News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Toimenpiteitä Ollilan kyttäysjärjestelmän vastustamiseksi.

Started by Punaniska, 17.12.2013, 14:51:40

Previous topic - Next topic

vainukoira

Kävin katsomassa mitä sanottavaa perussuomalaiset.fi on GPS-kytästä.

No ei vittu yhtään mitään ole sanottavaa. Fyyrer itse jaksaa länkyttää plokissaan paavista. Seuraavaksi on varmaan aiheena jotkut vitun homomiehet.

Miten on. Onko jollain laittaa mitään persulinkkiä gps-kyttään.

On nyt sen verran merkittävä juttu, että on syytä saada persujen pikapikaa laittaa siihen vastine etusivulleen. Jos nyt siis yhtään kiinnistaa suomalaisten etu.


ekto

En keksi mitään muuta järkevää konstia, kuin tarkastuspisteiden järjestelmällinen tuhoaminen sekä seurantalaitteen häirintä. Järjestelmän kylkeenhän suunniteltiin 50 tarkastusporttia jotka sitten vertaavat tietoja seurantalaitteiden tietoihin.

Kun ruotsi aikoinaan laittoi moiset ruuhkamaksuportit tukholman ympärille, koko homma oli täysin fiasko. Järjestelmän ylläpito ja korjaus ylitti verokertymän vuositolkulla, puhumattakaan rakennuskustannuksista. Katsoin TED:stä jutun tästä systeemistä ja siinä ruotsalainen tutkija kertoi ihmeissään, että ruuhkaa saatiin pienennettyä, mutta heillä ei ollut mitään hajua ketkä jäi teiltä pois. Ero oli kuitenkin merkittävä. Toisin sanoen, he eivät voi laskea sitä, paljonko heidän tulot laskivat, kun suuri määrä autoilijoita eivät ajaneetkaan aamulla kaupunkiin tekemään töitä/ostoksia.

Kimmo Pirkkala

Hyvä pointti. Jokaisella ruuhkissa jonottavalla on matkalleen joku funktio. Hän on menossa töihin, ostoksille, vapaa-ajan aktiviteetteihin jne. Lähestulkoon kaikki ovat siellä menossa johonkin tekemään töitä tai tuhlaamaan rahaa. Jos halutaan rajoittaa liikennettä vaikkapa Helsinkiin, niin samalla rajoitetaan töiden tekemistä tai rahojen tuhlaamista Helsingissä. Kaikki ruuhkamaksut vähentävät taloudellista aktiviteettia Helsingissä. Ne ovat rangaistusvero pääkaupunkiseudun yrittäjille ja hiekkaa talouden rattaissa.

Benjamin

Quote from: vainukoira on 18.12.2013, 07:44:08
Kävin katsomassa mitä sanottavaa perussuomalaiset.fi on GPS-kytästä.

No ei vittu yhtään mitään ole sanottavaa. Fyyrer itse jaksaa länkyttää plokissaan paavista. Seuraavaksi on varmaan aiheena jotkut vitun homomiehet.

Miten on. Onko jollain laittaa mitään persulinkkiä gps-kyttään.

On nyt sen verran merkittävä juttu, että on syytä saada persujen pikapikaa laittaa siihen vastine etusivulleen. Jos nyt siis yhtään kiinnistaa suomalaisten etu.

Hiukan huonosti olet lukenut. Jussi Niinistö on kyllä ottanut kantaa:

"Niinistö on huolissaan ihmisten yksityisyyden suojasta, vaikka työryhmän raportissa luvataan, että yksityisyyden suojan toimivuus testataan ennen järjestelmän käyttöönottoa.

- On vaikea nähdä, miten ihmisten yksityisyyden suoja voidaan kattavasti turvata, jos kaikista autojen liikkeistä aletaan kerätä tietoa. Tällainen orwellilainen ihmisten valvontajärjestelmä tuntuu vieraalta.

