News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2014-08-29 HU: Mamujen suuri määrä aiheuttaa ongelmia helsinkiläiskoulussa

Started by Saippuakupla, 29.08.2014, 17:40:36

Previous topic - Next topic

Marius

Tietenkin on kuitenkin niin, että kulttuuri ei vaikuta, vaan ihmiset.
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

MW

Quote from: chacha2 on 29.08.2014, 21:21:23
Eli, alkuperämaan kulttuuri ja osaaminen vaikuttavat oppilaiden koulutuloksiin.

...mutta tämänhän piti olla rasismia kulttuurielitismin kaapuun naamioituneena, vaimitensenytoli... kaikki erilaisia, kaikki yhtä hyviä. это правда, вы слушаете.

-PPT-

Onkohan Länsi-Euroopassa ainoatakaan esimerkkiä että jollakin tarkasteltavana olevana ajanjaksona afrikkalaisten ja lähi-itäläisten määrä olisi laskenut?

RP

Quote from: maha54 on 29.08.2014, 21:00:58
"Afrikasta tulleet , etenkin pojat, pärjäävät todella huonosti Ruotsin kouluissa, kuin myös Aasiasta tulleet."

Taitavat olla nuo "aasialaiset" englantilaiseen tapaan Pakistaniasta ja Afganistanista, sillä vaikkapa japanilaiset, etelä-korealaiset ja taiwanilaiset pärjäävät ainakin USAssa niin hyvin, että "vievät opiskelupaikat alkuasukkailta".
Kyllä tuo Ruotsin 'Aasia' varmasti ulottuu myös (erityisesti) Syyriaan, Irakin ja Iranin alueille.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

RP

Quote from: -PPT- on 29.08.2014, 22:25:48
Onkohan Länsi-Euroopassa ainoatakaan esimerkkiä että jollakin tarkasteltavana olevana ajanjaksona afrikkalaisten ja lähi-itäläisten määrä olisi laskenut?
No olivathan joskus turkkilaiset Wienin porteilla ja suuri osa Espanjaa maureilla...

repa

Tämähän on Helsinkiläisten viherpiipertäjien ja vasemmiston tavoite, lisää mamuja afrikasta rikastamaan maata. Nyt kun syntyy ongelmia kouluissa, että oppilaista yli 70% on ulkomaalaisia, jotka eivät ymmärrä Suomen kieltä sujuvasti, pitää alkaa kouluja yhdistämään. Mitä se taas auttaisi, jos oppilaat eivät ymmärrä mitä opettaja sanoo. Varmaankin kouluihin pitää hankkia mamu opettajia. Onneksi täällä Suomen eteläisimmässä kaupungissa ei tällaista ongelmaa ole, koska tänne ei ole vielä (onneksi) mamuja ole ryhdytty hankkimaan asukeiksi.  :)

toumasho

Niin siis kattoks kukaan ton koulun omia sivuja? SIellä lukee mm.

QuoteSoinisen koulussa on 1.–6. luokat. Oppilaita on noin 155. Koulu on monikulttuurinen koulu. Koulussa on pienryhmiä erityisen tuen oppilaille ja valmistavaa opetusta maahanmuuttajille.

Onks tää niinku nykykielellä ilmaistuna "apukoulu"?

Nyt sit ovat todenneet että kanta-apukoululaisten vanhemmat ovat alkaneet roudata omia hirviöitään semmoisiin apukouluihin missä ei automaattisesti liitytä vähemmistö-prosenttijengiin.

Toi mesta on kahden kilsan päästä siitä missä asun. Pitäis varmaan käydä tsekkaamassa mimmoset bileet siellä on, vaikka ihan lapsi-lapsiahan tuommoiset 7-12v nassikat on. Ei ole breakfast-klubi vielä siellä että riehuminen olisi aikuisillekkin vaarallista. Tai mistä sen tietää. Parempi jättää väliin ja alkaa kaivamaan juoksuhautoja oman talon ympärille. :)
Rasistinen Logiikka Oy, Toimitusjohtaja

MW

Apukouluja ja tarkkailuluokkia ei enää ole olemassakaan. Kieltämällä todellisuuden epätoivotut illmiöt katoavat, virallisesti. Monikulttuuri veti jalat alta niiden osalta.

