News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2014-09-18 Pete Parkkonen: "Olen kokenut rasismia ja nimittelyä"

Started by Iloveallpeople, 18.09.2014, 14:55:53

Previous topic - Next topic

Iloveallpeople

QuotePete Parkkonen kertoo koulukiusaamisesta: "Olen kokenut rasismia ja nimittelyä"

...
– Olin kouluaikoinani ainut musta poika Pihtiputaan kylällä. Olen saanut osakseni rasismia ja nimittelyä, hän myönsi.

Pete on monen muun julkkiksen lailla ajatellut osallistua Suomen lukiolaisten liiton kiusaamisenvastaiseen  #Kutsumua –kampanjaan ja avata siinä kipeitä muistojaan. Hän on toistaiseksi kertonut julkisuudessa sukujuuristaan vain sen, että hänen tummuutensa periytyy ulkomaiselta isoisältä.

– Muiden sanat ovat vain sanoja. Mielestäni se, joka sanoo, on ite. En ole menettänyt asian takia yöuniani, hän toteaa.

Me naiset
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Tabula Rasa

Rasismi voi näkköjään näinä päivinä tarkoittaa ihan mitä vain. Onko tässä pottunokkien pöyristyi-toivola?
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Iloveallpeople

Itse kyllä pidän Pete Parkkosesta, koska en ole törmännyt, että hän olisi yrittänyt ratsastaa ihonvärillään musiikkiuraansa tehdessään. En epäile ollenkaan, etteikö hän olisi kohdannut rasismia ihonvärinsä takia Pihtiputaalla.
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Emo

Minäkin olen kokenut rasismia ja nimittelyä. Viimeksi eilen, kun ostin hopeiset korvarenkaat ja kotona laitoin ne korviini killumaan niin lapsi katseli ja lausui: "Äiti, sä näytät ihan mustalaiselta."

Siis voitteko kuvitella!? Mustalaiselta! Eihän niin saa sanoa, pitää sanoa "romani" tai "romaani"; kyllä häpesin millaisen rasistin olenkaan kasvattanut  :-[

Ja nyt ketjun alkuun lukemaan, että mitäs tämä ketju oikeasti käsittelikään... Ja kuka on Pete Parkkonen?

edit: Ei selvinnyt aloituksesta kuka on Pete Parkkonen, Me Naiset linkkiä en uskalla avata. Sehän on naistenlehti. En lue naistenlehtiä kuin joskus kampaajalla.

isomaha

Mikälie turhajulkkis taas itkee rasismia. Onkohan uusi albumi tulossa ?
Kerron rehellisesti ilman pätemisen halua että eka kerran elämässäni edes kuulen koko tyypistä. Muusikoksi arvaan koska ylempänä joku puhuu musiikkiurasta.

Ink Visitor

Oli pakko vilkaista tuota artikkelia... Ei olisi pitänyt :facepalm:
On kyllä kaveri lujasti parturin tarpeessa...
If I am ever killed in a terrorist attack, I want my candlelight vigil to be done with torches and guns. Rename it posse and go have fun in the night...

Golimar

Voi halvatun kuustoista jos minä grillaan nahkaani kesällä niin olen tummempi kuin Pete Parkkonen ja joskus koulussa minua haukuttiin Kunta Kinteksi eikä siitä mitään traumaa jäänyt. Jos tämä mikä lie Pete Parkkonen on tosissaan niin hän tarvitsee psykiatrista hoitoa.

kriittinen_ajattelija

Quote from: Iloveallpeople on 18.09.2014, 15:12:00
Itse kyllä pidän Pete Parkkosesta, koska en ole törmännyt, että hän olisi yrittänyt ratsastaa ihonvärillään musiikkiuraansa tehdessään. En epäile ollenkaan, etteikö hän olisi kohdannut rasismia ihonvärinsä takia Pihtiputaalla.
Tuo rasismi sana on vähän outo termi, en oikein ymmärrä mitä se tarkoittaa edes. Mutta on ihan tyypillistä että suurin osa suomalaisista jossain vaiheessa elämäänsä tulee kokemaan vttuilua tai kiusaamista, jos olet läski "niin vtun läski" jos sinulla on lasit niin "vtun rillipöllö" jos sinulla on oudot hampaat niin "vtun majava" jos olet tummaihoinen niin "vtun kuntakinte" jne...

