News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2014-04-09 Pohjalainen: Valtava motivaatio ajaa pänttäämään suomea

Started by Iloveallpeople, 09.04.2014, 13:34:25

Previous topic - Next topic

Mehud

Quote from: Lahti-Saloranta on 11.04.2014, 13:07:12
QuoteValtava motivaatio ajaa pänttäämään suomea
Suomi on maahanmuuttajalle vaikea kieli. Se on kuitenkin opittavissa.
–Lähes kaikki halukkaat oppivat kielen, osa hitaasti, osa hieman nopeammin, Tuomikoski kertoo.
Ei sitten Tuomikoskelle ajatella tullut mieleen ajatella maahanmuuttajan parasta.
Jos kerran maahanmuuttajalle suomen kieli on vaikeasti opittava niin miksi ihmeessä heille ei sitten opeteta helpommin opittavaa ruotsin kieltä. Maahanmuuttaja oppisi sen nopeammin ja ennenkaikkea pääsisi nauttimaan toisen vähemmistön eduista.

Älä yllytä niitä. Nyt monet afrikan ja lähi-idän mamut ovat jo monivähemmistöisiä. Eli, mamuja, työttömiä, demokratiankieltäjiä, köyhiä, vankeja, ym. Tähän kun vielä lisättäisiin ruotsinkielinen vähemmistö, niin meiltä loppuu kohta vähemmistöt mihin liittyä.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

vilach

Taas kuvottavaa propagandaa...
QuoteSuomea opiskelevien maahanmuuttajien motivaatio on valtava.
Kehitysmaalaisilla on valtava motivaatio. Mielenkiintoista. Miksi heidän yhteiskunnat ovat niin köyhiä, kaduilla on haisevia roskia ja paskaa?
Valtava motivaatio on vain niillä, joilla työssäkäynti on oleskeluluvan ehtona, koska heidän omat yhteiskunnat ovat rutiköyhiä, elämä taikaseinälänsimaassa heille on verrattavissa paratiisiin. Silloin on valtava motivaatio olla töissä siihen saakka, kun saa pysyvän oleskeluluvan. Eli ajavat omaa etuaan. Ihan samalla tavalla, jos henkilö näkee, että hänen päälle on putoamassa puu, niin hänellä on valtava motivaatio juosta pois.

Jokaisella nisäkkäällä on valtava motivaatio elää, kun nälkäinen kissa näkee hiiren, niin sillä on valtava motivaatio saada se kiinni.

Tällä kuvottavalla propagandalla on tarkoitus aivopestä lukijat, että he luulisivat, että kehitysmaalaiset ovat hyviä. Miksi tämä propaganda upoaa suomalaisiin?

Nuïva

Kielen oppiminen ei ole helppoa kaikille. Esimerkiksi minä en millään jaksaisi opetella ruotsin kielioppia, jota minulta jostain syystä suomalaisena osattavaksi vaaditaan. Puhumistestit olen läpäissyt, varmaankin arvostelijan hyvästä sydämestä johtuen taikka sitten olen vedonnut häneen muutoin aseista riisuvalla miehisyydelläni.

Minulla on ollut erityinen kunnia tutustua muutamiin maahanmuuttajiin siskoni edesottamuksien johdosta, ja nykyinen kumppaninsa entisen Neuvostoliiton alueelta on tapaus. Siskonpoikani kasvaa, kehittyy ja omaksuu kieltä ympäristöstään. Samalla tavalla isänsä tutustuu sanoihin, maistelee niitä aikansa ja muistaa ne, mille on käyttöä ja unohtaa muut. Kielen rakenteet kehittyvät vähitellen sanojen ympärille, jos kehittyvät.

Syntymästään eristyksissä pidetty murrosikäinen tyttö 1700-luvulla oppi vapauttamisensa jälkeen sanoja, mutta ei kielioppia, ikinä. Toisin sanoen, hän siis muodosti lauseensa peräkkäin lausutuista sanoista perusmuodossa tai jossain muodossa. Kuulijalle oli varmasti haaste ymmärtää viestin sisältö. Tätä mielessä pitäen, olen yrittänyt motivoida itseäni edes yrittämään ruotsin kieliopin käsittämisen hiomista. Vielä kun ymmärtäisin, että minkä ihmeen takia minun pitäisi osata kirjoittaa kunnollista ruotsia Suomessa.

Suuret terveiset kaikille suomea opetteleville, vaikka tämä ei ehkä olekaan ensisijainen foorumi aloittelijoille.