News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Meiris Suomisen EK-vaaliketju 2015 Keski-Suomi

Started by Meiris Suominen, 02.02.2015, 21:06:42

Previous topic - Next topic

Kannatatko kansalaisaloitetta rikokseen syyllistyneiden ulkomaalaisten karkoittamisesta https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/970?

Olen jo allekirjoittanut
25 (78.1%)
Aion allekirjoittaa
4 (12.5%)
Mahdollisesti allekirjoitan
2 (6.3%)
Mahdollisesti en allekirjoita
0 (0%)
En aio allekirjoittaa
1 (3.1%)

Total Members Voted: 32

Meiris Suominen

Tule kahvittelemaan kanssani Jyväskylän kävelykadulle 25.2. keskiviikkona 10.45-11.45. PS-teltalla tavataan !
tai syömään tarjolla olevaa herkullista hernekeittoa ensi lauantain 28.2. kiertueella seuraavilla paikkakunnilla:
Korpilahti-Toivakka soppatykkikiertue
09.00-09.45 Korpilahti,
10.30-11.15 Luhanka,
11.30-12.15 Tammijärvi,
12.45-13.30 Joutsa, S-market
14.00-14.45 Leivonmäki, Hyvän Mielen Kyläkauppa
15.15-16.00 Toivakka, K-market
Tällä kiertueella mukana ovat myös ehdokkaat:
Kankaanniemi
Kupari
Rintala
Salenius
_______________________________________________________________________________________________

Mikäli haluat tukea taloudellisesti kampanjaani,Tukiyhdistykseni tilinumero on FI61 5242 5220 0168 57

______________________________________________________________________________________________

Kohta 21.2. lähden kuurojen vaalitenttiin Jyväskylään. Tällä kertaa minäkin tarvitsen tulkkia  :D
______________________________________________________________________________________________

Olen lukenut tätä forumia jo jonkin aikaa ja ajattelin esittäytyä yhtenä ehdokkaana Keski-Suomesta. Olen 45-vuotias uraäiti, joka on lopen kyllästynyt nykyhallituksen kyykytyspolitiikkaan.

Vaalisloganini on Tunnetko itsesi petetyksi ja maasi myydyksi ? - niin minäkin ja aion tehdä asialle paljon. Nyt riitti kyykytys  !

Maahanmuuttopolitiikan osalta olen erittäin kriittinen ja minusta Halla-ahon ajatukset ovat täysin oikeita ja vielä erittäin hyvin perusteltuja enkä näe niissä mitään rasistista. Vaaliteemojani on tietenkin maahanmuutto: "Emme tarvitse ulkomaista kieli-, luku- tai ammattitaidotonta työvoimareserviä. Kansalaisten peruspalvelut säilytettävä ennen "kotouttamispalveluita",mamuilla oltava kyky vastata omasta toimeentulosta. " Muista vaaliteemoista voitte lukea sivuilta https://vaalit.perussuomalaiset.fi/ehdokkaat/meiris-suominen

Lisätietoja ajatuksistani ja minusta löydät myös näiltä sivuilta:
www.msuominen.fi
https://www.facebook.com/MeirisEduskuntaan

Otan mielelläni vastaan palautetta, kehittämisehdotuksia ja vastaan myös kysymyksiin mielelläni. Kaikenlainen tuki kampanjalle on erittäin tervetullutta ja jos haluat mukaan ota yhteyttä [email protected].

Ollaan kuulolla - Meiris

Deputy M

Hienoa Meiris007. Miekii olen Demarien vapaajäsen, mutta ne poliitikot, jotka ovat sitä mieltä, että syyrian sodan veteraanit ovat samanlaisen tukiverkon tarpeessa, kuin oman sotamme veteraanit, ovat väärässä. Kun sitä maailmanhalausta on tullut tuutin täydeltä, niin olen harkinnut äänestää muita puolueita. Nyt oli tuo Jussi Halla-aho ja EK-vaalissa luultavasti Pauli Vahtera.

Kansa ei oikein osaa ajatella, että mitä heidän äänensä merkitsee. Tsemppiä Meiris.
Me olemme kansa! - Nuiva ei naivi (Eino.P Keravalta) - On parempi näyttää syylliseltä, kuin kykenemättömältä.

