News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Juho Eerola Europarlamenttiin

Started by IDA, 09.03.2014, 14:18:04

Previous topic - Next topic

Uuno Nuivanen

QuoteMepeillä on kuitenkin verrattain enemmän valtaa kuin rivikansanedustajilla

???  :'(   ???  :-X  :roll:

Taikakaulin

Vähissä ovat ne eduskunnassa käsiteltävät asiat, jotka eivät jollain tavalla ole lähtöisin tai kytkennässä EU:hun. Sikäli olemalla Brysselissä vaikuttamassa EU:n asiohin, vaikuttaa de facto(lol käytin tommosta) myös Suomen asioihin. Se on sitten eri asia, kuinka paljon niihin seikkoihin voi siellä vaikuttaa, mutta Suomea ne asiat koskettavat joka tapauksessa.

Pitäisi saada kasaan mahdollisimman suuri EU-kriittisten ryhmittymä. Se on ainoa lääke. Nyt on totuuden hetki.
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Uuno Nuivanen

Joskus taannoin oli juttua, että joku udmurtian tai vastaavan vähän vähemmän tunnetun valtiojäsenen edustaja oli ollut läsnä jokaisessa äänestyksessä, ja äänestänyt joka kerta kyllä. Myös silloin, kun kyllä-ääni oli ristiriidassa edellisen äänestyksen kanssa samasta aiheesta. Jokaisesta äänestämisestä maksetaan mepille muistaakseni n. 150e/kpl.

Asiaa tiedusteltaessa oli todennut, ettei vastustanut yhtäkään esitystä. Jotka muuten tekee komissio, parlamentti ei tee aloitteita, vaan hyväksyy tai hylkää esityksen. Tai jotenkin noin se taisi olla, olen liian kiljussa jaksaakseni muistaa tai googletella. Tietäjät varmaan kohta oikaisevat.

FadeAway

On hyvä, että hyviä miehiä (ja miksei myös naisia) jää myös eduskuntaan. Seuraavaan hallitukseen tarvitaan erinomaisia ministereitä.
Olisi sääli jos joku Hakkarainen olisi "maahanmuuttokriittisenlinjan" valttikortti.
On paljon vaikeampi purkaa syntynyttä ongelmaa, kuin ennaltaehkäistä se.

Taikakaulin

Quote from: FadeAway on 10.05.2014, 05:40:01Seuraavaan hallitukseen tarvitaan erinomaisia ministereitä.

Niin tarvitaan. Halla-aho on kyllä käytettävissä, mikäli tämmöinen mahdollisuus tulee.
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Iloveallpeople

Quote from: Uuno Nuivanen on 10.05.2014, 03:55:49
Joskus taannoin oli juttua, että joku udmurtian tai vastaavan vähän vähemmän tunnetun valtiojäsenen edustaja oli ollut läsnä jokaisessa äänestyksessä, ja äänestänyt joka kerta kyllä. Myös silloin, kun kyllä-ääni oli ristiriidassa edellisen äänestyksen kanssa samasta aiheesta. Jokaisesta äänestämisestä maksetaan mepille muistaakseni n. 150e/kpl.

Asiaa tiedusteltaessa oli todennut, ettei vastustanut yhtäkään esitystä. Jotka muuten tekee komissio, parlamentti ei tee aloitteita, vaan hyväksyy tai hylkää esityksen. Tai jotenkin noin se taisi olla, olen liian kiljussa jaksaakseni muistaa tai googletella. Tietäjät varmaan kohta oikaisevat.

Tarkoitat varmaan tätä: hommaforum.org/index.php/topic,88755
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Marija

Quote from: IDA on 10.05.2014, 01:48:57
Itse uskon Juhoon juuri siinä mielessä, että Juholla on vahva paikallinen kannatus koko vaalipiirin alueella. Täällä on vähintään puoliavoimesti puhuttu Juhon "virallisesta" ehdokkuudesta jo pitkään, eikä - ainakaan vielä :D - kenelläkään ole mitään Juhoa vastaakaan. Kotka kuvioineen itse tosin jaksaa ihmetyttää. Jussi taas pääsisi läpi, vaikka hän ei saisi Kymin ja Etelä-Savon vaalipiirien alueelta yhtään ääntä. Ja ne äänet, jos ne menisivät Juholle, voisivat taas potkaista Juhon kolmoseksi, tai jopa toiseksi, persujen listalla pelkästään hajaäänillä muualta maasta.

Tätäkin olen pohtinut ja keikunkin kiikunkaakun Eerolan, sekä joidenkin muiden ehdokkaiden välillä.
Joissain kysymyksissä en ole samaa mieltä esim. Sampo Terhon kanssa.

Halla-aho menee reippaasti läpi ilman minuakin. Tähän luotan. Mutta entä kakkonen, jopa kolmonen?

Taikakaulin

Quote from: Tosiasiallinen Nuiva on 10.05.2014, 02:46:33Jani Mäkelästä en ole aiemmin kuullut, mutta toivottavasti hän toimelias mies.

