News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2009-07-10 US: Sampo Terho: ”Olen oikeistolaisempi kuin Soini”

Started by Heikki Luoto, 10.07.2009, 17:06:48

Previous topic - Next topic

Heikki Luoto

Sampo Terho kritisoi Kokoomuksen unohtaneen perinteiset arvonsa.

Itseäni pelottaa tässä syvenevässä lamassa myös se, että nyt valtionvarainministerinä on kokoomukselainen poliittinen broileri Jyrki Katainen, kun 90-luvun laman aikana Kokoomuksella oli tarjota valtionvarainministerin tuuliselle paikalle yrittäjäkokemusta omannut Iiro Viinanen.

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/65709-%E2%80%9Dolen-oikeistolaisempi-kuin-soini%E2%80%9D
QuotePerussuomalaisten Sampo Terho kertoo STT:n haastattelussa arvoistaan. Timo Soinin paikan EU-parlamentissa perivä Terho on arvostellut talouseliittiä, poliitikkoja ja mediaa globalisaatiohuumasta, joka runnoo kansallisvaltiot alleen.
–Se on sitä 80-luvun tapakulttuuria, jossa korostuivat koti, uskonto ja isänmaa. Ylikansallisessa kokoomuksessa näitä arvoja ei enää ole. Melkein surettaa, että puolueen vanhat kelpo kannattajat eivät ole huomanneet sitä, Terho sanoo.
Haastattelussa Terho myöntää olevansa oikeistolaisempi kuin Soini.
Yrittäjähengestä huolimatta kokoomus ei imaissut Terhoa mukaansa, koska hän alkoi pian karsastaa puolueen yltiöliberaalia linjaa. Kansallisten arvojen puolustus ajoi Terhon lopulta perussuomalaisten pariin.
Mediatutkijana ja aktiivisena kirjoittajana Terho on julkaissut useita kriittisiä artikkeleja, joissa rusikoitavaksi joutuu toistuvasti median ja poliitikkojen sokea myönteisyys monikulttuurisuutta kohtaan.
Blogissaan Terho pitää työperäistä maahanmuuttoa orjamarkkinoihin verrattavana liiketoimintana. Suurin osa maahanmuuton ongelmista liittyy kuitenkin hänen mielestään pakolaispolitiikkaan. Terhon on vaikea nähdä mitään hyvää siinä, että kiintiöpakolaisia otetaan pysyvästi Suomeen.
–Toisen valtion ongelmat eivät ole ensisijaisesti meidän vastuulla, jos emme ole niitä itse aiheuttaneet.
Terho tyrmää puheet länsimaisen miehityksen tai siirtomaavallan tuomasta taakasta heti alkuunsa. Hänen mukaansa länsimaiden velvollisuudet muuta maailmaa kohtaan ovat paperinohuita, jos niitä ylipäätään on olemassakaan.
–En näe mitään moraalisia tai historiallisia velkoja, molemmat ovat tehneet ihan samoja asioita.
Sananvapauden vastaiselle Facebookille korvaava vaihtoehto: MeWe
mewe.com/i/heikkiluoto

Elisa

Olen STT Mediapankki -addiktina ihmetellyt, miten tänään ilmestyy yhtenään juttuja Sampo Terhosta. STT:llä on kiva teemapäivä. Silmään pistää se, ettei missään ole mainittu Halla-ahon nimeä. Se herättää minussa pientä katkeruutta, koska Sampo Terho menee europarlamenttiin kiistatta Jussi Halla-ahon ansiosta.
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

Suurkirjoitus

Elisa,

ollaan nyt onnellisia Sampo Terhostakin.

Arvelen, että Soinin lisäksi myös minä olen hänestä vasemmalla (perinteisellä akselilla), mutta se mitä Sampo tuossakin sanoi, se on täyttä rautaa. Ei ole olemassa mitään velkaa, jota länsimaiden pitäisi jatkuvasti maksaa.

Vihreitä+arhinmäkeläisiä on jo Terhokin alkanut ärsyttämään, ja ensimmäiset loanheitot olemme jo saaneet nähdä.

Martikainen

Quote from: Elisa on 10.07.2009, 17:21:51
Silmään pistää se, ettei missään ole mainittu Halla-ahon nimeä. Se herättää minussa pientä katkeruutta, koska Sampo Terho menee europarlamenttiin kiistatta Jussi Halla-ahon ansiosta.

Minusta tuo on ihan hyvä asia. Terho profiloituu enemmän itsenäisenä toimijana ja persoonana, eikä minään Halla-ahon bulvaanina.

Ylipäätään Terho on ollut allekirjoittaneelle kautta linjan positiivinen yllätys ja mielestäni on sitä parempi, mitä enemmän järkeviä propelipäitä on medialla pureskella.

Elisa

Quote from: Suurkirjoitus on 10.07.2009, 17:26:40
Elisa,

ollaan nyt onnellisia Sampo Terhostakin.

Olen onnellinen hänestä ja äänestin häntä. Suurelle tietämättömälle yleisölle, jolle selostetaan kaikki Sampon säänmukaista pukeutumista myöten voisi kuitenkin mielestäni mainita sellaisen asian, mikä ei tarkoita sitä, että siitä pitäisi tehdä asian pointti. Ehkä olen väärässä, mutta en nyt puhukaan järjellä vaan tunteella.
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

tommi

Olen STT Mediapankki -addiktina ihmetellyt, miten tänään ilmestyy yhtenään juttuja Sampo Terhosta. STT:llä on kiva teemapäivä. Silmään pistää se, ettei missään ole mainittu Halla-ahon nimeä. Se herättää minussa pientä katkeruutta, koska Sampo Terho menee europarlamenttiin kiistatta Jussi Halla-ahon ansiosta.