Epäilen että nuo pihtipuhtaan kanta-suomalaiset olisi jotain skinheadeja jotka vapaa-ajalla perheittensä kanssa opiskelisi rotuteorioita joitten perusteella he sitten kieltäisi Parkkosta vaikka tulemasta synttärikutsuille koska hän on "ali-ihminen" ja tuo on minun mielestäni rasismia, ei se jos jossain hiekkalaatikkoleikeissä lapset vähän vttuilee toisilleen.

Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

Khalifatta

Pete Parkkonen ja rasismia? Ei.... :facepalm:

Jutun mukaan:
QuoteHän on toistaiseksi kertonut julkisuudessa sukujuuristaan vain sen, että hänen tummuutensa periytyy ulkomaiselta isoisältä.

Ja koulun ainut MUSTA poika??  :facepalm:

Toimittelijan on täytynyt panna ihan omiaan sekaan: ei kai kukaan täysjärkinen mies mene tuollaisia päättömyyksiä laukomaan.
:flowerhat: - toimittelijat kylläkin...

Jaa : rouva Malmi näyttää olevankin juorupiiriseurapiiri toimittelija http://fi.wikipedia.org/wiki/Mia_Malmi
"Toisista kulttuureista tulevat tutustuvat prinsessoihimme. Tähän myös heillä on oikeus." - Rikoskomisario J. Kiiskinen

Onkko

Quote from: Khalifatta on 18.09.2014, 17:02:55
Pete Parkkonen ja rasismia? Ei.... :facepalm:

Jutun mukaan:
QuoteHän on toistaiseksi kertonut julkisuudessa sukujuuristaan vain sen, että hänen tummuutensa periytyy ulkomaiselta isoisältä.

Ja koulun ainut MUSTA poika??  :facepalm:

Toimittelijan on täytynyt panna ihan omiaan sekaan: ei kai kukaan täysjärkinen mies mene tuollaisia päättömyyksiä laukomaan.
:flowerhat: - toimittelijat kylläkin...

Jaa : rouva Malmi näyttää olevankin juorupiiriseurapiiri toimittelija http://fi.wikipedia.org/wiki/Mia_Malmi

Katselin just videon ja minä ehkä olen lähelle saman värinen kun oikein aurinkoisen kesän vietän ulkona mutta ei sillä mikään normiväritys ole.
Eli mitä sinä selität?

sense

E Parkkosesta saa neekeriä edes haukkumalla! Mieshän on täysverinen pottunokka 24 v muusikko ja sillä siisti. Vaikka hittoako tämä asia minulle kuuluu, häivyn tästä kommentoimasta...

kriittinen_ajattelija

-
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

Onkko

Quote from: sense on 18.09.2014, 17:16:25
E Parkkosesta saa neekeriä edes haukkumalla! Mieshän on täysverinen pottunokka 24 v muusikko ja sillä siisti. Vaikka hittoako tämä asia minulle kuuluu, häivyn tästä kommentoimasta...

Ei tosiaankaan ole neekeriä nähnykkään mutta ihonväri ei ole normi lapsena on varmasti saanu kuulla siitä.

kriittinen_ajattelija

(http://pihtiputaandemarit.sdp.fi/wp-content/uploads/sites/298/2011/01/IMG_84841.jpg)
Peten isä.

Minkähän maalainen mahtoi olla hänen isoisä joka ilmeisesti sitten suomalaisen naisen kanssa teki lapsia. Jonkin sortin tumma arabi, tai somali kenties?

Rändöm

^Olisikohan Parkkosen isoisä ollut taustaltaan jonkinlainen Pohjois-Afrikan Tuareg? Karibialainen afrikkalaisen ja intiaanin sekoituskin voisi olla mahdollinen. Vaikea sanoa. Arvailuksihan tämä menee.  :P

Golimar

Quote from: kriittinen_ajattelija on 18.09.2014, 17:23:56
(http://pihtiputaandemarit.sdp.fi/wp-content/uploads/sites/298/2011/01/IMG_84841.jpg)
Peten isä.

