News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Veikkaa PS:n paikkamäärä eduskuntavaaleissa

Started by Jaakko Sivonen, 20.03.2015, 07:54:33

Previous topic - Next topic

Kuinka monta paikkaa perussuomalaiset saavat eduskuntaan tulevissa vaaleissa?

45 tai enemmän
9 (4.8%)
40–44
32 (17%)
35–39
70 (37.2%)
30–34
52 (27.7%)
25–29
16 (8.5%)
20–24
5 (2.7%)
Alle 20
4 (2.1%)

Total Members Voted: 188

Voting closed: 19.04.2015, 08:54:33

Tavan

41. Veikkaan, että viime vaaleissa protestoineiden kepuun paluu ei olekaan niin saumaton kuin on ennustettu. Kepu itse jää 49 paikkaan.
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

2011-04-17

35-39. Ennakkoäänestyksestä tulevaan kannatusprosenttiin tulee hyvä nousu varsinaisen vaalipäivän äänillä.
Burkakulttuuri meets saunakulttuuri.

latrom

60-80. PS muodostaa hallituksen yhdessä Muutoksen ja Itsenäisyyspuolueen kanssa.

Sitruunamelissa

Veikkasin 30-34, koska pessimisti ei pety. :P Toivon olevani väärässä ja paikkamäärä tulee olemaan huomattavasti suurempi. Jännittää, paikkamäärä ja oman ehdokkaan läpimeno. :)
Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä, turvapaikanhakija jatkaa.

Nuivinator

Nimitys paperiton laittomasta maassaolijasta on kuin kutsuisi huumediileriä paperittomaksi farmaseutiksi tai myymälävarasta kuitittomaksi asiakkaaksi.

Berga

Quote from: Sitruunamelissa on 19.04.2015, 19:11:46
Veikkasin 30-34, koska pessimisti ei pety. :P Toivon olevani väärässä ja paikkamäärä tulee olemaan huomattavasti suurempi. Jännittää, paikkamäärä ja oman ehdokkaan läpimeno. :)
Juuri näin. Koska gallupit ovat kunta- ja EU-vaaleissa heittäneet niin paljon perussuomalaisten kannattajien äänestysepävarmuuden vuoksi, veikkaan myös pessimistisesti hieman yli 30:aa. Toivottavasti olen väärässä ja PS on toiseksi suurin.
In every democracy, people get the government they deserve.

Democracy is the worst form of government - except for all the oth­ers.

Tragedian synty

Veikkaus uusiksi ja kaikki mukaan tällä kertaa:

KESK 53
PS 37
KOK 35
SDP 34
VAS 15
VIHR 13
RKP 9 (+ Ahvenanmaa)
KD 3
Ceterum censeo Russiam esse delendam.

törö

Persut luultavasti menettää jokusen kansanedustajan, koska vaalit ovat vakavasti otettavien poliitikkojen kannalta vähän huonoon aikaan. Ihmiset yleensä ottaen tykkäävät siitä että johtajat uskaltavat nähdä vaarat, mutta Euroopan talous ei vielä ole romahtanut eikä jihad ole vielä alkanut kunnolla Euroopassa.

Sitten ovat nämä muut, jotka fanittavat natseja ja moottoripyöräjengejä ja laukovat typeriä kommentteja homoista. Viime vaalien jälkeen tämän sakin toiminta on ollut kovasti aktiivista ja melkein koko ajan on ollut joku otsikoissa.

Pitkällä aikavälillä Persuilla kuitenkin pitäisi olla kasvua odotettavissa, koska muut eivät ole uskaltaneet puhua uhkista.

Tämähän on se kikka, millä vaihtoehtomedia on kyykyttänyt valtamediaa, jolle kaikki ikävä tulee aina yllätyksenä. Jokainen foliopääkin osaa kertoa talousromahduksista etukäteen, mutta valtamedia jotenkin vain ei osaa.

Eli Persujen ei tarvii kuin pitää ääntä itsestään ja muut puolueet hoitavat loput.

Micke90

Nyt uskallan julkaista tulosennusteeni, jonka tein jo pari päivää sitten:

PS 25 %
KESK 23 %
KOK 15 %
SDP 12 %
VAS 8 %
VIHR 7 %
RKP 4 %
KDP 3 %
Muut 3 %

Katsotaan, miten hyvin tuo toteutuu. Ennakkoäänet tulevat 15 minuutin kuluttua.

