News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Jukka Wallin : Kirjoitukset ja muu toiminta

Started by Jukka Wallin, 01.08.2014, 12:29:31

Previous topic - Next topic

internetsi

QuoteNäkisin, että sekoitat tässä nyt tasa-arvon ja nallekarkkien epätasaisen jakautumisen keskenään.
Tämä usein erottaa utopistin ja realistin, myös matu/moku-kysymyksissä. Realistille tärkeää on se, että ketään ei syrjitä eikä suosita, vaan kaikkia kohdellaan tasapuolisesti, toisin sanoen, että kaikki lähtee samalta viivalta ja tulee sitten kykyjensä mukaan jossakin vaiheessa maaliin. Utopisti taas on usein kommunisti ja rasisti, koska haluaa suosia tiettyjä ryhmiä ja syrjiä toisia, kun syrjittynä ryhmänä ovat länsimaalaiset, kristityt, heterot ja miehet. Utopistin mallissa kaikki ei lähde samalta viivalta, vaan kaikkien pitää tulla samaan aikaan maaliin ja tämä tehdään kepulikonstein siten, että lähtöviivaa laitetaan lähemmäksi maalia suosittujen ryhmien kohdalla. En tiedä onko Wallin omaksunut myös tämän mallin Neuvostoliitosta, jossa ei omia ponnisteluja lisäämällä saanut saada lisäarvoa omaan elämäänsä.
Lohjan persut

hulaq

Nahkatuomio, molemmilta lähti viesti.

Älkää lähtekö tuolle linjalle. Tämä ei ole paskanheittoforumi eikä henkilökohtaisuuksiin mennä.
Iudex illius ero

Jukka Wallin

Quote from: internetsi on 28.02.2017, 20:08:17
QuoteNäkisin, että sekoitat tässä nyt tasa-arvon ja nallekarkkien epätasaisen jakautumisen keskenään.
Tämä usein erottaa utopistin ja realistin, myös matu/moku-kysymyksissä. Realistille tärkeää on se, että ketään ei syrjitä eikä suosita, vaan kaikkia kohdellaan tasapuolisesti, toisin sanoen, että kaikki lähtee samalta viivalta ja tulee sitten kykyjensä mukaan jossakin vaiheessa maaliin. Utopisti taas on usein kommunisti ja rasisti, koska haluaa suosia tiettyjä ryhmiä ja syrjiä toisia, kun syrjittynä ryhmänä ovat länsimaalaiset, kristityt, heterot ja miehet. Utopistin mallissa kaikki ei lähde samalta viivalta, vaan kaikkien pitää tulla samaan aikaan maaliin ja tämä tehdään kepulikonstein siten, että lähtöviivaa laitetaan lähemmäksi maalia suosittujen ryhmien kohdalla. En tiedä onko Wallin omaksunut myös tämän mallin Neuvostoliitosta, jossa ei omia ponnisteluja lisäämällä saanut saada lisäarvoa omaan elämäänsä.

Itse pidän nykyaikana tasa-arvoa kaikessa toiminnassa tärkeänä, myös metsästyksessäkin.
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

risto

Quote from: Jukka Wallin on 13.03.2017, 17:03:14
Itse pidän nykyaikana tasa-arvoa kaikessa toiminnassa tärkeänä, myös metsästyksessäkin.

Minäkin kannatan tasa-arvoa, ja oletan jotakuinkin kaikkien kannattavan tasa-arvoa. Olennaista tässä on kuitenkin käsitteiden määritelmä:

A) Tasa-arvo on sitä, että valtio jakaa kullekin yhtä monta nallekarkkia, koska olemme molemmat maan kansalaisia.

B) Tasa-arvo on sitä, että jos minulla on neljä nallekarkkia ja Wallinilla ei yhtään, minun tulee antaa Wallinille kaksi nallekarkkia, jotta meillä olisi yhtä monta.

Kannatan tasa-arvoa määritelmän A, mutta en määritelmän B mukaan. Historian saatossa on ollut toki yksittäisiä tilanteita (kuten maareformi), jossa hieman B:ltä haisevat operaatiot ovat olleet ihan perusteltuja, koska onhan sekin kurjaa, jos yhdellä on sitten ihan kaikki nallekarkit ja muilla ei edes mahdollisuuksia hankkia nallekarkkeja.
"JH-a:n ei suurmoskeijalle oli niin pitkä ja perusteellinen, että tyhmimmät luulivat sen olevan kyllä." -Faidros.

Faidros.

Quote from: Jukka Wallin on 13.03.2017, 17:03:14

Riistanhoidossa on tärkeää hyödyntää kaikkia riistaeläimiä tarkoituksenmukaisesti, tasa-arvosta huolimatta.

Et ole ilmeisesti vielä liittynyt mihinkään metsästysseuraan?
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Jukka Wallin

Quote from: Faidros. on 13.03.2017, 17:48:26

Riistanhoidossa on tärkeää hyödyntää kaikkia riistaeläimiä tarkoituksenmukaisesti, tasa-arvosta huolimatta.