Niinistö arvostelee paikannusteknologiaan kuluvaksi arvioitua satojen miljoonien eurojen hintaa ja toivoo kilometriverosta keskustelua."

http://uutiset.perussuomalaiset.fi/jussi-niinisto-tieverossa-liikaa-ongelmia/

vainukoira

Tänks Benjamin kun kaivoit jutun esiin.  :)

Hienoa että Niinistön Jussi on älähtänyt. Näitä ulostuloloja tarvitaan nyt lisää ja näkyviin. Homma vois nostaa persu-uutisia ja kannanottoja enemmän etusivulle.

ekto

Toinen mielenkiintoinen kanta on se, että suurin osa ajosta liittyy työntekoon, eli autolla pääsääntöisesti ajetaan töihin ja takaisin. Nyt jos auton käyttöä verotetaan vaikka 500 eurolla vuodessa enemmän, niin eikö vaikutus ole sama, kun jos osalta väestöstä nostettaisiin veroja tuon 500 euron edestä?

Ymmärrän kyllä sen, että aikoinaan autoilla ajoivat vain varakkaat, mutta nykyään auto on välttämätön monille vähävaraisillekin. Ajatellaan vaikka rakennusmiestä tai siivoojaa, kyllä he joutuvat autolla kuljettamaan välineet sekä siirtymään paikasta toiseen. Eihän siitä tulisi mitään jos siivooja kuljettaisi bussissa mopit ja kemikaalit, tai rakennusmies vasarat ja naulat.

Nyky-yhteiskunnassa varakkaat ovat usein sellaisessa asemassa, että he tarvitsevat vähiten autoa. Asutaan lähellä keskustaa tai jopa keskustassa, joka tapauksessa hyvien liikenneyhteyksien päässä ja työ ei välttämättä vaadi jatkuvaa suhailua.

CaptainNuiva

Quote from: Ari-Lee on 18.12.2013, 01:08:23
^Suo anteeksi, kapitän, väsyttää tuollaiset laskelmat kun Jorma laskee omiaan meidän rahoilla jo.

Autoilijat maksavat nykyisellään yli 700 miljoonaa/v. erilaisia veroja. En usko enää että mikään tulee riittämään mihinkään. Ja niin kauan kuin moolokin nielu on auki niin ei todellakaan tule riittämään.

Enpä minäkään ole mikään matematiikan ystävä mutta näkisin edes jonkin vaihtoehdon tarjoamisen oikeuttavan paremmin vastustamiseen, eipähän kukaan pääse väittämään että valittaa pelkästään valittamisen vuoksi.

Laskelmastani jäi pois tuon kyttäyssysteemin aloituskulut 330 miljoonaa ja vuotuiset käyttökulut 130 miljoonaa jotka tässä nyt säästöinä erikeseen mainittakoon.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Toadie

Niin, taas verotetaan muka turhaa luksusta ja huviajelua. Jos on varaa huviajeluun, jaksaa maksaa verotkin. Kuka käski muuttaa metsälinnaan Espoon perille, kuten yksikin tuttu viherpöpö fb:ssä julisti.Todellisuudessa vain välttämättömyyksistä muodostuu merkittävää volyymia. Siksi verotetaan asumista ja autoilua. Sellainen mistä voi luopua on huono verotettava.

Kuka ajelee huvikseen aamun kiirehuipussa? Väitän että 99% ajaa töihin. Moni joka pääsisi osankin matkasta julkisella ajaa omalla koska olisi tyhmää ja kallista pitää sekä autoa että kk-lippua. Etenkin pienituloiset.

Muistatteko tulonhankintavähennyksen? No, ruuhkamaksut ja kilometriverot ovat puhdas tulonhankintavero.
Kiitos ja kuulemiin.

ikuturso

Kaksi yleisönosastokirjoitusta lähetetty. Saa nähdä meneekö läpi.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

JoKaGO

Quote from: ikuturso on 18.12.2013, 14:00:43
Kaksi yleisönosastokirjoitusta lähetetty. Saa nähdä meneekö läpi.

