta kaikkien taskuun ja lisää tulonsiirtoja muutenkin. Ylivoimainen enemmistö kommentoijista tuntuu olevan lähinnä laitavasemmistolaisia ja mielipiteiden liikkuvan jossain Kepu-Vasemmistoliitto -akselilla.

Minun on vaikea nähdä, että minun ja suurimman osan noista kommentoijista kannattaa äänestää samaa puoluetta. Olen nyt kuitenkin kallistumassa Persujen puolelle, mutta äänestänkö minä tai nuo kommentoijat itselleen väärää puoluetta?

Jaan Kaptah tuskasi, tosin en nyt erityisesti Persujen kohdalla. Persujen äänestäminen on täysin mahdotonta koska a) PS on vasemmistopuolue ja b) PS on arvokonservatiivinen puolue. En tiedä minkä ihmeen takia Persuista puhutaan mitenkään oikeistolaisena puolueena. Tuo Persujen vasemmisto-populistinen poliittinen agenda johtaa Suomen vielä varmemmin kuseen kuin metroasemilla notkuvat moniosaajat (PS ei toki ole yksin tuon agendan kanssa).

Sitä arvoliberaalia oikeistopuoluetta, jonka suhde maahanmuuttokysymyksiin on todellisuuten pohjautuva ja pragmaattinen odotellessa...

Nikolas

Quote from: Soromnoo on 19.02.2015, 11:24:07

Mutta ketjun alkuperäiseen aiheeseen liittyen, jos lähtisin etsimään puoluetta joka on asioista samaa mieltä kuin minä, ei siitä mitään tulisi. Niitä pitää sulkea pois huonoimmasta lähtien ja lopuksi jää vähiten huonoin. Toki henkilöillä on merkitystä koska he voivat muuttaa puolueen linjaa.

Hyvin tiivistetty. Tätä samaa menetelmää suosittelen kaikille tuskailijoille.

Rubiikinkuutio

Quote from: Nikolas Ojala on 19.02.2015, 12:28:44

Tuskailu johtuu siitä, että on monta huonoa mistä valita ja keskenäisiä asteita joiden punnitseminen keskenään ei ole aina helppoa.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Brandis

Quote from: Nikolas Ojala
Quote from: Soromnoo
Mutta ketjun alkuperäiseen aiheeseen liittyen, jos lähtisin etsimään puoluetta joka on asioista samaa mieltä kuin minä, ei siitä mitään tulisi. Niitä pitää sulkea pois huonoimmasta lähtien ja lopuksi jää vähiten huonoin. Toki henkilöillä on merkitystä koska he voivat muuttaa puolueen linjaa.

Tiedän itse asiassa yhden itselleni täydellisesti sopivan eduskuntavaaliehdokkaan, mutta hän on ehdolla eri vaalipiiristä. Äänestäkää te muut viisaasti:

Elina Lepomäki

stefani

Quote from: Brandis on 19.02.2015, 13:29:42
Tiedän itse asiassa yhden itselleni täydellisesti sopivan eduskuntavaaliehdokkaan, mutta hän on ehdolla eri vaalipiiristä. Äänestäkää te muut viisaasti:

Elina Lepomäki

Onko Lepomäen kasvoja editoitu kuvankäsittelyllä epämiellyttävemmiksi tuossa?

Rubiikinkuutio

Quote from: jostwix on 19.02.2015, 13:41:15

Onko Lepomäen kasvoja editoitu kuvankäsittelyllä epämiellyttävemmiksi tuossa?

Koko termi "kuvankäsittely" on vähän harhaanjohtava, kun tuollaisen kuvan saisi aikaan analogiaikakaudellakin mutta siis kyllä tuo kuva on mm. väreiltään hyvin epäedustava riippumatta toteutustavasta. Eikä se vaikuta vahingolta.

Vaikuttaisi että selektiivistä värienkorjailua on käytetty taitamattomasti.

Soromnoo

Kuvaaja näyttää olevan ainakin puoliammattilainen.

Eli tarkoituksella laittanut todella huonon kuvan juttuun. Tai sitten jutun kirjoittaja on valinnut sen. Oli miten oli, minen harrastelijanakaan suostuisi että minut mainittaisiin kuvaajana tuommosen kuvan yhteydessä.

