News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2014-09-15 Minnesotan somalit vaativat sianlihatonta ruoka-apua

Started by Pollard, 24.10.2014, 01:30:13

Previous topic - Next topic

Pollard

Minnesotan "yritteliäiden" somalien menestystarinaa on muistaakseni Suomessakin mainostettu.

Tällä kertaa osoittivat mieltään "WE ARE HERE TO STAY" kylttien kera ja vaativat "perus" ihmisoikeuksia. Siatonta halal-tiskiä.

Somali Group Pushes For Non-Pork Food Shelf
September 15, 2014 7:33 PM

Food shelves can be a life line for people dealing with poverty and hunger.
But many in the Somali-American community say finding a food shelf that caters to their religious dietary restrictions is almost impossible.

"Some food shelves are trying to meet the need, but some of them already got canned beans that have already been mixed with pork — and there is a literacy issue here," said community activist Fartun Weli.

A group of first-generation Somali Americans says they need help in developing a food shelf that specializes in healthy foods that do not contain pork or pork byproducts.

"It's about human rights also, basic human rights to get the proper food and also healthy food," said Imam Hassan Mohamud.

With signs in hand, they marched to the Hennepin County commissioners' office to ask Peter McLaughlin for help. Most live in his district and feel he can help them help themselves.

...

He did say they would need to petition all county commissioners for the money to make this food shelf a reality.

http://minnesota.cbslocal.com/2014/09/15/somali-group-pushes-for-non-pork-food-shelf/

Topin selvennys uutisesta:
Quote from: Topi Junkkari on 24.10.2014, 04:30:28
Pitkä tarina kiteytettynä muutamaan sanaan:

Ensinnäkin food shelf ei ole mikä tahansa "tiski", vaan tarkoittaa köyhien ruoka-apua. "A food establishment operated by a nonprofit organization where food is collected, stored, or packaged for free distribution to individuals who qualify for food according to need." (Määritelmä Minneapolisin kaupungin sivuilta, http://www.ci.minneapolis.mn.us/www/groups/public/@regservices/documents/webcontent/convert_278555.pdf.)

Suomeksi sanottuna kyse on niin sanotusta leipäjonosta, ja nuo muualta tulleet vaativat siis, että ilmaisen ruoanjakelun pitäisi noudattaa heidän barbaarisia uskomuksiaan.

Rändöm

Saattaapi mennä läpikin, sillä Minnesotan osavaltio on merkittävissä määrin skandinaavien jälkeläisten kansoittamaa aluetta. Lisähuomiona vielä Minneapolis on yksi Yhdysvaltojen vasemmistolaisimmista/liberaaleimmista kaupungeista.

Tabula Rasa

Siinäpä se moniosaajien ainoa taito tulikin selkeästi esiin. Osaavat vaatia.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Topi Junkkari

Pitkä tarina kiteytettynä muutamaan sanaan:

Ensinnäkin food shelf ei ole mikä tahansa "tiski", vaan tarkoittaa köyhien ruoka-apua. "A food establishment operated by a nonprofit organization where food is collected, stored, or packaged for free distribution to individuals who qualify for food according to need." (Määritelmä Minneapolisin kaupungin sivuilta, http://www.ci.minneapolis.mn.us/www/groups/public/@regservices/documents/webcontent/convert_278555.pdf.)

Suomeksi sanottuna kyse on niin sanotusta leipäjonosta, ja nuo muualta tulleet vaativat siis, että ilmaisen ruoanjakelun pitäisi noudattaa heidän barbaarisia uskomuksiaan.

Boldaukset minun:

Quote from: Pollard on 24.10.2014, 01:30:13
"Some food shelves are trying to meet the need, but some of them already got canned beans that have already been mixed with pork — and there is a literacy issue here," said community activist Fartun Weli.
––
He did say they would need to petition all county commissioners for the money to make this food shelf a reality.

Already-sanan toistelu samassa virkkeessä on kömpelöä kielenkäyttöä.

Kyse on lukutaitokysymyksestä ja rahakysymyksestä. Ah, niin tutun kuuloista.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Alapo

Toivottavasti suostuvat somaleitten vaatimuksiin etteivät vaan lähtisi Suomeen, kun täällähän saa kaikki vaatimukset läpi :flowerhat:

skrabb

Jokin ei nyt täsmää!?
QuoteYle Uusimaa TV-uutiset eilen.
"Esimerkiksi USA:ssa on helppo kotoutua ja tuntea itsensä amerikkalaiseksi. Muttä täällä pohjolassa on aina se pieni maahanmuuttaja."
http://areena.yle.fi/tv/2428516 (aivan uutisten alussa)

http://hommaforum.org/index.php/topic,96563.30.html
Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

Mehud

Somali tulee vaatimattomaksi vasta sitten, kun ei ole enää mitään vaadittavaa. Eli, ei koskaan.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Blanc73

Joko demarihenkinen multikulti-mädätys on levinnyt Minnesotaan asti?

