News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Maahanmuuttajien taidoilla helpotusta helteeseen

Started by Mamusaarelainen, 24.07.2014, 18:09:58

Previous topic - Next topic

Mamusaarelainen

Maahanmuuttajien taidoilla helpotusta helteeseen

Torstaina 24.7.2014 Suomessa eletään helletunnelmissa - jopa +30 °C.

Tänään YLE:n radio-ohjelmassakin huomattiin, että helle ei vain helli. Kuumuus on monelle ongelma. Sitten hieman pohdittiin, mistä apu. Joitain keinoja mainittiin.

YLE on vuosikausia tiedottanut meille maahanmuuttajien taitoja. Maahanmuuttajia tulee kuumista maista. Miksi YLE ei käytä heitä kuuman sään asiantuntijoina.

Hyödyntääkö rakennusala maahanmuuttajien kuumuustietoja?

Itse olen keskustellut asiasta maahanmuuttajien kanssa. Pari pointtia jäi mieleen:

1. Joissain arabimaissa on perinteisissä taloissa ikivanha tuuletussysteemi, jolla yön viileys saadaan talteen. Painovoimainen - luulen.

2. Eräs henkilö totesi: "Olemme eläneet vuosituhansia kuumassa ja niukkavetisessä ympäristössä. Osaamme selviytyä siellä, jos meidän vain annetaan elää rauhassa.

Tosiasiallinen Nuiva

Quote1. Joissain arabimaissa on perinteisissä taloissa ikivanha tuuletussysteemi, jolla yön viileys saadaan talteen. Painovoimainen - luulen.

Mites tuo toimii talvipakkasilla? ;D

Quote2. Eräs henkilö totesi: "Olemme eläneet vuosituhansia kuumassa ja niukkavetisessä ympäristössä. Osaamme selviytyä siellä, jos meidän vain annetaan elää rauhassa.

Toivottavasti hän lähtee pikaisesti takaisin selviytymään sinne, mistä tuli. Ainakin minä annan hänen elää siellä ihan rauhassa. Tosin hänen maanmiehistään en mene takuuseen.
Non poteris veritatem

Eino P. Keravalta

Maahanmuuttajat ovat saaneet helpotusta helteeseen lähtemällä kauas kylmään Pohjolaan.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

kummastelija

Paras tapahan on vanha afrikkalainen metodi: mies laittaa päähänsä gebardihatun ja menee istumaan puun varjoon piippua polttamaan. Nainen puetaan säkkiin, kuitenkin niin että hän käsillään voi kuokkia peltoa lapsi selkään kiinnitettynä. Kukkahattutäti tuo kuumuudesta kärsivälle miehelle kumarrellen sitruunasoodaa.
"Syö paskaa ja kuole pois!!" - PEN sananvapauspalkinnolla palkittu Abdirahim Hussein suomalaisnaiselle. 5.11.2015
"Hussein teki riko­sil­moi­tuksen vihapuheesta" Hussein on jakanut sosiaalisessa mediassa useita esimerkkejä siitä, miten häntä on nimitelty ja uhkailtu eri viesteissä: 18.8.2015

Viljami

On se hyvä, että tämmöisiä taitoja meidän mamuillamme on, kyllä. Mutta miten sitten ne loput min. 350 päivää/vuosi? Niillekin päiville pitäisi jotain taitoja löytää, että omillaan täällä pärjäisi.
For thirty years, Germans lectured Ukrainians about fascism. When fascism actually arrived, Germans funded it, and Ukrainians died fighting it - Timothy. D. Snyder

Eino P. Keravalta

Quote from: Viljami on 26.07.2014, 08:05:09
On se hyvä, että tämmöisiä taitoja meidän mamuillamme on, kyllä. Mutta miten sitten ne loput min. 350 päivää/vuosi? Niillekin päiville pitäisi jotain taitoja löytää, että omillaan täällä pärjäisi.

Eivät taidot ole sivistysyhteiskunnassa välttämättömiä, koska jollei osaa, saa virkailijalta apua Kelan kaavakkeen täyttämisessä.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Jouko

Sehän päärätti kastellaan ennen kuin kiedotaan päähän. Minä olen kastellut huopahattuni. Fetsi on sellainen tornimainen päähine jossa jäähdytysilma kiertää. Kokin hattu on samaa periaatetta käyttävä ja oikeastaan tehokkaampi.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

räsänen

Quote from: Mamusaarelainen on 24.07.2014, 18:09:58

1. Joissain arabimaissa on perinteisissä taloissa ikivanha tuuletussysteemi, jolla yön viileys saadaan talteen. Painovoimainen - luulen.

Meilläkin on tuollainen.

Yöllä ikkunat ja piipunpelti sepposen selälleen ja päivällä ikkunat ja sädekaihtimet kiinni. Ja kämppä pysyy miellyttävän viileänä pahimmassakin helteessä koko päivän. Suosittelen.

Eino P. Keravalta

QuoteYöllä ikkunat ja piipunpelti sepposen selälleen ja päivällä ikkunat ja sädekaihtimet kiinni. Ja kämppä pysyy miellyttävän viileänä pahimmassakin helteessä koko päivän. Suosittelen.

Eihän ikkunoita voi varsinkaan yöllä pitää auki, sieltä voi tulla tuontiromani etsimään työtä.

Mehud

Quote from: Jouko on 26.07.2014, 10:18:01
Sehän päärätti kastellaan ennen kuin kiedotaan päähän. Minä olen kastellut huopahattuni. Fetsi on sellainen tornimainen päähine jossa jäähdytysilma kiertää. Kokin hattu on samaa periaatetta käyttävä ja oikeastaan tehokkaampi.

