News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2014-06-02 IL: Kunniaton nainen

Started by Saippuakupla, 02.06.2014, 20:03:50

Previous topic - Next topic

Saippuakupla

QuoteKunniaton nainen

Ronya jätti perheensä voidakseen olla ennemmin vapaa nainen kuin perheen kunnian kantaja. Hinta oli kova, mutta palkinto vielä kovempi.

Et kai sä tosissasi ole lähdössä?

Länsi-Suomessa asuva Ronya oli voittanut lukiolaisille järjestetyn kirjoituskilpailun. Sisar ja äiti olivat vihaisia ja kyselivät jatkuvasti, eihän Ronya oikeasti olisi menossa.

Hän oli unelmoinut palkintomatkasta Keski-Eurooppaan, ja ajatteli perheen antavan hänen mennä.

Matka olisi Ronyalle mahdollisuus, jota hän tarvitsi. Hän oli kyllästynyt kysymään lupaa elää itse omaa elämäänsä.

Nyt hänen perheensä oli kieltämässä sitä häneltä. Jälleen kerran.

- He sanoivat "Mitä, jos sinulle tapahtuu jotain? Jos sinut esimerkiksi raiskataan, perheen maine menee." Ja minä yritin vakuuttaa heitä, ettei minulle tapahdu mitään, nyt 23-vuotias Ronya toteaa ja katsoo silmiin hämmästyttävän päättäväisesti.

Ehkä Ronyalla oli samanlainen katse myös silloin, kun hän vaati isoveljeään perustelemaan, miksei hän voisi lähteä palkintomatkalle. Ronja sanoi veljelleen, että jos kerta puhutaan kunniasta, niin entäpä hänen oma maineensa ja kunniansa?

Silloin veli tuli lähelle. Hänen etusormensa osoitti Ronyaa suoraan silmiin, kun hän sylkäisi sanat suustaan.

- Koska sinä olet tyttö.

[...]

Edelläkävijä

Viime viikolla Ronya kävi kotona.

Kuuden vuoden takaiset kipeät muistot ovat yhä olemassa, mutta Ronyan perhe on opetellut kunnioittamaan valmiina opitun kunniakäsityksen sijaan toistensa henkilökohtaisia arvoja ja valintoja.

- Kunnia muodostuu kulttuurista. Se on sitä, minkä me ihmiset luomme. Kunnia on myös sitä, että kohtelee toisia ihmisiä ystävällisesti. Minulla on sekä ihmisen että naisen kunnia, Ronya toteaa.

Sekä Ronya että perhe ovat muuttaneet uuteen kaupunkiin, mutta myös vanhassa kotikaupungissa on tapahtunut paljon - pitkälti Ronyan käymän esitaistelun ansiosta. Moni kurdityttö on Ronyan mukaan saanut entistä enemmän tilaa hengittää. Onpa jokunen muuttanut jopa itsenäisesti asumaan.

Läpikäymistään vaikeista ajoista huolimatta Ronya haluaa painottaa, että kunniapaine on mahdollista murtaa ja naisilla on oikeus omaan tulevaisuuteensa. Muille tytöille ja naisille, jotka ovat samankaltaisessa tilanteessa kuin hän itse oli, Ronyalla on yksi neuvo.

- Antakaa häpäistä! Rikkokaa kaavoja, vain niin saamme aikaan keskustelua ja muutosta.

Juttu on julkaistu alunperin Iltalehden Teema-liitteessä 31.5.2014.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014060218331659_uu.shtml

Kulttuurimono

Mielestäni tuo on pahinta rasismia. Kaikki kulttuurit jotka pitävät toista uskontoa, rotua, ihonväriä ja kulttuuria niin alempiarvoisena että ovat valmiita tappamaan estääkseen tyttäriensä sekaantumisen heihin, edustavat pahimpia rotuhygieenikkoja ja rasisteja. Heille ei tulisi koskaan antaa turvapaikkaa ja suojelua, jopa työperäisen maahanmuuton voisi heiltä estää. Ei ole yhteensattuma että nämä rasistit ovat samalla myös niitä jotka eivät integroidu yhteiskuntaan.