Foundation

Kaikki valokuvat Lepomäestä henkivät samaa: Elina ei vain osaa päättää.
"Erityisesti on mainittava kokoomuksen Wille Rydman, jolla on järkeviä näkemyksiä ja joka onnistui toisella yrittämällä." - Jussi Halla-aho 2015

"Koska puheenaihe on jatkuvasti sama, huomaan pitäväni jatkuvasti suunnilleen samaa puheenvuoroa, mutta toistoahan ei koskaan ole liikaa." - Jussi Halla-aho 2015

Brandis

Quote from: Soromnoo
Eli tarkoituksella laittanut todella huonon kuvan juttuun. Tai sitten jutun kirjoittaja on valinnut sen.

Niin no, en valinnut Ylioppilas-lehden lehtijuttua Elina Lepomäestä kuvien korkealaatuisuuden vuoksi, vaan painavan asian takia.

Tosin sen verran hyvä loistava haastaja E.L. nykypolitiikan teolle monella tasolla on, että luultavasti kuvamanipulaatiotakin tullaan jossain määrin (melko viattomasti) käyttämään viestin häivyttämiseksi.

Taikakaulin

Quote from: Brandis on 14.02.2015, 19:22:43
Jaan tuskasi, Kaptah.

Puoluevalinta ei ole itsestään selvää minullekaan - tosin sillä erotuksella, että Perussuomalaisten kanta avioliittolain suhteen vastaisi omaani. Mutta asioiden painotukset eivät ehkä vastaisi.

Tällä hetkellä koen tärkeimmäksi asiaksi yrittäjyyden esteiden purkamisen. Plussaa olisi sekin, miten Kokoomus ajaa sinnikkäästi perintöveron poistamista. Pohdin valintaani myös Kokoomuksen ja Perussuomalaisten välillä, tällä hetkellä olen kallistunut enemmän Kokoomuksen suuntaan (huolimatta Stubb:ista, jolle ääneni ei todellakaan olisi mikään luottamuslause).

Ei pitäisi ainakaan Helsingissä tehdä tiukkaa päätös kumpaa puoluetta äänestää:

QuoteVastaukset väitteeseen Suomen julkinen sektori on liian suuri ja sitä on syytä pienentää voivat myös sisältää yllätyksen.

Myönteisemmin väitteeseen suhtautuvat kokoomuslaiset. Heti heidän perässään samaa mieltä ovat perussuomalaiset.

Esimerkiksi Helsingissä perussuomalaiset kansanedustajaehdokkaat haluavat pienentää julkisia menoja jopa enemmän kuin kokoomuslaiset ehdokkaat.

Keskusta on kokoomuksen ja PS:n jälkeen väitteestä kolmas samanmielinen. Vasemmisto on aivan eri mieltä.

Perussuomalaisilta löytyy myös merkittävästi tukea väitteelle Nykyisen kaltaiset palvelut ja sosiaalietuudet ovat pitemmän päälle liian raskaita julkiselle taloudelle.

Perussuomalaiset haluavat kokoomuslaisten jälkeen eniten lisää ydinvoimaa Suomeen. PS:n ja kokoomuksen kansanedustajaehdokkaat ovat ainoita, jotka suhtautuvat lisäydinvoimaan keskimäärin myönteisesti.

http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/puoluekone%20yllatyksia-32285

Kannattaa tutkailla tuota puoluekohtaista vaalikonetta tarkemminkin. Se on kyhätty Hyysärin vaalikoneiden yksittäisistä vastauksista: http://puoluekone.tstm.info/
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Kokoliha

Elina Lepomäki

Jos on jostain syystä aivan pakko äänestää Kokoomusta, niin Lepomäki ei kaiketi ole huonoin mahdollinen valinta. Onhan hän kuitenkin eri vaalipiiristä kuin Juhana Vartiainen. Itse en kuitenkaan tällaisena ikäluokkani no, palomiehenä voisi kuvitellakaan äänestäväni häntä. En ole koskaan tuntenut kuuluvani ikäluokkani parhaimmistoon; en tiedä minkälainen fiilis se sitten olisi enkä haluakaan tietää.

Edit: Ja sitten tuo Lepomäen äänestyskäyttäytyminen pakkoruotsikysymyksessä ...

