News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2014-12-04 Kodin Kuvalehti: ”Mene pois täältä Suomesta"

Started by Iloveallpeople, 07.12.2014, 16:56:18

Previous topic - Next topic

Iloveallpeople

Quote"Mene pois täältä Suomesta"

Matkustamme viisivuotiaan tyttäreni kanssa metrolla, olemme menossa ystävän luokse kylään. Juttelemme lapsen kahdesta irronneesta alahampaasta, rautahampaat näkyvät jo. Se tuntuu tyttärestä jännittävältä.

Vastapäätä istuu vanha nainen. Kun nainen jää omalla asemallaan pois, hän pysähtyy tyttäreni eteen, kumartuu ja sanoo: "Hyi sinua. Mene pois täältä Suomesta."

Ihmiset ympärillä kääntyvät katsomaan, sillä vanhalla naisella on kova ääni. Kukaan heistä ei sano mitään. Minäkään en ehdi vastata, nainen menee jo metron ovissa.

Lapseni  lopettaa lauseensa kesken, emme puhu enää hampaista. Sitten hän alkaa itkeä. Ei kovaan ääneen, ihan hiljaa vain, pari kyyneltä.

Hän kysyy:
Miksi se sanoi noin?
Miksi mun pitäisi mennä pois Suomesta?
Minne mun pitäisi mennä?
Tulisitko sinä äiti sinne mukaan ja isi ja veli? Jos pitäisi mennä. Mutta voisiko sitten ottaa kissat mukaan ja unikanin?
...

Koko artikkeli: Kodin Kuvalehti
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Emo

Kiinalainen adoptiotyttö tämä jutun pikkutyttö. En todellakaan usko näihin tarinoihin, että ovat tosia.
Totta tai tarua, mutta älkää ikinä kertoko kiinalaisille pienille adoptiotyttärillenne, mitä heidän synnyinmaassaan tehdään pienille tytöille.

Lahti-Saloranta

Tuo rasismi ja ilkeät vanhat akat tuntuu olevan raideliikenteen kestoriesa.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Chew Bacca

Ratikkamummolla oli huivin sisällä pakastekana joka jäädytti aivot. Juuri ennen rasismitapausta punkkari oli syönyt hänen matkalippunsa. Tehtyään rasismia mummo katosi, myös valvontakameran nauhalta.

Kissansa mummo kuivaa mikroaaltouunissa.

Veikko

Quote from: Lahti-Saloranta on 07.12.2014, 17:05:56
Tuo rasismi ja ilkeät vanhat akat tuntuu olevan raideliikenteen kestoriesa.

Ja siitä on ehtinyt muodostumaan myös tarinankerronnan kestävimpiä aiheita.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Mehud

Ja nyt tytölle sanotaan ruokapöydässä "Syö lautasesi tyhjäksi tai perussuomalaiset karkoittaa sinut suomesta".
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

J.M

Näin ovat muinoin sanoneet mamupennut kantiksille, tosin vielä astetta rumemmin. Ei tainnut Kodin Kuvalehti kirjoitella juttua aiheesta?
"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

Mehud

Quote from: J.M on 07.12.2014, 18:04:35
Näin ovat muinoin sanoneet mamupennut kantiksille, tosin vielä astetta rumemmin. Ei tainnut Kodin Kuvalehti kirjoitella juttua aiheesta?

Eräs tuttu nainen meni torumaan kahta 10 vuotiasta somalipoikaa koska tönivät ja kaatoivat 7 vuotiaan pojan. Kolme kaapuakkaa tuli ympärille ja yksi nosti huntunsa ja räkäisi kasvoille. Miksi näistä puhutaan vain kahvipöydissä ja foorumeilla, ei koskaan mediassa.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Ajattelija2008

Minun pitää ruveta matkustamaan metrolla. Haluaisin nähdä, onko metrorasismia. Ratikkarasismia ei ole.

J.M

Quote from: Mehud on 07.12.2014, 18:09:37
Miksi näistä puhutaan vain kahvipöydissä ja foorumeilla, ei koskaan mediassa.