-i-

Puolesta, ja vastaan?  ;)
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Punaniska

Jotain kai se kertoo huonosta luottamuksesta demokratian toimivuuteen, että vasta nyt mieleen tuli Liikenne- ja viestintävaliokunta, jonka läpi tämäkin hanke pitänee läpi runnoa:

Puheenjohtaja:

    Jokinen, Kalle /kok  27.11.2012 -

Varapuheenjohtaja:

    Kokko, Osmo /ps  03.05.2011 -

Jäsenet

    Alatalo, Mikko /kesk  30.06.2011 -
    Blomqvist, Thomas /r  03.05.2011 -
    Eestilä, Markku /kok  19.12.2012 -
    Jalonen, Ari /ps  03.05.2011 -
    Kopra, Jukka /kok  03.05.2011 -
    Kuusisto, Merja /sd  30.06.2011 -
    Kymäläinen, Suna /sd  03.05.2011 -
    Ojala-Niemelä, Johanna /sd  30.06.2011 -
    Piirainen, Raimo /sd  30.06.2011 -
    Sankelo, Janne /kok  03.05.2011 -
    Tiainen, Eila /vas  03.05.2011 -
    Torniainen, Ari /kesk  30.06.2011 -
    Tossavainen, Reijo /ps  03.05.2011 -
    Tynkkynen, Oras /vihr  03.05.2011 -
    Vehkaperä, Mirja /kesk  30.06.2011 -

Tuosta jengistä persut voinee olettaa täysipäisksi. Vasemmistonaiset tuossa huolestuttavat eniten. Heille saadaan syötettyä mitä tahansa ja nyt syöttäjänä on Kyllönen. Näihin naisiin ei vaikuta kansalaisten suunnalta tuleva lepertely tai haukkuminen. Ainoa millä voidaan odottaa olevan edes pientä merkitystä on selväsanainen lupaus kritisoida tästä päivästä poliittisen uran loppuun asti ko. kansanedustajaa ja vastustaa sitkeästi tätä asiasta riippumatta. Koska noihin ei muu tehoa kuin huoli kansanedustajan asemasta.

Tynkkysestä on turha olla huolistaan, koska hän on niin omilla kiertoradoillaan, että mikä tahansa kansalaista kiukuttava on lähtökohtaisesti hieno asia.

Kepusta: vanha sanonta pitänee paikkansa. Kysymyksenä on vain, malttaako Sipilä riskeerata seuraavien EK-vaalien hyvän tuloksen? Kataisen myötäily antaa kaveripohjaa seuraavaan hallitukseen, mutta siitä saatetaan rankaista huonolla kannatuksella. Maalaisemmat kepulaiset saattavat ihan periaatteesta vastustaa, koska muuten tulee tupailloissa huutia, mutta citykepulaisille ainoastaan parhaimmalla hyödyllä saattaa olla merkitystä.

Kokkarit taitavat olla Kataisen liekanarussa ja Katainen on tähän aivan yhtä syypää kuin Kyllönenkin. Kokkareiden mielen saattaa kääntää vain vahva usko Kataisen tipahtamisesta.


Ja kannattaa muistaa, että The Jorma pystyy helposti halutessaan järjestämään palkkiovirkoja vaikka koko poppoolle.

Mutta siitä. Ei haukkumista eikä viestejä email-osoitteesta [email protected] tjsp
Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

ikuturso

Quote from: JoKaGO on 18.12.2013, 16:46:37
Quote from: ikuturso on 18.12.2013, 14:00:43
Kaksi yleisönosastokirjoitusta lähetetty. Saa nähdä meneekö läpi.

-i-

Puolesta, ja vastaan?  ;)

Eikun vastaan ja vihtaan.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Rasvari

Tämä on katastrofi  >:(

1) Järjestelmän raskaus ja syntyvät tietosuojaongelmat
2) Veron kohdentumisen epäoikeudenmukaisuus
3) Kertyvän veron määrä on arvoitus

Jos tämä päättömyys menee läpi niin en jää ihmettelemään tumput suorana. Rakentelinkin jo ekan proton ajologgerin "asennuskotelosta", jonka sisällä olessa älypuhelimessa karttapalvelu ei toimi juuri sillä hetkellä.

Tai sitten ajan kaikki ajot mopolla. Myös talvet jos verottaja ihmettelee pieniä kilsoja.