Kaikki "monikulttuuriset" koulut ovat apukouluja, tarkkailuluokkia, helvettejä ja vittuja. Sääliksi käy monokulttuurisia, huonompia pilttejä, näissä kouluissa.

Kuinka moni ruotsinkielinen koulu on valitellut samaa?

RP

Soinisen koulun viime aikojen kehitystä
nyt: "hipoo 70%"
2013 syksyllä 63%
(nämä siis tässä ketjussa mainittuja)

Sysksyllä 2012 61.5%
2011 alku (tai 2010 syksy): 57%
2009 syksyllä "noin puolet"
http://hommaforum.org/index.php/topic,81900.msg1328277.html#msg1328277

VeePee

Quote from: rähmis on 29.08.2014, 19:32:00
Quote from: mannym on 29.08.2014, 19:29:27
Täh rähmis on käynyt samaa koulua kuin minä?

Siellä Kenttäkujan päässä tuli käytyä. Siihen maailmanaikaan tosin ulkomaalisia näkyi vain telkkarissa!  :)

Tähän joukkoon ilmoittaudun minäkin. Tosin minun aikanani Kenttäkujan päässä oli parakit ja luokka-asteet 7-9.

mikkojuha

Totuus valkenee vähitellen johtavalle ruotsalaiselle koulututkijalle:

"Också bland relativt nyanlända invandrare, som varit i Sverige i högst fyra år, visar sig de som kommit från Afrika och Asien ha avsevärda problem. Bland dem uppnår 76 procent – mer än tre fjärdedelar – inte gymnasiebehörighet (inom andra nyanlända invandrargrupper ligger siffran kring 50 procent)."

Korkeintaan neljä vuotta Ruotsissa oleskelleista afrikkalaisista/aasialaisista mamuista 76 prosenttia ei saavuta lukiokelpoisuutta eli hyväksyttävää arvosanaa matematiikassa, englannissa ja ruotsissa. Jos joukosta siivottaisiin pois ei-muslimi aasialaiset niin kuinkahan korkeaksi luku nousisikaan. Suomessa tilanne on varmaan vielä huonompi. Hyysärimme rakentavat tänne melkoista pommia, sillä jos Suomessa ei omaksu keskikoulun oppimäärä niin mahdollisuudet itsensä elättämiseen ovat todella heikot. Ainoaksi osaamisalueeksi jää lisääntyminen. Heidän lapsillaan on melkoinen takamatka kuljettavanaan koulutiellä. Ja kantisten taakka sen kuin kasvaa. Se on "rikastuttamisen" todellinen merkitys.

l'uomo normale

Quote from: Totti on 29.08.2014, 20:02:59
Quote from: Titus on 29.08.2014, 17:59:47
Quote from: Saippuakupla on 29.08.2014, 17:40:36
– On mietitty, että Pukinmäen peruskoulun liikuntapainotusta laajennetaan alkamaan jo 3. luokalta, kun se nyt alkaa 7. luokalta. Saadaan varmaan aikaan hyvä ja vetovoimainen koulu. Liikunta ja oppiminen myös kulkevat käsi kädessä, eli kun harrastaa aktiivisesti liikuntaa se yleensä heijastuu myös koulunkäyntiin, Kyllönen sanoo.

Lisää jalkapalloa ?

:facepalm:

On jotenkin huvittavaa, että juuri suvaitsevaisiksi itseään kutsuvat monikultturistit näkevät maahanmuuttajat aina stereotyyppisen urheilullisina. Tätä samaa mantraa hoetaan myös Ruotsissa missä mamu futisjoukkueiden perustaminen ja urheilutunnit nähdään porttina heidän integroitumiseen.

Totuus kuitenkin lienee se, että juuri esim. muslimit ovat vähiten urheilullista porukkaa maailmassa jo senkin takia ettei he voi pukeutua urheilullisesti olematta omasta mielestään irstaita.

Eiköhän nuo urheilujutut tähän mennessä ole olleet lähinnä valkoisen segregaation keino. Karsinta on ollut tiukkaa. Mitenkähän Pukinmäessä? Onko se tarkoitettu oikeasti mamuille vai kantisten turvaksi?

