News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2014-05-08 HS: NBA:n supertähti muistelee: "Olin rasisti"

Started by B52, 08.05.2014, 00:15:09

Previous topic - Next topic

B52

http://www.hs.fi/urheilu/NBAn+supertähti+muistelee+Olin+rasisti/a1399437138364?ref=hs-art-new-9

Ex-huippukoripalloilija Michael Jordan kertoo elämäkerrassaan olleensa varhaisteininä rasisti.

Kirjassa Jordan muistelee lapsuuttaan 1970-luvulla North Carolinassa, jossa valkoisten ylivaltaa korostavalla Klu Klux Klan -liikkeellä oli vielä jalansijaa. Jordan kertoo tapauksen, jossa koulutyttö oli herjannut häntä rasistisesti.

"Heitin limsat hänet päälleen. Olin kapinallinen ja pidin itseäni rasistina. Olin kaikkia valkoihoisia vastaan", Jordan tilittää.

Tuon tapauksen jälkeen Jordanin äiti sai tulevan kuusinkertaisen NBA-mestarin vakuuttuneeksi, ettei rotuviha kannata.

Hiljattain Jordan oli Charlotte Bobcats -seuran osaomistajana vaatimassa Los Angeles Clippersin omistajaa Donald Sterlingia luopumaan seurasta, koska oli saanut NBA:lta elinikäisen toimintakiellon rasistisista puheista.

"Kiukuttaa, että seuran omistajalla voi olla noin vastenmielisiä ja loukkaavia näkemyksiä", Jordan totesi.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

vihapuhegeneraattori

Ihan hyvä että tuollainen ikoni myöntää että on olemassa myös black on white rasismia. Eihän tämä sitä muuta että valkoinen naama saa tietyillä alueilla pataansa, mutta varmasti jokunen kuuntelee. Ehkä muutaman eksyneen turistin henki säilyy tuonkin lausuman ansiosta.

Mies on lenkkarinsa ansainnut.
En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

Sunt Lacrimae

Quote from: vihapuhegeneraattori on 09.05.2014, 13:19:55
Ihan hyvä että tuollainen ikoni myöntää että on olemassa myös black on white rasismia. Eihän tämä sitä muuta että valkoinen naama saa tietyillä alueilla pataansa, mutta varmasti jokunen kuuntelee. Ehkä muutaman eksyneen turistin henki säilyy tuonkin lausuman ansiosta.

Mies on lenkkarinsa ansainnut.

Tänä päivänä jenkeissä on paljonkin sellaisia mustien alueita, joille valkoihoisilla ei ole mitään asiaa, ja vastaavasti latinoalueita joilta paikalliset katujengit ajavat mustat pois tarvittaessa Tec-9 kourassa. Näinhän se ikävä kyllä menee. Olen samaa mieltä siitä, että loistava homma että Jordan uskaltaa myöntää tämän.
Play stupid games, win stupid prizes.