Goman


Kalle Jokinen , valiokunnan pj./täkäläinen kansanedustaja, ehdottelee paikallisessa sanomalehdisssä kansalaisille 'liikkumisveroa'. Joka perittäisiin kaikilta kansalaisilta.  Vauvasta vaariin. Rollaattoriin käyttömaksutarra?

Kertoo aika lailla minkälaisella ajatuksenjuoksulla asiassa edetään. Tää porukkahan voi tehdä ihan mitä vaan, huh huh.

Pidin Jokista aiemmin  ihan  tolkun miehenä. Mutta ilmeisesti Arkadianmäellä on vesijohtovedessä jotain ylimääräistä kemikaalia, oireista päätellen.

ämpee

Quote from: Rasvari on 18.12.2013, 17:33:11

2) Veron kohdentumisen epäoikeudenmukaisuus

Kyseessä olisi tasaverosysteemi, eli duunarista toimitusjohtajaan kaikille kilometrit ovat saman arvoisia.
Kyse on myös autoveron tasaamisesta kaikille, eli ne jotka aiemmin maksoivat kalliimmasta autosta kalliisti, maksaisivat jatkossa saman kuin Ladan ostaja.
Kyse on myös "hiilidioksidi-veron" kumoamisesta, eli päästöt eivät vaikuta vaan kilometrit ovat yhtä kalliita Hummerille ja rättisitikalle.

Kun kyse ei ole oikeudenmukaisuudesta, eikä ympäristön suojelusta, niin nähtävästi tärkeintä on se kansalaisten kyykyttäminen.
Tuon siittä saa kun on kommari ministerinä, raha, oikeus, ja ympäristö ei meinaa mitään.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

JoKaGO

Quote from: Goman on 18.12.2013, 17:53:10

Kalle Jokinen , valiokunnan pj./täkäläinen kansanedustaja, ehdottelee paikallisessa sanomalehdisssä kansalaisille 'liikkumisveroa'. Joka perittäisiin kaikilta kansalaisilta.  Vauvasta vaariin. Rollaattoriin käyttömaksutarra?

Kertoo aika lailla minkälaisella ajatuksenjuoksulla asiassa edetään. Tää porukkahan voi tehdä ihan mitä vaan, huh huh.

Pidin Jokista aiemmin  ihan  tolkun miehenä. Mutta ilmeisesti Arkadianmäellä on vesijohtovedessä jotain ylimääräistä kemikaalia, oireista päätellen.

Et taida tuntea Kallea. Sarkasmi on tunnetusti vaikea laji ymmärtää.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

P

Systeemi kaatuu ja uppoaa kuin Titanic, kun vain riittävän iso määrä ensimmäisen gps-kyyläverokuitin saadessaan tekee siitä verovalituksen ja kiistää mitatun kilometrimäärän ja vaatii oikaisua ja selvitystä laskuperusteista.. Ollila tarvitsee aika ison lauman valitusten käsittelijöitä, ja silti se välylä menee tukkoon. Ja kun selvitys tulee, niin valittaa hallinto-oikeuteen. Hallinto-oikeudet ovat sitten tukossa seuraavat vuodet, ellei valtio vedä järjestelmää nopesti pois.

Ei oikeusvaltiossa voida veroja vahvistaa, ennen kuin verovalitus on käsitelty.

Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

kelloseppä

Quote from: P on 18.12.2013, 18:12:21
...
Ei oikeusvaltiossa voida veroja vahvistaa, ennen kuin verovalitus on käsitelty.

Anteeksi, nyt oli vaan ihan väistämätön pakko:

Ei oikeusvaltiossa.

Mutta eihän tuommoinen nyt kuitenkaan sinänsä millään tavoin verojen maksuunpanoa estä - jos vaan käytännön takana oleva juridinen systeemi käännetään hivenen toisenlaiseksi: olet aina maksuvelvollinen, kunnes todistat toisin; jos pystyt todistamaan toisin, maksat korotetun veron, koska kiukuttelit. Eihän veroviranomaisen tehtävä ole tutustua sepustuksiisi, vaan ainoastaan maksuunpanna Sinulle säädetyt verot. Näin sellaisissa valtioissa, jotka eivät ole oikeusvaltioita.