Kävin kerran työkkärin osoittamana työhaastattelussa Pukinmän suunnalla. Ok seutua ulkonaisesti. Työhaastattelussa olennainen kysymys oli halunko pitää kuria lapsille. Mainittiin myös, että maahanmuuttajalapset olivat oppineet rasisti-sanan käytön. Ilmoitin, ettei työnkuva hirveästi innostanut. Valitsivat paremman, halukkaita varmasti kuitenkin riitti, eikä siitä sitten sen enempää.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

rähmis

Quote from: VeePee on 30.08.2014, 07:33:59

Siellä Kenttäkujan päässä tuli käytyä. Siihen maailmanaikaan tosin ulkomaalisia näkyi vain telkkarissa!  :)

Tähän joukkoon ilmoittaudun minäkin. Tosin minun aikanani Kenttäkujan päässä oli parakit ja luokka-asteet 7-9.

Kukas oli reksinä?

VeePee

Quote from: rähmis on 30.08.2014, 09:02:04

Kukas oli reksinä?

Paukku.

rähmis

Heh. Sitten ollaan varmaan oltu koulussa samoihin aikoihin!  :)

mannym

Quote from: rähmis on 30.08.2014, 09:02:04

Kukas oli reksinä?

Silloin kun ite kävin rakennuksen laajennus valmistui juuri. Jolloin joitain 1-6 luokkia siirtyi kenttäkujalle. Pieksupolulla oli 1-6 luokat järjestään. Sekin on näköjään muuttunut kristilliseksi kouluksi. Kaikkea sitä. Reksinä hääräsi Korhonen tai Korhola. Ruotsinmaikkana vuosikymmeniä häärinyt keppinoita Niksu jäi tuolloin eläkkeelle. Sekä Biona tunnettu puutyöopettaja myös, aivoinfarktin avittamana tosin.
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

Roope

Quote from: RP on 30.08.2014, 05:24:02
Soinisen koulun viime aikojen kehitystä
nyt: "hipoo 70%"
2013 syksyllä 63%
...
Sysksyllä 2012 61.5%
2011 alku (tai 2010 syksy): 57%
2009 syksyllä "noin puolet"

Kun oppilaitten määrä on muuten ollut vähenevä, niin kantaväestö näyttää ryhtyneen nopeasti karttamaan Soinisen koulua syystä, joka ei käy suoraan ilmi dokumenteista. Yhdistämistä epätoivoisesti vastustava Pukinmäen koulun johtokunta viittaakin lausunnossaan Soinisen koulun "imago-ongelmaan, joka on näkynyt oppilaiden hakeutumisena muihin kouluihin". Imago-ongelman syyhyn taas viittaa tarjottu ratkaisu eli maahanmuuttajaoppilaiden jakaminen Pukinmäen koulun kanssa.

Yhdistäminen on jo käytännössä varmaa, eivätkä Pukinmäen koulun ja oppilaiden vanhempien vastalauseet paina käsittelyssä pennin vertaa. Vaikuttaa olevan klassinen white flight -tapaus ja myös klassinen ratkaisu ongelmaan.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

huoltaja

Tiedän yhden Soinisen koulun opettajan. Totesi joskus, että somaleja ja venäläisiä on ainakin paljon. Haasteellisia ovat varsinkin somalit, koska esim naisopettajille voidaan haistatella ihan suoraan. Perhetaustat ovat yleensä aika heikot - "somaliyksinhuoltajia", joiden perheissä isoveli on pää. Jos isoveli on mitä on, niin silloin on koko porukka...

toumasho

Quote from: Roope on 30.08.2014, 09:31:14

Yhdistäminen on jo käytännössä varmaa, eivätkä Pukinmäen koulun ja oppilaiden vanhempien vastalauseet paina käsittelyssä pennin vertaa. Vaikuttaa olevan klassinen white flight -tapaus ja myös klassinen ratkaisu ongelmaan.

