News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2014-11-22 IS:Haluan tappaa niin monta ihmistä kuin mahdollista

Started by B52, 22.11.2014, 13:30:47

Previous topic - Next topic

Kemolitor

Quote from: Defend Finland! on 22.11.2014, 14:34:31
Kun HS - oliko se eilen - kertoi näistä syytetyistä, jotka täällä Suomessa ovat rahoittaneet Al-Shabaabia niin siinä oli taas harhaanjohtavaa tietoa. Yksi syytetyistä kertoi, että hän ei hyväksy viattomien tappamista!
Tämä kuulosti toimittajan mielestä kauniilta, eikä toimittaja sitten pyytänyt täsmennystä siitä kuka on viaton ja kuka ei! Jos kyseessä on aito muslimi niin ainoastaan muslimit ovat viattomia, juutalaiset, kristityt ja muut vääräuskoiset ovat vapaata riistaa!

Eli taas kerran HS johti lukijoita harhaan!

Viittaat varmaankin tähän uutiseen:

Terrorismista syytetty: Vastustan terroritekoja

Al-Shabaab-järjestössä on hyvää ja myös huonoa, vastasi terrorismin rahoittamisesta syytetty mies torstaina Helsingin käräjäoikeudessa. Syyttäjä kysyi hänen mielipidettään al-Shabaabista, joka on listattu terroristijärjestöksi. Mies kertoi hyväksyvänsä osin al-Shabaabin toiminnan Somaliassa.

Järjestön huonoiksi puoliksi mies mainitsi muun muassa viattomien tappamisen. Mies sanoi vastustavansa jyrkästi terrorismia ja terroritekoja.

Syyttäjä katsoo miehen lähettäneen eri ihmisiltä kerättyjä rahoja Somaliaan tietoisena siitä, että niillä rahoitetaan al-Shabaab-ryhmän terroristista toimintaa vuonna 2010.

Myös kolmea muuta syytetään terrorismin rahoittamisesta. Kaikki syytetyt kiistävät syytteet.

HS: Terrorismista syytetty: Vastustan terroritekoja

Voi olla, että ymmärsin väärin, mutta ymmärsin tuon jutun niin, että siinä toimittaja selostaa oikeudenistunnon tapahtumia, mitä syyttäjä sanoi ja mitä syytetyt sanoivat. Edelleen ymmärtääkseni (voi olla, että olen väärässä) toimittajat eivät oikeudenistunnoissa Suomessa kysele syytetyiltä mitään täsmennyksiä, syyttäjällä sen sijaan sellainen oikeus taitaa olla.

Minusta HS:n toimittaja ei varsinaisesti johtanut lukijoita mihinkään suuntaan vaan kertoi, mitä syytetty oli oikeudenkäynnissä sanonut ottamatta (toimittaja) itse kantaa asiaan.

Outo olio

Jos minä matkustaisin ruotsalaiseen mamulähiöön, ja antaisin sitten videohaastattelun jossa ilmoittaisin että olen "puolustamassa omaa maatani" ja että "haluan tappaa mahdollisimman monta ihmistä" niin mitä minulle todennäköisesti tapahtuisi? Irtoaisiko ymmärtäjiltä terapiaa ja sääliseksiä? :flowerhat:
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

MW

Quote from: Outo olio on 24.11.2014, 21:30:30
Jos minä matkustaisin ruotsalaiseen mamulähiöön, ja antaisin sitten videohaastattelun jossa ilmoittaisin että olen "puolustamassa omaa maatani" ja että "haluan tappaa mahdollisimman monta ihmistä" niin mitä minulle todennäköisesti tapahtuisi? Irtoaisiko ymmärtäjiltä terapiaa ja sääliseksiä? :flowerhat:

Tottakai. Jos se lähiö on Södermalm tjsp.

Nuïva

Miksi ihminen ei saisi haluta tappaa sotaan mennessään? Minusta päinvastainen asenne olisi arveluttava.

Jos itse lähtisin vanhalla iälläni niin tappaminen olisi sekä velvollisuus ja oikeus. Tulisivat nämä oikeudet ja velvollisuudet mistä tahansa.

Nuoret haluavat seikkailla ja tappamispuheet ovat ganstarappia.