ämpee

Quote from: P on 18.12.2013, 18:12:21
Ei oikeusvaltiossa voida veroja vahvistaa, ennen kuin verovalitus on käsitelty.

Ei sitten koske Suomea, sillä täällä on laitettu perinteisesti epäoikeudenmukaisetkin verot maksuun, ja sitten jälkeenpäin "tarkasteltu" ja vasta pakon edessä maksettu takaisin.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Uuno Nuivanen

Quote from: P on 18.12.2013, 18:12:21
Systeemi kaatuu ja uppoaa kuin Titanic, kun vain riittävän iso määrä ensimmäisen gps-kyyläverokuitin saadessaan tekee siitä verovalituksen ja kiistää mitatun kilometrimäärän ja vaatii oikaisua ja selvitystä laskuperusteista.. Ollila tarvitsee aika ison lauman valitusten käsittelijöitä, ja silti se välylä menee tukkoon. Ja kun selvitys tulee, niin valittaa hallinto-oikeuteen. Hallinto-oikeudet ovat sitten tukossa seuraavat vuodet, ellei valtio vedä järjestelmää nopesti pois.

Ei oikeusvaltiossa voida veroja vahvistaa, ennen kuin verovalitus on käsitelty.

Ehkä noinkin, mutta se ei enää Jormaa kiinnosta, koska valtio on jo saatu rahastettua. Tuhlaus taas on nykyhallituksen leipälaji, mistä syystä mitkään verorahat eivät koskaan tule riittämään.

CaptainNuiva

Quote from: P on 18.12.2013, 18:12:21
Systeemi kaatuu ja uppoaa kuin Titanic, kun vain riittävän iso määrä ensimmäisen gps-kyyläverokuitin saadessaan tekee siitä verovalituksen ja kiistää mitatun kilometrimäärän ja vaatii oikaisua ja selvitystä laskuperusteista.. Ollila tarvitsee aika ison lauman valitusten käsittelijöitä, ja silti se välylä menee tukkoon. Ja kun selvitys tulee, niin valittaa hallinto-oikeuteen. Hallinto-oikeudet ovat sitten tukossa seuraavat vuodet, ellei valtio vedä järjestelmää nopesti pois.

Ei oikeusvaltiossa voida veroja vahvistaa, ennen kuin verovalitus on käsitelty.

Juu mutta nyt ollaankin Suomessa jossa ammutaanmaksetaan ensin ja kysytäänvalitetaan sitten.

Tämäkin varmasti, ehken Kyllösen toimesta, käännetään ihasteluksi miten valitusten käsittely tuo runsaasti työpaikkoja eli valitusten myötä kansakunta kokee suorastaan lapaseen räjähtävän rikastumisen.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Ari-Lee

Quote from: Uuno Nuivanen on 18.12.2013, 18:26:27
Quote from: P on 18.12.2013, 18:12:21
Systeemi kaatuu ja uppoaa kuin Titanic, kun vain riittävän iso määrä ensimmäisen gps-kyyläverokuitin saadessaan tekee siitä verovalituksen ja kiistää mitatun kilometrimäärän ja vaatii oikaisua ja selvitystä laskuperusteista.. Ollila tarvitsee aika ison lauman valitusten käsittelijöitä, ja silti se välylä menee tukkoon. Ja kun selvitys tulee, niin valittaa hallinto-oikeuteen. Hallinto-oikeudet ovat sitten tukossa seuraavat vuodet, ellei valtio vedä järjestelmää nopesti pois.

Ei oikeusvaltiossa voida veroja vahvistaa, ennen kuin verovalitus on käsitelty.

Ehkä noinkin, mutta se ei enää Jormaa kiinnosta, koska valtio on jo saatu rahastettua. Tuhlaus taas on nykyhallituksen leipälaji, mistä syystä mitkään verorahat eivät koskaan tule riittämään.