Et ole ilmeisesti vielä liittynyt mihinkään metsästysseuraan?

Olen metsästysseuran jäsen (Äänekoskella) ja pariviikkoa sitten valittiin Helsingin riistanhoitoyhdistyksen hallituksen varajäseneksi 2017-2021. Mutta tiedän paljon sellaisia, jotka eivät pääse metsästysseurojen jäseneksi, juuri maattomuuden takia. Eikä muuten minullakaan ole maata.
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

Jukka Wallin

Liberaalipuolueiden aatteellinen rappio

Keskustelin eräiden demari ja vasemmistoliittoon kuuluvien nuorten kanssa fb-sivustolla näiden puolueiden historiallisesta painolastista. Kyse oli, miksi islamia tunnustavat nuorukaiset ovat ehdokkaina ateistisista valtiota ajavissa puolueissa? Ei se, että ajaa kirkon ja valtion erottamista toisistaan tee vielä ateismia, vaan myös nämä puolueet kieltävät myös Jumalan olemassa olon. Sillä vasemmistoliitto ainakin omissa säännöissään toteaa "Puolue asettaa humanismin, vasemmistolaiset arvot sekä eurooppalaisen työväenliikkeen perinteen yhteiskunnan kehittämisen perustaksi" Tämä on ihmetyttänyt minua jonkin aikaa. Ei islam ole ainakaan minun silmissäni ole humanistinen, vaan kaikkea muuta. Perimmäisesti olen ollut kiinnostunut myös miksi nämä puolueet ajavat Suurmoskeijaa Helsinkiin, kun saamaan aikaan haluavat kirkon ja valtion erilleen toisistaan. Tulin siihen tulokseen, että nämä puolueet tarvitseva näitä "hyödyllisiä idiootteja" oikeuttaaksensa oman toimintansa, muutenhan Timo Harakan toteamus, että työväenpuolueet ovat pikkuhiljaa katoamassa poliittiselta kartalta kävisi nopeammin toteen.

Tämä yhteys on mielipuolinen jo siksi, että liittymällä ateistiseen ja ateismia ajavaan liikkeeseen, islamia tunnustava kieltää oman Jumalansa olemassa olon. Miksi Ozan Yanar ja Nasima Razmyar haluaa kieltää Jumalansa olemassa olon? Pidän näitä edellä mainittuja poliitikkoja poliittisina populisteina. Tosin he jatkuvalla rasismi syyttelyillään on itse sen myös näyttäneet toteen. Jos näiden painoarvo kansanedustajina näkyy toisia poliitikkoja rasisteiksi syyttelevänä, niin eikö kannata lopettaa ja siirtyä tekemään jotain tuottavaa työtä. . Pilaatte eduskunnan ja toisen kansanedustajien maineen, jotka haluavat tehdä työtä yhteisen Suomen ja maailman eteen

Meillä Suomessa ja suomalaisissa tiedotusvälineissä on hyvin vähän tai ole juurikaan käsitelty muslimiveljeskunnan vaikutusvaltaa tai sen pyrkimystä lisätä vaikutusta suomalaisessa yhteiskunnasta. Tällä hetkellä muslimiveljeskunnan näkyvimpänä johtajana Suomessa toimii Anas Hajjar, jonka yksi näkyvimmistä hankkeista on suurmoskeijan rakennuttaminen Helsinkiin muun muassa vihreiden ja vasemmistoliiton tuella. Monella ei ole mitään käsitystä mikä tai minkälainen järjestö on muslimiveljeskunta, tai mitkä ovat sen tärkeimmät tavoitteet. Monet kansalaiset ovat sen organisaation äänitorvia tietämättään, kannattamalla muslimien maahanmuuttoa Suomeen tai sen ajamia hankkeita. Takavuosina yksi näkyvimmistä kannattajasta oli Kimmo Sasi, joka ilmoitti julkisesti toivovansa Sharia-lakia osaksi myös Suomen lainsäädäntöä.

Muslimiveljeskunnan historia on pitkä ja se ulottuu aina 1900-luvun alkupuolelle saakka. Toisen maailmansodan aikana natsi-Saksan SS-joukoissa palveli niin sanottu muslimien Hanzar divisioona, joka oli muodostettu kroatian muslimeista, johtajanaan Jerusalemin mufti Amin al-Husseini. Amin al-Husseini ei tuomittu sodan jälkeen rikoksistaan, vaan Ranska auttoi häntä pakenemaan Saksasta.

Nykyaikana muslimiveljeskunta on ollut uutisissa Egyptin levottomuuksista, joiden pääarkkitehti oli Mohamed Morsi, joka kuitenkin syrjäytettiin ja loppujen lopuksi vangittiin. Muslimiveljeskunta on lietsonut uskonnollista väkivaltaa muun muassa Koptikristittyjä vastaan. Muslimiveljeskunta on kielletty muutamissa maissa, Egyptissä ja muun muassa Venäjällä Tšetšeniassa ja muualla Kaukasiassa puhjenneiden levottomuuksien takia.

