News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Sinusta kansanedustaja?

Started by B52, 24.01.2015, 03:38:57

Previous topic - Next topic

Voisiko sinusta tulla kansanedustaja eduskuntaan?

Kyllä
16 (19.3%)
Ei
33 (39.8%)
Ehkä
18 (21.7%)
Olen kaikessa hyvä, tottakai
7 (8.4%)
Homojen hommaa
9 (10.8%)

Total Members Voted: 83

B52

Me täällä Hommassa kaikki tiedetään, no mitäs sitten kun pitäisi itse mennä toteuttamaan unelmia?
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

tos

Vastaus oli ei. Olisihan se hienoa olla kansanedustaja, mutta historia ottaisi minut kiinni.

Olen tehnyt sellaisia rikoksia, mistä on kirjalliset merkinnät oikeuslaitoksella, joten parempi että jätän edustustehtävät ihmisille, joilla ei vastaavaa painolastia ole.

Leso

"Toteuttamaan unelmia"?

Miksi minä äänestäisin ketään, joka haluaa toteuttaa omia unelmiaan?
Miksi äänestäisin ketään, joka haluaa toteuttaa minun unelmia?

Ei minua kiinnosta istuskella päivät pitkät kuuntelemassa tylsiä jaarituksia ja heti kun torkkupeiton alta tokenen niin todeta, että jaaha, eipä se taaskaan mennyt niinku mä halusin, koska ei vaan mennyt, ja koska kaikki lobbaamiset ja mitkä lie.

Tämän tietäen minä äänestän sinne jonkun edustamaan minua.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Myrkkymies

Parempi jättää kansanedustajan hommat muille. Minä tahdon Suomen valtiaaksi.

Ari-Lee

No way Jose. Kieleni on karkeutunut siitä mitä se on ollut way back then. En ole enää kovin diplomaattinenkaan. Kerran politiikassa ollut ja "puolueettomalle" medialle suivaantunut nuivaantunut. Nimenikin on satavarmasti SUPPON salaisella listalla. Nyt on vain aika ilkkua ja syytellä.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Yuki

Kunhan asun täällä ensin muutaman vuoden ja saan kansalaisuuden, mikä ettei.

MW

Quote from: Yuki on 24.01.2015, 03:54:41

Kannattaa opetella kieli, kanssa. Eihän tuota mongerrusta kuuntele Tuomiojakaan.

Ari-Lee

Quote from: MW on 24.01.2015, 04:21:05

Kannattaa opetella kieli, kanssa. Eihän tuota mongerrusta kuuntele Tuomiojakaan.

;D Vittu MW. Sun vuoro kustantaa olut. Taas.

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä

B52

Mielenkiintoista, jo 2 halukasta.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

Yuki

Puhun sentään paremmin kuin keskivertosomali, ja olen opiskellut puolitoista vuotta

Ari-Lee

Quote from: Yuki on 24.01.2015, 04:56:27

Puhun sentään paremmin kuin keskivertosomali, ja olen opiskellut puolitoista vuotta

Huomattiin kyllä. MW joutaisi kielikurssille. Tuomi oja ei ole yhdys sana.

MW

Quote from: Ari-Lee on 24.01.2015, 05:04:12
Quote from: Yuki on 24.01.2015, 04:56:27

Huomattiin kyllä. MW joutaisi kielikurssille. Tuomi oja ei ole yhdys sana.

No niin. Missä voi illmoittautua rangaistuspataljoonaan?

Ari-Lee

Lauantain iltalomat paloivat. Rangaistuksena Hommailua^^^ lauantain ja sunnuntain välisenä yönä. Rangaistus muutettu jatkuvaksi ilman erillisiä aikoja 24/7 Ma-Su. Kysyttävää? Jatkakaa!

Sitruunamelissa

Eipä ole tarpeellista tietotaitoa kaikista niistä asioista, jotka tuolla pitäisi handlata. Tietenkin voisin olla yksi monista tyhmistä kansanedustajista, jotka tilaisuuden tullen puhuvat ympäripyöreää mutua sanomatta oikeasti mitään, ja painavat työkseen puoluejohdon määräämää nappia.

Paitsi ettei edes mutun puhuminen onnistuisi yleisölle, kun kaikki esiintyminen on niin jäätävän vaikeaa. Minun osani on äänestää sellaista henkilöä, jonka katson sopivaksi tehtävään, ja niin on hyvä. :) P.S. Kukaan ei mua edes äänestäisi, en edes itse.  ;D
Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä, turvapaikanhakija jatkaa.