Ei se ilma mainitsemissasi hatuissa kulje yhtään mihinkään, koska ovat umpinaisia. Jos kokinhatulla olisi joku jäähdyttävä vaikutus, niin asvalttimiehet olisi sitä jo käyttänyt kymmeniä vuosia. Tai fetsiä.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Viljami

Quote from: Eino P. Keravalta on 26.07.2014, 09:37:26
Quote from: Viljami on 26.07.2014, 08:05:09

Eivät taidot ole sivistysyhteiskunnassa välttämättömiä, koska jollei osaa, saa virkailijalta apua Kelan kaavakkeen täyttämisessä.
Toki näin. Itse ajattelen omillaan toimeen tulemisessa mamujen tapauksessa, että hankitaan kielitaitoa+koulutusta, perustetaan yritys tai yleisesti hankkiudutaan töihin, jotka olisivat olemassa ilman mamu-invaasiotakin. Tietenkin tiedän, että kovin suurella joukolla uussuomalaisia on laajempi käsitys omillaan toimeen tulemisessa  ;)
For thirty years, Germans lectured Ukrainians about fascism. When fascism actually arrived, Germans funded it, and Ukrainians died fighting it - Timothy. D. Snyder

elukka

Quote from: Eino P. Keravalta on 26.07.2014, 11:02:19
QuoteYöllä ikkunat ja piipunpelti sepposen selälleen ja päivällä ikkunat ja sädekaihtimet kiinni. Ja kämppä pysyy miellyttävän viileänä pahimmassakin helteessä koko päivän. Suosittelen.

Eihän ikkunoita voi varsinkaan yöllä pitää auki, sieltä voi tulla tuontiromani etsimään työtä.

miksi et siis työllistäisi häntä?
Esim. suolapanoksia väistelevä Stunt-mies on korkeasti palkattu ja arvostettu Hollywoodissa.
Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

elukka

Voisiko nyt olla ne ammattitaitoiset kamelikuskit paikallaan?
Kelit olisivat aika passelit...
Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

Paawo

Quote from: Eino P. Keravalta on 26.07.2014, 11:02:19

Paawolla on päivisin varjon puolelta akkunat auki, yöllä kaikki.

Tuonti- ja kotimaiset moniosaajat pitää loitolla joku. Ehkä tekevät johtopäätöksensä kun näkevät ison multaisen kasvimaan ja lapion pystyssä siinä syrjällä.
Ylläoleva teksti on kiihtymystilassa kirjoitettua uhoamista. KKO:2017:52

"Ei ole mahdollista houkutella parhaita osaajia, jos samalla pyllistetään kaikille, jotka pökkäävät silmään katukuvassa." - Rosa Meriläinen 2023

"Mun mielestä valta on ihanaa!" - Eva Biaudet 2021

Psalmi 12:6-10

rölli2

tuontiromanille voi jättää pänikän vettä portaille. lappu siihen, että saa ottaa. ei tartte tulla sisältä vettä pyytämään

flammee

Jaa-a, tietääkseni maahanmuuttajat ovat täysin vapaita tuotteistamaan "kuumuusosaamisensa" ja myymään sitä ihmisille... Joko asiantuntija-apuna tai sitten mitä vempeleitä niillä nyt sitten onkaan keräämään sitä yön viileyttä.

yks vaan

Minusta nyt tuntuu että.näiden vinkkien tuoma hyöty hintaan nähden on varsin korkea.
Kuka syrjisi minua?

Jouko

Paras luonnollinen painovoimainen ilmastointi on termiiteillä. Rakentavat korkeat jäähdytystornit ja piiput jotka vetävät ilmaa syvältä maan uumenista käytävien kautta. Näin pesän lämpötila on 10-15 astetta alempi kuin ulkona ja ilma kiertää. Toki tiedetään että pitkinä kuivuus ja lämpökausina pesiä tuhoutuu kun keinot eivät riitä.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Fures foras, frugi intro.

Quote from: Mamusaarelainen on 24.07.2014, 18:09:58
Maahanmuuttajia tulee kuumista maista. Miksi YLE ei käytä heitä kuuman sään asiantuntijoina.

Muutama vuosi takaperin keski-ikäinen somali nainen valitteli kaupan jonossa kovaa kuumuutta. Ihmettelin, että eikö siellä somaliassa tapaa olla vielä kuumemmat kelit? Nainen totesi, että "ei siellä ole koskaan näin kuuma". Sanoin, että hiostavuus taitaa tulla ilmankosteudesta? Nainen totesi, että siitä kamala kuumuus sitten varmaan johtuukin! :)

Eli tuollainen monikulttuurinen kohtaaminen pääsi tapahtumaan. Rouva muuten löyhytteli itseään jollain ilmaisjakelulla.

Kuten eräs SAS:n sotilas aikoinaan totesi.

"Paikallisista useimmat eivät osaa suunnistaa. Perille he löytävät eläinten tai ihmisten tekemiä polkuja seuraamalla. Mitään mystistä erämiestaitoa ei ole olemassakaan."

Tommi Korhonen

Thaimaassa piti lukea riksakuskille karttaa, oli hämmentävä tajuta ettei se osaa lukea sitä. Tosin oli varmasti minua taitavampi muuten liikkuman siellä.

Eurooppalainenkin on taitava viilentämään. Uima-altaat, aurinkovarjot, kiviholvit ja spritserit olivat Etelä-Euroopassa kovassa käytössä. Hellehattu varmaan olisi jo rasistista kuumuudentorjuntaa.
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.