Eli kantaväestön uimasuoritus on hylätty. Tämä on minusta hiton epäreilua, uimisen opettelu ja ylläpito kun lisäävät taatusti kantaväestön elinkustannuksia.
Rasistinen Logiikka Oy, Toimitusjohtaja

Napalmi

Ja parakeissa oli silloin aikoinaan viides ja kuudes luokka.

Muuttohaukka

Olen ollut suorittamassa harjoittelua Soinisen koulussa ja tuo nykyinen rehtori oli silloin luokanopettajana ja taisi olla apulaisrehtorikin.
Soinisessa oli jo silloin huomattava mamumäärä. Koulurakennus oli siihen aikaan kovin moderni. Modernia oli myös opettajanhuone, jossa oli monta eri kieltä puhuvaa avustajaa, uskonnonopettajaa ja jos minkälaista vierailijaa. Mutta pääosa oppilaista oli kuitenkin kantaväestön jälkeläisiä.

Yksi erillinen mamuluokka siellä oli ja siinä luokassa oli somalieukko avustajaharjoittelijana. Aivan kaamea hajupaketti. Päätä särki niin oppilailla kuin opettajillakin, ikkunat auki keskellä talvea, että kykeni vetämään henkeä ilman tukehtumisvaaraa.
Asiasta keskusteltiin ja lopputulos oli, ettei kenenkään henkilökohtaiseen saa puuttua.
Hyvin äkkiä luokan japanilaiset lapset lähtivät kyseisestä luokasta muualle. Eikä ihme.
Venäläisiä oli oppilaita oli muutama ja he saivat jo silloin melkoista häiriötä aikaan.

Nyt mamujen määrän lisääntyessä lähelle 70 %-lukemiin, on varmasti arki ja normaali koulutyö aikalaista sillisalaattia.

Soinisen koulu toimi mallikouluna ja siellä oli suuri vierailijamäärä tutustumassa uusiin ja hienoihin opetusmetodeihin.
Esiimerkkinä ykkösluokkien yhteiset "lukutunnit", joissa kaksi luokkaa oli yhdistettynä ja kaikki kakarat istuivat omissa looseissaan "lukemassa".  Seassa muutama häirikkö sekä suomalainen että mamu. Olihan se menoa. Onnittelin itseäni, että saan olla vain harjoitteluajan ja lastani en olisi ikinä laittanut tuohon paikkaan- oli sen arkkitehtuuri kuinka edistyksellistä tahansa. Kaikki muu tuntuikin liian edistykselliseltä minun silloin vielä ei-heränneeseen aktiivinuivuuteen.

Koulun ympärillä oli/on kaupungin vuokratalokasarmit, jotka jo silloin olivat somalikeskittymiä.Silloinhan ei ollut mahdollista valita koulua oman koulupiirin ulkopuolelta kuin erityistapauksessa.
Kuinkahan moni on tehnyt whiteflightin ja jättänyt mamupesän taakseen.

VeePee

Quote from: Napalmi on 30.08.2014, 10:38:20

Meitsin aikana pieksupolulla oli luokat 1-6 ja Kenttäkujalla sitten yläasteen luokat. Kotitaloustunnit yläasteella pelättiin Toivolan oppilaskodissa (häiriköiden koulukoti) ja tekniset työt oli Pakilan koulussa. Ah noita aikoja. Ala-asteella laulettiin Siniristilippua rehtorin haitarin säestyksellä. Ainut tummaihoinen oli mustalais-Allu, joka kyllä piti ravikansan mainetta yllä ihan kiitettävästi. Niin se maailma kolmessa vuosikymmenessä muuttuu.

rähmis

Quote from: VeePee on 30.08.2014, 12:50:06
Quote from: Napalmi on 30.08.2014, 10:38:20

Meitsin aikana pieksupolulla oli luokat 1-6 ja Kenttäkujalla sitten yläasteen luokat. Kotitaloustunnit yläasteella pelättiin Toivolan oppilaskodissa (häiriköiden koulukoti) ja tekniset työt oli Pakilan koulussa. Ah noita aikoja. Ala-asteella laulettiin Siniristilippua rehtorin haitarin säestyksellä. Ainut tummaihoinen oli mustalais-Allu, joka kyllä piti ravikansan mainetta yllä ihan kiitettävästi. Niin se maailma kolmessa vuosikymmenessä muuttuu.

