News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Mitä Homman joulupadan jälkeen?

Started by Iloveallpeople, 01.12.2014, 15:21:11

Previous topic - Next topic

Iloveallpeople

Hommalaiset ovat keränneet yli 13 00 euroa Joulupadan yhteisöpotin kautta vuodesta 2009 lähtien. Nyt on kuitenkin poistettu yhteisöpotit ja samalla mahdollisuus tehdä hyvää Hommaforumin nimen alla. Miten aiotte tänä vuonna toteuttaa hyvän teon? Meneekö lahjoitus edelleen joulupataan, mutta nimettömänä; etsittekö jonkin muun avustuskohteen vai peräti jätätte osallistumatta hyväntekeväisyyteen?
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

guest11919

Ohhoh, hyvä huomio. Olin unohtanut koko Joulupadan. Onkohan muuta mahdollisuutta saada Homman nimi esille hyvässä valossa?

kriittinen_ajattelija

Niin, ehkäpä sitä voisi joulun alla joku ylläpidon jäsen kerätä joulupata tyylisesti kolehdin foorumilla ja lahjoittaa sen esim.
Veikko ja Lahja Hurstin Laupeudentyö - Pelastakaa Suomen nuoret ry tuonne ja sitten tehdä siitä homman etusivulle raportin.
http://www.hurstinapu.net/epages/hurstinapu.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/22112012-1458/Categories/Imprint
Tai sitten ihan joulupataan kerätään yhteinen potti ja samalla tavalla lahjoitetaan ym.

Viime vuonna saatiin kasaan 3000e, mikä oli ihan hyvin. http://hommaforum.org/index.php/topic,89949.60.html
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

Kyklooppi

Kirkon ulkomaanapu?
;D no vitsivisti,mutta hurstille kun kerätään niin olen mukana ehdottomasti.
Ihmisjäte.

Muuttohaukka

Quote from: Iloveallpeople on 01.12.2014, 15:21:11
Hommalaiset ovat keränneet yli 13 00 euroa Joulupadan yhteisöpotin kautta vuodesta 2009 lähtien. Nyt on kuitenkin poistettu yhteisöpotit ja samalla mahdollisuus tehdä hyvää Hommaforumin nimen alla. Miten aiotte tänä vuonna toteuttaa hyvän teon? Meneekö lahjoitus edelleen joulupataan, mutta nimettömänä; etsittekö jonkin muun avustuskohteen vai peräti jätätte osallistumatta hyväntekeväisyyteen?
Lihavointi minun

Joka joulu olen aina lahjoittanut, etsinyt ja löytänyt erilaisia kohteita, en ole jättänyt osallistumatta.

Miksikään jankkauskuukausilahjoittajaksi en ole ikinä alkanut, enkä ala. Nytkin oli tuo UNICEFin keräys ja kohdemaihin lähetettiin kalliilla julkkiksia nyyhkimään ja pyyhkimään silmäkulmiaan. Ei tehoa ...soita nyt heti....ala kuukausilahjoittajaksi..vain...ja ...vain...

Tuolla rahalla, jolla Mosambikiin tai Itä-Timoriin lähetettiin missejä ja muita turhakkeita, olisi saanut tuhat kuukausilahjaa sadaksi vuodeksi. Kuvausryhmät, lennot, tarvikkeet, paikalliset autot, hotellit, tulkit etc, etc. Krokotiilikyyneleitä saa edullisemminkin.

ikuturso

Varmaan johtuu meistä avokätisistä rasisteista, että yhteisöpotti, jossa tällainen järjestö kuin homma saa mainetta, ei enää ole vaihtoehto.

Muistellen arvopaperiväkeä ja audimiehiä ja positiivareita ja hommaa, saattaa jäädä aika monta donaa saamatta Pelastusarmeijalta ilman yhteisöpotteja.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Taikakaulin

Quote from: ikuturso on 03.12.2014, 01:01:01Muistellen arvopaperiväkeä ja audimiehiä ja positiivareita ja hommaa, saattaa jäädä aika monta donaa saamatta Pelastusarmeijalta ilman yhteisöpotteja.