Älkäämme nyt demonisoiko, isäämme äitimme syleilyssä.

dothefake

Millähän hinnalla sitä voitaisiin lähteä tappamaan. Ostettaisiin Isisiltä tappoturismimiretki. Riskit tietysti tiedostettaisiin, mutta olisihan se aikamoinen korvaaja vaikkapa Haltialailtaan. Homman desantit oikealla tapporeissulla laillisesti.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

td

Luettavaa, normaalia IS:n roskapaskaviihdettä tuo oli, mutta miksi meni pilaamaan koko jutun : "..tulen ehkä takaisin Suomeen". Ehkä juttu myydään uudestaan...
Suomi on hyvä maa. Se on paras meille suomalaisille. Se on puolustamisen arvoinen maa ja sen ainoa puolustaja on Suomen oma kansa. -Adolf Erik Ehrnrooth #kivapuhe 1939-

vihapuhegeneraattori

Quote- (Haluan) tappaa niin monta ihmistä kuin mahdollista, kertoo Mohammed Muse -niminen nuorimies videolla hieman suomea murtaen.

QuoteEsimerkiksi Muse kertoo dokumentissa yksinäisyydestään ja siitä, kuinka aikoo palata jonain päivänä Suomeen.

Juu, tervetuloa vaan tappamaan niin monta kuin mahdollista. Muista pliis itsarivideossas kiittää niitä puolueita jotka sen mahdollistavat.

Koko artikkeli:
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2014112718870293_ul.shtml

En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

Rusinapulla

Tervetuloa Mohammed Derka Derka Jihad! Veteraanikuntoutukseen on jo paikka varattuna.
"Teidän on pakko hyväksyä meidän ikivanhat perinteemme: lihakarjan teurastaminen islamilaiseen tapaan tai vaikka se, että naiset pitävät huivia. Tästä ei voi keskustella."
- H. Bahmanpour 16.9.2014 Helsingin Sanomat

Ari-Lee

Kansanedustajaehdokkaaksi vaaleihin. Useat puolueet kilpailevat saadakseen kultamunan riveihinsä. Suomen valkoi Mustan ruusun ritarikunta perustettava ja mitali rintaan. Itsenäisyyspäivän juhliin pressanlinnaan 2017.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Aallokko

Hyysäysrahat ovat taas tienneet paikkansa. Mamu on selvästi voimaantunut, löytänyt tehtävänsä.

Roope

Quote from: Iltalehti 27.11.2014Jespersen kuitenkin korostaa, ettei syy ole nuorissa vaan yhteiskunnassa.

- Kun eristetään yhteiskunnasta eikä ole ääntä puuttua asioihin, on helppo maali kaikille ääriteoille ja tällaiselle liikehdinnälle.

- Kaikki haluavat kuulua johonkin - me kaikki tiedämme sen tunteen.

Terroritekojen välttäminen ei ole kuitenkaan rakettitiedettä. Esimerkiksi Jespersenin mukaan paras keino ääritekojen välttämiseen on parempi kotouttaminen.

- Muista etnisistä ryhmistä Tanskassa on poliitikkoja ja media-alan ammattilaisia - mutta ei somalialaisia, Jespersen muistuttaa.

Samaa mieltä on myös dokumentin toinen ohjaaja, tanskalaissomalialainen Nasib Farah.

- Erittäin tärkeää on saada ihmiset tuntemaan kuuluvansa johonkin. Saamalla heille työpaikka tai koulutus. Pitää olla osa jotakin, Farah muistuttaa.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

J.M

Quote from: Roope on 27.11.2014, 14:16:28
Quote from: Iltalehti 27.11.2014Jespersen kuitenkin korostaa, ettei syy ole nuorissa vaan yhteiskunnassa.

- Kun eristetään yhteiskunnasta eikä ole ääntä puuttua asioihin, on helppo maali kaikille ääriteoille ja tällaiselle liikehdinnälle.

...

Jespersenin mukaan paras keino ääritekojen välttämiseen on parempi kotouttaminen.

Niin väsynyttä. Pitäisikö jo laittaa levylautaselle uusi levy. Vai eikö ole levyä, mitä laittaa? Tässäkö on kaikki, mitä on tarjota?

Huoh.
"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

Jari Leino

Quote- Erittäin tärkeää on saada ihmiset tuntemaan kuuluvansa johonkin. Saamalla heille työpaikka tai koulutus. Pitää olla osa jotakin, Farah muistuttaa.

Päteekö tämä myös kantaväestön nuoriin? Olisiko myös valkoihoisille tanskalaisille ja suomalaisille tärkeää, että voisivat tuntea kuuluvansa johonkin? Että heillä olisi oikeus tuntea ylpeyttä juuristaan, suomalaisuudestaan, osastaan kansankunnan sukupolvien jatkumossa.