Varmaan retorinen kysymys, mutta vastaan silti. Koska somalien ja muun toiseuden pyhimysasema romahtaisi niidenkin silmissä, jotka seuraavat uutisia ja muuta maailmanmenoa vain sanomalehtien, tv:n ja radion kautta. Mediatalojen ja YLEn monivuotinen työ paljastuisi puhtaaksi valheeksi. Siksi.
"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

niemi2

Vaalit lähestyvät ja Ricky "like a boss" tarinoilla pitäisi saada mandaatti jatkaa vastaanottokyvyn ylittävää maahanmuuttopolitiikkaa. No, saadaan niillä rahaakin rasismin vastaiseen työhön, vaikka rasismia on niin vähän ettei todennettavassa muotoa olevia tarinoita lehtiin saada.

Viharikoksiakin pitää keinotekoisesti nostaa, jotta Biaudetin toimiston budjetti saadaan läpi rahoitusneuvotteluissa. Muutoin Biaudet jäisi työttömäksi.
MAKE FINLAND NORMAL AGAIN

Petri_Petri

Quote from: Iloveallpeople on 07.12.2014, 16:56:18
...
Lapseni  lopettaa lauseensa kesken, emme puhu enää hampaista. Sitten hän alkaa itkeä. Ei kovaan ääneen, ihan hiljaa vain, pari kyyneltä.

Hän kysyy:
Miksi se sanoi noin?
Minne mun pitäisi mennä?
Tulisitko sinä äiti sinne mukaan ja isi ja veli? Jos pitäisi mennä. Mutta voisiko sitten ottaa kissat mukaan ja unikanin?
...

Artikkelista ei selvinnyt mitä äiti sitten sanoi. Mutta minä ymmärrän tämän, sillä olen perehtynyt viimeisen vuoden ajan narsismiin ja pystyn tekemään päätelmäni tuosta. Tuo suomalainen äiti, joka on adoptoinut kiinalaisen lapsen on selkeästi narsisti. Hän haluaa itse olla uhri ja saada kunnioitusta tuosta.

Jos lapsi luottaa äitiinsä, niin ei hän kysyisi eikö äiti ja veli tulisi mukaan. Narsistiäidin lapsi alistuu kohtaloonsa ja esittää siihen liittyviä parametreja. Jos äiti lastaan rakastaa, niin ei lapselle tulisi mieleenkään kysyä tulisiko äiti hänen mukaansa vai lähettäisikö lapsen yksin muualle.

Vetoankin Kodin Kuvalehden toimittajiin, että ilmoittavat asiasta lastensuojeluun, jotta he voivat pelastaa tuon lapsen narsistiäidiltään. Johan lakikin sitä edellellyttää, että lapsista täytyy pitää huolta. Se ei ole mikään Kodin Mielikuva laki.

Tabula Rasa

Miten ihmeessä tällaista pääsee tapahtumaan? Luulisi rasistisimmassa kulkuneuvolajissa olevan jo parempien rotujen edustajille omat valtaistuimet kun taas me tavalliset rasistit mahtunemme johonkin peräkonttiin.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Nuivake

Raideliikenteessä riehuu taas kerran rasismi.
Autot pistävät Suomen liikkeelle mutta raiteet saavat mielikuvituksen laukkaamaan. VMP.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Mehud

Raiderasismi taitaa olla sopiva termi kuvaamaan pahoja tekoja, joissa tekijä katoaa mystisesti kenenkään näkemättä häntä.

Sitruunamelissa

Olipa pikkutytöllä paljon loogisia kysymyksiä, mutta äiti ei osannut vastata mitään. En tarkoita arvostella, mutta kannattaisikohan pienen lapsen elämän tuleviin solmukohtiin valmistautua vähän paremmin, jotta osaa vastata kysymyksiin tai toimia tarvittaessa. Ei asiat parene itkemisellä, kun lapsi on mennyt nukkumaan.

Ei sillä, että uskoisin koko loruun. Tarkoitus oli selvästi tehdä mahdollisimman paljon tunteisiin vetoava yhyy-artikkeli, joka kehottaa heittämään terveen järjen narikkaan, mutta omasta mielestäni kirjoitus meni epäuskottavasti liiallisuuksiin.
Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä, turvapaikanhakija jatkaa.

-PPT-

On vissiin taas asia-argumentit hukassa niin silloin pitää puskea ulos feminiininen nyyhkytarina.