Minkähän maalainen mahtoi olla hänen isoisä joka ilmeisesti sitten suomalaisen naisen kanssa teki lapsia. Jonkin sortin tumma arabi, tai somali kenties?

Tonttulakkinen tyyppi näyttää algerialaiselta.

sivullinen.

Traumaattinen lapsuus. Mene Pete terapiaan. Kyllä se siitä.

Tunnen pojan, jota koulussa sanottiin kerran homoksi. Tarkemmin muisteltuna taisi niitä olla useampiakin. Traumaattinen lapsuus kaikilla.

Sosialismissa ihmislapsen elämä on onnellista vain laitostynnyrissä. Siellä ei karu todellisuus iske mokutusutopioita kumoon.

Sosialisti sulkee silmänsä kusella käydessään, sillä kusen näkeminen vaurioittaa herkkää mieltä. Sotkut saavat korjata muut.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

mmm

Quote from: Golimar on 18.09.2014, 16:22:20
Voi halvatun kuustoista jos minä grillaan nahkaani kesällä niin olen tummempi kuin Pete Parkkonen ja joskus koulussa minua haukuttiin Kunta Kinteksi eikä siitä mitään traumaa jäänyt. Jos tämä mikä lie Pete Parkkonen on tosissaan niin hän tarvitsee psykiatrista hoitoa.
Uli uli. Jos Parkkosta on nimitelty ihonvärinsä perusteella, niin minkä takia sitä ei saisi sanoa ääneen? Pete myös toteaa haastattelussa, että "muiden sanat ovat vain sanoja", mutta sinä ja Sivullinen olette kääntäneet homman siihen muotoon että kaveri pitää lähettää tyyliin psykpolille. Aika asennevammaista kirjoittelua molemmilta.
Eläköön Suomi ja Åland ja Sulo ja
brr..brr..brr...bruttokansantulo.

JoKaGO

Joku tummaihoinen Idols-tähti. Mutta viimeksi kun näin jonkun Pete Parkkosen musavideon, niin kaveri on miehistynyt ja ihan katu-uskottavan näköinen tummaihoinen mies. Vähän-ruskea wannabe-alkuasukas on ihan mikkihiiri Peten rinnalla.

Siis arvioin ulkonäköä. Substanssi eli musiikkinsa ei jäänyt mitenkään mieleen  ;)

Niin joo, kuka meistä ei olisi saanut osakseen kiusaamista koulussa? Joka "jäi tuleen makaamaan", siitä tuli koulukiusattu. Valitettavasti.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Emo

Quote from: mmm on 18.09.2014, 20:40:24

Uli uli. Jos Parkkosta on nimitelty ihonvärinsä perusteella, niin minkä takia sitä ei saisi sanoa ääneen?

Saahan se ääneen sanoa, kuten saa sanoa senkin että onpahan turhasta uliseva ämmä tämä Parkkonen.

Minuakin on nimitelty ihonvärini tai luulotellun ihonvärini vuoksi useammin kuin kerran, aina mustalaiseksi paitsi kerran lappalaiseksi. Sanon sen ääneen ja ämmähän minäkin  olen.

sivullinen.

Uli uli. Jos Parkkosta on nimitelty ihonvärinsä perusteella, niin minkä takia sitä ei saisi sanoa ääneen?

Emo sanoikin, että saa sitä jokainen ämmäillä niin paljon kuin haluaa. Miksi minä en saisi ehdottaa ämmäilijäin menevän terapeutille ämmäilemään, jos ämmäily hyppii silmille? Sitä varten terapeutit ovat.

Ihmissuhdeasioista julkisesti lehtien sivuilla keskusteluakaan en ole kieltämässä. Mutta jos lehdellä on agenda eli tavoite, ja se sitä levittää puolivalheilla kuorruttaen, on se propagandaa, ja propagandaa vastustan. Jos et näyttelisi tyhmää, huomaisit, miten sattumalta Sanoman lehtien otsikoissa on viikosta viikkoon ja päivästä toiseen rasisti sitä ja rasisti tätä ja rasisti on paha, ja jos on eri mieltä Sanoman kanssa on rasisti, ja se oli tämänkin jutun ainoa anti: Lue vaikka otsikko. Jos Pete persehuoraa itseään Sanoman rasismipropagandan kansikuvapoikana -- jota tässä tekee --, niin ei minulta heru pienintäkään myötätuntoa. Se on minun asennevammani ja sellaisena pysyy.