Vihreiden europarlamentaarikko Heidi Hautala on sitä mieltä, että Euroopassa nouseva kansallismielisyys on viemässä naisten oikeuksia takaisin menneisyyteen? Helsingin sanomissa hän lausuu "Esimerkiksi Venäjällä perustellaan muutoksia perinteisten arvojen palauttamisella. Kun kuulen sanaparin perinteiset arvot, voin arvata, että pelissä ovat naisten oikeudet" Mistä hän noin on päätellyt? Heidi Hautala on ollut viimeksi kunnolla otsikoissa ollessaan ministerinä Kataisen hallituksessa, mutta joutui eroamaan kesken kaiken. Myös Hautalan ja hänen puolisonsa toimia on jouduttu puimaan käräjäoikeudessa erään hämärän remontin yhteydessä. Hautala ei kuitenkaan ole huolissaan islamin perinteisestä naisen asemasta tai oikeastaan sen aseman puuttumisesta. Sillä islam on huonontanut naisten asemaa esimerkiksi Irakissa. Saddam Husseinin ajan Irakissa naisten asema oli vahva, mutta nykyään on huonommin asiat. Toisaalta, jos on koko ikänsä kasvanut islamilaisessa kodissa, jossa on noudatettu perinteisiä arvoja, niin lapsella ei ole vertailukohtaa länsimaisen arvopohjan omaavaan maailmaan. Mutta se ei taas saa olla peruste huonontaa meidän naisten oikeuksia.

Kamal Palani Jafi (demarit), Suldaan Said Ahmed (vasemmistoliitto) ja Tino Singh (vihreät) ovat ilmoittaneet vastustavansa rasismia ja potkia (Tino Singh) "natsit pois vallasta" Jään odottamaan kuinka moni punavihreän liikkeen poliittisen islamin puolesta puhuja on enää valtuustossa seuraavan vaalikauden loppuun, jos hän pääsee toteuttamaan haaveensa . Vai onko tässäkin käymässä, että äänestäjät haluavat juuri poliittisen islamin valtuustoon, eli juuri äärioikeiston edustajia. Edellä mainituista ainakin Kamal Palani Jafi on ilmoittanut edustavansa nimenomaan poliittista islamia.

b_kansalainen

Suora vaalilähetys Tampereelta (Olli Heikkilä): https://youtu.be/iM4G6JGePrI?t=3039
Kuka Wallin sai lähdön persuista?  ;)

Jukka Wallin

Erään kansalaisaloitteen anatomia

Tein kansalaisaloitteen evankelis-luterilaisen kirkon asemasta nykyajan Suomessa.  Aloitteen tarkoitus on samalla avaus yleiselle keskustelulle, tarvitaanko nykyaikana nykyisenkaista kirkkoa ja sen kirkkoruhtinaita. Evankelis-luterilainen kirkko on kautta aikain ollut Suomessa niin sanottu valtionkirkko. Suomen valtio on antanut sille laajan itsenäisyyden, jota kirkko on käyttänyt sumeilematta hyväkseen. Kirkolla on sellaisia tehtäviä, joita valtion on ollut hankala hoitaa, kuten muun muassa kirkonkirjojen ylläpitäminen ja hautaustoimi. Nykyaikana kirkonkirjat,eli väestörekisterin ylläpito on kuitenkin yhtä helpompaa, kun tietotekniikka on kehittynyt aikojen saatossa. Siten virkatodistuksen hankkiminen on jäänyt historiaan.

Syy miksi tein aloitteen on se,että mittani tuli täyteen viimeaikaisesta politikoinnista. Tosin kirkkomme on politikoinut koko sen historian ajan. Kansallissodan aikana osa papistosta osallistui "punaisten" teloituksiin ja niiden järjestelmälliseen peittelyyn. Jatkosodassa papit osallistuvat "Suur-Suomen" luomiseen ja järjestelmälliseen "ryssävihan" lietsomiseen. Myös kirkoissa siunattiin aseita "ryssää" vastaan. Tänä päivänä papit osoittavat kansalaisaktivismia haittaamalla poliisin työtä. Myös soittavat kirkonkelloja Syyrian kapinallisten puolesta, jotka haluavat kaataa laillisen hallinnon. Eräs pappi on tehnyt väitöskirjan itsetyydytyksestä.

Kirkolla on ollut tärkeä rooli suomalaisten sivistämässä ja myös yhteiskunnan yhtenä tukena,mutta nykyaikana se joutuu etsimään omaa rooliansa. Ei tasa-arvon takia kirkkomme voi olla muiden uskonnollisten yhdyskuntien yläpuolella,vaan kaikkia uskontoja tulee käsitellä samanarvoisina. Meidän kirkkomme joutuu hyväksymään naispappeuden, mutta muiden uskontokuntien ei tarvitse noudattaa samaa lakia,vaikka he toimivat Suomessa.