Somaleitten funktio tässä maailmassa on kokea rasismia ympäri palloa ja vaatia vaatimuksia toisensa perään teflon-korttia pöytään lätkimällä. Sikamainen etno-retkue.
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Lalli IsoTalo

Quote from: Tabula Rasa on 24.10.2014, 01:49:17

Vaatimisen moniosaajat.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Nuivake

Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Jääpää

Quote from: Blanc73 on 24.10.2014, 08:26:53
Joko demarihenkinen multikulti-mädätys on levinnyt Minnesotaan asti?

... Sikamainen etno-retkue.
Huumoria?  ..olen hiukan herkkänahkainen jalojen eläinten liittämisestä tiettyihin..ilmiöihin.
Tietysti, jos jossain Raaseporin suuntaa menee kikkiherne nenään, niin asia on käsiteltävissä.
Muuten näitten(kin) kuningaskitisijöitten k a i k k i i n vaatimuksiin pitää ottaa tiukka SOSO!
(se on sun ongelmas!)
Perustuslaki 29§
"Kansanedustaja on velvollinen toimessaan noudattamaan oikeutta ja totuutta. Hän on siinä velvollinen noudattamaan perustuslakia, eivätkä häntä sido muut määräykset."

Miniluv

QuoteKielletyt ovat teiltä itsestään kuolleet eläimet, veri, sianliha, ja (eläimet), joiden teurastus on tapahtunut jonkun muun nimeen kuin Jumalan , samoin kuristumalla tai iskuvammoista kuolleet eläimet tai pudotessaan surmansa saaneet, sarvilla kuoliaaksi pusketut, petojen raatelemat, ellette teurastamalla ole tehneet niitä nautittaviksi, ja vihdoin epäjumalille uhratut elukat. Kielletty on teitä jakamasta keskenänne (uhrielukoita) arpomalla nuolia. Tämä on pakanallista. Nykyään ei uskottomilla ole toivoa turmella teidän uskontoanne, joten älkää heitä pelätkö, pelätkää Minua! Tänä päivänä Minä olen saattanut täydelliseksi teidän uskontonne ja sallinut mielisuosioni ylenpalttisesti tulla teidän osaksenne, olen armossani antanut Islaamin teidän uskonnoksenne. Kuka nälän pakottamana, ei tahallaan, rikkoo (äskenmainittuja) kieltojamme vastaan, (hänelle) Jumala on anteeksiantava, laupias.

http://www.islamopas.com/koraani/005.htm
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Pete_G

Quote from: Miniluv on 24.10.2014, 09:19:08
QuoteKielletyt ovat teiltä itsestään kuolleet eläimet, veri, sianliha...  ... Kuka nälän pakottamana, ei tahallaan, rikkoo (äskenmainittuja) kieltojamme vastaan, (hänelle) Jumala on anteeksiantava, laupias.

Leipäjonossa ollaan (kai) nälän pakottamana jolloin possun syöminen on profeetan mukaan hyväksyttävissä.
No, vaatimusten sarja jatkuu olivatpa tietoisia tuosta tai ei.
87,1 % av alla svenskar är odemokrater.

Kivikova

Somalit vaativat, mutta vähän antavat.
- Lukihäiriötä jo vuodesta 1977.
- Pessimisti ei pety!
- Tykkää Natsi-suklaa Eskimosta.

niemi2

Quote from: Lalli IsoTalo on 24.10.2014, 08:36:10
Quote from: Tabula Rasa on 24.10.2014, 01:49:17

Vaatimisen moniosaajat.

Shariakoodi syrjäyttää länsimaisen koodin.

Briteissä koululaisia opetetaan elämään halaletiketin mukaisesti, jotta he eivät kyseenalaista shariaa kuten vanhempansa, jotka ovat tottuneet länsimaisen individualismin myötä.

Olemme kaikki syntyjään muslimeita, mutta me olemme olleet eksyksissä väärien arvojen ohjaamana. Nyt pikkuhiljaa meidät pelastetaan ja palaamme muslimeiksi. Maailmassa vallitsee rauha kun koraanissa mainitut perusteet sotatilalle lakkaavat olemasta ja olemme yhtä islamilaista ummaa.

