News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2014-05-16 HS: Haluan, että minulle sanotaan "kyllä äiti" eikä joojoo

Started by Saippuakupla, 16.05.2014, 10:49:05

Previous topic - Next topic

Eino P. Keravalta

Quote from: Micke90 on 16.05.2014, 21:16:46
Päivän mokuannos: kaikki, mikä tulee Suomesta, on p*skaa ja kaikki, mikä tulee ulkomailta on hyvää.  :facepalm:

Onneksi olkoon, tiivistit juuri 13 sanaan melkein koko YLE:n vuosituotannon. Arvaan, että tuo tuli maksamaan sinulle kuitenkin alle puoli miljardia?
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Micke90

Quote from: Eino P. Keravalta on 16.05.2014, 21:31:43
Onneksi olkoon, tiivistit juuri 13 sanaan melkein koko YLE:n vuosituotannon. Arvaan, että tuo tuli maksamaan sinulle kuitenkin alle puoli miljardia?

Niin tuli. Vain 143 € vuonna 2014. Siinäkin on tosin 143 € liikaa.

Eino P. Keravalta

QuoteHaluan, että minulle sanotaan "kyllä äiti" eikä joojoo

Suomessa ei sanota "kyllä äiti", sellainen ei ole suomalaista puhekieltä paitsi silloin, kun halutaan olla nenäkkäitä ja irvailla äidille. Muuten sanapari on teennäinen suomalaisessa kulttuurissa. Jos Suomessa lapsen käsketään vaikkapa siivota huoneensa, asiallinen vastaus on "joo", "okei" tai "selvä" - "kyllä äiti" ei sitä ole. Tietysti kanadalaisen on vaikea sitä ymmärtää kulttuurisyistä.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

rapa-nuiv

Quote from: Eino P. Keravalta on 17.05.2014, 09:59:47
QuoteHaluan, että minulle sanotaan "kyllä äiti" eikä joojoo

Suomessa ei sanota "kyllä äiti", sellainen ei ole suomalaista puhekieltä paitsi silloin, kun halutaan olla nenäkkäitä ja irvailla äidille. Muuten sanapari on teennäinen suomalaisessa kulttuurissa. Jos Suomessa lapsen käsketään vaikkapa siivota huoneensa, asiallinen vastaus on "joo", "okei" tai "selvä" - "kyllä äiti" ei sitä ole. Tietysti kanadalaisen on vaikea sitä ymmärtää kulttuurisyistä.
Juuri näin.
Tyypillinen monikulttuurinen kohtaaminen - kaikki osapuolet kärsivät.
Jaxuhali !