Solženitsyn vertasi "Vankileirien saaristo" kirjasarjassaan salaisen poliisin Tsekan perustamista koiraan. Tseka haluttiin olevan koiran häntä jota koira heiluttaa, mutta jossakin vaiheessa häntä alkoikin heiluttaa koiraa. Tämä vertaus sopii hyvin myös meidän nykyiseen kirkkoomme.  Kirkko ja kaupunkilehteen piirtävä Ville Ranta on usein ottanut kantaa pila piiroksillaan sopimattomasti. Myös blogisti Samuli Suonpää ottaa hyvin kärkkäästi kantaa hänen mielestään sopiviin aiheisiin,varsinkin jos ne ovat vastoin hänen omaa maailmankuvaa.

Käy allekirjoittamassa tämä kansalaisaloite, erotetaan kirkko meistä, eikä meidän tarvitse erota kirkosta.

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/2488

Jukka Wallin

Yrjönkadun pesänjakajat

Tämän kirjoituksen otsikko on mukaillen lainattu aikoinaan presidentti Kekkosen poliittisen lähipiirin toimista kirjoitetusta kirjasta. Kirjan aihe oli kritisoida tapaa millä tietyt poliitikot pyrkivät edistämään oman poliittisen tulevaisuuden jatkuvuuden. En ole lukenut itse kirjaa, vaan olen muodostanut oman kuvan muiden kirjoittamista puheenvuoroista tai uutisista aiheesta.

Vaikka otan kriittisen kannan viime aikojen tapahtumiin perussuomalaisessa puolueessa, niin en halua polttaa yhtään siltaa kumpaankaan leiriin, vaan kunnioitan joka tapauksessa niin Jussi Halla-ahoa tai Sampo Terhoa ja muita puolueen entisiä ja nykyisiä aktiivisia ihmisiä. Olen tavannut kummatkin nimeltä mainitut Helsingin perussuomaisten tapahtumissa eri aikoina.

Viime viikonlopun tapahtumat saivat ainakin minun mielestäni odotetun kaltaisen vyöryn aikaiseksi. Myös lähtijät oli odotetut, koska monet olivat antaneet jo sen suuntaisia merkkejä lauantain äänestyksen jälkeen, vaikka Twitterissä ja muualla some:ssa vielä oli tuenosoituksia voittaneelle puheenjohtajistolle. Viekö Mooses (Halla-aho) kannattajansa luvattuun maahan,se jää nähtäväksi.

Mitä tulee Halla-ahoon henkilönä, niin tapasin hänet ensimmäisen kerran syksyllä 2013, jolloin hän oli Soinin lähettiläänä selvittämässä Helsingin piirin kiemuroita Vuosaaren ABC:llä. Halla-ahon vaalikiertueella 2014 juttelin kanssaan parikertaa Vuosaaressa. Myös hänen jättäessään jäsenhakemusta perussuomalaisten paikallisyhdistyksen perustamiskokouksessa vuoden vaihteessa 2016 juttelimme minun saamasta mediahuomiosta pikaisesti parisanaa.

Monet pitävät Halla-ahoa eräänlaisena "Mestarina" joka ainakin minua on naurattanut. Hän on erittäin älykäs ja sympaattisen oloinen, joka olisi tuntemattomana yliopistotutkijana kuka tahansa tavallinen mies. Mutta mitään erikoisen mestarillista hänessä ei ole ainakaan minun mielestäni ole.
Joten en näe hänessä mitään sellaista, joka saattaisi nostaa perussuomalaiset seuraavissa vaaleissa 2019 suurpuolueeksi, vaan joka kutistuu vielä enemmän ja joka sitten katoaa viimeistään vuoden 2023 eduskuntavaaleissa kokonaan Suomen poliittiselta kartalta. Hänellä on henkilökohtaista vetovoimaa ja hän varmaan tulee olemaan tarpeen vaatiessa mille tahansa puolueelle hyvä ja uskollinen poliitikko, mutta ei kuitenkaan hän vedä mitään puoluetta yksin vaalivoittoon. Sitä ei tehnyt edes Timo Soini missään vaiheessa. Voinhan olla väärässä tässä asiassa, mutta tästäkin kehityksestä on esimerkkejä muun muassa Suomen kommunistisen puolueesta irtaantunut SKP-y porukka, joka yhdistyi tai sulautui lopulta uuteen vasemmistoliittoon.

Änkyrä kommunistit ovat sen jälkeen kadonneet eduskunnasta ja tänä keväänä Yrjö Hakanen tipahti Helsingin kaupungin valtuustosta. Eikä uutta tulemista ole näköpiirissä, ainakaan vähään aikaan, tai enää koskaan. Silti kommunisteilla olisi oma paikkansa ja tehtävänsä, mutta poliittinen ilmapiiri on ajanut auttamattomasti heidän ohi.