Tulee mieleeni UMTS miljardit (4,3 miljardia euroa Saksan ja Italian UMTS-lupiin) ja kuinka ne hukattiin. Kuka olikaan vastuussa ja mikä oli sanktio?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sonera-kirja
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Teemu Killinen

Ollila, pohjalaasena isäntämulkkuna, sattuu olemaan niin läpitte vittumainen mies, vrt. Unto "Ärtsy" Häikiö, että heitti tämmöisen palleron taaperoille tahmattavaksi. Nyt se sitten täällä kuolaa, Hommaa salaa lukoo, kirjuuttaa muistiin ja kontraa niitä kiertokeinoja mitä tässäkin ketjussa keksimme mainita. Eli tiijän miten kiertoo, vuan en kerro.

Nikolas

Quote from: ekto on 18.12.2013, 09:14:40

En keksi mitään muuta järkevää konstia, kuin tarkastuspisteiden järjestelmällinen tuhoaminen sekä seurantalaitteen häirintä.


Käsittääkseni seurantalaitteen tahallinen häirintä on niin piece of kakku ja vieläpä ilman kiinnijäämisen riskiä, että järjestelmä kaatuu lopulta omaan mahdottomuuteensa. Jos Jormalla lykästää, hän saa ensin raavittua siitä sievoiset voitot taskuunsa ja kavereillensakin.

Kun järjestelmän toimimattomuus käy ilmiselväksi, jostain varmaan pompahtaa kuin vieteriukkona Orwellila ehdottamaan jotain toimivampaa.

Mietin tässä sellaistakin mahdollisuutta, että tämä on vain näytelmää, jolla saadaan kiinnitettyä yleisön huomio, jotta jotkut saavat tehdä taustalla jonkun isomman puhalluksen, veronmaksajilta tietenkin taas.

ilkka75

Tämä laki on paras ikinä, jos tällaisenaan toteutuu ja lupauksen mukaan polttonesteiden hintaa ei nosteta.

Pienillä kindereillä ja sähköautoilla ajelu tulee poskettoman kalliiksi. Pikkuvelimies laski, että vuosimaksut nousisivat hänen ajoillaan 500 eurosta 1500 euroon. Ei siis kannata.

Mutta kuorma-autot jäävät järjestelmän ulkopuolelle. Kukin näistä linkkaamistani menopeleistä taitaa käydä kuorma-autosta, sillä vähimmäisvaatimus massasta täyttyy. Jos ajoneuvon vielä rekisteröi osakeyhtiön nimiin, verotuksessa saa helpotusta käyttökuluihin. Se onkin hieno homma, sillä menovettä nuo vaativat. Nopeus pitäisi rajoittaa 89 km/h, mutta eipä sitä kovempaa täällä juuri saa ajaakaan. Jos lakimuutos ei muuta aikaan saisikaan, niin ainakin autokanta vaihtuisi Euroopan vanhimmasta painavimpaan.

Näen jo itseni vetämässä maantiellä letkaa verovapaasti.

http://m.autoscout24.de/details?vehicleId=242066959&referrer=search_result

http://www.nettiauto.com/ford/f350/5912416

http://m.autoscout24.de/details?vehicleId=199315819&referrer=search_result
"Hulluutta on se, että tekee samat asiat uudelleen ja uudelleen ja odottaa eri tuloksia."

-- Albert Einstein

"Suomi voi välttää lännen virheet maahanmuuttajien kotouttamisessa."

-- Dosentti Pasi Saukkonen

CaptainNuiva

Quote from: ilkka75 on 20.12.2013, 02:12:13
Tämä laki on paras ikinä, jos tällaisenaan toteutuu ja lupauksen mukaan polttonesteiden hintaa ei nosteta.

Pienillä kindereillä ja sähköautoilla ajelu tulee poskettoman kalliiksi. Pikkuvelimies laski, että vuosimaksut nousisivat hänen ajoillaan 500 eurosta 1500 euroon. Ei siis kannata.

Mutta kuorma-autot jäävät järjestelmän ulkopuolelle. Kukin näistä linkkaamistani menopeleistä taitaa käydä kuorma-autosta, sillä vähimmäisvaatimus massasta täyttyy. Jos ajoneuvon vielä rekisteröi osakeyhtiön nimiin, verotuksessa saa helpotusta käyttökuluihin. Se onkin hieno homma, sillä menovettä nuo vaativat. Nopeus pitäisi rajoittaa 89 km/h, mutta eipä sitä kovempaa täällä juuri saa ajaakaan. Jos lakimuutos ei muuta aikaan saisikaan, niin ainakin autokanta vaihtuisi Euroopan vanhimmasta painavimpaan.