Kaptah

Taisteltuani aikani vaalikoneissa ja lueskeltuani puolueohjelmaa tulin siihen tulokseen että ehkä se on äänestettävä Persuja, ja Persuista on sitten valittava käytännössä Teemu Lahtisen ja Simon Elon väliltä. Näistä päädyin Lahtiseen, enkä usko enää päätöstäni pyörtäväni.

Persut ei puolueena edusta läheskään kaikissa asioissa sitä mitä toivon, mutta veikkaan että Persut eivät halvaannuta hyviä ehdokkaitaan ihan niin tehokkaasti kuin esim. Kokoomus, jossa yksittäiset ehdokkaat ovat usein järkevää mieltä monista asioista, mutta äänestävät ja toimivat muuten määrätietoisesti vastoin omia kantojaan.

Lahtinen näyttäisi olevan oikeassa suurin piirtein kaikissa niissä asioissa missä Persut yleensäkin, mutta lisäksi Lahtinen on oikeassa myös suurimmassa osassa niistä asioista joista Persut ovat valitettavan usein väärässä. Lahtisen eduiksi on laskettava ainakin:
-NATO-myönteisyys
-Maltillinen talousoikeistolaisuus
-Ei pidä homoja Suomen politiikan ykkösongelmana.

Lisäksi isot pisteet ase- ja partioharrastuksista ja uskonnottomuudesta.

Aika helppoahan tämä taisi lopulta olla.
"Krimillä nähdyt joukot olivat paikallisia itsepuolustusjoukkoja. Kuka tahansa voi ostaa univormuja kaupasta."
- V. Putin 4.3.2014

"Viimeaikaiset tapahtumat Krimin niemimaalla osoittivat sotilasvoimiemme uudet laadulliset kyvyt ja henkilökunnan korkean moraalin."
- V. Putin 28.3.2014

sr

Quote from: Kokoliha on 08.03.2015, 18:17:39

Elina Lepomäki

Jos on jostain syystä aivan pakko äänestää Kokoomusta, niin Lepomäki ei kaiketi ole huonoin mahdollinen valinta. Onhan hän kuitenkin eri vaalipiiristä kuin Juhana Vartiainen. Itse en kuitenkaan tällaisena ikäluokkani no, palomiehenä voisi kuvitellakaan äänestäväni häntä. En ole koskaan tuntenut kuuluvani ikäluokkani parhaimmistoon; en tiedä minkälainen fiilis se sitten olisi enkä haluakaan tietää.

Tässä vaikuttaisi olevan vähän sama ilmiö kuin aikoinaan Obaman kohdalla. Obama oli monelle tavikselle liian fiksu ja edusti ns. eliittiä. Jotkut jättivät siis äänestämättä häntä siksi, että hän kuului sinne "parhaimmistoon", kun he itse olivat ennemminkin "palomiehiä". Tietenkään hän ei möläytellyt yhtä typeriä kuin Lepomäki, mutta hänen kohdallaan siis riitti joillekin pelkästään se, ettei hän ollut tarpeeksi tavis. Itse en tätä ajattelua täysin ymmärrä. Itse ainakin toivon, että päättäjät olisivat mahdollisimman fiksuja ihan riippumatta siitä, miten fiksu itse olen.

Tietenkin, jos tarkoitit tuolla kirjoittamallasi sitä, ettet voisi Lepomäkeä äänestää siksi, ettei hän arvosta ihmisinä palomiehiä, niin ok, sitten olet oikeassa. Siinä on syytä kerrakseen. Itse kuitenkin uskon hänen tarkoittaneen (vaikka surkeasti sen ilmaisikin), että palomiehet eivät yleensä kuulu kognitiivisilta kyvyiltään ikäluokkansa parhaimmistoon, kun taas intissä johtotehtäviin (ainakin hänen mielestään) tällaisia tarvittaisiin, mutta koska heistä on kova kysyntä myös yksityisellä puolella, heitä olisi inttiin vaikea houkutella.
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg
Faith = Pretending to know things you don't know

Rubiikinkuutio

Quote from: sr on 13.03.2015, 17:57:46

Itse kuitenkin uskon hänen tarkoittaneen (vaikka surkeasti sen ilmaisikin), että palomiehet eivät yleensä kuulu kognitiivisilta kyvyiltään ikäluokkansa parhaimmistoon

Oliko tämän nyt tarkoitus parannella tuota lausuntoa jotenkin?