Iloveallpeople

Kannattaa olla Miniluviin yhteydessä ja muuttaa nimimerkkisi nimelliseksi. Ainakin minusta eduskuntavaaliehdokkaan olisi hyödyllistä kirjoittaa omalla nimellään:

http://hommaforum.org/index.php/topic,17923.0.html
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Meiris Suominen

Kiitos Iloveallpeople vinkistä, viesti laitettu tuonne ohjeistamaasi osoitteeseen.
ja kiitos kannustuksesta Deputy M, luulen, että minun sotaveteraani pappani pyörii haudassaan nykymenosta. Hän joutui suoraan armeijasta 17-vuotiaana eturintamaan ja oli siellä 5 vuotta. Kertoi, että pelotti niin maan pirusti, mutta karattu ei. Eikä olisi sieltä elossa takaisin tullut ellei naapurin isäntä olisi häntä haavoittuneena selässään kantanut. Tilastojen mukaan kuitenkin nyt nämä ulkomaalaistaustaiset ovat yli 65 %:ti 20-35 vuotiaita (voi tarkistaa tilastokeskuksen sivuilta) ja näistä yli puolet on miehiä ! Alle 10 % on lapsia ja heistäkin suurin osa jo toisenpolven mamuja eli siis syntyneet Suomessa. Kyllä tässä maassa oli ennen sotilaskarkuruus rikos, kun nyt siitä oikein maksetaan.   >:(

Jyväsmaalainen

Jes! Onnea ja menestystä :)! Oletko ensimmäinen todella nuiva keskisuomalainen ehdokkaana oleva perusnainen vai onko muita?

siviilitarkkailija

Jahas. Vai että voi kysyä ehdokkaalta jotain. No kysytään sitten.

Oletetaan että M Suominen pääsee eduskuntaan minne haluaa. Hän saa valiokuntapaikan, puolustusvaliokunnasta. Puolustusvaliokunnassa M Suominen päättää rahankäytöstä maamiinat poistaneen ja itärajan varuskunnat sulkeneessa Suomessa.

Rahaa on ainoastaan kahteen hankkeeseen. Valiokunnassa ehdotetaan kolmea. Yksi näistä on poistettava ja poistopäätöksen tekee ja perustelee M Suominen.

Hanke 1 merivoimien torpedot (erittäin kallis hanke)

Hanke 2 ilmavoimien transponderit eli tunnistuslaitteet NATO-yhteistoimintaoperaatioissa välttämättömät

Hanke 3 maavoimien etäohjatut robottikonekiväärit.

Yksi pois ja kaksi hyväksytään. Mikä jätetään pois ja miten M Suominen perustelee valintansa!

Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Meiris Suominen

kiitos jyväsmaalainen. Taidanpa olla ainoa naisnuiva täällä. Toki kaikki ehdokkaat varmaan ilmoittavat haluavansa muutosta maahanmuuttopolitiikkaan, mutta ehkä hieman loivemmilla linjoilla.

Siviilitarkkailija; ehkä parasta osaamisaluetta ei ole sotavoimat eikä puolustuspolitiikka enkä tuolle valiokuntapaikalle hakeutuisi ihan ensimmäisenä. Mutta uskon, että siihenkin neuvonantajat löytyisivät. Jos joutuisin kuitenkin omalla maalaisjärjelläni tuon päätöksen tekemään näin ilman minkäänlaista taustatietojen hakemista (tämä on todellakin vastaus minuutti sen jälkeen, kun luin kysymyksesi, ilman googlettamista tai sotasanakirjan etsintää) niin valintani on 3. Perustelut, että uskoisin maahanhyökkäyksen tapahtuvan ilmateitse tulee se mistä tahansa suunnasta ja uskon kansastamme vielä löytyvän oikeita miehiä ja nykyään myös naisia, jotka jaksavat ja uskaltavat kantaa kivääriä eturintamassa eikä siihen"kin" tarvita robotteja. Toiseksi; tärkeimmät kaupunkimme sijaitsevat rannikolla, joten niitä kohtaan hyökkäys todennäköisimmin alkaisi eikä Kiteen valloituksella. Kolmanneksi; en ole koskaan kuullutkaan mistään robottikonekivääreistä enkä kyllä luottaisi niiden toimintaan vaan epäilisin, että siinä kohden menisi kyllä rahat hukkaan.