Eino P. Keravalta

Suomessa toimii mitä todennäköisimmin jokin kulttuurimarksilainen, ylhäältäpäin ohjattu ja maksettu trollitehdas, jonka tarkoituksena on tuottaa kertomuksia 'suomalaisten rasismista', jotta maaperää saataisiin muokattua väestönvaihdolle otollisemmaksi.

Yhtä höpöä ja p-skaa nämä jutut..
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Malla

Quote from: Eino P. Keravalta on 07.12.2014, 19:00:28
Suomessa toimii mitä todennäköisimmin jokin kulttuurimarksilainen, ylhäältäpäin ohjattu ja maksettu trollitehdas, jonka tarkoituksena on tuottaa kertomuksia 'suomalaisten rasismista', jotta maaperää saataisiin muokattua väestönvaihdolle otollisemmaksi.

Näin saattaa olla, mutta tehdas vaikuttaa melko vähäväkiseltä, koska tarinoiden dramaturgia ja lavastus on aina sama.

muoks: typo korjattu

guest11919

Muistutan tähän väliin, että Kodin kuvalehti kuuluu Sanoma-konsernin lehtiin ja siten ainakin omalle boikottilistalleni.

Myös Allermedian lehdistä minulla on huonoja kokemuksia. Eipä mitään, pärjään ilman akkainlehtiäkin.

foobar

Kiinnostuksella jään odottamaan päivää jona kansalaisten kasvoille joukolla syljeksivät kaapuakat alkavat muuttaa suomalaisen rasismin vuoksi maasta pois. Täällähän ei mikään ole hyvin, mutta kummasti viihdytään ja käyttäydytään kuin kuninkaat.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Pergolaattori

Quote from: Iloveallpeople on 07.12.2014, 16:56:18

Hän kysyy:
Miksi se sanoi noin?
Minne mun pitäisi mennä?

En heti osaa vastata. Osaan vain silittää märkiä poskia. Omat poskeni kastuvat vasta illalla, kun olen peitellyt lapsen sänkyyn. Hänen on vaikea saada unta.
...

Miettikääpä mielessänne kuvattu tilanne. Tyttö kyynel silmässä, kysyy useita eri kysymyksiä äidiltään joka vain toljottaa sanomatta sanaakaan. Ja heruttaa kyyneleet illalla erikseen, kokien suurta tuskaa lapselleen määrätyn elämänmittaisen kärsimyksen edessä.

Pitäisikö noille toimittajille ihan oikeasti järjestää jotain selkäranka- ja napakkuuskurssituksia jotteivät jättäisi lapsiaan aivan täysin rasisti-infestoituneen kiskoliikenteen armoille? Tai jotain selkäranka- ja napakkuuskurssituksia sen varalle ettei adoptioajasta kertovan kirjan julkaisun jälkeinen hyvänolontunne kestä iän kaiken ja vaarana voi olla polttava tarve saada saman tyylistä julkisuutta, keinoja kaihtamatta.

"Mietin aikaa, jolloin tyttäreni kulkee yksin ihmisten keskellä harrastuksiin tai ystävien luo. Siihen ei ole monta vuotta.  Silloin minä en ole mukana suojelemassa ja vakuuttamassa, että hän on ihana."

Onko tästä pääteltävissä että äiti suvaitsee lastaan? Ei ole olemassa syvempää ja aidompaa suvaitsevaisuutta kuin äidinsuvaitsevaisuus.

:-X

-

Joker

Ehdotan että joukkoliikenne lopetetaan kokonaan tai sitä supistetaan rajusti. Sillä olisi vain positiivisia vaikutuksia:

-maahanmuuttajien kokema rasismi vähenisi heti
-supersankari Pekka Saurus voisi keskittyä apulaiskaupunginjohtajan tehtäviin
-ei olisi enää tarvetta maahanmuuttajataustaisille bussikuskeille, jotka voitaisiin käännyttää Suomesta
-Helsingin liikennesuunnittelussa ei enää tarvitsisis priorisoida joukkoliikennettä jolloin yksityisautoilu alkaisi sujua paremmin
-lihavat suomalaiset alkaisivat kulkea töihin polkupyörällä, suksilla, juosten ja potkukelkalla ja kunto kohenisi
-ei syntyisi enää ns. arkipäivän kohtaamisia, jotka vain vituttavat kaikkia osapuolia
-autokauppa piristyisi ja vaikuttaisi verotuloina positiivisesti valtiontalouteen
-jne.
Shaving primate Fahad Firas - Pelastakaa sotalapsi Fahad Firas

J.M

Quote from: Joker on 07.12.2014, 20:43:35
Ehdotan että joukkoliikenne lopetetaan kokonaan tai sitä supistetaan rajusti.