Foundation

Quote from: Kaptah on 12.03.2015, 21:35:46
Taisteltuani aikani vaalikoneissa ja lueskeltuani puolueohjelmaa tulin siihen tulokseen että ehkä se on äänestettävä Persuja, ja Persuista on sitten valittava käytännössä Teemu Lahtisen ja Simon Elon väliltä. Näistä päädyin Lahtiseen, enkä usko enää päätöstäni pyörtäväni.

Persut ei puolueena edusta läheskään kaikissa asioissa sitä mitä toivon, mutta veikkaan että Persut eivät halvaannuta hyviä ehdokkaitaan ihan niin tehokkaasti kuin esim. Kokoomus, jossa yksittäiset ehdokkaat ovat usein järkevää mieltä monista asioista, mutta äänestävät ja toimivat muuten määrätietoisesti vastoin omia kantojaan.

Lahtinen näyttäisi olevan oikeassa suurin piirtein kaikissa niissä asioissa missä Persut yleensäkin, mutta lisäksi Lahtinen on oikeassa myös suurimmassa osassa niistä asioista joista Persut ovat valitettavan usein väärässä. Lahtisen eduiksi on laskettava ainakin:
-NATO-myönteisyys
-Maltillinen talousoikeistolaisuus
-Ei pidä homoja Suomen politiikan ykkösongelmana.

Aika helppoahan tämä taisi lopulta olla.

Entäs tuo vastaus haastattelijan kysymykseen puolentoista minuutin kohdalla? http://vaalikone.yle.fi/eduskuntavaalit2015/uusimaa/ehdokkaat/4326
"Erityisesti on mainittava kokoomuksen Wille Rydman, jolla on järkeviä näkemyksiä ja joka onnistui toisella yrittämällä." - Jussi Halla-aho 2015

"Koska puheenaihe on jatkuvasti sama, huomaan pitäväni jatkuvasti suunnilleen samaa puheenvuoroa, mutta toistoahan ei koskaan ole liikaa." - Jussi Halla-aho 2015

Nikolas

Kolme kysymystä riittää:

• Ovatko he järjissään?
  • Ovatko he tosissaan?
  • Ajavatko he oikeita asioita?
Suuret puolueet yleensä täyttävät kaksi ensimmäistä ehtoa. Jotkut aloittelevat pikkupuolueet eivät täytä molempia. Mutta kolmas kysymys on lopulta tärkein.

Nuo kolme kysymystä riittävät. Eduskuntavaalit ei ole uhkapeli eikä sijoitus, jossa pitää arvata voittaja(t).

reijjokoskela

Tätä eduskunta­puolueet lupaavat – HS kävi läpi vaaliohjelmat
http://www.hs.fi/kotimaa/a1426915371870
Korjaus 24.3. 2015 klo 15.30: Jutussa julkaistussa taulukossa oli virheitä. Taulukko on nyt korjattu.

Pakolaiskiintiön kasvattaminen
Vain PS sanoo EI.

Maahanmuuton saatavuusharkinta pois
Vain PS sanoo EI.

Myös näihin vain PS sanoo ei:
* Kasvihuonepäästöjä vähennettävä
* Kehitysapu 0,7 prosenttiin

Puolustusmäärärahoja nostettava
Nämä sanovat kyllä:
KOK, PS, RKP, KD

Jalkaväkimiinat takaisin
Vain PS sanoo kyllä.

Kohti Natoa?
Kyllä: KOK
EI: SDP, Vas

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015021319146391_uu.shtml
Lauantai 14.2.2015 klo 06.33

Euroopan sotahistorian dosentti Markku Salomaa uskoo, että Venäjä ei vastaisi mitenkään Suomen Nato- jäsenyyteen.

Salomaan mukaan Naton ulkopuolella Suomen olisi panostettava omaan puolustukseensa huomattavasti enemmän. Nykyiset puolustusmenot 2,6 miljardia pitäisi tuplata 5,2 miljardiin, jotta kansallinen puolustus säilyisi uskottavana.