IDA

Liian hapokasta. Ei jaksaisi, eikä viitsisi.
qui non est mecum adversum me est

MW

Teurastaja, pyöveli? Kaikkea monikulttuurista isistä olisi tarjolla... Ääänn, ei sittenkään, taidan jatkaa näissä hommissa.

Machine Head

Kansanedustajaksi olisin liian rehellinen.

Sour-One

Ehkä tuo oli sitten vitsi tai jotain. No joka tapauksessa jotain sellaista, josta seurais matka hommalta banaanisaarille, jos sen sanois ääneen.

Sour-One

Kuinkahan moni Hommalaisista oikeasti jaksaisi? En usko, että kovinkaan monesta täällä olisi ko. hommaan. Myöskään näistä pikkupolitikoista.

Oami

Quote from: Machine Head on 24.01.2015, 08:47:11

Tai sitten nykyiset ovat liian epärehellisiä.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Malla

siviilitarkkailija

Jos joutuisin samamaan kuutioon kuuntelemaan sosialistien ja vihervasemmistolaisten valheita sekä yhteiskunnan ja suomalaisten tuhoamiseksi keitettämiään juonia joita kutsuvat "politiikaksi"...

...yleensä olen hyvin rauhallinen mutta moisen pahantahtoisen ja suorastaan itsetuhoisen paskasakin sietäminen luultavasti yrittäisi kestokykyni. Joutuisin vankilaan ja vihervasemmistolainen paskasakki sairaalaan. Viimeistään siinä vaiheessa kun otan eurodirektiivillisen vihreiden asiantuntijamietintöä ja tungen sen valiokuntaa johtavan sosialistin kurkkuun kunnes eduskunnan vahtimestari ehtii väliin.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Saturoitunut

Valitsin homojen homman. En osallistu tuohon pseudodemokraattiseen farssiin edes äänestämällä, joten näyttelijäksi ryhtyminen kiinnostaa vielä vähemmän.

J. Lannan haamu

Väittäisin olevani kohtalainen kansanedustaja, mutta helvetin hyvä kansanedustajan avustaja ;). Ja saa ottaa yhteyttä työtehtäviin liittyen!

Jännä homma sinäänsä, erinäiset tahot ovat vuosien varrella sanoneet, että sun pitäis lähteä politiikkaan kun annat niin diplomaattisia vastauksia. Voi kuinka väärässä ko. tahot ovat olleetkaan....
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

sologdin

Ei tule!

Aktiiviaikanani olen kulkenut tuhannen kokouksen kautta ja 96 % niistä oli ajanhukkaa.  Kokoustamistahan kansanedustajan työ on.
Jos en muitten kanssa mennä saa, kai yksinäni mennä saan.

Kotkankantaja

No totta helvetissä! Kolme ja puoli vuotta voisi torkutella torkkupeiton alla ja olla kasvottomasti tekemättä mitään kovalla palkalla, sitten muutama kuukausi ennen vaaleja tölväistä muutama lööpin arvoinen juttu ja näin kalastella sitä jatkokautta!

Tai ainakin tuollaiselta se näin eduskunnan ulkopuolisen taviksen silmin vähän näyttää...
Todellisuus on fasistista

Jomppa

Olen niin surkea debatoija enkä herkästi keksi mitään ovelaa sanottavaa, niin taidanpa jättää homman väliin. Aina välillä toki tulee fantasioitua siitä, että räväkät mielipiteeni kiinnittävät kansan huomion ja nousen periaatteessa tyhjästä eduskuntaan, ja miksei vaikka hallitukseenkin saakka. 8)
"One day, millions of men will leave the Southern Hemisphere to go to the Northern Hemisphere. And they will not go there as friends. Because they will go there to conquer it. And they will conquer it with their sons. The wombs of our women will give us victory." -Houari Boumedienne, Algerian entinen pääministeri 1974.

Arvoton

Kyyl mä voisin koittaa kauden sitkeillä. Ongelma vaan, että mitä kansaa mä edustaisin. Sillä kansanedustajat ovat otos kansasta ja sen peilikuva. Munlaisia ei juuri ole kansassa. Pitäisi vissiin esittää jotain, l. kaveerata. Sehän olisi taas petosta ja itsepetosta. Jo "verkostoituminen" porukassa, jossa 75 prosenttia on tärkeileviä kusiaivoja, joiden ajattelu on vain puolueensa/ideologiansa sapluunassa, johon lisättynä poliittinen ja muu korrektius... Huh!!