siviilitarkkailija

Kiitoksia vastauksesta.  Sotatekniikassa lopputulos ( jota on vaikea ennustaa) kertoo vastauksen. Halusin selvittää arvomaailmaa jonka perusteella valitset ja pääasia on että osaat tehdä päätöksiä joita et ymmärrä mutta teet kuitenkin itse. Se on toisaalta hyvä lähtökohta. 

Kyse on siitä mille puolustushaaralle laitat rahasi ja kuinka NATO-näkyy päätöksenteossa.

Robottikonekiväärit ovat oikeastaan ainoa jalkaväkimiinat korvaava asejärjestelmä. Itse arvioin että niiden kehitys ja soveltaminen Suomeen maksavat n x mrd euroa.  Ja sijoitus/valmistus/koulutus toisen mokoman. Robotit ovat tulleet osaksi sotaa ja on erittäin hienoa kuulla poliittinen mielipide pitääkö maavoimille saada ylipäänsä mitään toimivaa varustetta. Tällä(kin) kertaa maavoimat jäi ilma lelujaan. Mutta tämä on vain minun mielipide ja varmasti löytyy asiantuntijoita jotka puolustavat perusteltua valintaasi. Kuten sen että tapatammeko miehiä ja naisia kivääri kädessään vai kalliita etäohjattuja robotteja? Ja pitääkö maavoimille ylipäänsä ostaa moisia "cutting edge" tuotteita joita ei ole edes "battle tested" Olen hieman hapan mutta se johtuu maavoimien taustasta. . No riittäköön spekulaatiot.

Pääasia siis on se että uskallat laittaa itsesi peliin ja tehdä myös ennakkoluulottomasti ja intuitiivisesti valintoja ja perustella ne itsellesi.  Minusta se kuulostaa hyvältä kun ei kai kukaan voi lopulta tietää mitä poliitikkona päättää ja millä perusteella. Kaikille ei riitä kaikkea ja sen kanssa on syytä oppia elämään.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Meiris Suominen

kaunis kiitos siviilitarkkailija "armosta" ei niin sotaintoiselle taholle. Mutta korjataanpa muutama asia, josta jäi varmaan väärä käsitys.
1. en kannata Natoon menemistä, olemme pärjänneet ilman sitä ja pärjäämme vastaisuudessakin. Mutta luulen, että nuo ilmavoimien jutut on tarpeen ihan omille ilmavoimilllekin. Liekö johtuu siitä, että nuo läheisimmät miespuoliset sukulaiset ovat kaikki käyneet ilmavoimat ja on sukulaisissa merivoimien kapteenikin, joka kaiken lisäksi on NAINEN.
2. Ehkä en voi sitä tietää mistä pääsen päättämään poliitikkona, mutta perusteeni kyllä tasan tarkkaan tiedän. Jos minä en tiedä millä perusteella päätöksiä teen, niin sitten en olisi edes politiikassa mukana. Ja jos joskus pääsen isoja päätöksiä tekemään, niin voit olla varma, että taustatietoja haetaan hieman tarkemmin ja asiaa punnitaan monelta kantilta eikä heitetä näin äkkiä päätöksiä pöytään. Mutta nykyisessä työssäni minun on pakko pystyä myös erittäin nopeisiin päätöksiin ja olen oppinut luottamaan melko paljon omaan järjenääneeni. Ja onneksi on sen verran ikää mittarissa, että on tuota kokemustakin monestakin asiasta, mutta ei kyllä tuolta armeija puolelta.
3. Uskon, että seuraava sota käydään ihan eri leluilla ja leikkikentillä kuin entiset ja sen torjumiseen tarvitaan enemmän älyä kuin voimaa.
mutta se tästä sotapolitiikasta. Olet aivan oikeassa, että jokaisella kolikolla on kaksi puolta ja joillakin jopa kolme. Niistä on vain valittava se mikä itsestä oikealta tuntuu. Toki on kuunneltava asiantuntijoita, koska itse ei voi olla kaikkien alojen asiantuntija, mutta kukaan ei tule koskaan tekemään päätöksiä minun puolestani. Ei ole tehnyt sen jälkeen kun olen 18 vuotta täyttänyt. On tullut tehtyä niin hyviä kuin huonojakin päätöksiä, mutta kaikkien kanssa olen voinut elää.  ;)