Elä elä veikkonen! Mie en jaksa taas alkaa työnhakuun :P

Aukusti Jylhä

QuoteMietin aikaa, jolloin tyttäreni kulkee yksin ihmisten keskellä harrastuksiin tai ystävien luo. Siihen ei ole monta vuotta.  Silloin minä en ole mukana suojelemassa ja vakuuttamassa, että hän on ihana.

Niin, tämän on lähes kaikilla edessä ennemmin tai myöhemmin. Sitä kutsutaan itsenäistymiseksi, ja sitä ollaan kohdattu myös luonnossa elävien eläinten keskuudessa. Tämä on siis erittäin tavallinen prosessi, joka kattaa kaikki eläväiset, noin niinkun rankasti yleistettynä.

Pitäisikö sitten jotain erityiskohtelua lapselle järjestää? Ei kannata, ellei ole kyseessä erityisen tuen piiriin kuuluva lapsi, koska tavalliselle lapselle moinen pumpulissa pitäminen tekee vain hallaa. Tietysti jos on erinäköinen kuin valtaväestö ja mummot hyppii siksi silmille, niin ehkäpä, mutta siltikin suhtaudun epäillen.

Ehkä tämän kyseisen naisen olisi kannattanut adoptoida koira, sehän pysyy ihmisestä riippuvaisena läpi elämänsä, eikä lähde yksiksensä turuille ja toreille aiheuttamaan hengenvaaraa itselleen. Tai mummohyökkäyksiä.

edit: huvikseni muokkailin
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

ämpee

Quote from: valehtelija"Vastapäätä istuu vanha nainen. Kun nainen jää omalla asemallaan pois, hän pysähtyy tyttäreni eteen, kumartuu ja sanoo: "Hyi sinua. Mene pois täältä Suomesta.""

Jos tarjolla on lapsen äiti, niin tuskinpa Suomesta löytyy niin vajaamielistä, ettei kohdista mielipidettään tähän äitiin.
"Hyi sinua", valehteleva media.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Pyöräilijä

QuoteMatkustamme viisivuotiaan tyttäreni kanssa metrolla, olemme menossa ystävän luokse kylään. Juttelemme lapsen kahdesta irronneesta alahampaasta, rautahampaat näkyvät jo. Se tuntuu tyttärestä jännittävältä.

Vastapäätä istuu vanha nainen. Kun nainen jää omalla asemallaan pois, hän pysähtyy tyttäreni eteen, kumartuu ja sanoo: "Hyi sinua. Mene pois täältä Suomesta."

En pidä tätä tapausta mahdottomana, jos se tapahtui pääkaupunkiseudulla.

Sen sijaan suu auki ihmettelen, miksi vanhan naisen huonotapaisuus ja aggressiivisuus on nostettu Kodin Kuvalehdessä ideologiseksi rotukysymykseksi, jos jutun oikein ymmärrän. En usko ollenkaan, että tällainen lasten mollaaminen olisi yleistä, mutta luultavasti aika moni lapsi kokee tällaisenkin ikävyyden jonkin kerran elämässään - ainakin pääkaupunkiseudulla.

Minä olen helsinkiläisenä kuullut sättimistä, kiroilua ja haistattelua niin vanhoilta, keski-ikäisiltä kuin nuorilta niin lapsena kuin aikuisena - ja joskus ihan syystäkin. Huonotapaisuus on pääkaupunkiseudun helmasynti eikä se ole suinkaan lieventynyt vuosien mittaan, päinvastoin. Pienikin harha-askel tai väärä lauseenparsi voi viedä vanhan naisen, tuurijuopon tai teinin pois tolaltaan.