Entäs duuni tai koulutus?

Eikö mitään tarjolla kantaväestölle?

Mikko pa

Näyttäs olevan muslimien geneettinen erityispiirre lähteä tappamaan kun eivät saa otetta yhteiskunnasta....
Suomen sotilaallinen puolustaminen
Sotilaalliseen puolustukseen kuuluvat:
maa-alueen, vesialueen ja ilmatilan valvominen sekä alueellisen koskemattomuuden turvaaminen
kansan elinmahdollisuuksien, perusoikeuksien ja valtiojohdon toimintavapauden turvaaminen ja laillisen yhteiskuntajärjestyksen puolustaminen

Jaska Pankkaaja

Suvakit ovat voittaneet jo niin totaalisesti että voivat namutella täysin avoimesti mediassa suomalaisten tappamisella, ei keskiverto suomalainen reagoi enää mihinkään sohvaltaan. Mömmöt, kalija ja teevee, siinä suomalainen nykykulttuuri kokonaisuudessa.

Kultamuna palaa päänleikkaus- ja niskaanampumislomaltaan kurkkaamaan paljonko kokoomuslaiset jakkupukukanat  ovat pistäneet massia tilille. Matkalla nauraen pankkiin toki Suomen Polliisi "ottaa kopin" ts. on keksitty joku hieno uussana joita polliisijohtajat toistelevat mediassa.

Polliisi: no ö mitä ö sitä sinä siis TE olette siellä kotimaasa siis ei kotimaassa kun ö jossain tehneet anteeksi kun emme osaa teidän kieltänne ja tulkkikin puhuu hieman toista murretta eikä ole ilmeisesti teidän klaanistakaan kun ei semmoista löytynyt.

Kultamuna: imekää läskit toistenne munaa ja tappakaa ittenne!

Polliisi: joo o eikähän tämä täs, Hyvää Päivänjatkoa ja Tervetuloa Takaisin!

Kultamuna on täysin oikeassa.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Siili

Quote from: Roope on 27.11.2014, 14:16:28
- Erittäin tärkeää on saada ihmiset tuntemaan kuuluvansa johonkin. Saamalla heille työpaikka tai koulutus. Pitää olla osa jotakin, Farah muistuttaa.

Onko näiden tappajien taustaa tutkittaessa havaittu hirmuiista hinkua koulutukseen tai työntekoon?  Nuo ovat sellaisia asioita, joihin tarvitaan jonkin asteista motivaatiota.  Jos sellaista ei ole, ei yhteiskunta voi kummoista tehdä.

Vai onko motivaation puutekin yhteiskunnan vika?

Leso

Olin yksinäinen poika, koulussa ja töissä myös.

En oikein tiedä miksi, tein vain niin. (Haluan) tappaa niin monta ihmistä kuin mahdollista. Koska mä en kiinnostu mun elämästä enää yhtään.

Ja entäs kun näin sanoo kantasuomalainen koulusurmaaja?
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Siili

Quote from: Leso on 28.11.2014, 06:49:02
Olin yksinäinen poika, koulussa ja töissä myös.

En oikein tiedä miksi, tein vain niin. (Haluan) tappaa niin monta ihmistä kuin mahdollista. Koska mä en kiinnostu mun elämästä enää yhtään.

Ja entäs kun näin sanoo kantasuomalainen koulusurmaaja?

Kyllä sekin on varmaan yhteiskunnan vika.  Itse asiassa kaikki alle kahdeksankymppisenä tapahtuneet kuolemat ovat yhteiskunnan vika.

B52

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288786274878.html?pos=ok-trm-uutu

"Haluan tappaa niin monta kuin mahdollista" – Suomesta lähtenyt taistelija katosi

Tanskalaisdokumentaristit haastattelivat 4,5 vuotta al-Shabaabin riveihin lähteneitä nuorukaisia. Yksi taistelijoista oli suomalainen.
Tanskalaisessa dokumentissa Warriors from the North (suom. Soturit pohjoisesta) seurataan Pohjoismaissa kasvaneita somalinuorukaisia, jotka ovat hylänneet kotinsa ja lähteneet Somaliaan sotimaan.