Numeronuiva

Hienoa että liityit foorumille! Keski-Suomessa on tilausta maahanmuuttokriittiselle ehdokkaalle, kun Lasse Nortunen ei enää asettunut ehdokkaaksi. Toki Hakkarainenkin on nuiva, mutta ei kansanedustajana kovin aikaansaava ja uskottava. Myös muut vaaliteemasi ovat erinomaisia. Vaikka täällä on keskusteltu hyvin paljon puolustusasioista, niin talous ja työllisyys tulevat olemaan vaalien suurimmat teemat ja juuri kaikki verotusmallin parantamiseen, sosiaaliturvan uudistamiseen ja työvoimakustannusten alentamiseen tähtäävät konkreettiset ehdotukset ovat tervetulleita.

Meiris Suominen

kiitos tilastonikkari kannustavasta viestistä. Vaaliteemani on otettu ihan käytännön elämästä ja omakohtaisesta kokemuksesta mikä tällä hetkellä mättää. Toki puolustuskin on tärkeää kaikille itsenäisille valtioille, mutta kun siitä ei ole omakohtaista kokemusta muuta kuin isoisien karut sotakertomukset ja sukulaispoikien armeijamuistot, niin en kokenut sitä omakseni. Osin jo olenkin noita omia vaaliteemoja avannut muualla kirjoituksissani, mutta kyllä tännekin niitä konkreettisia ehdotuksia muutoksista voin laittaa.

Viimeinen suomalainen

Tervetuloa! Tsemppiä, onnea ja menestystä! Nuivia naisia tarvitaan ;)
Viimeinen maastalähtijä sammuttaa valot.

Meiris Suominen

kiitos viimeinen suomalainen, toivottavasti en jää "lonely rideriksi" ;) mutta toisaalta ei sekään minua haittaisi, ainakin olen rehellinen itselleni, vaikka demarit jo leimasivat kaikki persut vihanlietsijoiksi ja rasisteiksi maahanmuuttopolitiikan vuoksi.

Meiris Suominen

Tänä iltana en istukaan lukemassa mielenkiintoisia juttujanne täällä, koska on nukuttava kunnon yöunet, koska huomenna minulle voi tulla haastelemaan ihan livenä näillä paikkakunnilla
kl. 10–10.30 Kinnula, Kinnuskeskus
kl. 11.30–12.15 Pihtipudas, keskusta
kl. 13–13.45 Viitasaari, tori/K-market
kl. 14.45–16 Äänekoski, tori/Citymarket
Tavataan siis täällä, tule juttelemaan kanssani ja kertomaan mitä sinä haluaisit nykymenossa muuttaa.

Jyväsmaalainen

Milloin olet tavattavissa Jyväskylässä?

Supernuiva

Oletko Halla-ahon suosittelema ehdokas?

Meiris Suominen

Quote from: Jyväsmaalainen on 08.02.2015, 19:29:57
Milloin olet tavattavissa Jyväskylässä?
hei ja anteeksi että vastaus kesti, mutta lauantaina ystävänpäivänä olen Jyväskylässäkin kl 11-12, ja tässä koko päivän kierrosaikataulua:
ensi lauantaina, ystävänpäivänä 14.2. tavataan sitten seuraavilla paikkakunnilla:
MUURAME-LIEVESTUORE
10.00-10.30 Muurame (S-market)
11.00-12.00 Jyväskylä (Kävelykatu)
12.45-13.30 Laukaa (K-market)
14.15-14.45 Konnevesi (K-market)
15.30-16.15 Hankasalmi kk (tori)
16.50-17.15 Lievestuore (tori)
Tule Juttelemaan !

