News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

EU-vaalit: Jos PS liittyisi uuteen EAF-ryhmään, tuntisitko olosi kusetetuksi?

Started by qwerty, 16.05.2014, 18:49:41

Previous topic - Next topic

Jos PS liittyisi uuteen EAF-ryhmään, tuntisitko olosi kusetetuksi?

Ei haittaa. Pääasia että olemme samanmielisten ryhmässä
56 (68.3%)
Haittaa vähän. Koska media ei tykkää
5 (6.1%)
Tähän en osaa sanoa yhtään mitään
14 (17.1%)
Ehkä haittaa. Riippuu neuvottelujen tuloksesta
4 (4.9%)
Haittaa todella paljon. Mua on kusetettu!
3 (3.7%)

Total Members Voted: 82

Voting closed: 30.05.2014, 18:50:54

qwerty

Quote from: Ant. on 16.05.2014, 23:15:32
Perussuomalaisten ei kuitenkaan kannata tuhlata paukkuja ja yöunia Front Nationalin puolustamiseen, koska on varmaan aika selvää, ettei sen kanssa tulla menemään samaan puolueeseen. Ihan johtuen siitä, että brittipuolueet eivät tee sen kanssa yhteistyötä.

Ehkä.

Tässä on sellainenkin vaihtoehto olemassa kuin että UKIP ja FN (lue Farage ja Le Pen) sopisivat kulissientakaiset riitansa, jolloin uusi EAF-ryhmä olisi ainoa suuri EU-kriittinen ryhmä.

Nykyretoriikalla olemme matkalla kolmeen noin 35 edustajan ryhmään. EAF/EFD koalitio on edelleen pelissä. Siksi YLE:n anti sitä tivaa. En usko Terhon sanaa kun hän väittää että ei muka tiedä Front Nationalin politiikkasta tuon taivaallista. Jos noin on, niin hän on harvinaisen paska EU parlamentaarikko.
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Sitruunamelissa

Ei haittaa. Katson, että Perussuomalaiset puolueena osaavat tehdä sellaisen päätöksen, joka heille parhaiten sopii.
Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä, turvapaikanhakija jatkaa.

Mehud

Quote from: ruikonperä on 16.05.2014, 23:28:13
Sanotaan että Le Pen puolueineen on natseja niin onko ne?
Kun ei ole asiaan perehtynyt niin oletus on että varavaltuutettu on sanonut mutiaiset vittuun.

Mikä on totuus?

Le Pen on isämaallinen ja kunnon mies tai tytär. Yhteiskuntakiusattuja molemmat.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

ihminen

Ihan sama.

Ovat kuitenkin ainut puolue Suomessa jolla on jotain mahdollisuuksia ajaa järkevämpää EU politiikkaa Suomelle, muut joilla on riittävästi pelimerkkejä tähän peliin tulevat kusemaan muroihimme nauraen samalla iloisesti.

Mehud

Media ja muut puolueet ovat nyt luoneet sen kuvan, että tässä valitaan jotain eurooppalaista ryhmää, vaikka tässä valitaan suomalaisia edustajia. Hämärtämisellä ja aidanseipäistä puhumisella pyritään harhauttamaan kansalaista ja saamaan kansalainen unohtamaan se perusasia, että nyt äänestetään ihmistä jonka tehtävänä on ajaa suomen asiaa, ei jonkun ryhmän. Ryhmästä otetaan tukea, mutta jokainen meppi hoitaa oman maansa asioita, tai sitten hänet on orjuutettu jonkun ryhmän käskyläiseksi. Ja siten hän on kokoomuslainen, demari, keskustalainen tai tyhmä.

"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

J. Lannan haamu

Loistava ketju!

Olen 'keskustellut' asiasta sekä Terhon että Halla-ahon kanssa ja mitä tulee niihin syihin, miksi persut eivät liittyisi Madame Le Penin ja Mijnheer Wildersin pooliin, liittyy pitkälle tuohon mitä Tosiasiallisen nuiva jo alussa kommentoi.

Oli myös hyvä tuoda esiin, että media tosiaankin on onnistunut jälleen kerran agendassaan kategorisoimalla Hollannin ja Ranskan vapaustaistelijat äärioikeistoon ja ties mihin pahuuteen. Mutta silti, persuilla olisi ollut vaikka kuinka paljon aikaa ottaa kantaa tähän ja edes jollain tavalla ampua alas väittämät äärioikeistosta ja kehua tai kommentoida asian puolesta...mutta ei...