Tässä vähän jutuntynkää Jani Mäkelästä:

QuotePerussuomalaisten Mäkelän mukaan EU:lla on liikaa valtaa: "Säätää jopa hammastahnasta"

[...]

Yksi perussuomalaisten esillä pitämistä teemoista on maahanmuutto.

– Perussuomalaiset eivät vihaa ketään eivätkä pelkää ketään. Toivotamme tervetulleeksi kaikki, jotka haluavat elää Suomen lakien ja tapojen mukaan. Jos tänne tarvittaisiin siirtotyövoimaa, niin sekin olisi tervetullutta, mutta tällä hetkellähän täällä on hirveä työttömyys. Vaikea kuvitella, mihin tarvitaan työperäistä maahanmuuttoa, kun maassa sadat tuhannet omat kansalaiset ovat työttömänä, Mäkelä perustelee.

Perussuomalaiset korostavat vaaliohjelmassaan, että EU ei saisi säädellä sitä, miten jäsenmaat ottavat maahanmuuttajia vastaan. Mäkelän mukaan Suomi häviäisi, jos Euroopan eteläiset maat alkaisivat työntää pakolaisvirtoja muuallekin unioniin.

Mikäli Juho Eerola (ps.) tulisi vaaleissa valituksi Europarlamenttiin, varakansanedustaja Jani Mäkelälle avautuisi tie Arkadianmäellä. Itse hän sanoo olevansa siihen valmis.

http://yle.fi/uutiset/perussuomalaisten_makelan_mukaan_eulla_on_liikaa_valtaa_saataa_jopa_hammastahnasta/7220917

Ihan normivuivalta persulta vaikuttaa tuo Eerolan perillinen.

Taikakaulin

Etelä-Kymenlaakson ehdokkaista nuoret antoivat eniten ääniä Faruk Abu Taherille

QuoteEteläkymenlaaksolaisista ehdokkaista eniten ääniä sai Vasemmistoliiton ehdokas Faruk Abu Taher, joka sai 271 ääntä. Perussuomalaisten kansanedustaja Juho Eerola sai nuorten vaaleissa 159 ääntä.

Etelä-Kymenlaaksosta vaaleihin osallistui kouluja Kotkasta, Haminasta, Miehikkälästä ja Virolahdelta.

Juho Eerola

Kovasti kiitoksia kannustavasta palautteesta. Omien tutkieni avulla olen päätynyt siihen, että olen tällä hetkellä Perussuomalaisten sisäisen listan kolmanneksi suosituin ehdokas. Kakkospaikka on erittäin lähellä, mutta toisaalta neljäntenä oleva paahtaa niskaan. Jos saadaan reilut 300 000 ääntä ja yli 18% kannatus, uskon olevani viimeinen läpimenijä. Jani Mäkelä on erittäin hyvä tuuraaja minulle ja uskon että vuoden päästä olen puolueen varapuheenjohtajana joka tapauksessa mukana hallitusneuvotteluissa, vaikka meppi olisinkin, sikäli mikäli puolueemme niissä kuvioissa on. Ja miksei olisi.

Jos joku on vielä epävarma, niin tässä vahvistusta: http://areena.yle.fi/tv/2282491

IDA

Yksi ehkä ainakin lievästi galluppeihin vaikuttava tekijä on, että varsinkin Jussia, mutta myös muita nuivia persuja kuten Juhoa, Sampo Terhoa jne... äänestää myös ihmisiä, jotka eivät niinkään äänestäisi tässä vaiheessa perussuomalaisia puolueena ja ovat gallupeissa saattaneet ilmoittaa puoluekannakseen jonkin muun.
qui non est mecum adversum me est

Faidros.

Anteeksi Juho, etten äänestänyt Sinua. Olit kaikissa vaalikoneissa vähän lähempänä kuin Hallis, mutta velvoitukseni suvaisevaisten paskamyrskyn lietsontaan vei voiton.
Toivon kuitenkin parasta kohdallesi! :)

-I-
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Taikakaulin

Juho oli Kotkan äänikuningas ohi Stubbin:

Quote1    Eerola Juho (PS)    1 694    +1 694
2    Stubb Alexander (KOK)    1 404    +1 404
3    Häkkänen Antti (KOK)    720    +720
4    Halla-aho Jussi (PS)    669    +669
5    Kyllönen Merja (VAS)    642    +642
6    Essayah Sari (KD)    630    +630
7    Jaakonsaari Liisa (SDP)    559    +559
8    Kumpula-Natri Miapetra (SDP)    475    +475
9    Pietikäinen Sirpa (KOK)    413    +413
10    Rehn Olli (KESK)    375    +375
11    Andersson Li (VAS)    372    +372
12    Virkkunen Henna (KOK)    370    +370
13    Sarvamaa Petri (KOK)    345    +345
14    Harakka Timo (SDP)    319    +319
15    Myller Riitta (SDP)    309    +309
16    Koskinen Johannes (SDP)    301    +301
17    Hautala Heidi (VIHR)    274    +274
18    Väyrynen Paavo (KESK)    271    +271
19    Terho Sampo (PS)    268    +268
20    Korhola Eija-Riitta (KOK)    224    +224

http://www.vaalikone.fi/tulos/285

Good job!  8)

Rubiikinkuutio

Quote from: Juho Eerola on 21.05.2014, 12:43:20
Kovasti kiitoksia kannustavasta palautteesta. Omien tutkieni avulla olen päätynyt siihen, että olen tällä hetkellä Perussuomalaisten sisäisen listan kolmanneksi suosituin ehdokas.