No, yhtenä hyvänä puolena on se, että Tiina Rosenberg voidaan pakkosäkittää piiloon burqan alle eikä välttämättä saa enää mikrofonia eteensä, vaan joutuu pysymään kotonaan. Kaikessa on hyvät ja huonot puolensa.
MAKE FINLAND NORMAL AGAIN

dothefake

Kuvassa muslimien lemmikki, vaadin.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

mmm

Quote from: Miniluv on 24.10.2014, 09:19:08
QuoteKielletyt ovat teiltä itsestään kuolleet eläimet, veri, sianliha, ja (eläimet), joiden teurastus on tapahtunut jonkun muun nimeen kuin Jumalan , samoin kuristumalla tai iskuvammoista kuolleet eläimet tai pudotessaan surmansa saaneet, sarvilla kuoliaaksi pusketut, petojen raatelemat, ellette teurastamalla ole tehneet niitä nautittaviksi, ja vihdoin epäjumalille uhratut elukat. Kielletty on teitä jakamasta keskenänne (uhrielukoita) arpomalla nuolia. Tämä on pakanallista. Nykyään ei uskottomilla ole toivoa turmella teidän uskontoanne, joten älkää heitä pelätkö, pelätkää Minua! Tänä päivänä Minä olen saattanut täydelliseksi teidän uskontonne ja sallinut mielisuosioni ylenpalttisesti tulla teidän osaksenne, olen armossani antanut Islaamin teidän uskonnoksenne. Kuka nälän pakottamana, ei tahallaan, rikkoo (äskenmainittuja) kieltojamme vastaan, (hänelle) Jumala on anteeksiantava, laupias.

http://www.islamopas.com/koraani/005.htm

On toi kyllä ihme perseilyä. Säännöt on sääntöjä, paitsi jos on nälkä. Riittääkö nälän aiheuttama epämukavuuden tunne, vai pitääkö olla jo viimeisillään? Kuka tulkkaa?

Mutta itse asiaan. Halal-ongelmahan on helposti ratkaistu, mikäli käännös pitää kutinsa.Länsimaissa ei teurasteta eläimiä minkään jumalan nimeen, joten halal-fanaatikkojen uliulille ei ole katetta. Ei jumalaa ei ole sama asia kuin väärä jumala, ongelma ratkaistu.
Eläköön Suomi ja Åland ja Sulo ja
brr..brr..brr...bruttokansantulo.

Outo olio

Tapaus on jo aikaisemminkin noteerattu foorumilla:

2014-02-04 USA: Somalitulokkaat asuttuivat pieneen preeriakaupunkiin
http://hommaforum.org/index.php/topic,91528.msg1703844.html#msg1703844

Itse asiahan on täysin naurettava, rupeavat valittamaan että ilmaiseksi saatu hätäapuruoka ei täytä uskonnollisia vaatimuksia, lisäksi osa ongelmaa on väestön lukutaidottomuus vaikka ovat jo maleksineet maassa X vuotta. Ongelman ratkaisu maksaisi kuulemma 150 000 dollaria, siis aluksi, ja sen jälkeen juoksevat kulut hamaan ikuisuuteen. Ongelma kun ratkeaisi sillä että jostakin ostettaisiin eri merkkisiä säilyketölkkejä, niin 150k kuulostaa muutenkin aika korkealta hinnalta.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Vilhelm Junnila

Siellä sentään saadaan ruoka-apua. Esimerkiksi Naantalissa ei enää jakelua ole: http://www.rannikkoseutu.fi/Uutiset/1194934825996/artikkeli/tyottoman+on+vaikea+keksia+mista+viela+pihdata.html

Ilmeisesti Minnesotan oma tuontiväestö ei oikeasti tarvitse ruoka-apua, koska eineiden tyyppiä ja laatua on vielä varaa arvostella.

Eino P. Keravalta

HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

jka

Amerikassa on sellainen käsite kuin "amerikkalainen unelma". Kaikki sinne ympäri maailmaa muualta muuttaneet ovat viimeisen 500 vuoden aikana lähteneet sinne nimenomaan tavoitellakseen tätä amerikkalaista unelmaa.

Mutta somalit meni sinne näköjään voidakseen valittaa että nenän eteen tuotu ilmainen ruoka on väärin kannettu.

Eino P. Keravalta

Quote from: jka on 24.10.2014, 20:06:04
Amerikassa on sellainen käsite kuin "amerikkalainen unelma". Kaikki USA:han ympäri maailmaa muualta muuttaneet ovat viimeisen 500 vuoden aikana lähteneet sinne nimenomaan tavoitellakseen tätä amerikkalaista unelmaa.

