News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Schatz : Hyväntekeväisyys tekee pahaa (rasisminvastaista suurtapahtumaa pukkaa)

Started by Leijona78, 24.11.2014, 10:44:17

Previous topic - Next topic

Leijona78

Koko Schatzin kolumni löytyy täältä: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288780365420.html

Itse kaivan siitä tälle foorumille, tai sen aihepiiriin, sopivan kohdan

QuoteViime viikolla minua pyydettiin julkisuusarvoni perusteella peräti kolmeen eri kampanjaan. Minut haluttiin uuden turkistarhauksen vastaisen kampanjan keulahahmoksi, minulle kaavailtiin näkyvää roolia suunnitteilla olevaan rasisminvastaiseen suurtapahtumaan ja minun toivottiin hyvällä esimerkilläni kannustavan suomalaisia terveellisempään elämään.

Toki Schatz muistaa kertoa asiasta kantansa,

QuoteIlman muuta olen sitä mieltä, että rasismi on tyhmyyden eräs ilmenemismuoto, mutten minäkään saa ihmisistä fiksuja.

Toki tässä voidaan miettiä onko kyseessä rasismi vai oikeastaan mikä tahansa asia joka on lausuttu toisin kuin normaali poliittinen korrektius.

However, Romanilla on tuossa kuitenkin myös hyviä pointteja. Ja saa sitten nähdä mikä tämä "suurtapahtuma" tulee olemaan ja ketä siihen tulee.
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

Brandis

Quote from: Schatzrasismi on tyhmyyden eräs ilmenemismuoto
Olen Romanin kanssa tästä ihan samaa mieltä ^.

Samanaikaisesti elämän tosiasioiden myöntäminen ja nöyryys niiden edessä on eräs älykkyyden ilmenemismuoto.

Koen, että Hommalla valtaosa ihmisistä on ei-rasisteja. Laadukasta keskustelufoorumia ei saataisi aikaan rasistisen öyhötyksen ympärille; sen ylläpitäminen, kiinnostavuus ja toimivuuden jatkuminen vuosikausia tukee ajatustani.

nollatoleranssi

Näissä "rasisminvastaisissa" ja muissa tempauksissa on se huono puoli, etteivät ihmiset pysty ajattelemaan niistä kuuluisilla "omilla aivoilla". Tapahtumia myydään pelkillä mielikuvilla ja kukaan ei kiinnitä sisältöön mitään huomiota. Mitä enemmän hienoja sanoja, niin sitä suurempi kannatus.

Yleensä taustalla ovat eri poliittiset toimijat, jotka saavat äänensä hyvin mediassa kuuluviin ja kampanjoita/kampanjan vetäjiä tuetaan isoilla rahasummilla.

Suomessakin voitaisiin tehdä laajempi suurtapahtuma "löyhien katujengien saamiseksi kuriin", mutta kun siitä hyvästä kukaan ei maksa. Tietyt tahot tekevät tällä "rasismin vastaisuudella" politiikkaa ja siitä saa sitä kuuluisaa hynää. Moni näistä tapahtumista onkin perustettu pelkästään oman hyödyn ja rahanahneuden takia.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Emo

Quote from: Leijona78 on 24.11.2014, 10:44:17
Toki Schatz muistaa kertoa asiasta kantansa,

QuoteIlman muuta olen sitä mieltä, että rasismi on tyhmyyden eräs ilmenemismuoto, mutten minäkään saa ihmisistä fiksuja.

Ja Roman tietää tuon. Hän on painiskellut ainakin puoli vuosisataa saadakseen edes yhdestä ihmisestä eli itsestään fiksun, mutta laihoin tuloksin. Fiksu jätkä, kun ei noilla näytöin ala kansanfiksuunnuttajaksi.