Eikä kyse ole Petestä. Sanoin lähes samat sanat kun Jussi Halla-aho "esiintyi" Me Naisten jutussa.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

J. Lannan haamu

Jamppaa sen paremmin tuntematta, otan vain kantaa tuohon monikulturismin promotoimiseen. Pete P ei kuitenkaan ole ihan 'kongolaisen' näköinen, muutoin hänet olisi nostettu tapetille jo vuosia sitten, tai ehkä yritettiinkin. Mutta nyt vasta toimitaan kunnolla! Ei se Peten musiikki valitettavasti ole hääppöistä, mutta eipä ole PMMP:nkään. Tässä tapauksessa kyseessä on selvästi median etnofilinen suhtautuminen. Rotua ja väriähän tässä haetaan takaa, mutta ei olla ihan varmoja että miten siihen agressiiviseti sitä pyrittäisiin hyödyntämään tai miten suhtauduttaisiin, onhan Pete kuitenkin jollain tavalla niin Konnevejen poikia, vai mikä lie Saarijärvi.

Taiteilija-artisti itse ei välttämättä tajua mistä on kysymys, hän nauttii taviksen lailla viennistä.

Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Ajattelija2008

Pete Parkkonen väärinkäyttää musta-sanaa. Musta tarkoittaa neekeriä tai mulattia. Peten isä sen sijaan näyttää välimerenrotuiselta.

Millaista nimittelyä Pete on saanut kuulla tukkamuodistaan?

yks vaan

Ainoa lysymys mikä heräsi on, kuka on Pete Parkkonen? Hohhoijaa.
Kuka syrjisi minua?

ihminen

Jaa, kaveri vastaa kysyttäessä.

Eipä tuo ole asiasta aiemmin sanaakaan sanonut joten taitaa mennä toimittelijan piikkiin. Punatukkainen poika oli porkkana, silmälasipäinen oli rillipöllönelisilmä jne. Lapset tarttuvat heti ensimmäiseen helposti havaittavaan eroavaisuuteen jolla voi kiusata.

Quote...
– Muiden sanat ovat vain sanoja. Mielestäni se, joka sanoo, on ite. En ole menettänyt asian takia yöuniani, hän toteaa.

8)

mmm

Quote from: sivullinen. on 18.09.2014, 23:15:52

Emo sanoikin, että saa sitä jokainen ämmäillä niin paljon kuin haluaa. Miksi minä en saisi ehdottaa ämmäilijäin menevän terapeutille ämmäilemään, jos ämmäily hyppii silmille? Sitä varten terapeutit ovat.
Jos tosiasioiden sanominen ääneen on ämmäilyä, meillä on varsin erilainen käsitys ämmäilystä. Ei mulle ainakaan tekstin lainausten perusteella tule sellaista kuvaa, että Pete olisi mitään säälipisteitä keräilemässä. Kokonaisuus, eli toimittajan käsiala huomioon ottaen, voidaan olla sitten aavistuksen verran toista mieltä.

Quote from: sivullinen
Mutta jos lehdellä on agenda eli tavoite, ja se sitä levittää puolivalheilla
kuorruttaen, on se propagandaa, ja propagandaa vastustan.
Se on ihan tervettä.

Quote from: sivullinen
Jos et näyttelisi tyhmää, huomaisit, miten sattumalta Sanoman lehtien otsikoissa on viikosta viikkoon ja päivästä toiseen rasisti sitä ja rasisti tätä ja rasisti on paha, ja jos on eri mieltä Sanoman kanssa on rasisti, ja se oli tämänkin jutun ainoa anti: Lue vaikka otsikko. Jos Pete persehuoraa itseään Sanoman rasismipropagandan kansikuvapoikana -- jota tässä tekee --, niin ei minulta heru pienintäkään myötätuntoa. Se on minun asennevammani ja sellaisena pysyy.
Suomessa on paradoksaalisesti kaksi yhtä lailla puristista määritelmää rasismille. Toinen on suvakkien, ja toinen on se perinteinen ennen uuskieltä. Viittaat kirjoituksessasi selkeästi tuohon ensimmäisen ryhmän määritelmään rasismista, ja siinä valossa olen samaa mieltä Sanoman metodeista.