Mutta somalit meni sinne näköjään voidakseen valittaa että nenän eteen tuotu ilmainen ruoka on väärin kannettu.

Muiden kansojen käsitys amerikkalaisesta unelmasta on se, että siellä jokainen on vapaa työskentelemään vapaasti mahdollisuuksien maassa.

Somaleiden käsitys näkyy amerikkalaisesta unelmasta olevan se, että siellä jokainen on vapaa työskentelemään tuottaakseen somaleille mahdollisuuksia.

HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Professori

Ei tämä ole ongelma. Jos joku ei halua sikaa, voi omin pikku kätösin järjestää sianlihattoman köyhäinavun. Tai jos ei kykene. niin ottaa tarjottimelta kaiken muun kuin sian.
Niin kauan kuin yhteiskunnassa on todellinen sananvapaus se ei voi olla läpeensä mätä. Sen sijaan jokaisesta läpeensä mädästä yhteiskunnasta puuttuu todellinen sananvapaus.
Lisää ajatuksia: http://professorinajatuksia.blogspot.com/

Topi Junkkari

Quote from: Professori on 25.10.2014, 22:19:47
Ei tämä ole ongelma. Jos joku ei halua sikaa, voi omin pikku kätösin järjestää sianlihattoman köyhäinavun. Tai jos ei kykene. niin ottaa tarjottimelta kaiken muun kuin sian.

Tätä minä olen yrittänyt selittää jo vuosikausia, olipa kyse köyhäinavusta tai mistä tahansa muusta ruokailusta tai ruoan jaosta.

Jos ei jotakin ruokaa hyväksy, niin jättää sen ottamatta. Ei tarvitse pitää meteliä siitä, että "olen kalalle allerginen ja siellä jaellaan kalaruokaa, minun oikeuksiani loukataan".

Jos menee ruoanjakelun asiakkaaksi, niin on syytä nöyrtyä. Harmi kyllä, tiedän jopa täältä ihan Suomesta ja Helsingistä henkilöitä, jotka eivät tätä ymmärrä. Elämän puitteet ovat sinänsä OK, asunto on Helsingin parhailla paikoilla, mutta silti käydään ruoanjakelussa vähän niin kuin huvikseen ja kettuillakseen.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

Juffe

Toiveita sopii tuoda esille, ja onhan ongelman olemassaolon hyvä tulla tietoon. Vaatiminen on sitten jo eri juttu.

Mielestäni painokaskin toive siattomuudesta on suht kohtuullinen, ottaen huomioon miten tärkeä asia se muslimeille on. Sen sijaan tilalle ei parane vaatia mitään kallimpaa. Kasvisruokavaliokin on toimiva vaihtoehto, jos siatonta lihaa ei löydä. Sitä voi sitten halutessaan täydentää vaikka kananmunilla (lienevät USA:ssakin halpoja ja tod. näk. tarjolla myös leipäjonoissa), jos eläinproteiinia kaipaa.

vastauslähetys

Quote from: Pollard on 24.10.2014, 01:30:13

Tällä kertaa osoittivat mieltään "WE ARE HERE TO STAY" kylttien kera
http://www.youtube.com/watch?v=aoOxhecquGg

I will stay by your side
now and forever
I will always only be
a ward of yours (=holhokkisi; meneeköhän noin)
"aivoja... uusia aivoja..."

Topi Junkkari

Quote from: Juffe on 26.10.2014, 00:16:21
Mielestäni painokaskin toive siattomuudesta on suht kohtuullinen, ottaen huomioon miten tärkeä asia se muslimeille on.

Kohtuullista olisi pysyä siellä omassa maassaan ja ruokailla sikäläisten käytäntöjen mukaan. Esimerkiksi minulla ei ole yhtään mitään sanomista eikä vastustamista siihen, minkälaista ruokaa Somaliassa tarjoillaan. Kunhan eivät ihmisiä syö.

Muslimeille tuntuu olevan Tärkeä Asia päästä asumaan johonkin vieraaseen maahan sen vastaanottajamaan kustannuksella.

dothefake

Ja minä en piittaisi, vaikka nauttisivat ihmisavintoakin.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Jääpää

Taitais olla halal- turistit tiukassa aika äkkiä..eiku, ai niinku läskisoosia ja pottuja?
Perustuslaki 29§
"Kansanedustaja on velvollinen toimessaan noudattamaan oikeutta ja totuutta. Hän on siinä velvollinen noudattamaan perustuslakia, eivätkä häntä sido muut määräykset."