--------------------------
Maahanmuttopolitiikan kannalta tärkeintä on saada hallitukseen PS ja hallituksesta pois RKP sekä RKP:n apupuolue Kokoomus.
Mutta harmillisesti juuri Kokoomus kannattaa eniten Natoa. RKP:lle varmaan riittäisi liittoutuminen Ruotsin kanssa, joka joka tapauksessa toteutuu presidentti Niinistön johdolla, oli RKP hallituksessa tai ei.

---
Harmi, että HS ei kertonut mitään pakkoruotsista (vain PS olisi sanonut EI) eikä Suomen omasta ydinaseesta (pitäisi ensin saada oikeanlainen ydinreaktori, hemmetin fiksuja fyysikoita meillä jo on. Tai ostetaan Israelista, Ranskasta tai UK:sta).

Kyklooppi

Bongasin tienvarsikyltissä nuoren kauniin persunaisen nimeltä Tiina Elovaara.
Mikäs tämä on ihmisiään? Tuskin kovin nuivis kun ei hommalla tohise?
Ihmisjäte.

reijjokoskela

Persu-naisen äänestäminen on toki hyvä ajatus, koska PS on aika miesvaltainen puolue. Lisäisikö se Persujen kannatusta 2019 eduskuntavaaleissa tai seuraavissa Eurovaaleissa, en tiedä!

http://www.halla-aho.com/scripta/vaalivinkkeja_lukijoille.html
"Satakunnasta ehdotan pohdittavaksenne Laura Huhtasaarta".

"Hanna Mäntylää (Lappi), joiden kanssa minulla on vaalikauden aikana ollut ilo ja kunnia tehdä hyvää yhteistyötä maahanmuuttokysymyksiä käsittelevien seminaarien muodossa. Haluan myös kiittää Mäntylää eurovaalikiertueen aikana saamastani avusta ja tuesta!"

Tiina Elovaara kysyttiin. Itse en äänestäisi, koska
"Ilmastonmuutoksen hillitseminen pitää asettaa teollisuuden kilpailukyvyn edelle".
"suomalaisten tulisi hoitaa asiaankuuluvasti oma vastuunsa, kehittyä teollisessa toiminnassa, olla esimerkkinä ja viedä tietotaitoa ja selkärankaista keskustelua eteenpäin".
http://vaalikone.yle.fi/eduskuntavaalit2015/pirkanmaa/ehdokkaat/4900

Täällä ei luvata niskalenkkiä tai muuta maahanmuuttoon liittyvää:
http://www.tiinaelovaara.fi/eduskuntavaalit-2015/

Kaptah

Quote from: Foundation on 25.03.2015, 18:08:54
Entäs tuo vastaus haastattelijan kysymykseen puolentoista minuutin kohdalla? http://vaalikone.yle.fi/eduskuntavaalit2015/uusimaa/ehdokkaat/4326

En ihan tiedä mihin viittasit, mutta mielestäni erittäin suoraselkäistä puhetta esimerkiksi siitä, että Venäjän suhteita ei pidä hoitaa nykyistä enempää kahden kesken (eli ei kannata suomettumista) ja siitä, että aluetukia pitäisi vähentää, eli ihmiset vastatkoon itse asuinpaikkavalintansa kustannuksista.

Taitaa mennä ääni varsin hyvään tarkoitukseen.
"Krimillä nähdyt joukot olivat paikallisia itsepuolustusjoukkoja. Kuka tahansa voi ostaa univormuja kaupasta."
- V. Putin 4.3.2014

"Viimeaikaiset tapahtumat Krimin niemimaalla osoittivat sotilasvoimiemme uudet laadulliset kyvyt ja henkilökunnan korkean moraalin."
- V. Putin 28.3.2014

Ford Fairlane

Kyseessä on puoluevaalit. Vähiten hullu on SMP nyk. PERUSSUOMALAISET. Tämä on mielipide!
Ehdokkaankin voi valita makunsa mukaan. Veturikuski, sahuri miten vaan, pääasia on ääni oikealle puolueelle. Ei ole tuskaa kun on jäsenkortti taskussa. Tietysti vaimea huuto eläkeläisten puolesta, ÄÄNESTÄKÄÄ vanhoja pieruja!

Kokoliha

Kylläpä nyt on jälleen kerran sr:n kanssa kovin vaikeaa. Millään ei viitsisi (vestigia terrent), mutta yritetään. Obama-analyysisi-kin on hassu ja pääsisisäistä mutua. Fiksuudestakin voidaan olla montaa mieltä.