Heikki Luoto

Poliittisesti passiivisten ihmisten ja kokopäivätoimisen kansanedustajan välissä on laaja skaala poliittisen aktiivisuuden tasoja. Paikallispolitiikasta kannattaa aloittaa ennen kuin kansanedustajuutta lähtee pohtimaan.

Poliittinen vaikuttaminen lähtee arkipäiväisistä keinoista, kuten vaikka tuomalla lähipiirissään esiin maailmasta huomioita, joita lähipiiri ei uskalla sanoa ääneen.
Politiikka on epämukavuusalue, koska kyseessä on raha ja valta, jotka saavat ihmisten ikävät puolet esiin. Kaverikerhon leppoisasta harrastuksesta ei ole kyse.

Yksi poliittisen aktiivisuuden minitaso voisi olla puolueen paikallisyhdistyksen jäsenyys. Jättää vaikka sen yhden hirvestyspäivän vuodesta väliin ehtiäkseen äänestämään sitä tolkulliseksi ja viitseliääksi varmstamaansa ihmistä paikallisyhdistyksen seuraavan vuoden hallitukseen. Äänesi saatta olla ratkaiseva, joka pudottaa sen narsistisen pyrkyrin, joka toiminnallaan olisi karkoittanut tolkullisia toimijoita.

Suomessa moni asia on mennyt huonompaan suuntaan kun niin moni ei kiireiltään ja harrastuksiltaan ole ehtinyt yhteisiä asioita hoitamaan. Näin kriittinen tolkullisten ihmisten enemmistö on menetetty monessa ratkaisevassa äänestyksessä.
Sananvapauden vastaiselle Facebookille korvaava vaihtoehto: MeWe
mewe.com/i/heikkiluoto

Haplotaxida

Unelmiaan kannattaa seurata silloin, kun siihen on vielä mahdollisuus.

On tuota joskus tullut leikkimielisesti mietittyä. Omalta osaltani lienee jo hukattu mahdollisuus monessakin mielessä, niin kuin moni muukin, mitä vanhemmaksi sitä käy. Vaikka yli puolet elämästä voi olla vielä hyvin edessäni, niin näkisin silti, että kansanedustajuuteen johtava uraputki olisi täytynyt aloittaa jo vuosia sitten pienemmissä ympyröissä.

Tosin, jos saisin valita uudelleen sen, että "mikä minusta tulee isona", niin kansanedustajuus tuskin olisi listalla ensimmäisenä.
THL - Turhuuden ja huolettomuuden laitos

Totti

Quote from: Machine Head on 24.01.2015, 08:47:11

Äkkiähän sitä tavoille oppisi. Dont vorri.
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

Parsifal

En osaa jauhaa paskaa tarpeeksi vakuuttavasti enkä omaa sosiaalisia taitoja himpun vertaa. Kansanedustajaksi minusta tuskin olisi ainakaan nykyisellään, mutta jonkun samanhenkisen avustajaksi ehkä.

Quote from: Arvoton on 24.01.2015, 14:08:28
Kyyl mä voisin koittaa kauden sitkeillä. Ongelma vaan, että mitä kansaa mä edustaisin. Sillä kansanedustajat ovat otos kansasta ja sen peilikuva. Munlaisia ei juuri ole kansassa. Pitäisi vissiin esittää jotain, l. kaveerata. Sehän olisi taas petosta ja itsepetosta. Jo "verkostoituminen" porukassa, jossa 75 prosenttia on tärkeileviä kusiaivoja, joiden ajattelu on vain puolueensa/ideologiansa sapluunassa, johon lisättynä poliittinen ja muu korrektius... Huh!!

Siinäpä se. En osaisi pitäytyä puoluekurissa, koska pyrkisin äänestämään omantuntoni ja parhaan tietoni mukaan, vaikka ne olisivat ristiriidassa puolueen virallisen linjan kanssa. Armeijaurakin tyssäisi viimeistään siihen, että minulla olisi vaikeuksia noudattaa käskyjä ja muodollisuuksia niiden ollessa typeriä tai tavoitteiden tiellä, vaikka - omaksikin hämmästyksekseni - aikoinani AUK:n kävinkin.
Jos fiksut antavat aina periksi, ainoastaan idiootit saavat tahtonsa läpi.