Olen henk. koht. sitä mieltä, kuten olen sanonut jo aiemmin toisaalla, että olisi erittäin tärkeää liittyä Wildersin ja Le Penin kanssa samaan tiimiin. Nimittäin nämä henkilöt ovat jonkun verran paremilla aitiopaikoilla Euroopan tuhon näytelmässä ja ovat olleet jo jonkin aikaa. Kyseessä on jälleen kerran nöyristelyä, puolustelua ja jonkun sortin hiljaista sodankäyntiä.

Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Trendkill

Quote from: Ant. on 16.05.2014, 23:15:32
Mielestäni perussuomalaiset tekevät ihan oikein kun sanovat, etteivät tule kuulumaan samaan ryhmään Front Nationalin kanssa. Suomen media on nimittäin päättänyt kaikessa viisaudessaan, että Front National on Hitler. Siksi se kysyy perussuomalaisilta kaikissa haastatteluissa sitä, voisiko perussuomalaiset tehdä tämän puolueen kanssa yhteistyötä.

Jos perussuomalaiset vastaisivat "joo", tulisi aiheesta vaalien ykkösuutinen. Toimittajat ja muut puolueet eivät mistään muusta puhuisikaan. Perussuomalaisten kannalta tällaiset vaalit olisivat kiusalliset ja kannatuskin voisi kärsiä. Perussuomalaiset ei myöskään ole sisäisesti riittävän kestävä puolue tällaiseen ulkopuoliseen paineeseen, kuten on ennenkin nähty.

Koska tiedetään, että tulevien ryhmien rakenne on vielä hämärän peitossa, niin olisi järkevintä vain todeta ettei minkään puolueen kanssa yhteistyö tai samaan ryhmään meneminen ole poissuljettua. Media rummuttaisi hetkensä, toki, mutta niin se tekee nytkin. Oleellinen ongelma tässä on nimenomaan median pillin mukaan tanssiminen.

Toinen ongelma on myös Soini, jolla on pakkomielle brittipopulisteihin. Soinia ei juurikaan kiinnosta maahanmuuttokriittiset tai kansallismieliset puolueet.

Quote from: qwerty on 16.05.2014, 23:32:03
[En usko Terhon sanaa kun hän väittää että ei muka tiedä Front Nationalin politiikkasta tuon taivaallista. Jos noin on, niin hän on harvinaisen paska EU parlamentaarikko.

Varmasti tietää. Todennäköisempää on se, että hän ei hyväksy tai kannata puolueen ajamia asioita. Tätä tukee se, että hän ei esimerkiksi ole edes puhunut Le Penin kanssa, vaikka on vuosikausia siihen ollut mahdollisuus. Eihän Terho muutenkaan juuri puhu esim. maahanmuutosta, tärkeämpää hänelle on purkaa "sääntelyä".
"Maahanmuuttopolitiikkaa on kiristetty, ja mä oon tämän hetkiseen tilanteeseen varsin tyytyväinen." - Timo Soini, Ykkösaamu 1.3.2014

ruikonperä

Quote from: Trendkill on 16.05.2014, 23:55:24
Tätä tukee se, että hän ei esimerkiksi ole edes puhunut Le Penin kanssa, vaikka on vuosikausia siihen ollut mahdollisuus.

Suomessa on tämänkaltaisesta käyttäytymisestä ollut kokemusta joten Terho jos on oikeasti ollut näin umpimielinen ilman tapaamista saisi hävetä.
Mikä on Valitun kansan osuus Euroopan tuhossa

KJ

Quote from: ruikonperä on 17.05.2014, 00:05:52
Tätä tukee se, että hän ei esimerkiksi ole edes puhunut Le Penin kanssa, vaikka on vuosikausia siihen ollut mahdollisuus.

Suomessa on tämänkaltaisesta käyttäytymisestä ollut kokemusta joten Terho jos on oikeasti ollut näin umpimielinen ilman tapaamista saisi hävetä.

Isompi synti Terhon kannalta on se, että hän kuuluu ilmastomuutoshörhölistöön, minkä porukan ainakin minä panen samaan kasaan esim. skientologia-pölvästien kanssa.
What would Gösta Sundqvist do?

ihminen

Ikävä kyllä maahanmuutto asia kysymyksenä on hiekan jyviä siinä syvenevästä soramontussa jonka EU Suomelle aiheuttaa, sääntelyn purkaminen ei siis ole mitenkään huono asia. Itsenäinen kansallisvaltio saa myös päättää maahanmuuttoasioistaan, ihan itsenäisesti.

Trendkill

Quote from: ruikonperä on 17.05.2014, 00:05:52

Terhon mielestä Euroopan keskeinen ongelma on se, että Euroopan parlamentti äänestää jostain mehiläisdirektiivistä. Terhon mielestä Eurooppaan kohdistuva massamaahanmuutto on täysin toissijainen ja yhdentekevä keskustelun aihe, johon ei pidä tuhlata aikaa.
"Maahanmuuttopolitiikkaa on kiristetty, ja mä oon tämän hetkiseen tilanteeseen varsin tyytyväinen." - Timo Soini, Ykkösaamu 1.3.2014

ruikonperä

Quote from: Trendkill on 17.05.2014, 00:24:06
Terhon mielestä Euroopan keskeinen ongelma on se, että Euroopan parlamentti äänestää jostain mehiläisdirektiivistä. Terhon mielestä Eurooppaan kohdistuva massamaahanmuutto on täysin toissijainen ja yhdentekevä keskustelun aihe, johon ei pidä tuhlata aikaa.

Ei minun kommenttiini ollut kummoinenkaan vastaus ja miksi olisikaan, olet tuskin Brysselissä ollut tarkkailijana etiketeistä.
Euroopan politiikka ei ole kiinnostanut ennen vaaleja, nyt on halu tietää ranskan penneistä mitä ne edustaa. Pitää olla varovainen ettei sekaannu liikaa tähän höttöön koska nämä ovat toissijaisia asioita Suomen rinnalla.   
Mikä on Valitun kansan osuus Euroopan tuhossa

Totti

Parlamentin ryhmien tarkalla kokoonpanolla ei ole kovinkaan suurta merkitystä niin kauan kun ryhmän kanta suunnilleen vastaa persujen omia kantoja.

Ryhmät parlamentissa on tavallaan eräänlaisia puolueita, joiden sisällä vallitsee samanlainen ryhmäkurin kun Suomen eduskunnassa. Persujen ryhmä siis äänestää kimpassa lakiehdotuksia.

Jos persujen ja vaikka Front Nationalin ryhmät kannattavat samaa asiaa, ehdotus saa laajemman kannatuksen vaikkei nämä ole samassa ryhmässä. Tällä tavoin on oikeastaan yhdentekevää missä ryhmässä persut istuu kun äänestetään asioista, joissa on yhteinen mielipide ryhmien keskuudessa.

Media spekuloi persujen ryhmällä koska persut halutaan niputtaa yhteen juuri esim. Front Nationalin kanssa, joka vuorostaan pidetään mediassa fasistisena puolueena. Pyrkimys on tietysti maalaa persut fasistisiin väreihin tällaisen aasinsillan kautta.

Mediaalisesti on silloin viisainta mennä eri ryhmään kun Front National vaikka sillä ei olisikaan mitään poliittista merkitystä parlamentissa.
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

P

EAF-ryhmä. Neverhöörd. Uusi kysymys, kiitos?

Voiko Halla-ahoa äänestää myös ulkomailla?  "Kyllä voi . mm. Suomen lähetystöissä ja konsulaateissa".

Kävin itsekin äänestämässä.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Trendkill

Quote from: Totti on 17.05.2014, 00:58:55
Ryhmät parlamentissa on tavallaan eräänlaisia puolueita

On hyvin alkeellinen virhe pitää parlamentin ryhmiä puolueiden kaltaisina. Ryhmät ovat pikemmin löyhiä yhteistyön välineitä Euroopan parlamentissa.

Quote from: Totti on 17.05.2014, 00:58:55joiden sisällä vallitsee samanlainen ryhmäkurin kun Suomen eduskunnassa.

Esimerkiksi persujen nykyisessä EFD-ryhmässä ei ole ryhmäkuria. Tämä ryhmäkurin puuttuminen johtuu nimenomaan siitä, että ryhmät eivät ole puolueita.

Quote from: Totti on 17.05.2014, 00:58:55Jos persujen ja vaikka Front Nationalin ryhmät kannattavat samaa asiaa, ehdotus saa laajemman kannatuksen vaikkei nämä ole samassa ryhmässä. Tällä tavoin on oikeastaan yhdentekevää missä ryhmässä persut istuu kun äänestetään asioista, joissa on yhteinen mielipide ryhmien keskuudessa.

On yleisesti tunnettu tosiasia, että Euroopan parlamentissa pystyy tehokkaammin vaikuttamaan asioihin isona ryhmänä kuin yksittäisinä jäseninä. Mitä suurempi ryhmä, sitä suurempi vaikutusvalta. Tällä sinun logiikallahan ei kannattaisi edes olla mitään ryhmiä, vaan kaikki parlamentin jäsenet toimisivat yksittäin. Terho ja Soini kumpikin ovat korostaneet sitä, että valitaan se ryhmä, jossa on enemmän vaikutusvaltaa. Muun muassa valiokuntapaikat määräytyvät pitkälti ryhmien koon mukaan. Ryhmään "muut" kuuluvat saavat pääsääntöisesti jämäpaikat ja muut turhakkeet.