Niinpä. Mikähän järki tässäkin on taas taustalla ollut? Toivottavasti ei ainakaan johdu minkään valtion virkamiehen estävistä toimista.
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Jääpää

Nettipata on ollut melkoisessa osassa keräyksissä,
http://pelastusarmeija.fi/ajankohtaista/artikkeli/article/luomme-tulevaisuutta-ennen-nyt-joulupadat/

mutta
http://pelastusarmeija.fi/ajankohtaista/artikkeli/article/oletko-aktivisti-vai-kliktivisti/

on huono renki.
  Yksityinen, hiljainen lahjoittaminen on oikeaa lahjoittamista netissä,
http://www.joulupata.fi/
vaatimattomuus kaunistaa.
(Foliot kireelle ja propelliin TÄYSIlapakulma, nyt syöksytään!!)
Eikä se nyt ainakaan käy, että yhteisökeräyksen kärjessä keikkuu joku Stnan Hommafoorumi!
Mokuteollisuuden virkamieskin sanoi niin ja heitti Isosta Pajasta fyffee muutaman kattilallisen, reilusti sen,mitä jollain kilpailuhenkisellä ja farisealaisella Yhteisöpadalla olisi tullut, nyt, aina ja iänkaiken!
..olisihan se väh..virkamiehenkin mielestä muuten ollut kiva ja osallistava, mutta ne rasistit kuulemma pilaa KAIKEN ja sit se veti itkupotkuraivarin tossa lattialla, mutta kyllä sillä nimettömällä mokuteollisuuden lahjuk..lahjoituksella saa kiivetä vaikka noita apeita verhoja sateenkaarilippu
per..poikittain suussa..
(jos olen täysin väärässä pyydän anteeksi SSS-joukoilta ja sateenkaarilipulta)
Perustuslaki 29§
"Kansanedustaja on velvollinen toimessaan noudattamaan oikeutta ja totuutta. Hän on siinä velvollinen noudattamaan perustuslakia, eivätkä häntä sido muut määräykset."

guest11919

Quote from: ikuturso on 03.12.2014, 01:01:01
Varmaan johtuu meistä avokätisistä rasisteista, että yhteisöpotti, jossa tällainen järjestö kuin homma saa mainetta, ei enää ole vaihtoehto.

Muistellen arvopaperiväkeä ja audimiehiä ja positiivareita ja hommaa, saattaa jäädä aika monta donaa saamatta Pelastusarmeijalta ilman yhteisöpotteja.

-i-

Viitsisikö joku sellainen, jolla on mahdollisuus joko nimettömästi tai nimellään tiedustella asiaa, kysäistä Pelastuarmeijalta itseltään, miksi he luopuivat yhyteisöpotista ja mitäs me nyt tekisimme, kun hommalaisten donat odottavat kohdettaan. Itselläni ei ole valenimellä s-postia ja omaani taas en voi käyttää.

Goman

Taidanpa kallistua paikallisen Pelastusarmeijan joulupadan ääreen ihan setelin kanssa.  Periaatteella että apu pitää mennä lähelle, ja Hursti kun toimii vain Helsingissä.

Paikallisen padan täyttämisen puolesta puhuu sekin että tällä tavalla voisi vähän antaa kiitosta ja motivaatiota myös paikallisille patavahdeille.

Malla

Quote from: Puhdas sielu on 03.12.2014, 07:36:38
(...) Nyt on siis jopa vaikea löytää hyväntekeväisyyskohdetta, jonka avulla auttaisit suomalaisia ilman, että osa avusta valuu ulkomaille ja karrikoiden sanottuna välillisesti ehkä jopa terrorismin tukemiseen.

Hyvä, valaiseva kirjoitus kokonaisuudessaan, kiitos. Tuo Hursti-juttu on ihan uusi tieto.

On vaikea löytää hyväntekeväisyyskohdetta, joka ei aiheuttaisi pahaa.

Rubiikinkuutio

Quote from: Malla on 03.12.2014, 09:03:33

On vaikea löytää hyväntekeväisyyskohdetta, joka ei aiheuttaisi pahaa.

Hieno, hieno kiteytys. Kaikki mahdollinen kehitysapu on tuonut niin paljon kärsimystä maailmaan, että sitä on punavihreillä linsseillä vaikea tajuta.

Hurstin ongelmat voin vahvistaa oman toistuneen näköhavainnon perusteella.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Emo

http://www.joulunlapsi.fi/

Tähän voisi taas laittaa pakkaamalla virtuaalipaketin, ei jää Suomeen mutta sentään Eurooppaan niille alueille mistä kerjäläisbisnes valuu Suomeenkin. Josko sitä vähän saisi hillittyä auttamalla sinne?

Malla

Quote from: Emo on 03.12.2014, 09:34:42

Tähän voisi taas laittaa pakkaamalla virtuaalipaketin, ei jää Suomeen mutta sentään Eurooppaan niille alueille mistä kerjäläisbisnes valuu Suomeenkin. Josko sitä vähän saisi hillittyä auttamalla sinne?