Pidän muutamien perussuomalaisten kommentteja Soinista asiattomina, varsinkin Matias Turkkilan irtiottoja Sensuroimaton Päivärinta-ohjelmassa. Matias on todella hyvä ja älykäs tyyppi niin ikään, mutta tällä kertaa hän osoitti ikävä kylläkin, raadollisen luonteensa. Joka on toisaalta ymmärrettävää, mutta hänkin on niin paljon velkaa Timo Soinille ja muille uskollisille taustavoimille, jotka ovat häntä tukeneet. Kuitenkin arvostan Matiaksen rauhallisuutta, joten hän on loistava tuki Jussi Halla-aholle.

Mitä tulee Timo Soiniin, niin hänen poliittinen tilannetaju petti jo vuoden 2015 eduskuntavaalien jälkeen. Hän alkoi järjestelmällisesti pyörtämään päätöksiä ja aloitti mittavan ajojahdin puhdistaakseen jäsenistön niistä jotka eivät osanneet olla hiljaa omista mielipiteistään maahanmuuttajista ja näiden suomalaisista suojelijoista. Itse olin todistamassa Helsingin piirin jäsenenä kummallista näytelmää, jossa piirin hallitus antaa potkuja (erottaa piirin jäsenyydestä) eräälle varavaltuutetulle. Tämä toimenpide oli siksi kummallinen, kun piirissä ei ollut henkilöjäseniä, vaan silloiset paikallisyhdistykset olivat piirin jäseniä. Myös puoluesihteerin käytös oli huvittavaa, kun ajattelimme perustaa erään vuosaarelaisen paikallisen aktiivin kanssa uutta perussuomalaista paikallisyhdistystä Vuosaareen, niin tämä pyysi meitä ottamaan yhteyttä piirin hallitukseen.

Helsingin piirin sotkuissa oli mukana myös Jarmo Keto, jonka toiminta piirisihteerinä oli kauheaa seurattavaa. Itse olen eräänlainen hallitusammattilainen, joten Jarmon toimintaa oli helppo tarkastella ammattilaisen silmin.

Timo Soinille oli tärkeimpiä vain ne "hyödylliset idiootit" jotka halusivat kiivetä keinoja kaihtamatta puolueen organisaatioissa. Erilaiset rikkeet tai yhdistyslain rikkomiset ei painanut mitään vaakakupissa, mutta väärämielipide saattoi aiheuttaa potkut puolueesta pikaisesti. Tynkkysen syksyllä 2015 tapahtunut erottamisjupakka oli jo minulle liikaa. Tämän kevään potkut eräälle naiselle, hyväksyin,mutta en taas Tynkkysen tapausta, jossa rikostuomio ei taas johtanut mihinkään. Olin kevään kuntavaalien perusuomalaisten vaalivalvojaisissa mukana, vaikka en ole jäsen enää. Huvitti suuresti tunnelma, se oli jäätävä, vaikka Putkonen yritti porukkaa innostaa ennen "isännän" tuloa paikalle. Oikeastaan ilman Halla-ahoa Helsingin kuntavaalitulos olisi ollut karumpi. Toisaalta olen kahden tuntemani naisen puolesta hyvilläni, kun he pääsivät valtuustoon. Toisaalta olen myös hyvilläni,että eräät saivat huomata,että asiapolitikointi kannattaa aina, kun näiden ohi meni oikealta ja vasemmalta porukkaa varavaltuutetuiksi. Kuka tuulta kylvää se myrskyä niittää...

Loppujen lopuksi Soinin tilanne taju petti, kun hän kertoi lopettavansa Jyväskylän puoluekokoukseen. Näin päästi vastustajansa avainpaikoille ja siten upottamaan koko puolueen. Timo Soini oli loppujen lopuksi aika kokematon vetämään puoluetta hallituksessa, jossa vastapuolella istuu monissa poliittisissa kriiseissä karaistuneita poliitikkoja. Joten soinilaisia oli helppo vedättää mennen tullen. Tosin Halla-aho ja muut hänen mahdolliset ministerit olisi ollut vielä helpompaa "viilata linssiin". Perussuomalaisilla oli ja on vieläkin aika kokemattomia kansanedustajia, joten nämä poliittiset kehäketut vievät heitä kuin mätää kukkoa tunkiolle. Odotin kovasti, että Soini olisi nimittänyt edes Kankaanniemen ministeriksi,mutta ei niin ei.

Perusuomalaisten akilleenkantapää on ollut liian kapea osaaminen, eikä se ainakaan parantunut viimeaikaisten tapahtumissa.