Kuitenkin, tällaisen rasistikulttuurin edustajiakin pitää kohdella yksilöinä. Maahantulo voidaan sallia mikäli saadaan tarpeeksi sitova lupaus siitä että irtisanoutuvat moisesta rasismista ja syrjinnästä Suomessa.

Minua loukkaa syvästi suomalaisena miehenä se että tiettyjen kulttuurien äidit ja miehet pitävät rotuani, uskontoani ja kultuuriani niin alempiarvoisena että ovat valmiit jopa tappamaan tyttärensä ennen kuin antaisivat hänen seurustella kanssani. Miksi tällaiseen rasismiin ja syrjintään ei puututa viranomaisten ja erityisesti ns. suvaitsevaisten taholta?
Persialaisen kalenterin mukaan 15-vuotias.

Rusinapulla

Antaa kaikkien kulttuurien ja kunnioiden kukkia. Älkäämme rajoittako muiden kulttuurien rikkautta sillä verukkeella että meidän vapaamielisyytemme olisi jotenkin muita kulttuureja parempaa tai ylempänä.
"Teidän on pakko hyväksyä meidän ikivanhat perinteemme: lihakarjan teurastaminen islamilaiseen tapaan tai vaikka se, että naiset pitävät huivia. Tästä ei voi keskustella."
- H. Bahmanpour 16.9.2014 Helsingin Sanomat

Kaappihommailija

Onko nuo kunniamurhat, uhkailu ja väkivalta yleisempiä kurdien keskuudessa, kuin vaikka somalien tai irakilaisten keskuudessa? Kurdinaisen kanssa olen kuitenkin joskus vaihtanut muutaman sanan. Somalit tuntuvat olevan paljon tiukemmin "ruodussa".

ikuturso

Tuossa kirjoituksessa on muutamia avainlauseita:

QuoteNyt hänen perheensä oli kieltämässä sitä häneltä. Jälleen kerran.

- Jos sinut esimerkiksi raiskataan, perheen maine menee.

Ronya oli hädintuskin 12-vuotias, kun hän ensimmäisiä kertoja ymmärsi, että hänelle oli eri säännöt sekä perheessä että kurdiyhteisössä kuin poikalapsille.

Mutta Ronya ei suostunut ahtaaseen kurditytön roolimalliin - ole hiljaa, huolehdi kodista, odota kosijaa. Ronya ei kokenut olevansa heikko nainen. Ei varsinkaan Suomessa, missä tytöt harrastavat urheilua, käyvät kavereiden kanssa ulkona ja ennen kaikkea, päättävät elämästään itse - siinä, missä pojatkin.

Minua vihastutti se, että minun arvoni naisena ja ihmisenä oli vähäisempi kuin veljieni, Ronya sanoo.

Ronya oli myös tietoinen kunniapaineen pimeimmistä puolista. Siitä, että maailmalla tehdään 5 000 niin sanottua kunniamurhaa vuodessa. Hän muisti Uppsalassa muutamaa vuotta aiemmin murhatun kurdityttö Fadime Sahindalin tarinan hieman liiankin hyvin.

- Entä, jos häpeä olisikin perheelleni niin raskas, että äitini tappaisi itsensä. En voinut uskoa, että perheeni tappaisi minut, mutta entä jos äitini päättäisi tehdä itsemurhan? Lopulta tulin siihen lopputulokseen, että se olisi kamalaa, mutta hänen oma valintansa, ei minun.

Äiti sen sijaan ajoi autolla ympäri kotikaupunkia ja etsi Ronyaa. Sisarukset lähettelivät tekstiviestejä ja vaativat palaamaan kotiin. He joutuivat kuulemma kävelemään pää painuksissa, koska Ronya oli häpäissyt heidän kunniansa.