Meiris Suominen

Quote from: Supernuiva on 08.02.2015, 19:30:53
En ole suosituskirjettä häneltä pyytänyt.  ;D

KJ

Quote from: Meiris Suominen on 13.02.2015, 01:22:28

Ehkä kannattaisi. Ainakin 1. viestin perusteella olet "halla-aholainen". Kyllähän me vaalikarjana äänestetään just sitä mitä Mestari suosittelee (tähän normaalit varoitukset sarkamista ja ironiasta).
What would Gösta Sundqvist do?

multa tulille

Huomasin että jäsen  Meiris  Suominen on asettanut itsensä  reippaasti esille ehdokkaana.  Yhteen kommenttiisi esittäisin pikku tarkennusta. Kun Sinua tuolla aikaisemmin lähestyttiin näillä peruskysymyksillä (maanpuolustaminen), niin mainitsit  että sukulaisesi olisi merivoimien kapteeni. Tarkoitat varmaan, että hänen sotilasarvonsa on kapteeniluutnatti. Merivoimissa kun opetettiin aikanaan näinä-arvoasioita  ja heradiikkaa, niin kapteeneista todettiin, että  niitä on vain Pelastusarmeijassa ja jalkaväessä, mutta ei  täällä !

Puolutusvoimien nettisivuilta löytyy havainnollisia taulukoita, joissa selkeästi kerrotaan nämä asiat.Vaikket asevelvollisuutta ole varmaan käynytkään, mutta kun poliittinen  urasi lähtee käyntiin ja joudut tekemisiin asepukuistenkin kanssa, kannattaa nähdä pikkuisen vaivaa näissä asioissa. Sotilaaseen tekee  nimittäin aina  hyvän lopullisen vaikutuksen  kun hän huomaa, että toisella on  perusasiat halinnassa . Menestystä kampanjaan

Rubiikinkuutio

Quote from: Meiris Suominen on 02.02.2015, 21:06:42

vastaan myös kysymyksiin mielelläni.

Mitä mieltä olet sananvapauden tilasta suomessa? Pitäsikö uhkonrauhan rikkominen poistaa rikoslaista? Entä oletko huolissasi ennakkosensuurista, joka lehdistöön on syntynyt kun muhammedista ei uskalla tehdä pilakuvia samaan tapaan kuin muista uskonoista väkivallan pelosta johtuen?
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Meiris Suominen

Quote from: KJ on 13.02.2015, 02:28:36
Quote from: Meiris Suominen on 13.02.2015, 01:22:28

Ehkä kannattaisi. Ainakin 1. viestin perusteella olet "halla-aholainen". Kyllähän me vaalikarjana äänestetään just sitä mitä Mestari suosittelee (tähän normaalit varoitukset sarkamista ja ironiasta).

ja kuinkahan ja mistähän tällainen suosituskirje Mestarilta pyydetään ? olen tottunut, että suosituskirjeet työpaikkoihin pyydetään ihmisiltä, jotka henkilökohtaisesti tunnetaan. Olen tavannut Halla-ahon kerran enkä siis voi sanoa että tunnen hänet henkilökohtaisesti, vaikka olenkin miltei kaikki kirjoitukset lukenut. Yhdyn hänen mielipiteisiinsä, mutta sekään ei tee meistä tuttavia. Mihin siis osoitan tällaisen pyyntöni ?

Meiris Suominen

Quote from: multa tulille on 13.02.2015, 07:12:43
Huomasin että jäsen  Meiris  Suominen on asettanut itsensä  reippaasti esille ehdokkaana.  Yhteen kommenttiisi esittäisin pikku tarkennusta. Kun Sinua tuolla aikaisemmin lähestyttiin näillä peruskysymyksillä (maanpuolustaminen), niin mainitsit  että sukulaisesi olisi merivoimien kapteeni. Tarkoitat varmaan, että hänen sotilasarvonsa on kapteeniluutnatti. Merivoimissa kun opetettiin aikanaan näinä-arvoasioita  ja heradiikkaa, niin kapteeneista todettiin, että  niitä on vain Pelastusarmeijassa ja jalkaväessä, mutta ei  täällä !