Pete on voinut kokea rasismia, tai sitten ei, sitähän ei voi todentaa teksistä, eikä oikein muutenkaan. Mutta onko niin, että sun mielestä Pete ei missään nimessä ole voinut kokea rasismia riippumatta siitä mitä mies sanoo, tai mitä on tapahtunut? Sanoma on eittämättä tehnyt uutisoinnillaan itselleen karhunpalveluksen, eikä sitä kukaan täysjärkinen ihminen pidä luotettavana lähteenä mihinkään. Tai no, Fingerpori ilmestyy luotettavasti joka päivä. Median uutisointia tarpeeksi pitkään seuranneena sanoisin, että tämä nyt ei lainausten perusteella vaikuta sellaiselta perinteiseltä syyllistämiseltä, olkoon Sanoman uskottavuuden arvo mikä hyvänsä. Eli lyhyesti, Peten uskottavuus on erisuuri kuin sanoman uskottavuus.

Peteä on selkeästi nälvitty väärällä tavalla.
Eläköön Suomi ja Åland ja Sulo ja
brr..brr..brr...bruttokansantulo.

Onkko

Quote from: Ajattelija2008 on 18.09.2014, 23:40:45
Pete Parkkonen väärinkäyttää musta-sanaa. Musta tarkoittaa neekeriä tai mulattia. Peten isä sen sijaan näyttää välimerenrotuiselta.

Ei tarkoita, musta on eri asia kun neekeri.
Toki nykyään kun ei saa sanoa neekeri on pakko sanoa jotakin muuta.

Arvoton

Uhreja kaikki tyynni - homot ja ulkomaalaissukuiset. Ja persut ovat fasisteja. Pitäisikö minun kiinnostua suomalaisen median jutuista? Yks juttu unohtui. Jos julkkis ei ole homo, eikä ulkomaalaissukuinen, hän on poikkeuksetta alkoholistiperheestä. Ja poikkeuksetta perhettä ja herkän lapsen tuhonnut on ollut aina mies.

Paitsi Milana Misic on juopon Laila Kinnusen tytär. Hän onkin ainoita uskottavia ja symppiksiä julkkismuijia, eikä ratsasta vanhoilla olosuhteillaan, vaikka on kertonut, kuinka asiat olivat heillä 70-luvulla. Hän voisi uhriuttaa äitinsäkin, mikä olisi poliittisesti korrektia.

EDIT Ja juu, Milanan isä on vieläpä kroaatti.

Leso

Quote from: Arvoton on 19.09.2014, 16:35:38
[...] Ja juu, Milanan isä on vieläpä kroaatti.

Ja juu, tällähän Milana ei ratsasta ollenkaan:

Quote from: Leso on 19.08.2014, 21:52:36
Juttu on osa viikonlopun paperi-Ilonan kolmen puolisuomalaisen henkilön trilogia-artikkelia.

Sara on puoliksi marokkolainen, mutta rasismi ei lannistanut.
Milana Misic on puoleksi Laila Kinnusen tytär ja puoleksi kroatialainen, ja ensi kerran Kroatiassa käydessään hän ei sitten tuntenut enää itseään ulkopuoliseksi.
Kolmas oli joku suuruus, jota en nyt muista.

---

On melkein luokatonta edes kuvitella, etteikö Pete ihan tyytyväisenä istuisi rasismihevosen selkään.

Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Muuttohaukka

Quote from: Emo on 18.09.2014, 15:13:35
Minäkin olen kokenut rasismia ja nimittelyä. Viimeksi eilen, kun ostin hopeiset korvarenkaat ja kotona laitoin ne korviini killumaan niin lapsi katseli ja lausui: "Äiti, sä näytät ihan mustalaiselta."

Siis voitteko kuvitella!? Mustalaiselta! Eihän niin saa sanoa, pitää sanoa "romani" tai "romaani"; kyllä häpesin millaisen rasistin olenkaan kasvattanut  :-[

Se totuus. Mistä se mahtaakaan aina tulla! Emo näyttää mustilaiselle! ;D