Kankaanniemi ja Ruohonen-Lerner menivät sitten ohi tuplaäänipotilla. Eurovaalien luonne kokomaan vaaleina on vaikea. Hieno tulos silti.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

FlyinHighAgain

Kymen vaalipiirissä Juho oli kolmas niukasti heti Jussin edellä, ei hassumpaa.

Juho Eerola

Sokaistuin hieman. Suurin osa vaaleja edeltävästä palautteesta tuli Kymen piiristä. Erityisesti Kotkasta. Erehdyin jotenkin kuvittelemaan, että muualla maassa olisi sama suuntaus käynnissä. Kotkassahan persut sai 20,8 prosentin kannatuksen ja yleensä Kymessä 17,9. Olin itse tämän alueen menestynein persu ja Kotkassa pesin jopa Aleksanteri Suuren. Suomen kolmanneksi suurimman puolueen viidenneksi menestynein ehdokas olin silti, ja se ei ole huono juttu se. Kiitos kannatuksesta.

Ant.

Eerolalla menestys Kymen vaalipiirissä oli tosiaan huimaa ja muualla vaatimattomampaa.

Tämä lupaa hyvää eduskuntavaaleja ajatellen. Niissä ei tarvitse menestyä kuin omassa vaalipiirissä, vaikka toki Kymen vaalipiiri laajeneekin Kaakkois-Suomen vaalipiiriksi.

Hieno suoritus joka tapauksessa. Aivan ylivoimainen enemmistö ehdokkaista ei ollut kolmen parhaan joukossa yhtään missään vaalipiirissä. Eduskuntavaaleissa Eerola menee taas heittämällä läpi.
Homma is the new black.

Ant.

Eerolan sijoitukset vaalipiireittäin:

Kymi - 3. (4 865 ääntä)
Etelä-Savo - 33. (311 ääntä)
Pohjois-Karjala - 39. (147 ääntä)
Häme - 42. (453 ääntä)
Lappi - 42. (156 ääntä)
Pohjois-Savo - 42. (200 ääntä)
Oulu - 44. (302 ääntä)
Satakunta - 47. (192 ääntä)
Pirkanmaa - 49. (440 ääntä)
Keski-Suomi - 50. (164 ääntä)
Ahvenanmaa - 52. (5 ääntä)
Varsinais-Suomi - 52. (433 ääntä)
Vaasa - 59. (238 ääntä)
Uusimaa - 61. (923 ääntä)
Helsinki - 77. (354 ääntä)

Niin se on, että Eerolalla on tällä hetkellä Kymen vaalipiirin kokoiset munat, muttei vielä sitä suuremmat. Hieno juttu on se, että toiseksi vahvin vaalipiiri oli Etelä-Savo, joka siis seuraavissa vaaleissa yhdistyy Kymen vaalipiiriin ja jossa on siten suotavaa pärjätä.
Homma is the new black.

miheikki

Juhoa haastatellaan. Facebookista.

QuoteJuho Eerola
10 min ·
on ollut monen eri median haastatteluissa, mutta tämän jutun tekeminen oli kaikkien aikojen eriskummallisin. Etenkin kun minulle paljastui, kuka tämä Gonzo todellisuudessa oli. "Laatulehden" pitkäaikainen ja arvostettu luottotoimittaja, joka tekee salanimensä mukaista journalismiä. Hienosti osasi kaapata henkilöllisyyteni: http://jamesgonzo.wordpress.com/2014/09/29/eerola-haastattelu-syyskuu-2014/
One man with a gun can control 100 without one.
-Vladimir Lenin

Faidros.

Quote from: miheikki on 29.09.2014, 08:10:52
Juhoa haastatellaan. Facebookista.

QuoteJuho Eerola
10 min ·
on ollut monen eri median haastatteluissa, mutta tämän jutun tekeminen oli kaikkien aikojen eriskummallisin. Etenkin kun minulle paljastui, kuka tämä Gonzo todellisuudessa oli. "Laatulehden" pitkäaikainen ja arvostettu luottotoimittaja, joka tekee salanimensä mukaista journalismiä. Hienosti osasi kaapata henkilöllisyyteni: http://jamesgonzo.wordpress.com/2014/09/29/eerola-haastattelu-syyskuu-2014/

Ihan saatanan hauska! Sisäministeri on Jeesuksella ratsastava aasi. ;D Vanha vitsi, mutta nyt on kuitenkin oikea persoona kyseessä.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-