- Vitun huora! Haluatko levitellä pilluasi kaikille? Olet häpäissyt perheesi, oven takana olevat huusivat.
- Kun katsoin ikkunasta poliisien taluttavan rimpuilevaa äitiäni, purskahdin hillittömään itkuun.

Nämä lauseet kuvaavat kurdiyhteisöä Suomessa. Kulttuuria kulttuurin sisällä.

Jos kirjoitat nuo ylläolevat lauseet ja kuvailet niillä kurdiyhteisöä, olet rasisti.

Mutta kun yksi tyttö pääsee irti tuosta helvetistä, hän saa kuvailla sitä ja hänestä tehdään sankari. Aiheesta kyllä.

Mutta tästä artikkelista huolimatta sinulla tai minulla ei ole lupaa kirjoittaa ylläolevia lauseita kurdeista. Vaikka se olisi totta, heitä pitää ymmärtää. Mehän emme voi ymmärtää millaisista olosuhteista he tulevat. Oma kulttuurinsa on heille turvasatama vieraassa ympäristössä ja sitä pitää vaalia.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Brandöt

Minusta on käsittämätöntä, miten joidenkin mielestä nämä kaksi näin erilaista kulttuuria ja normistoa on ylipäätään mahdollistaa yhdistää. Kuka antaa periksi? Miksi lietsoa ja lisätä tämän kaltaista kärsimystä? Onko kukaan maahanmuuttomyönteisistä koskaan todella pohtinut sitä, mihin nämä em. toimintamallit pohjaavat - onko meidän mallimme toimia aukottomasti ja yksiselitteisesti, aina ja kaikkialla, parempi ja toiset omaksuvat sen tuosta noin vaan suit sait sukkelaan?

Jari Leino

Enpä voi sanoa kunnioittavani kurdien kulttuuria. En sitten yhtään. Mutta onnea Ronyalle ja toivottavasti kaikki muutkin Suomessa asuvat maahanmuuttajatytöt saisivat vapauden elää omaa elämäänsä vapaana suvun ja uskonnon painostuksesta.

Sen sijaan, että Suomen valtion rahoilla toimivat virkasuvaitsijat ja kukkahattutädit pyrkivät tukemaan maahanmuuttajien omaa "kulttuuria" ja kotikieltä jne. heidän pitäisi pyrkiä tukemaan niitä mamunuoria, varsinkin tyttöjä, jotka haluavat elää suomalaista elämää. En tarkoita sitä, että pitäisi pyrkiä rikkomaan perheen välit, mutta kaikille Suomeen muuttaville pitäisi tehdä alusta asti selväksi, että Suomessa eletään suomalaista elämää ja myös tytöillä on tähän oikeus. Tätä pitäisi painottaa myös koulussa.

Brandöt

Quote from: Jari Leino
En tarkoita sitä, että pitäisi pyrkiä rikkomaan perheen välit..
Sitä se käytännössä kuitenkin tarkoittaisi.
Quote from: Jari Leino.. mutta kaikille Suomeen muuttaville pitäisi tehdä alusta asti selväksi, että Suomessa eletään suomalaista elämää ja myös tytöillä on tähän oikeus. Tätä pitäisi painottaa myös koulussa.
Luulen, että ruohonjuuritasolla niin pitkälle sitä painotetaankin, kun vain on hyvän maun rajoissa mahdollista. Minusta vika piilee nimenomaan siinä ylimielisessä asenteessa, että me teemme kaiken oikein, ajattelemme kaikesta oikein ja muut lankeavat oikeamielisyytemme edessä polvilleen. Ei se nyt niin mene. Ajan kanssa maailma muuttuu, mutta onko maahanmuutto ja radikaali erilaisten kulttuurien pakkoyhteennaittaminen keskenään todella se oikea tapa saada aikaan tätä muutosta?

Huomaatkos, me molemmat koemme, että maahanmuutto ei ratkaise näitä ongelmia - päinvastoin se pahentaa niitä, mutta lähestymme asiaa silti tyystin eri näkökulmista.

herra 4x

Quote from: Brandöt on 03.06.2014, 01:11:26

Luulen, että ruohonjuuritasolla niin pitkälle sitä painotetaankin, kun vain on hyvän maun rajoissa mahdollista. Minusta vika piilee nimenomaan siinä ylimielisessä asenteessa, että me teemme kaiken oikein, ajattelemme kaikesta oikein ja muut lankeavat oikeamielisyytemme edessä polvilleen. Ei se nyt niin mene. Ajan kanssa maailma muuttuu, mutta onko maahanmuutto ja radikaali erilaisten kulttuurien pakkoyhteennaittaminen keskenään todella se oikea tapa saada aikaan tätä muutosta?

Huomaatkos, me molemmat koemme, että maahanmuutto ei ratkaise näitä ongelmia - päinvastoin se pahentaa niitä, mutta lähestymme asiaa silti tyystin eri näkökulmista.

Syyllistät siis suomalaiset. Näin voi tuon myös lukea. Joskus silkkihansikkaat on liikaa. Joskus voisi ajatella, että me suomalaiset teemme tosiaankin kaiken oikein Suomessa, koska mitäpä se muille kuuluu.

("...kun vain on hyvän maun rajoissa mahdollista", :flowerhat:)
Rakkaudesta lajiin.

Jari Leino

Quote from: Brandöt on 03.06.2014, 01:11:26

En ole nyt ihan varma, että mikä sinun näkökulmasi on tai että mikä luulet minun näkökulmani olevan. ;)

Itse pidän ihanteena ja tavoitteena sitä, että Suomeen ei tulisi lainkaan maahanmuuttajia ongelmamaista ja ongelmakulttuureista.

Toisaalta tiedostan sen, että Suomessa on jo valtava määrä maahanmuuttajia sopeutumisrajoitteisista kulttuureista. Haluaisin antaa näiden maahanmuuttajien lapsille ja lapsenlapsille reilun mahdollisuuden kasvaa suomalaisiksi.

Senkin jälkeen maailmaan jää vielä noin miljardi tyttöä (ja lisää syntyy koko ajan), joita odottaa se kohtalo, jolta Ronja pelastui. Heitä Suomi ei pysty auttamaan, enkä myöskään halua, että Suomi tuhoaa itsensä yrityksessä auttaa näitä tyttöparkoja.

Brandöt

Quote from: Jari Leino
Quote from: Brandöt
En ole nyt ihan varma, että mikä sinun näkökulmasi on tai että mikä luulet minun näkökulmani olevan. ;)
Minusta ylipäätään on ongelma, että meillä ajatellaan riittävän hyvän kotouttamisohjelman ratkaisevan tätä kaliiberia olevat ristiriitaisuudet. Perhe on varsin intiimi asia, eikä mikään tässä maailmassa ole tärkeämpää, kun ne omat lapset.

Kaikkien ristiriitaisuuksien emo on kuvitella, että me saamme tämän toimimaan ja me sovitamme nämä kaksi erilaista maailmaa yhteen - rikkomatta liiaksi perheitä siinä prosessissa. Tätä itse pidän vihervasemmistolaisena haihatteluna, ajatteluna vailla todellisuuspohjaa.

kriittinen_ajattelija

Kurdiperhe yritti vain kasvattaa tyttärestään konservatiivistä, häntä ei kunniamurhattu eikä pahoinpidelty, en siten näe kovin suurta syytä järkyttyä.
QuoteNäin yökerhossa erään miespuolisen, kurdilaisen kaverini, enkä lähtenyt piiloutumaan häneltä. Tervehdimme toisiamme ja lähdin pian sen jälkeen ystävieni kanssa läheiselle grillille syömään. Näkemäni mies oli kuitenkin myös veljeni kaveri ja raportoinut minusta välittömästi veljelleni. Veljeni oli puolestaan soittanut isälleni. Grillillä huomasinkin isäni kävelevän kulman takaa minua kohti. Ajattelen, että nyt - jos koskaan - isä lyö minua. Kohdatessamme isä kysyi minulta: "Mitä teet täällä? Kai tiedät, että haluan vain sinun parastasi." Vastasin isälleni tietäväni, jolloin hän katsoi minua hyvin surullisesti, käänsi katseensa maahan ja lähti pois. Sillä hetkellä uskoin, että isäni ymmärsi minua ja päätöstäni.
Jopa hänen isänsä hyväksyi hänen päätöksen lopulta. Ilmeisesti meille länsimaalaisille tulee yllätyksenä että jotkut yrittää vielä kasvattaa lapsiaan, eikä suosi "lapset tehkööt, mitä lystää vapaakasvatusta" En näe siinä mitään pahaa jos kurdi-isä halusi tyttären seuraavan kurdiperinteitä ja naivan kenties kurdimiehen ja siten jatkavan tuhatvuotisia perinteitä, kuten en näe siinäkään mitään pahaa jos joku suomalainen perhe sitä tekisi. Jos näin ei kuitenkaan tehdä niin lopputulos lienee kaikille selvä:
QuoteJopa 36 prosenttia Helsingin 40 vuotta täyttäneistä naisista ei ole synnyttänyt lasta.
http://www.hs.fi/kotimaa/a1305546246230
Onko tämä sitten parempi, sukulinjat katkeaa toisensa perään kun naiset pääsee toteuttamaan itseään ja sisäistä feminismiään vähän liikaakin..

Pitää kuitenkin muistaa että lakia pitää noudattaa eikä ketään voi loppupeleissä pakottaa mihinkään.

Jokatapauksessa kaikille olisi parasta jos kurdit sun muut siellä omilla heimoalueillaan selvittäisi näitä "kunnia-asioita" ja suomalaiset omiaan täällä pohjolassa.
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

Sietäjä

Quote from: ikuturso on 03.06.2014, 00:38:50

Jos kirjoitat nuo ylläolevat lauseet ja kuvailet niillä kurdiyhteisöä, olet rasisti.

Mutta kun yksi tyttö pääsee irti tuosta helvetistä, hän saa kuvailla sitä ja hänestä tehdään sankari. Aiheesta kyllä.

Mutta tästä artikkelista huolimatta sinulla tai minulla ei ole lupaa kirjoittaa ylläolevia lauseita kurdeista. Vaikka se olisi totta, heitä pitää ymmärtää. Mehän emme voi ymmärtää millaisista olosuhteista he tulevat. Oma kulttuurinsa on heille turvasatama vieraassa ympäristössä ja sitä pitää vaalia.

-i-

Ongelma on usein se, että keskiverto maahanmuuttokriitikko ei osaa kirjoittaa noita lauseita noin neutraalisti, vaan värittää niitä sarkasmilla, liioittelulla, känniläpällä tai jollain muulla.

jmk

Quote from: Sietäjä on 03.06.2014, 08:18:10
Ongelma on usein se, että keskiverto maahanmuuuttokriitikko ei osaa kirjoittaa noita lauseita noin neutraalisti, vaan värittää niitä sarkasmilla, liioittelulla, känniläpällä tai jollain muulla.

Nuo ovat tekosyitä. Koska "sietäjät" oikeasti haluavat vaientaa aiheellisen arvostelun kokonaan, mutta sellainen vaatimus kuulostaisi kornilta ja epäoikeudenmukaiselta, he yrittävät aina keksiä jokaisesta arvostelusta jonkin seikan, jonka perusteella juuri se arvostelu on "väärin arvosteltu".

Siili

-i-

Ongelma on usein se, että keskiverto maahanmuuuttokriitikko ei osaa kirjoittaa noita lauseita noin neutraalisti, vaan värittää niitä sarkasmilla, liioittelulla, känniläpällä tai jollain muulla.

Millä perusteella käytät yllä termiä "keskiverto"?  Ennakkomoderoimattomilla foorumeilla tekstin laatu vaihtelee kovasti.  Minusta se on tavallaan luonnonlaki, eikä heikkolaatuisen tekstin taivastelu "ongelmana" johda mihinkään. 

Sietäjä

Quote from: Siili on 03.06.2014, 08:29:55

-i-

Millä perusteella käytät yllä termiä "keskiverto"?  Ennakkomoderoimattomilla foorumeilla tekstin laatu vaihtelee kovasti.  Minusta se on tavallaan luonnonlaki, eikä heikkolaatuisen tekstin taivastelu "ongelmana" johda mihinkään.

Myönnän, pitäisi olla keskiverto kohua aiheuttava maahanmuuttokriitikko.

Sietäjä

Quote from: jmk on 03.06.2014, 08:28:25

Nuo ovat tekosyitä. Koska "sietäjät" oikeasti haluavat vaientaa aiheellisen arvostelun kokonaan, mutta sellainen vaatimus kuulostaisi kornilta ja epäoikeudenmukaiselta, he yrittävät aina keksiä jokaisesta arvostelusta jonkin seikan, jonka perusteella juuri se arvostelu on "väärin arvosteltu".

En tiedä muista "sietäjistä", mutta en ainakaan itse halua vaientaa arvostelua. Esimerkiksi tuo Iltalehden juttu oli tärkeä ja noita asioita pitää tuoda esille ja yrittää saada muutosta aikaan. Mutta liian usein arvostelussa on retoriikkaa, joka ei sovi omaan ajattelutapaani.

törö

Suvakitkaan eivät kirjoita asiatekstiä, koska sitä ei lueta. Levoton läppä sen sijaan huomataan varmasti.

Tämmöisessä maailmassa elämme ja siihen on vain sopeuduttava.

Pitää vain opetella millainen läppä on haitaksi ja yrittää jättää kännipostaukset väliin.

jmk

Quote from: Sietäjä on 03.06.2014, 08:37:13
Mutta liian usein arvostelussa on retoriikkaa, joka ei sovi omaan ajattelutapaani.

Sinun pitäisi oppia ymmärtämään syitä, jotka ovat johtaneet siihen retoriikkaan, ja arvostamaan retoriikkaa omana rikkaana kirjallisuusperinteenään. Älä ummehdu omiin ajatusmalleihisi, vaan avaa rohkeasti ovet myös maahanmuuttokriittisille tuulahduksille. Muista, että erilaisuus tuplaa mahdollisuudet, ja haasteet ovat vain voimavaroja ja mahdollisuuksia. Andalusian teehuoneissakin keskusteltiin ja Euroopan unionin tulee olla marokkolainen pöytä!

Sietäjä

Quote from: jmk on 03.06.2014, 08:51:15
Mutta liian usein arvostelussa on retoriikkaa, joka ei sovi omaan ajattelutapaani.

Sinun pitäisi oppia ymmärtämään syitä, jotka ovat johtaneet siihen retoriikkaan, ja arvostamaan retoriikkaa omana rikkaana kirjallisuusperinteenään. Älä ummehdu omiin ajatusmalleihisi, vaan avaa rohkeasti ovet myös maahanmuuttokriittisille tuulahduksille. Muista, että erilaisuus tuplaa mahdollisuudet, ja haasteet ovat vain voimavaroja ja mahdollisuuksia. Andalusian teehuoneissakin keskusteltiin ja Euroopan unionin tulee olla marokkolainen pöytä!