Rautalankaa:
1) En ole palomies, poliisi enkä sotilas
2) En itse tunne tarvetta kategorisoida itseäni tai kanssasuomalaisia ikäluokkansa sisällä sen enempää palomiehiksi kuin ns. parhaimmistolaisiksikaan. Jos kuitenkin on aivan pakko, niin sitten ihan vittuuksissani olen kernaasti mieluummin ikäluokkani palomies.
3) Henkilö, joka tuntee tarvetta käyttää peräkkäisissä lauseissa luonnehdintaa ikäluokkansa palomies ja ikäluokkansa parhaimmisto, ei saa ääntäni.

Niin, ja mahtavatko ne ikäluokan parhaimmistolle leimalliset huippuluokan kognitiiviset kyvyt sittenkään kuulua ammattisotilaille - joista tuossa oli kyse - heidän ydinbisneksensä kannalta oleellisimpien tarpeellisten ominaisuuksien top 3:een?

sr

Quote from: Kokoliha on 25.03.2015, 20:31:12
Kylläpä nyt on jälleen kerran sr:n kanssa kovin vaikeaa. Millään ei viitsisi (vestigia terrent), mutta yritetään. Obama-analyysisi-kin on hassu ja pääsisisäistä mutua. Fiksuudestakin voidaan olla montaa mieltä.

Ei ollut minun keksimäni se Obama-juttu, vaan olin lukenut/kuullut sen ihan vakavasti otettavalta poliittiselta analyytikolta.

Rautalankaa:
1) En ole palomies, poliisi enkä sotilas
2) En itse tunne tarvetta kategorisoida itseäni tai kanssasuomalaisia ikäluokkansa sisällä sen enempää palomiehiksi kuin ns. parhaimmistolaisiksikaan. Jos kuitenkin on aivan pakko, niin sitten ihan vittuuksissani olen kernaasti mieluummin ikäluokkani palomies.
3) Henkilö, joka tuntee tarvetta käyttää peräkkäisissä lauseissa luonnehdintaa ikäluokkansa palomies ja ikäluokkansa parhaimmisto, ei saa ääntäni.

Asia selvä. Sinulla on täysi oikeus tehdä tuollainen päätös äänestämistäsi pohtiessa. En itsekään äänestäisi Lepomäkeä.

Niin, ja mahtavatko ne ikäluokan parhaimmistolle leimalliset huippuluokan kognitiiviset kyvyt sittenkään kuulua ammattisotilaille - joista tuossa oli kyse - heidän ydinbisneksensä kannalta oleellisimpien tarpeellisten ominaisuuksien top 3:een?

Siinä Lepomäen jutussa oli käsittääkseni kyse asevelvollisuusarmeijasta, jonka puolustajien yksi perustelu on käsittääkseni se, että asevelvollisuus on keino saada sodan aikana ne "parhaat" tyypit sinne armeijaan reservinupseereina. Ja kyllä tämä on siinä mielessä ainakin pätevä perustelu, että intti itse tuntuu valitsevan RUK:hon sieltä kognitiivisten kykyjen yläpäästä tyypit. Se, onko perustelu yleisesti toimiva, on tietenkin toinen kysymys. Itse en kannata asevelvollisuusarmeijaa, eikä tuo perustelu minua vakuuta. Minusta se parhaimmisto on järkevämpää pitää takomassa rahaa ja maksamassa veroja, joilla voidaan sitten armeija varustaa kunnon aseilla, sen sijaan, että hukkaavat vuoden metsissä rytistelyyn.
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg
Faith = Pretending to know things you don't know

Foundation

Oami

Quote from: reijjokoskela on 25.03.2015, 19:29:00
Vain PS sanoo EI.

Ei pidä paikkaansa, HS vaan käsitteli vain joka toista puoluetta.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Asra

Puoluevalinta on helppo. Haluaako muutoksen nykyiiseen menoon? Jos ei halua, on sama äänestääkö kokoomusta, keskustaa, sdp:tä jne.. Jos taas muutoksen haluaa, niin ainoa realistinen vaihtoehto suurimmaksi puolueeksi nousijaksi on PS.

ﻳَﺎ ﺃَﻳُّﻬَﺎ اﻟﻨَّﺎﺱُ اﺗَّﻘُﻮا ﺭَﺑَّﻜُﻢُ اﻟَّﺬِﻱ ﺧَﻠَﻘَﻜُﻢْ ﻣِﻦْ ﻧَﻔْﺲٍ ﻭَاﺣِﺪَﺓٍ ﻭَﺧَﻠَﻖَ ﻣِﻨْﻬَﺎ ﺯَﻭْﺟَﻬَﺎ ﻭَﺑَﺚَّ ﻣِﻨْﻬُﻤَﺎ ﺭِﺟَﺎﻻً ﻛَﺜِﻴﺮًا ﻭَﻧِﺴَﺎءً ۚ ﻭَاﺗَّﻘُﻮا اﻟﻠَّﻪَ اﻟَّﺬِﻱ ﺗَﺴَﺎءَﻟُﻮﻥَ ﺑِﻪِ ﻭَاﻷَْﺭْﺣَﺎﻡَ ۚ ﺇِﻥَّ اﻟﻠَّﻪَ ﻛَﺎﻥَ ﻋَﻠَﻴْﻜُﻢْ ﺭَﻗِﻴﺒًﺎ

http://www.setakielto.fi/

Kyklooppi

Katselin tuossa aamulla Ylen vaalitenttiä jossa keskusteltiin säästökohteista.
KD kaveri Ahvenjärvikö se oli,säästäisi 500 miljoonaa työttömyysturvasta.
Hmm,mikseivät herran pojat ottaisi sitä maahanmuutosta?
Niin ja kehitysapu/yhteistyö,miljardi luokkaa,ei siitä krisu säästä??
Muutenkin kaveri oli kovin maahanmuuttomyönteinen,työperäisiä tarvitaan
kansakunta kapenee,pläp pläp plää..
Mitä sitten vaikka kapenee,on se silti olemassa.
Tätä menoa se lakkaa olemasta,prkle että ottaa päähän nämä samariaat,yök!!!!! :o
Ihmisjäte.

Jaakko Sivonen

Quote from: venla viitakoski on 27.03.2015, 10:28:12
Katselin tuossa aamulla Ylen vaalitenttiä jossa keskusteltiin säästökohteista.
KD kaveri Ahvenjärvikö se oli,säästäisi 500 miljoonaa työttömyysturvasta.
Hmm,mikseivät herran pojat ottaisi sitä maahanmuutosta?
Muutenkin kaveri oli kovin maahanmuuttomyönteinen,työperäisiä tarvitaan
kansakunta kapenee,pläp pläp plää..
Mitä sitten vaikka kapenee,on se silti olemassa.
Tätä menoa se lakkaa olemasta,prkle että ottaa päähän nämä samariaat,yök!!!!! :o

Kristillisdemokraatit haluavat halata koko maailmaa vihervasemmiston tavoin. Räsänen ilmoitti äskettäin, että hän on valmis tekemään Suomesta maailman "miljardien pakolaisten" kodin:

Quote"We have to bear our responsibility of solidarity in this world," she said. "Because we know that there are billions (sic) of refugees all around the world who don't find a home, and Finland can offer a home to them."
http://yle.fi/uutiset/rasanen_fighting_to_stop_gay_marriage_and_jihadism_but_pro-immigration/7888344
Malo periculosam libertatem quam quietum servitium

Jaakko Sivonen

En kyllä näe puoluevalinnassa mitään "tuskaa". Perussuomalaiset on selvä valinta niille, jotka haluavat estää EU:n yhteisen turvapaikkapolitiikan voimaantulon taakanjakoineen. Kokoomus on monikulttuurisuutta ja Euroopan liittovaltiota kannattava puolue, joka Stubbin ja Juhana Vartiaisen ohjastamana ei tässä asiassa eroa mitenkään vihreistä.

Rehellisesti sanottuna pidän jopa talouspolitiikkaa toissijaisena verrattuna maahanmuuttopolitiikkaan. Jos sallimme Suomen muuttamisen monikulttuuriseksi etnohelvetiksi, millään muulla ei ole enää väliä, ja on selvää, että se tuhoaa myös valtiontalouden.
Malo periculosam libertatem quam quietum servitium