Näen jo itseni vetämässä maantiellä letkaa verovapaasti.

http://m.autoscout24.de/details?vehicleId=242066959&referrer=search_result

http://www.nettiauto.com/ford/f350/5912416

http://m.autoscout24.de/details?vehicleId=199315819&referrer=search_result

Tämä harrastushan on jo leviämässä Suomessakin, pitänee liittyä mukaan kun kerran valtiokin haluaa suosia  :)
https://www.youtube.com/watch?v=1NlT2I1_MH0
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Nikolas

Kansalaisaloitteen nimienkeruu näyttää hyytyneen noin 25000 nimen kohdalla.

Olisiko aika herätellä tiedotusvälineitä tässä asiassa?

Mielestäni pääkohdat ovat nämä:

  • Ollilan työryhmän ehdottama järjestelmä tulisi kalliiksi. Veronmaksajien rahoja oltaisiin taas laittamassa järjestelmään, jonka kehittäminen ja valmistaminen suoraan hyödyttäisi Ollilan kavereita. Onko Suomella varaa tällaiseen veronkantoon?
  • Ehdotettu järjestelmä tukisi kansalaisten kyttäämistä. Vaikka järjestelmää ei lupausten mukaisesti käytettäisikään tavallisten ihmisten kulkemisen yksityiskohtaiseen seuraamiseen, järjestelmän käytön laajentaminen juuri siihen tarkoitukseen olisi todella helppoa.
  • Järjestelmää olisi tarkoitus käyttää verojen keräämiseen autoilevilta kansalaisilta kilometriperusteisesti, ja tärkeimpänä syynä tähän olisivat kaiketi hiilidioksidin ja muidenkin päästöjen vähentäminen tai kurissa pitäminen. Ollila sanoi, että siihen tarkoitukseen ei ole enää varaa nostaa polttoaineveroa. Tottahan on, että polttoaineen verotus on jo nyt Suomessa korkealla tasolla, mutta sen veron kerääminen sentään on suhteellisen halpaa yhteiskunnalle. Paljon tarkemmin juuri polttoainevero iskee hiilidioksidipäästöihin ja polttoaineen kulutukseen kuin joku kilometriperusteinen kyttäysvero.
  • Lisäperusteluna järjestelmälle on väläytelty Helsingin ruuhkien vähentämistä ruuhkamaksuilla. jotka sitten kerättäisiin autoilijoilta satelliittipaikannuksella kerätyn datan perusteella. Eli siis isoveli todella kyttäisi, missä autoilija liikkuu. Ja miten tämä ruuhkamaksu sitten kerättäisiin esimerkiksi autolla liikkuvilta turisteilta? Vai eikö kerättäisi? Muualla maailmassa tiemaksut kerätään aivan muilla keinoin, tarvitsematta satelliittipaikannusta.
  • Ehkä viimeinen niitti olisi kumminkin tämä: Kyseessä on järjestelmä, jossa ajoneuvoon asennettu seurantalaite vastaanottaa GPS-satelliitin heikon signaalin ja laskee ajoneuvon kulloisenkin sijainnin kyseisen hyvin heikon signaalin perusteella. GPS-laitteiden toimivuus perustuu siihen, että niiden vastaanottamaa signaalia ei kaiken aikaa häiritä. Jos joku kumminkin kokee ajoneuvoonsa asennetun seurantalaitteen kiusalliseksi, sen häiritseminen on todella helppoa. Siihen tarvitaan vain seurantalaitteen lähelle pieni radiolähetin, joka häiritsee seurantalaitetta GPS-satelliitin lähetyskaistalla. Sen jälkeen seurantalaite ei kykene määrittämään sijaintiaan niin kauan kun häirintälaite on toiminnassa.

Nikolas

Nyt on äskettäin Iltikseen tullut juttu tästä kansalaisaloitteesta:

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288677339800.html

Lukaiskaapa juttu. Ei ole kovin pitkä.