Kyllä mä niitä syitä osin ymmärränkin. Samoin ymmärrän osin syitä kurdiperheen tai vaikeissa oloissa elävän erityisoppilaan retoriikkaan, mutta ei mun silti tarvitse sitä retoriikkaa itsessään ymmärtää tai hyväksyä.

op

Quote from: kriittinen_ajattelija on 03.06.2014, 02:22:04
QuoteJopa 36 prosenttia Helsingin 40 vuotta täyttäneistä naisista ei ole synnyttänyt lasta.
http://www.hs.fi/kotimaa/a1305546246230
Onko tämä sitten parempi, sukulinjat katkeaa toisensa perään kun naiset pääsee toteuttamaan itseään ja sisäistä feminismiään vähän liikaakin..

OT: Olisi. Paljon parempi, koska maailman suurin ongelmahan on:
(http://filipspagnoli.files.wordpress.com/2009/01/world-population-growth.png)

orientexpressen

Quote from: op on 03.06.2014, 10:20:50
OT: Olisi. Paljon parempi, koska maailman suurin ongelmahan on:

Maailman väestönkasvuongelman taustalla on se, että Saharan eteläpuolisessa Afrikassa ja muutamassa muussa yksittäisessä paikassa (mm.  Afganistan) tehdään yhä tolkuttoman paljon lapsia. Ts. keskimääräinen lapsiluku on jotain luokkaa 4-6.

Minusta jos ja kun väestönkasvuun halutaan puuttua, niin se pitää tehdä tuolla eikä pyrkimällä vähentämään syntyvyyttä siellä, missä se on jo matala ja jopa alle nollakasvun rajan (kuten vaikka Suomessa).
Kotoutumisprosessi epäonnistui.

Jari Leino

Quote from: Brandöt on 03.06.2014, 02:06:59
Minusta ylipäätään on ongelma, että meillä ajatellaan riittävän hyvän kotouttamisohjelman ratkaisevan tätä kaliiberia olevat ristiriitaisuudet. Perhe on varsin intiimi asia, eikä mikään tässä maailmassa ole tärkeämpää, kun ne omat lapset.

Kaikkien ristiriitaisuuksien emo on kuvitella, että me saamme tämän toimimaan ja me sovitamme nämä kaksi erilaista maailmaa yhteen - rikkomatta liiaksi perheitä siinä prosessissa. Tätä itse pidän vihervasemmistolaisena haihatteluna, ajatteluna vailla todellisuuspohjaa.

Niin. Kyllä minäkin asetan mamutyttöjen vapauden ja oikeuden elää suomalaista elämää paljon tärkeämmälle sijalle kuin mamuperheiden rikkoutumattomuuden.

Parasta tietenkin olisi, että Suomeen ei enää otettaisi maahanmuuttajia sopeutumiskyvyttömistä ja -haluttomista kulttuureista, eikä olisi ikinä otettukaan. Näitä ongelmia ei Suomessa olisi ilman maahanmuuttoa.

jmk

Quote from: Sietäjä on 03.06.2014, 09:05:15
Kyllä mä niitä syitä osin ymmärränkin.

Eli ymmärrät esim. sen, että suurin osa tuosta halveksimastasi "retoriikasta" on tosiasiassa suvakkileirin käyttämää retoriikkaa?

Ymmärrätkö ja hyväksytkö sen suvakkileirin käyttämänä, nämä kun viljelevät jatkuvasti tyhjien argumenttiensa täytteeksi iänikuisia "bussit eivät kulje ilman maahanmuuttajia", "kuka pyyhkii pyllymme" ja "erilaisuus tuplaa mahdollisuudet"?