Puolutusvoimien nettisivuilta löytyy havainnollisia taulukoita, joissa selkeästi kerrotaan nämä asiat.Vaikket asevelvollisuutta ole varmaan käynytkään, mutta kun poliittinen  urasi lähtee käyntiin ja joudut tekemisiin asepukuistenkin kanssa, kannattaa nähdä pikkuisen vaivaa näissä asioissa. Sotilaaseen tekee  nimittäin aina  hyvän lopullisen vaikutuksen  kun hän huomaa, että toisella on  perusasiat halinnassa . Menestystä kampanjaan

meille sukulaisille hän on rouva kapteeni :) Olet varmaan kuitenkin oikeassa, en kuitenkaan ole oikein kuvien ja titteleiden kumartaja. Mutta jos kansanedustajan perusasioiden hallintaan kuuluu sotilasarvojen osaaminen, niin kai se sitten täytyy opetella.

Meiris Suominen

Quote from: Rubiikinkuutio on 13.02.2015, 08:55:58
Quote from: Meiris Suominen on 02.02.2015, 21:06:42

vastaan myös kysymyksiin mielelläni.

Mitä mieltä olet sananvapauden tilasta suomessa? Pitäsikö uhkonrauhan rikkominen poistaa rikoslaista? Entä oletko huolissasi ennakkosensuurista, joka lehdistöön on syntynyt kun muhammedista ei uskalla tehdä pilakuvia samaan tapaan kuin muista uskonoista väkivallan pelosta johtuen?
Kirjoitinkin joku aika sitten sananvapaudesta : https://blogit.perussuomalaiset.fi/meiris-suominen/tavallisen-kansan-sananvapaus/#comment-1829

olen todellakin huolissani yleensäkin lehdistöön syntyneestä sensuurista. Ei voi puhua enää vapaasta lehdistöstä, aina vetelee naruista joku, milloin raha, milloin valta, milloin pelko. Mihin on hävinnyt toimittajien halu tuoda totuus julki ?
Muhammed asiasta kertoo varmaan tämän päivän uutisotsikoinnit Tanskasta ja syyhän varmaan on suomalaislehdistön mukaan sananvapaudessa, jota joku on käyttänyt väärin ja rasistisesti.

Jyväsmaalainen

Perussuomalaiset on pitämässä kaksi paikkaa Keski-Suomessa hiipuvaksi uskotellusta kannatuksesta huolimatta.

http://hommaforum.org/index.php/topic,97911.msg1810739.html#msg1810739

Toivottavasti toinen kansanedustajapaikka menee rutinuivalle naiselle eli sinulle ;). Miten sinua voi tukea?

Meiris Suominen

Quote from: Jyväsmaalainen on 15.02.2015, 15:53:20
Perussuomalaiset on pitämässä kaksi paikkaa Keski-Suomessa hiipuvaksi uskotellusta kannatuksesta huolimatta.

http://hommaforum.org/index.php/topic,97911.msg1810739.html#msg1810739

Toivottavasti toinen kansanedustajapaikka menee rutinuivalle naiselle eli sinulle ;). Miten sinua voi tukea?

Yritetään kuitenkin laittaa tuolle kepulle hieman enemmän kampoihin ja saada nekin äänestämään jotka eivät ole tapojensa orjia :) Kiitos kannustuksesta ja tukensa voi osoittaa kannustamalla kaikkia äänestämään näissä vaaleissa. Kepu luottaa, että vain ne äänestävät, jotka ennenkin ovat äänestäneet ja nukkuvien puolue on yhä suurempi näissä vaaleissa. Näin ei saa olla tai muutan Ruotsiin :P Mikäli haluat tukea taloudellisesti kampanjaani,Tukiyhdistykseni tilinumero on FI61 5242 5220 0168 57.

L.N

Morjensta.

Kokeilin eilen Hesarin vaalikonetta ja katseli ehdokkaiden vastuksia. Yksi asia pisti silmääni kohdallasi.
21. Homo- ja lesbopareilla pitää olla samat avioliitto- ja adoptio-oikeudet kuin heteropareilla.
Täysin samaa mieltä
"Keneltä nämä oikeudet olisivat pois ? ei keneltäkään. Ja tutkimusten mukaan lapset kehittyvät aivan samanlailla näissä perheissä eikä heidän käyttäytymisessään ole mitään eroja."

En tiedä onko persujen linja muuttunut, mutta tässä asiassa voit joutua ongelmiin, tai ainakin hyvin ikäviin tilanteisiin, mikäli sinut valitaan kansanedustajaksi. Tähän saakka puolueen linja on ollut hyvinkin ehdoton. Tämä kysymys on monelle äänestäjällekin kynnyskysymys, kuten mm. minulle. Jokaisella on toki mielipiteensä ja arvomaailmansa, mutta tämä vastauksesi kyllä erottui joukosta. Toki on hyvä olla rehellinen sekä itselleen, että äänestäjille.

Rubiikinkuutio

Quote from: Lasse Nortunen on 17.02.2015, 11:31:54

En tiedä onko persujen linja muuttunut, mutta tässä asiassa voit joutua ongelmiin, tai ainakin hyvin ikäviin tilanteisiin, mikäli sinut valitaan kansanedustajaksi.

Ei ole muuttunut.

Tähän saakka puolueen linja on ollut hyvinkin ehdoton.

No ei erilailla äänestäneitä erotettu eduskuntaryhmästä, että ei se ihan ehdottomin mahdollinen ollut.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Meiris Suominen

Quote from: Lasse Nortunen on 17.02.2015, 11:31:54
Morjensta.

Kokeilin eilen Hesarin vaalikonetta ja katseli ehdokkaiden vastuksia. Yksi asia pisti silmääni kohdallasi.
21. Homo- ja lesbopareilla pitää olla samat avioliitto- ja adoptio-oikeudet kuin heteropareilla.
Täysin samaa mieltä
"Keneltä nämä oikeudet olisivat pois ? ei keneltäkään. Ja tutkimusten mukaan lapset kehittyvät aivan samanlailla näissä perheissä eikä heidän käyttäytymisessään ole mitään eroja."

En tiedä onko persujen linja muuttunut, mutta tässä asiassa voit joutua ongelmiin, tai ainakin hyvin ikäviin tilanteisiin, mikäli sinut valitaan kansanedustajaksi. Tähän saakka puolueen linja on ollut hyvinkin ehdoton. Tämä kysymys on monelle äänestäjällekin kynnyskysymys, kuten mm. minulle. Jokaisella on toki mielipiteensä ja arvomaailmansa, mutta tämä vastauksesi kyllä erottui joukosta. Toki on hyvä olla rehellinen sekä itselleen, että äänestäjille.

Kyllä vastasin juuri noin. Ennen minullakin oli asiaan hyvin kielteinen kanta, mutta kun ajattelen asiaa ilman uskonnolista latausta ihan järjen kannalta ja tutustuttuani ko. ihmisiin, niin ajatukseni muuttui. He eivät halua viedä keneltäkään mitään pois vaan elää kuin normaalit ihmiset. He eivät satuta ketään ulkopuolista toimillaan enkä minä joudu maksamaan heidän kirkollisveroaan. Miksi en soisi heille sitten tasavertaista elämää muiden suomalaisten kanssa ? Heitä on aina ollut ja tulee aina olemaan ja mikään ihmisen toiminta ei tätä asiaa tule muuttamaan. Minusta on järjetöntä vastustaa asiaa, jolle itse ei voi tehdä mitään. Se on sama kuin kieltäisin sokean kirjat ja sanoisin, että se on turhaa, koska hän ei voi koskaan nähdä lukemaansa. Ja tiedän, että raamatussa sanotaan, että jumala loi ihmiset mieheksi ja naiseksi ja avioliittoa on pidetty vain näiden kahden liittona. No mihin sitten johtaisi tie, jos kieltäisimme nämä oikeudet homoilta ja lesboilta ? He vaatisivat, että heille on maksettava sitten sukupuolileikkaukset, että toinen voi muuttaa itsensä vastakkaiseksi sukupuoleksi, jotta yhteiskunta olisi tyytyväinen. Näissä pareissa on todellakin toinen maskuliininen ja toinen naisellinen, vaikka sukupuolielimet muuta väittäisivät. No biologian tunneilla meille on lapsesta asti opetettu, että munaton on nainen ja munallinen mies. Ehkä sukupuoli oli noin selvä Aatamin ja Eevan aikana, mutta ihminen on muuttanut monia asioita tässä välissä ja sotkenut luonnonlakeja muutoinkin, joten onko ihme, että naisia syntyy munallisena ja miehiä munattomina ?  Minä ainakin tunnen aika monta "munatonta" miestä ja naisia joilla on liikaakin "munaa"....   ;)
En ole todellakaan kaikissa asioissa puolueen linjan mukainen eikä ole aikomuskaan. Tässä asiassa puolueella on hieman kummallinen katsontakanta, koska juuri suureen ääneen saarnataan kuinka uskonnon varjolla tehdyt asiat eivät saa aiheuttaa ihmisten pahuutta tai julmuutta toisia ihmisiä kohtaan. Miksi sitten tässä kohden saa tehdä poikkeuksen ? Ja jos lukisin kuin piru raamattua niin eiköhän puoluevalinta pitäisi silloin olla kristilliset eikä perussuomalaiset ? Enkä koe ikäväksi tilanteeksi sitä, että olen eri mieltä jonkin tai joidenkin kanssa. Toinen asia ainakin on tämä turve-energia, jonka puolesta puolue puhuu. Tästäkin asiasta olen täysin eri mieltä. Mutta puolueen aatteen takana seison täysin : "Perussuomalaisten toiminnan perustana ovat rehellisyys, oikeudenmukaisuus, inhimillisyys, tasa-arvo, työn ja yrittämisen kunnioittaminen sekä henkinen kasvu." Kieltämällä seksuaalisesti poikkeavilta samat arvot kuin muulta väestöltä kieltää samalla edellisen puolueen aatemaailman. 

L.N

Quote from: Meiris Suominen on 19.02.2015, 20:15:18
Miksi en soisi heille sitten tasavertaista elämää muiden suomalaisten kanssa ? Heitä on aina ollut ja tulee aina olemaan ja mikään ihmisen toiminta ei tätä asiaa tule muuttamaan. Minusta on järjetöntä vastustaa asiaa, jolle itse ei voi tehdä mitään...

...Tässä asiassa puolueella on hieman kummallinen katsontakanta, koska juuri suureen ääneen saarnataan kuinka uskonnon varjolla tehdyt asiat eivät saa aiheuttaa ihmisten pahuutta tai julmuutta toisia ihmisiä kohtaan. Miksi sitten tässä kohden saa tehdä poikkeuksen ?...
" Kieltämällä seksuaalisesti poikkeavilta samat arvot kuin muulta väestöltä kieltää samalla edellisen puolueen aatemaailman.
Ok. Homoja vastaan minulla ei ole mitään, ei kerrassaan yhtään mitään, mitäs se mulle kuuluu. Jätetään uskonto pois, se sopii. Mielestäni, korostan, MINUN mielestäni tällä asialla ei ole mitään tekemistä uskonnon kanssa. Kysymys on siitä, miksi hyväksyä ja sallia sellainen asia, mikä on täysin luonnon vastaista. Kaksi urosta tai kaksi naarasta eivät voi saada jälkeläisiä. Jos luonto olisi asiasta toista mieltä, se olisi hoitanut hommat jotenkin toisin. Mielestäni kenenkään ihmisen, puolueen, yhdistyksen, järjestön tai poliitikon ei pitäisi leikkiä Jumalaa tai luontoäitiä ja alkaa muuttamaan biologisia faktoja muoti-ilmiöiden tai oman mutun mukaan. Mielestäni puolueellamme on tähän asiaan erittäin terve, luonnollinen ja oikea kanta.

Korostan vielä ettei minulla ole mitään sinua vastaan, todellakaan. Toivon sinulle menestystä vaaleissa, kuten myös kaikille muille Keski-Suomalaisille persuille. Tämä on vaan niin merkittävä asia sekä minun, että monen muun äänestäjän näkökulmasta, etten voinut olla kommentoimatta.