"With the first link the chain is forged. The first speech censored, the first thought forbidden, the first freedom denied, chains us all irrevocably."

Leso

Quote from: Arvoton on 24.01.2015, 14:08:28Kyyl mä voisin koittaa kauden sitkeillä. [...]

Älä nyt ole hölmö! "Yhden kauden pitkin hampain"...

Jos onnistuu kusettamaan itselleen kaksi kautta, saa sen kansanedustajaeläkkeen tai jotain, jotain hirmuista yhteiskuntaan takaisinkotoutusrahaa ainakin.

Ei kai nyt kukaan enää aikuisten oikeesti kuvittele, että sinne mennään "asioita hoitamaan"?

Jos olet nuori nainen tai Jani Toivola, niin muista myös yllätysraskaus.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

nollatoleranssi

Quote from: Haplotaxida on 24.01.2015, 23:51:17
näkisin silti, että kansanedustajuuteen johtava uraputki olisi täytynyt aloittaa jo vuosia sitten pienemmissä ympyröissä.

Kansanedustajan työssä tärkeintä on sopeutuminen ja sosiaalinen toimeentuleminen ihmisten kanssa. Muut asiat pystyy oppimaan ja avustajia riittää. Tästä osoituksena miten monet julkkikset ja tavan talliaisetkin ovat pystyneet toimimaan kansanedustajina.

Ei tuo ura taida myöskään ikää ja kokemusta katsoa. Helpointahan se on päästä ensin esim. paikallistason poliitikoksi kunnanvaltuustoon ja jos siitä hommasta pitää, niin kokeilee päästä uusiin ympyröihin.

Se on sitten muista ominaisuuksista kiinni, että riittääkö aktiivisuutta, halua, sosiaalisia taitoja, rohkeutta, kiinnostavuutta yms. tuollaiseen hommaan. Lyhyellä aikavälillä kuka tahansa osaa ottaa kantaa muutamiin äänestyksiin, mutta miten homma kiinnostaa pidemmän päälle...
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Teemu Lahtinen

Äänestin kyllä. Pari kertaa oltu lähellä ja vähän lajia on tultu harjoiteltuakin Suomen toiseksi suurimman kaupungin valtuutettuna. Luontaista kiinnostusta kaikkien alojen asiantuntijuuteenkin on.

Haplotaxida

Quote from: nollatoleranssi on 25.01.2015, 15:41:12
Quote from: Haplotaxida on 24.01.2015, 23:51:17
näkisin silti, että kansanedustajuuteen johtava uraputki olisi täytynyt aloittaa jo vuosia sitten pienemmissä ympyröissä.

Kansanedustajan työssä tärkeintä on sopeutuminen ja sosiaalinen toimeentuleminen ihmisten kanssa. Muut asiat pystyy oppimaan ja avustajia riittää. Tästä osoituksena miten monet julkkikset ja tavan talliaisetkin ovat pystyneet toimimaan kansanedustajina. ..

Kyllä kai, mutta vaadin itseltäni paljon, mitä tahansa sitten työkseni teen. Haluan olla työssäni hyvä. Itse näen kansanedustajuuden tehtävänä, joka vaatii lähes täydellistä omistautumista sille – eri asia on sitten se, että miten muut siihen suhtautuvat. Kansaa koskevaan päätöksentekoon osallistumista ei pitäisi tuolla tasolla tehdä mututuntumalla, vaan raudanlujalla osaamisella ja ymmärtämisellä. Varsinkin talouteen liittyvissä asioissa se korostuu. Vastuu on valtava. Pelkästään kaikenlaisen siihen liittyvän ja sitä sivuavan nippelitiedon kattava omaksuminen ei tapahdu hetkessä, eikä edes kaudessa. Se on enemmänkin elämänmittainen prosessi.

Eikä sitä voi välttämättä tapahtua ollenkaan, riittävissä määrin, luopumatta joistain muista kiinnostuksen kohteista, jo alun perin. Ihmisen kapasiteetti on lopulta varsin rajallinen.

Toinen keskeinen ongelma on tunnettavuus. Ei sinne kunnanvaltuustoonkaan yleensä heittämällä mennä aivan "nobodynä". Ainakaan olemalla rehellinen ja lupailematta kaikenlaista hyvää. Pidemmällä pohjalla se voisi onnistua paremmin.
THL - Turhuuden ja huolettomuuden laitos