Mielestäni Terhon ei tule liiaksi profiloitua Halla-ahon varamiehenä.
"We shall defend our island, whatever the cost may be, we shall fight on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets, we shall fight in the hills; we shall never surrender."  -Winston Churchill

http://sverigedemokraterna.se/

citizen

Soinin ja Essayahin äänillä se sinne meni. Halla-ahon ja homman äänet vain auttoivat Velton ohi.
"In the emerging world of ethnic conflict and civilizational clash, Western belief in the universality of Western culture suffers three problems: it is false; it is immoral; and it is dangerous." – Samuel P. Huntington
Multiculturalism--A Cult of Ignorance http://www.youtube.com/watch?v=H-eNXWtXRQI

PaulR

Quote from: citizen on 10.07.2009, 18:16:04
Soinin ja Essayahin äänillä se sinne meni. Halla-ahon ja homman äänet vain auttoivat Velton ohi.

Tuikitärkeä ohitus. Jussin -> Homman ansiosta.

Kallioinen Käsi

Halliksen julkisen profiilin huomioonottaen on ihan hyvä että Terho pääsee puhumaan suunsa puhtaaksi ilman kaulassa roikkuvaa riippakiveä (Halliksen testamentti), joka leimaisi hänet jo ennenkuin on suunsa saanut auki. 
Itselläni on todella suuret odotukset Terhoa kohtaan kun hän sitten pääsee Brysseliin ja toivon itse asiassa että sitten, kun Hallis on eduskunnassa, tämä symbioosi alkaa kukoistamaan. Mutta nyt on hyvä pitää matalaa profiilia asian suhteen!

Marjapussi

Sampo on todellakin positiivinen yllätys minullekin. On hyvä, että Suomalaisten oikeuksia puolustaa julkisesti useampikin henkilö. Mokujen ja Pravdan on hankalampaa loata heitä kaikkia yhtäaikaa.
Marokon kauhu oli sanansa mittainen eikä velipoikakaan jäänyt Aarnea pahemmaksi epätoivotun maahanmuuton estämisessä. Mutta kuka tulee torjumaan aiheettoman turvapaikkaturismin?

RP

Otsikon sisältämä väite on itsestäänselvyys. Soinin linjahan on lähinnä vasemmistopopulismia. 
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Kala

Quote from: Heikki Luoto on 10.07.2009, 17:06:48
Itseäni pelottaa tässä syvenevässä lamassa myös se, että nyt valtionvarainministerinä on kokoomukselainen poliittinen broileri Jyrki Katainen, kun 90-luvun laman aikana Kokoomuksella oli tarjota valtionvarainministerin tuuliselle paikalle yrittäjäkokemusta omannut Iiro Viinanen.

Lamaa ei tällä hetkellä ole virallisesti ja talouden elpymisen merkkejä on jo ollut näkyvissä. Ohimennen olin kuulevinani, että Saksassa teollisuuden tilausten määrä on hieman noussut, mutta en ole sitä sen kummemmin tarkistanut. Suomi ei juurikaan pysty vaikuttamaan talouteensa, sillä taloutemme on hyvin riippuvaisia muista maista, joten sinällään on aivan sama, kuka siellä huseeraa ministerinä. Taantuma on taantuma ja lama on lama, vaikka itse legendojen Kekkonen määräisi.

90-luvun lama iski täällä useimpia muita maita rankemmin, sillä samaan aikaan romahti Neuvostoliitto, joka oli selkeästi tärkein kauppakumppani Suomelle. Tämä ylikorostunut kauppasuhde osaltaan antoi Neuvostoliitolle määräysvaltaa Suomen politiikassa. Lama olisi saattanut olla rankempi, jos ei olisi aktiivisesti pyritty avaamaan kauppasuhteita myös muualle menneinä vuosikymmeninä.

mikkoellila

Quote from: Kala on 10.07.2009, 23:20:48
Lamaa ei tällä hetkellä ole virallisesti

Bruttokansantuote on romahtanut kymmenen prosenttia.

Vienti on romahtanut kolmekymmentä prosenttia.

Lue nämä lauseet uudelleen, kunnes ymmärrät.

Suomi ei juurikaan pysty vaikuttamaan talouteensa, sillä taloutemme on hyvin riippuvaisia muista maista, joten sinällään on aivan sama, kuka siellä huseeraa ministerinä.

Suomen verotus, valtiontalouden alijäämä ja valtion menot ovat tasan tarkkaan vain ja ainoastaan suomalaisten poliitikkojen päätettävissä.

Ei todellakaan ole sama, kuka päättää veroista, valtion menoista ja valtion velkaantumisesta.

90-luvun lama iski täällä useimpia muita maita rankemmin, sillä samaan aikaan romahti Neuvostoliitto, joka oli selkeästi tärkein kauppakumppani Suomelle.

Pääsyynä lamaan oli epärealistinen valuuttakurssi eli ns. vahvan markan politiikka ja sen aiheuttama poikkeuksellisen korkea korkotaso (pahimmillaan yli 15 %) ja liiallinen ulkomainen velkaantuminen ja devalvaatioiden & kellutuksen aiheuttama yritysten konkurssiaalto ulkomaanvaluuttamääräisten lainojen markkamääräisen arvon noustessa.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.