Haastateltavana on al-Shabaabin taistelijoita muun muassa Norjasta, Ruotsista, Tanskasta, Englannista ja Suomesta. Pari minuuttia kestävässä haastattelussa al-Shabaabiin liittynyt suomalainen taistelija kertoo:

"Mä ilmoittauduin Al-Shabaabiin koska halusin... halusin puolustaa omaa maatani. Olin yksinäinen poika, koulussa ja töissä myös. Sen takia päätin tulla tänne Somaliaan."

"En oikein tiedä miksi, tein vain niin. (Haluan) tappaa niin monta ihmistä kuin mahdollista. Koska mä en kiinnostu mun elämästä enää yhtään."

Dokumentin ohjaaja Søren Steen Jespersen sanoo, että vaikka joihinkin dokumentin haastateltaviin on edelleen yhteys tallella, suomalaistaistelija on kadonnut jäljettömiin. Ohjaajat eivät tiedä, onko hän elossa vai ei.

Monista lähteneistä tulee kovan luokan ääri-islamisteja, mutta hän oli kovin nuori ja epävarma tilanteestaan. Hänestä näki, että hän olisi halunnut palata kotiinsa Suomeen.

Sotaan lähtemisen taustatekijät monitahoiset

Ohjaajat Søren Steen Jespersen ja Nasib Farah kertovat Ilta-Sanomille tehneensä dokumenttia neljä ja puoli vuotta. Jespersenin mukaan sotaan lähtemisen taustatekijät ovat monitahoiset. Somalinuoria eivät paina vain henkilökohtaiset, vaan myös yhteisön ongelmat.

- Olin yllättynyt tajutessani, kuinka eristettynä somaliyhteisö elää Tanskassa. Heillä ei ole äänitorvea, kukaan ei puhu heidän puolestaan eikä media kirjoita heistä kuin rikosten yhteydessä. Eivät he tunne kuuluvansa tähän yhteiskuntaan. Tilanne on sama kaikkialla Pohjoismaissa.

Näitä nuoria miehiä al-Shabaab värvää muun muassa moskeijoista ja netin avulla. Jespersenin mukaan al-Shabaabin johtajiston julkaisemat lukuisat, paatokselliset nettivideot ovat tärkeä osa propagandatyötä.

- Niissä sotaan lähteville uskotellaan, että he ovat vapaustaistelijoita, Somalian itsenäisyyden sotureita. Nuoret uskovat.

Ohjaajien mukaan Pohjoismailla on edessään haaste siinä, kuinka sodasta palaavat saadaan sopeutumaan yhteiskuntaan.

- Tiedän, että moni al-Shabaabin hylännyt elää nyt eräänlaisessa limbossa. He eivät voi jäädä Somaliaan, mutta eivät he voi myöskään palata Pohjoismaihin. Siksi haluamme tehdä dokumentille jatkoa ja selvittää, mihin he tästä risteyksestä päätyvät.

Warriors from the North esitettiin ensimmäisen kerran Amsterdamissa dokumenttielokuvafestivaaleilla marraskuussa. Yle esittää dokumentin Suomessa joulukuun aikana.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

Siili

Quote from: B52 on 30.11.2014, 17:43:22
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288786274878.html?pos=ok-trm-uutu

"Haluan tappaa niin monta kuin mahdollista" – Suomesta lähtenyt taistelija katosi

- Olin yllättynyt tajutessani, kuinka eristettynä somaliyhteisö elää Tanskassa. Heillä ei ole äänitorvea, kukaan ei puhu heidän puolestaan eikä media kirjoita heistä kuin rikosten yhteydessä. Eivät he tunne kuuluvansa tähän yhteiskuntaan. Tilanne on sama kaikkialla Pohjoismaissa.

Mitä se Johanna Suurpää sanoikaan:

Quote"Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina."

foobar

Quote from: B52 on 30.11.2014, 17:43:22

Jälleen kerran somalit nähdään isoina lapsina joiden kaikki aktiviteetit ovat lopulta eurooppalaisen kantaväestön vastuulla. On ilmeisesti suorastaan pöyristyttävää ajatella että somaleille itselleen kuuluisi vastuuta jostain, edes omilla aivoilla ajattelusta.

Voisin ehkä ymmärtää jos nämä hyvät ihmiset pitäisivät somaleja yllä kuvatulla tavalla jälkeenjääneinä vajokkeina, mutta kun samaan aikaan tätä porukkaa pitäisi heidän mielestään pitää myös esimerkillisenä maahanmuuttaja-aineksena jolta meidän pitäisi kysyä neuvoa. Päättäisivät jo miten päin pitäisi ajatella.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.