Monet ovat ilmoittaneet hakevansa perussuomalaisten jäsenyyttä Halla-ahon puheenjohtajuuden takia. Itse olen ilmoittanut, että en tule hakemaan jäsenyyttä.

hulaq

Quote from: Jukka Wallin on 15.06.2017, 23:36:54
Itse olen ilmoittanut, että en tule hakemaan jäsenyyttä.

Hienoa Jukka, kerran kun lähtee niin ei tarvitse taakseen haikailla. Hattua päästä!
Iudex illius ero

Jukka Wallin

Keisarin uudet vaatteet?

Perussuomalaisten kesäkuussa tapahtunut puheenjohtajan vaihdos tai oikeammin puheenjohtajiston vaihdos on aiheuttanut pientä katkeruutta tai paremminkin sanottuna suuren kaaoksen, ainakin perussuomalaisissa jäsenistössä.
Päivittäin saan lukea monien perusuomalaisten Facebook-päivityksiä, joissa kitkerään sävyyn kuittaillaan loikkarien suuntaan mitä ihmeellisimmillä puujalkavitseillä.

Uusi puheenjohtaja Jussi Halla-aho nauttii monien tavallisen jäsenen suurta arvostusta, ainakin vielä, mutta kuinka kauan, sitä on hyvä seurata.

Halla-ahon valinnalla näin ensi alkuun mahdollisuuden suureen läpimurtoon, mutta jo nyt on nähtävissä pientä paniikkia. Näin hänet [Halla-ahon] Mooseksena, joka johdattaa seuraajansa luvattuun maahan. Tilanne on siis lievästi sanottuna kummallinen. Hän on muutamassa viikossa saanut perussuomalaisessa puolueeseen ilmiömäisen jäsenryntäyksen, mutta monet ovat myös lähteneet ovet paukkuen. Osa lähtijöistä on tavallisia kansalaisia, jotka olisivat muutenkin lähteneet jossakin vaiheessa, mutta ne muutamat jotka ovat näkyvillä paikoilla valtuutettuina tai piirien puheenjohtajistossa, onkin vahingoksi alueelliselle toiminnalle. He vievät myös äänestäjänsä, siis kannattajansakin muihin puolueisiin. Edelliset kuntavaalit oli muistutus siitä, mikä on odotettavissa seuraavissa eduskuntavaaleissa 2019.

Siten alun Mooseksesta saattaa tulla erään sadun pillipiipari, se joka johdatti huilunsoitolla rottalauman lähimpään kanavaan.

Itseäni on huvittanut Halla-ahon "kansallismielisyys" Häntä siis markkinoitiin vaalitenteissä ja puheenjohtaja vaalikiertueella"EU-vastaisena" ja "kansallismielisenä" vaihtoehtona. Tosin hänen toiminnassa se "EU-vastaisuus" tai "kansallismielisyys" ei näy mitenkään. Hän on avoimesti kirjoittanut olevansa Nato-myönteinen ja kannattavansa EU laajentumista. Hän on vuosikausia avoimesti ollut Ukrainan täysjäsenyyden kannattaja. Nato-myönteisyys on myös eräänlaista EU myönteisyyttä, vaikka hän tätä ei haluta mainostaa. Nato-täysjäsenyys on sidottu myös kauppapolitiikkaan, joten se viimeistään on Suomen ja suomalaisten loppu.
Tukemalla Ukrainan EU-jäsenyyttä, tuemme suoraan myös sen vallankaappausta.

Paljon puhuu myös Halla-ahon Ceta-kauppasopimuksen puolesta äänestäminen. Ei hän ole huolissaan suomalaisen työntekijän asemasta, vaikka perussuomalaisten jäsenet ovat suurimmaksi osaksi ei niin yllättävästi, tavallisia työntekijöitä. Huvittavaa, että Halla-aho tuki tai tukee edelleenkin saudi-Arabian aseistamista. Viime aikoina on kirjoitettu uutisia kuinka hänen tuella Jemenin siviilit ovat kärsineet, saudien ja sen liittolaisten kuten Yhdysvaltojen pommituksista.

Haluaisinko minä seurata tällaista puheenjohtajaa, joka toimii vastoin sen jäsenistön etua, en todellakaan.

http://jukkawallin.puheenvuoro.uusisuomi.fi/240844-keisarin-uudet-vaatteet

Jukka Wallin

Laura Huhtasaari presidenttiehdokkaaksi?

Taas perussuomalaiset onnistuivat yllättämään, ensin positiivisesti, mutta pian sen jälkeen ilo vaihtui epäuskoksi. Ei syynä ollut se, että Huhtasaari valittiin, tai perussuomalaisten hallitus esittää Huhtasaarta puolueen presidenttiehdokkaaksi puoluevaltuustolle, joka odotetusti valitsee hänet, jos hän on vielä valmis asettumaan. Vaan hänen julkisuudessa esittämät lausunnot, kun hänet oli valittu presidenttiehdokkaaksi.