Joo. Tai ei sittenkään. Kauheaa valitusta pakettien tarkistajilta: vääränlaisia (vähän käytettyjä) vaatteita, kehnoja karkkeja, tyhmiä (käytettyjä) leluja. Ja pisteenä iin päällä vetoava lapsukainen: "Mä oon XX neljä vuotta ja mä teen paketeja, koska muuten ne ei shaish mithään."
Lapsena laitoin äidin kehotuksesta "Kainuun köyhille" joulupataan leluja ja kerran luettuja kirjoja. Laadusta ei valitettu. 

Mehud

Minulla menee kymmeniä prosentteja jokaisesta tienaamastani eurosta hyväntekeväisyyteen ja jokaisesta ostoksestani osa hyväntekeväisyyteen. Minulla ei kertakaikkiaan ole haluja enempään hyväntekeväisyyteen. Toisin sanoen kymmenillä tuhansilla veroeuroillani maksetaan vuosittain hyväntekeväisyyttä suomessa ja ympäri maailmaa. Miksi vaivautuisin enempään.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Taikakaulin

Parempi on aina auttaa suoraan jotain köyhää, kuin laittaa ropoa yhtään minkään yhdistyksen kassaan. Kai jokainen tuntee tai tietää edes yhden köyhän, jota voisi tukea ilman välikäsiäkin?
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Rubiikinkuutio

Quote from: Taikakaulin on 03.12.2014, 18:13:56

Kai jokainen tuntee tai tietää edes yhden köyhän, jota voisi tukea ilman välikäsiäkin?

Tunnen, mutta useimpien köyhien rahaongelmaa ei voi korjata rahalla. Vanha sanonta "Money Doesn't Solve Money Problems" pitää valitettavan usein paikkaansa.

Tämä ei toki tarkoita, että aina olisi tästä kyse, mutta valitettavan usein.

nollatoleranssi

Quote from: Iloveallpeople on 01.12.2014, 15:21:11
Nyt on kuitenkin poistettu yhteisöpotit ja samalla mahdollisuus tehdä hyvää Hommaforumin nimen alla.

Minkähän takia tälläinen "uudistus" on tehty?
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Taikakaulin

Quote from: Rubiikinkuutio on 03.12.2014, 18:50:11Tunnen, mutta useimpien köyhien rahaongelmaa ei voi korjata rahalla. Vanha sanonta "Money Doesn't Solve Money Problems" pitää valitettavan usein paikkaansa.

Tämä ei toki tarkoita, että aina olisi tästä kyse, mutta valitettavan usein.

Jep. Raha ei välttämättä ole se kaikkein järkevin joululahja. Ruokaa, leluja ja vaatteita. Ne eivät ole turmioksi kenellekään.

Emo

Quote from: Malla on 03.12.2014, 09:54:25

Joo. Tai ei sittenkään. Kauheaa valitusta pakettien tarkistajilta: vääränlaisia (vähän käytettyjä) vaatteita, kehnoja karkkeja, tyhmiä (käytettyjä) leluja. Ja pisteenä iin päällä vetoava lapsukainen: "Mä oon XX neljä vuotta ja mä teen paketeja, koska muuten ne ei shaish mithään."
Lapsena laitoin äidin kehotuksesta "Kainuun köyhille" joulupataan leluja ja kerran luettuja kirjoja. Laadusta ei valitettu.

No kuten sanoin edellä, niin minä teen aina VIRTUAALIPAKETIN, eli saavat itse laittaa sitä laatua mitä tahtovat. Olen senverran laiska, etten viitsi itse koota pakettia.

hamppari

Tuossa muutama viikko sitten jo ehdotin; Vessakerhossa on tarjolla vessakummiuksia a 50 euroa. 300 hommalaista mukaan ja saadaan yksi nimikkopytty Afrikkaan.
70-luvulla jännitimme 'kuuden miljoonan dollarin miehen' seikkailuja.
Nyt seuraamme kauhulla 'seitsemän miljardin euron naisen' sekoiluja.

imaginaariluku

Quote from: ikuturso on 03.12.2014, 01:01:01

-i-
Tämä oli viimeinen kerta kun edes katson pelastusarmeijaan pataan päin ilman kusihätää. Toivomukseni on, että lahjoitukset putoavat radikaalisti heillä, muttei vähävaraisilla ihmisillä. Lahjoittajat haluavat tietää mihin heidän lahjoituksensa käytetään.

Onko jotain tahoa, mikä kertoo kotimaisen, ja vieläpä kotoperäisen tukikohteen keräyskuluineen? Muuten jää joululahjoitukseni tekemättä tänä vuonna ja jatkossa.