Mustalais-Allu!? :o Muistan joskus esihistoriallisilta ajoilta juttuja hänestä, joskin en koskaan joutunut tekemisiin ko tyypin kanssa. Meidän nurkilla oli vain Mustalais-Taisto, jonka talon luota käytiin aina hakemassa meidän pihalta varastetut fillarit.

Werner.M

Tämä on sitä hyysäreiden unelmaa. Maahanmuuttajat afrikasta tulevat ja pelastavat Suomen. Tätäkö te hyysärit todella haluatte? Luuletteko, että kielitaidoton somali itiksestä korvaa Nokian insinöörit tai suunnittelee tulevaisuuden ydinvoimaloita? Jos tälle asialle ei tehdä mitään, niin vielä koittaa se päivä kun olemme vähemmistöä omassa maassamme neekereiden ja mulattien seassa.

En laittaisi lastani kuuna päivänä tuollaiseen mamukouluun. Olen valmis muuttamaan ihan minne tahansa saadakseni lapsen turvalliseen kouluun jossa ei ole afrikkalaisia.
Niukkasanainen Ritaluoma on uusista tiedoista huolimatta edelleen sitä mieltä, että luvatut miljoonat saapuvat aikanaan Sambiasta Suomeen.

-Sunny Car Centerin toimitusjohtaja Markku Ritaluoma

Tommi Korhonen

En tiedä varmasti, Muuttohaukka voi vahvistaa tai kiistää, mutta tuossa tekstissä käytettiin termejä pienryhmä, yhdistetty (koulu) ja erityisxxx. Nämä voivat viitata myös vammaisluokkiin. Mikä siis tuo lisärasitetta koulun resurssointiin. Itse vammaiset ovat mainettaan parempaa porukkaa ja eivät ole tuon päätöksen takana. Toki heissäkin on varmasti kaikkia etnisyyksiä.

Olen ollut läheisesti tekemisessä yhdistetyn koulun ja vammaisluokan kanssa, enkä halua osoittaa heitä millään negatiivisella. Kunhan tuon esille, että jos näin on, niin sekin voi vaikuttaa koulun asioihin.
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

ämpee

"Erityisluokkien suuri määrä samassa koulussa on suuri haaste."

Kun joka ainut luokka on tarkkailuluokka, niin kovin haasteellista ja mielenkiintoista se tietenkin on.
Rikkaus on "kuin huomaamatta" muuttunut taakaksi, ja nyt "kokeillaan" taakan jakoa.
Ilahduttavan syvällistä ja kaukonäköistä toimintaa !!1!

Valkovuoto on merkki infektiosta, ja sitä pitäisi hoitaa puuttumalla infektion syihin, eikä vuodon jälkijättöiseen kanavointiin.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

MW

Sanoisin, että nauttikoon nyt rikkauksistaan ja voimavaroistaan. Mutta mikä minä olen sanomaan.

Paitsi: Told ya.

Ano Nyymi

Quote from: MW on 30.08.2014, 21:43:28
Sanoisin, että nauttikoon nyt rikkauksistaan ja voimavaroistaan. Mutta mikä minä olen sanomaan.

Kummallista että suvaitsevaiset eivät kuskaa sankoin joukoin lapsukaisiaan tuonne??
Siellä se voimauttava rikkaus odottaa.

MW

Quote from: Ano Nyymi on 30.08.2014, 22:07:21
Quote from: MW on 30.08.2014, 21:43:28

Kummallista että suvaitsevaiset eivät kuskaa sankoin joukoin lapsukaisiaan tuonne??
Siellä se voimauttava rikkaus odottaa.

Suvaisevaisuuden ydin on siinä, että se tehdään etäältä, yläpuolelta.

Marius

Mikäli sanalla "mamu" halutaan ilmaista ei-eurooppalaista, kuten HU mielestäni kyllä tekee,
niin ilmaisen oman mielipiteeni, joka on se, että mamujen suuri määrä aiheuttaa ongelmia joka puolella maapalloa. Ja tämähän ei oikeastaan ole edes mikään mielipide, vaan neutraali tosiasia.
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.