Joidenkin lähteiden mukaan Huhtasaari on lausunut: "Suomen tulee palauttaa rajavalvonta myös länsirajalle, eikä Suomen tule vastaanottaa turvapaikkahakemuksia turvallisesta maasta, kuten Ruotsista..."

Iltalehden haastattelussa taas "Mikäli tulen valituksi perussuomalaisen puolueen presidenttiehdokkaaksi, teen kaikkeni kansallisen suvereniteetin palauttamiseksi"

Hän on isänmaallinen tai kansallismielinen, mutta se ei ole ainakaan haitta, vaan päinvastoin eduksi. Ikävä kylläkin, nämä lausunnot paljastavat, kuinka heikoilla tiedoilla hän on presidentin perustuslaillisista valtaoikeuksista. Valtaoikeuksia karsittiin Tarja Halosen presidenttikausien jälkeen, niin että, nykyinen tasavallan presidentti Sauli Niinistö on "puolivallaton" valtionpäämies. Vaikka Sauli Niinistö on ottanut kantaa sisäpoliittisiin asioihin, niin hänen keinot puuttua muun muassa hallituksen kokoonpanoon on hyvin rajalliset. Myös ulkopolitiikassa nykyisellä presidentillä on vähän liikkumavaraa, vaikka Niinistö on ottanut itsenäisesti yhteyttä muun muassa Venäjän presidenttiin, niin myös EU määrää Suomen ulkopolitiikasta muihin valtioihin. Joten varsin ruusuinen kuva Huhtasaarella on omasta vaikutus mahdollisuudestaan. Presidentti on myös puoluepolitiikan yläpuolella,kun valituksi tultuaan joutuu luopumaan perussuomalaisten jäsenyydestä.

Jos hän haluaa toteuttaa tai olla vaikuttamassa edellä esitettyihin asioihin, niin hänen pitäisi pyrkiä pääministeriksi, eikä presidentiksi. Nykyinen perussuomalainen puheenjohtaja  Halla-aho ei ainakaan omien kirjoitusten mukaan edistä. Vai onko Halla-aho kääntänyt takkinsa puheenjohtajuuden alkumetreillä?

dothefake

Jos lupaa tekevänsä kaikkensa, niin onko työkalujen puute tekevän vika? Pientä tarkkuutta luetun ymmärtämiseen!
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Jukka Wallin

Quote from: dothefake on 05.08.2017, 14:09:18
Jos lupaa tekevänsä kaikkensa, niin onko työkalujen puute tekevän vika? Pientä tarkkuutta luetun ymmärtämiseen!

Kuka voisi luottaa sellaiseen poliitikkoon joka lupaa, muttei aja kuitenkaan äänestäjien asioita...

dothefake

Miten niin ei aja, juurihan hän ajavansa niin hyvin kuin pystyy. Oletko unessa?
-Tytti Tuppurainen

IDA

Itsekin teen kaikkeni kansallisen suvereniteetin palauttamiseksi. Väitän, että valtaoikeuksista riippumatta, presidentillä on minua suurempi vaikutusvalta, jos hän tekee samoin.
qui non est mecum adversum me est

Jukka Wallin

Niin no voihan hän esittää asioita tai pitää yllä keskustelua, mutta se ei johda mihinkään. Se olisi mahdollista vain silloin, kun perussuomalaisilla ja muilla kansallismielisillä ryhmillä olisi eduskunnassa 101 paikkaa. Mutta niin kauan kun ei ole, niin se turhaa.

K.L.O

Quote from: Jukka Wallin on 05.08.2017, 13:25:30
Laura Huhtasaari presidenttiehdokkaaksi?

...

Joidenkin lähteiden mukaan Huhtasaari on lausunut: "Suomen tulee palauttaa rajavalvonta myös länsirajalle, eikä Suomen tule vastaanottaa turvapaikkahakemuksia turvallisesta maasta, kuten Ruotsista..."

Iltalehden haastattelussa taas "Mikäli tulen valituksi perussuomalaisen puolueen presidenttiehdokkaaksi, teen kaikkeni kansallisen suvereniteetin palauttamiseksi"

Hän on isänmaallinen tai kansallismielinen, mutta se ei ole ainakaan haitta, vaan päinvastoin eduksi. Ikävä kylläkin, nämä lausunnot paljastavat, kuinka heikoilla tiedoilla hän on presidentin perustuslaillisista valtaoikeuksista.
...

Laura puhuu lainatussa uutisessa presidenttiehdokkuudestaan eikä presidenttiydestään.

Hän saattaa siis tarkoittaa, että saamansa näkyvyyden avulla tekee kaikkensa ongelmien esille tuomiseksi.
Siinä vaiheessa kun hänet valitaan toisella kierroksella voittajaksi, olemme jo riittävän pitkällä muutenkin.

Jäsen Idan lailla teen kaikkeni kansallisen suvereniteetin palauttamiseksi presidenttiehdokkaan äänestäjänä. Myös äänestyksen jälkeen.