Numeronuiva

Quote from: Numeronuiva on 20.03.2015, 16:07:26
Vastasin 35-39 paikkaa. Puolueella on harvassa vaalipiirissä hyvät mahdollisuudet lisäpaikkaan, ehkä ainoana Savo-Karjala. Määrä siis vaatii tappioiden minimoimista ja olen optimistinen sen suhteen, että viimeaikainen kannatuskehitys jatkuu. Tuolla voisi jo saavuttaa toiseksi suurimman puolueen aseman.

Tähän väliin se asettui, vaikka ensimmäisten ennakkoäänten tullessa iskikin pieni epätoivo. Nuivinator onnistui arvioimaan tarkan luvun oikein.

Lähimmäksi lisäpaikkaa ei päästykään Savo-Karjalassa vaan viime kuukausien nousija Varsinais-Suomessa n. 3350 äänen päähän. Ainoa paikkatappio tuli kepun hallitsemassa Oulun vaalipiirissä, joten parempaa torjuntavoittoa ei olisi voinut toivoa! Helsingin, Pirkanmaan ja Vaasan vaalipiireissä tuli viimeinen jaossa oleva paikka, mikä sattui onnekkaasti samojen piirien kokonaispaikkamuutosten kanssa ja mahdollisti nousun kokoomuksen ohi 0,56 %-yksikköä pienemmästä ääniosuudesta huolimatta. Satakunnasta vähentynyt paikka vei kuitenkin lisäpaikan pois maakunnan uudelta ykköspuolueelta.

Edit. Varsinais-Suomen lisäksi täytyy huomioida pienempi Keski-Suomi, jossa käytiin peräti viiden puolueen kesken tiukka kisa viimeisestä paikasta, joka meni lopulta keskustalle. Perussuomalaiset olisi tarvinnut siellä 1422 ääntä enemmän lisäpaikkaan.

Nuivinator

Olisi pitänyt veikata 39, että myös Heikki Luoto olisi päässyt läpi.
Nimitys paperiton laittomasta maassaolijasta on kuin kutsuisi huumediileriä paperittomaksi farmaseutiksi tai myymälävarasta kuitittomaksi asiakkaaksi.

Nuivake

Persut kyllä yllätti positiivisesti. Ennakkoäänten tullessa tajusin että se oli siinä ja äänestyspäivän ääniä laskettaessa tulos vain laskee. Olin pahasti väärässä.
Persut eivät tosiaankaan ole mikään yhden ihmeen protestipuolue.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Micke90

Höh! Miks mun vaaliennusteet ei koskaan toteudu sellasenaan?  :'(

Nuivinator

Quote from: Micke90 on 20.04.2015, 12:41:35
Höh! Miks mun vaaliennusteet ei koskaan toteudu sellasenaan?  :'(

Oishan tuo parempi ollut noin.

Rubiikinkuutio

Quote from: Micke90 on 20.04.2015, 12:41:35
Höh! Miks mun vaaliennusteet ei koskaan toteudu sellasenaan?

Optimistilla on kivaa ennenkuin pettyy?

Ajamasi hallituskoalitio (Kesk+PS+KD) saisi yhteensä 92 paikka. Vähintään 15 paikka liian vähän, eli koko vihreiden kannatuksen.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Micke90

Quote from: Rubiikinkuutio on 20.04.2015, 12:45:00
Optimistilla on kivaa ennenkuin pettyy?

Ajamasi hallituskoalitio (Kesk+PS+KD) saisi yhteensä 92 paikka. Vähintään 15 paikka liian vähän, eli koko vihreiden kannatuksen.

En pettynyt tuohon vaalitulokseen. Kepu+Persut+Kristilliset olisi ollut mahdollinen hallituspohja toisenlaisella vaalituloksella.

Vesa Suvanto

Pärjättiin lopulta paljon paremmin kuin olin ajatellut. Oulua lukuunottamatta kaikissa vaalipiireissä pidettiin vuonna 2011 saadut paikat ja Oulun tilanne oli selvä jo kauan aikaa Sipilän ehdokkuuden ja Perussuomalaisten paikallisten kinojen takia. Jos vaalit olisivat viikon päästä, niin ainakin Varsinais-Suomesta olisi ollut otettavissa lisäpaikka. Erityisen paljon mieltä lämmittää Vaasan kolme paikkaa ja viimeisen edustajan nappaaminen RKP:n nenän edestä.