Tulisiko ehkä suvakkileirin argumentaatio saada puhtaaksi idioottimaisesta retoriikasta (jonka kustannuksella nuivat tuppaavat pilailemaan)? Ai niin, mutta ongelma on, että sitten siihen ei jäisi enää mitään jäljelle.

rapa-nuiv

En tiedä muista "sietäjistä", mutta en ainakaan itse halua vaientaa arvostelua. Esimerkiksi tuo Iltalehden juttu oli tärkeä ja noita asioita pitää tuoda esille ja yrittää saada muutosta aikaan. Mutta liian usein arvostelussa on retoriikkaa, joka ei sovi omaan ajattelutapaani.

Kuvaavaa kuitenkin on kuinka "hienolle ihmiselle" ongelma ei ole yhteiskunnassamme vallitseva ja monikultturismiaatteen ylläpitämä tosiasiallinne apartheid-järjestelmä, vaan vaan asiasta käytävän keskustelun tyyliseikat.
Kuvaavaa  kuinka "Hienon ihmisen" avausviesti tähän ketjuun arvosteli keskustelun tyyliä , ei muslimikulttuurien naisilta yhteiskunnassamme puuttuvia ihmisoikeuksia .
Jaxuhali !

Sietäjä

Quote from: jmk on 03.06.2014, 10:47:03
Quote from: Sietäjä on 03.06.2014, 09:05:15
Kyllä mä niitä syitä osin ymmärränkin.

Eli ymmärrät esim. sen, että suurin osa tuosta halveksimastasi "retoriikasta" on tosiasiassa suvakkileirin käyttämää retoriikkaa?

Ymmärrätkö ja hyväksytkö sen suvakkileirin käyttämänä, nämä kun viljelevät jatkuvasti tyhjien argumenttiensa täytteeksi iänikuisia "bussit eivät kulje ilman maahanmuuttajia", "kuka pyyhkii pyllymme" ja "erilaisuus tuplaa mahdollisuudet"?

Tulisiko ehkä suvakkileirin argumentaatio saada puhtaaksi idioottimaisesta retoriikasta (jonka kustannuksella nuivat tuppaavat pilailemaan)? Ai niin, mutta ongelma on, että sitten siihen ei jäisi enää mitään jäljelle.

En mä jaksa noita mainitsemiasi kliseitäkään. Olet oikeassa, että keskustelun voisi siivota myös niistä, sillä ne ärsyttävät ihan samalla tavalla ja vievät huomion siitä, kun joku joskus sanoo jotain oikeasti fiksua.

Sietäjä

Quote from: rapa-nuiv on 03.06.2014, 10:47:51

Kuvaavaa kuitenkin on kuinka "hienolle ihmiselle" ongelma ei ole yhteiskunnassamme vallitseva ja monikultturismiaatteen ylläpitämä tosiasiallinne apartheid-järjestelmä, vaan vaan asiasta käytävän keskustelun tyyliseikat.
Kuvaavaa  kuinka "Hienon ihmisen" avausviesti tähän ketjuun arvosteli keskustelun tyyliä , ei muslimikulttuurien naisilta yhteiskunnassamme puuttuvia ihmisoikeuksia .

Tämä on nyt toinen kerta lyhyen ajan sisällä, kun ryhdyt arvostelemaan viestiäni sillä perusteella, että olen "hieno ihminen" tms. Ja taas vääristelet viestiäni tekemällä siitä omia tulkintojasi. Jos viestissäni kirjoitan yhdestä asiasta, ei tarkoita, ettenkö välittäisi toisesta.

Lalli IsoTalo

Quote from: Nousuhumala on 02.06.2014, 20:22:35
Aikaisemmin toimittajaguru rähmis on kääntänyt aiheesta samaan aihepiiriin liittyvä uutisen joka kannattaa ehdottomasti lukea jos jäänyt väliin: "Suvaitsevaisuus tappaa musliminaisia"

Tämä kuva on kuvaa loistavasti tilannetta.

(http://2013.rahmispossu.net/wp-content/uploads/2012/04/2012-04-24-suvaitsevaisuus-tappaa-musliminaisia-a.png)
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R