Dangr

Tarjallakaan ei ollut _yhtään_ vaikutusta miinakieltoon?
"We now live in a nation where doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the press destroys information, religion destroys morals, and our banks destroy the economy." Chris Hedges
"Shouting "Freedom" and other anti-government slogans" NYT

dothefake

Jukka, Niinistön sanomisilla ei ole siis mitään virkaa eikä vaikutusta? Esim. jos hän sanoisi, että laittomasti maassa olevat pitää poistaa maasta heti, niin sitäkö ei edes julkaistasi.
-Tytti Tuppurainen

IDA

Quote from: Jukka Wallin on 05.08.2017, 16:27:05
Niin no voihan hän esittää asioita tai pitää yllä keskustelua, mutta se ei johda mihinkään. Se olisi mahdollista vain silloin, kun perussuomalaisilla ja muilla kansallismielisillä ryhmillä olisi eduskunnassa 101 paikkaa. Mutta niin kauan kun ei ole, niin se turhaa.

No kannattaa keskittyä kansallismielisten puolueiden paikkamäärän lisäämiseen myös. En usko, että sillekään olisi haitaksi, jos Laura Hutasaari olisi presidentti.
qui non est mecum adversum me est

Jukka Wallin

Quote from: Dangr on 05.08.2017, 16:48:51
Tarjallakaan ei ollut _yhtään_ vaikutusta miinakieltoon?

Tarjan jälkeen tai hänen aikana perustuslakia muutettiin niin, että Sauli ei pysty sekaantumaan hallituksen politiikkaan. Kiitos miinakiellon.

Veturinainen

Miksi tämä Jukka Wallin on katkera kaikesta perussuomalaisiin liittyvästä?
Puolueiden kannatusilmoitukset ovat julkisia. Lue Hesarin viimekertainen juttu tämän linkin takaa.

Jukka Wallin

Quote from: IDA on 05.08.2017, 17:07:54
Quote from: Jukka Wallin on 05.08.2017, 16:27:05

No kannattaa keskittyä kansallismielisten puolueiden paikkamäärän lisäämiseen myös. En usko, että sillekään olisi haitaksi, jos Laura Hutasaari olisi presidentti.

On epätodennäköistä että Laurasta tulisi presidentti, ainakaan 2018 vaaleissa. Seuraava presidentti on todennäköisesti joko Pekka Haavisto tai Sauli Niinistö. Itse veikkaan Niinistöä

Faidros.

Quote from: Jukka Wallin on 03.08.2017, 09:36:24
Keisarin uudet vaatteet?

Sulla on omituinen suhde blogiesi lukijoihin. Tai oikeastaan normaali, koska lukijoita ei ole. Usarin blogialustalla kukaan ei enää halua kommentoida kirjoituksiasi. Johtuuko tämä sitten kirjoittajasta vai lukijoista, jätän muiden päätettäväksi.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Jukka Wallin

Quote from: Veturihenkilö on 05.08.2017, 17:20:41
Miksi tämä Jukka Wallin on katkera kaikesta perussuomalaisiin liittyvästä?

Minäkö katkera? En ole, vaan huvittunut siitä, että perussuomalaisilla ei ole sanojen vakuudeksi mitään todellista. Toivottavasti porukka huomaa mahdollisimman pian,että perusuomalaisetovat ovat tällä hetkellä "Potemkinin kulissit" 

Jukka Wallin

Quote from: Faidros. on 05.08.2017, 17:24:47
Quote from: Jukka Wallin on 03.08.2017, 09:36:24
Keisarin uudet vaatteet?

Sulla on omituinen suhde blogiesi lukijoihin. Tai oikeastaan normaali, koska lukijoita ei ole. Usarin blogialustalla kukaan ei enää halua kommentoida kirjoituksiasi. Johtuuko tämä sitten kirjoittajasta vai lukijoista, jätän muiden päätettäväksi.

Käy katsomassa uudestaan..

Myös kuvakaappaus mistä päin luetaan..

http://jukkawallin.puheenvuoro.uusisuomi.fi/240930-laura-huhtasaari-presidenttiehdokkaaksi

internetsi

Kai se sitten on parempi erota persuista ja liittyä johonkin marginaaliporukkaan, joka tulee saamaan tasan nolla (0) edustajaa ensi vaaleissa.

Muuten, ollaanko Suomidemokraattisen puolueen nimeä mahdollisesti nyt uuden johtoporukan myötä muuttamassa? Minusta parempi nimi olisi Yhteinäinen Suomi.
Lohjan persut

Veturinainen

Quote from: Jukka Wallin on 05.08.2017, 17:26:52
Minäkö katkera? En ole, vaan huvittunut

Höpöhöpö, kyllä tämä kaikki on selvääkin selvempää katkeruutta.
Puolueiden kannatusilmoitukset ovat julkisia. Lue Hesarin viimekertainen juttu tämän linkin takaa.