Pahamaineinen trooli ja homma, jotka ovat olleet kärkilahjoittajia, eivät osallistu enää ilmeisesti näihin pahuuden orgioihin jatkossa. Leventäkööt avustajat ahtereitaan omilla rahoillaan jatkossa.

vastauslähetys

Mitä Homman joulupadan jälkeen?
-Homman joulupadan jälkeinen masennus..?
"aivoja... uusia aivoja..."

Malla

Quote from: Emo on 03.12.2014, 19:51:06
Quote from: Malla on 03.12.2014, 09:54:25

No kuten sanoin edellä, niin minä teen aina VIRTUAALIPAKETIN, eli saavat itse laittaa sitä laatua mitä tahtovat. Olen senverran laiska, etten viitsi itse koota pakettia.

Niinhän sinä edellä sanoit. Minusta oli silti tympeää kuulla tarkistajien valitusta radiossa. Joku (lapsi tai aikuinen) on saattanut antaa hyvästä sydämestään ja/tai vähistään vaatteen tai lelun, joka ei ehkä ole ihan upouusi ja joka olisi silti voinut tuottaa iloa jollekulle.
Pelastusarmeijan täti sentään kiitti roposista ja toivotti siunausta.

Emo

^ No emme kuuntele jonninjoutavia kätinöitä, vaan kokoamme VIRTUAALIPAKETIN.
Se on lopullinen vastaukseni tähän ongelmaan :)

nollatoleranssi

Aiheeseen liittyen luulen, että jos hommafoorumin ylläpitäjät ja aktiiviset menisivät tekemään ulos ruokajakelua tms., niin eiköhän siellä olisi takkunettiläiset rautaputket ojossa lyömässä jokaisen paikalla olijan tainnoksiin. HS & Iltalehti uutisoisivat tilanteen "Natsien tappeluna".

Eli ei kannata ainakaan mitään tuollaista julkista tempausta tehdä, koska väkivaltaiset anarkistit saattavat eksyä paikalle...
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

ikuturso

Eikös meillä ole juuri laki vireillä, että kauppojen ei tarvitse enää hävittää ruokaa, jonka päiväys on juuri mennyt umpeen?

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Rubiikinkuutio

Quote from: ikuturso on 03.12.2014, 22:37:38
Eikös meillä ole juuri laki vireillä, että kauppojen ei tarvitse enää hävittää ruokaa, jonka päiväys on juuri mennyt umpeen?

http://yle.fi/uutiset/laki_muuttuu_kauppojen_ei_ole_enaa_pakko_panna_syomakelpoista_ruokaa_roskiin/6856805

Iloveallpeople

Laitoin Pelastusarmeijan fyysiseen joulupataan 5 euroa, kun sellainen seteli sattui olemaan joukossa. Homman nettipataan olisin laittanut enemmän. Ei kai se niiden saajien vika ole, mutta olisi tuota muutosta Pelastusarmeijakin voinut harkita.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Maatiaisjuntitar

Aika monella paikkakunnalla on näitä "lahjakuusia", joissa on ilmoitettu millaiselle lahjansaajalle voi ostaa lahjan, esim. "poika 6 v.
Näitä hoitaa esim. seurakunta tai mll. Lahjat menevät siis vähävaraisille paikkakuntalaisille perheille.
Tässä siis yksi tapa auttaa ja ilahduttaa lähellä olevia ihmisiä.

Eino P. Keravalta

Quote from: Maatiaisjuntitar on 13.12.2014, 11:28:05
Aika monella paikkakunnalla on näitä "lahjakuusia", joissa on ilmoitettu millaiselle lahjansaajalle voi ostaa lahjan, esim. "poika 6 v.
Näitä hoitaa esim. seurakunta tai mll. Lahjat menevät siis vähävaraisille paikkakuntalaisille perheille.
Tässä siis yksi tapa auttaa ja ilahduttaa lähellä olevia ihmisiä.

Hyvä ajatus, joskus ollaan näin tehtykin. Mutta mistä sen tietää, että lahjan saa suomalainen? Ulkomaalaisille en halua antaa mitään, koska se on ulkomaalaisten tehtävä.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Iloveallpeople

Quote from: Iloveallpeople on 12.12.2014, 16:12:45
Laitoin Pelastusarmeijan fyysiseen joulupataan 5 euroa, kun sellainen seteli sattui olemaan joukossa. Homman nettipataan olisin laittanut enemmän. Ei kai se niiden saajien vika ole, mutta olisi tuota muutosta Pelastusarmeijakin voinut harkita.

Jaa-a. Kuulemma joulupadat ovat ilmestyneet vasta tällä viikolla. Mikähän pata se oli, johon laitoin roponi? Toivottavasti ei mikään "Tuodaan somaliystävämme Suomeen" -pata.