Rasismista on tässä yhteydessä lapsellista ja koomista puhua.

Viime kesänä istuin päivänä muutamana Rautatieaseman penkillä odottamassa ystävääni. Ohitseni kulki nuori mustalaismies, joka tarrasi silmänsä rannekellooni ja pyysi saada katsoa sitä. Kello ei ollut kultakello eikä edes järin arvokas, mutta ajattelin pitää sen kuitenkin itselläni. Tämänkaltaisissa tilanteissa tapaan sanoa jotain yhdentekevää, jotta kohtaaminen on pian ohi. Totesin, että "antaa nyt olla" ja vedin käden taskuuni. Tästäkös tempusta mustalaisnuorukainen riemastui ja alkoi sättiä ja haistatella minua rasismista ja ylimielisyydestä ja vielä sylkäisi lähtiessään päällystakilleni.

Kodin Kuvalehden tapaukseen verrattuna minun tapaukseni ei ollut yksittäistapaus, vaan mustalaiset ovat avoimen rasistisia, aggressiiivisia ja häikäilemättömiä valtaväestöä kohtaan. En vain ole vielä nähnyt yhdenkään lehden kirjoittavan siitä. 

Sputnik

Quote from: Pyöräilijä on 08.12.2014, 13:09:06
QuoteVastapäätä istuu vanha nainen. Kun nainen jää omalla asemallaan pois, hän pysähtyy tyttäreni eteen, kumartuu ja sanoo: "Hyi sinua. Mene pois täältä Suomesta."

En pidä tätä tapausta mahdottomana, jos se tapahtui pääkaupunkiseudulla.

Se on valitettavasti juuri näin. Rasismista en tiedä, mutta äkäsiä vanhoja ämmiä Helsingissä kyllä piisaa, jotka aina löytävät jonkun verukkeen vittuilla muille.

Emo

Quote from: Sputnik on 08.12.2014, 13:26:50
Quote from: Pyöräilijä on 08.12.2014, 13:09:06
QuoteVastapäätä istuu vanha nainen. Kun nainen jää omalla asemallaan pois, hän pysähtyy tyttäreni eteen, kumartuu ja sanoo: "Hyi sinua. Mene pois täältä Suomesta."
En pidä tätä tapausta mahdottomana, jos se tapahtui pääkaupunkiseudulla

Se on valitettavasti juuri näin. Rasismista en tiedä, mutta äkäsiä vanhoja ämmiä Helsingissä kyllä piisaa, jotka aina löytävät jonkun verukkeen vittuilla muille.

Äkäisten vanhojen ämmien olemassaolo ei riitä todistamaan tätä rasistista kohtaamista todeksi.
On niitä äkäisiä valehtelevia vanhaa nuorempiakin ämmiä Suomi täynnä, ties vaikka kiinalaistytön äiti itse keksi omasta päästään koko jutun. Kuka tietää. Ei kukaan.

valkobandiitti

Sanoman lehdessä pitää olla mokutusjuttu joka numerossa. Nyt ei ollut mitään valmiina niin piti sitten keksiä.
Ekologia on valjastettu poliittisten tavoitteiden ajamiseen, ja vihreyden ytimessä on vasemmistolainen, kapitalismin vastainen politiikka, jolla halutaan lopulta rajoittaa yksilön vapautta.

Kyklooppi

Aivan hirveä juttu,nyt meistä jokainen voi pohtia omia asenteitaan ja suhtautumista erilaisuuteen.
Vastuu tästä on meillä jokaisella,minä ainakin tunnen piston syömmessäin.
Muutama rikottu ikkuna 6.12 ei ole mitään hirveyden rinnalla jota meistä jokainen täällä edustaa ja aiheuttaa :'( :facepalm:
Ihmisjäte.

Muuttohaukka

Bullshittiä koko juttu. Suomessa, vaikka olisi kuinka äkäinen,vanha ämmä, ei vain toimita noin.
Kaikkea pitää yrittää, että saisi sympatiaa ja itsensä paremmaksi ihmiseksi ja adoptioäidiksi.

Todella kauan Helsingissä asuneena, paljon, paljon julkisissa matkustaneena, en koskaan törmännyt moiseen.