News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Täysin kilahtanut uusi laki - nettiin ei saa laittaa videoita maksamatta 800e

Started by ibn ghul, 05.07.2009, 14:47:02

Previous topic - Next topic

meckelbu

Quote from: Juuso on 09.07.2009, 20:26:42
a) Saadaan aikaan hieno, kallis systeemi...joka ei ratkaise mitään ongelmia, koska asialleen omistautuneet ihmiset keksivät keinon, millä se kierretään.

Ja sitten sen kiertävät vähemmänkin asialleen omistautuneet ihmiset, kun edelliset hiukan neuvovat. Jonka jälkeen neuvominen kielletään, koska "Ajatelkaa lapsia!", ja saadaan taas uusi asia jota valvoa ja jolla rangaista ihmisiä jota eivät katsoa tekevänsä suurta vääryyttä.
Etenkin kun tässä asiassa se lastensuojeluaspekti lienee kyseenalainen, eikä kenenkään elinkeinoa keikuteta (vrt. tekijänoikeusrikkomukset).

Kuten totesit, niin netissä on äärimmäisen matala julkaisukynnys johon kaikki ovat jo tottuneet, joten hidastavien byrokratiakoneistojen rakentelu siihen väliin on mielestäni paitsi toivotonta, niin myös palvelujen hengen vastaista... kun ideana on nimenomaan mahdollistaa videoiden lätkiminen verkkoon parissa minuutissa. Oli se sitten typerä idea tai ei.

Juuso

Nettifoobikoille voisi kai sanoa (Arja Alhoa vapaasti mukaillen): "Lopettakaa se uikuttaminen informaatiotulvasta ja opetelkaa uimaan."
"Mä oon soittanu Vuvuzelaa"
"Mitä oot soittanu?"
"Vu-vuvuzelaa!"
"Niin sitä torvia.."

meckelbu

Quote from: Juuso on 11.07.2009, 20:22:43
Nettifoobikoille voisi kai sanoa (Arja Alhoa vapaasti mukaillen): "Lopettakaa se uikuttaminen informaatiotulvasta ja opetelkaa uimaan."

Tässä on toki se, että tavan tallaajat passitetaan nöyrinä uimakouluun, mutta 'yläluokka' puolestaan rakentaa itselleen suurella vaivalla ja rahalla tulvapadot, pumput jne. ettei tarvitse itse uida.  :roll: