News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2014-03-14 Azizi: Ihminen laiskistuu kun saa rahaa ilman työtä

Started by Iloveallpeople, 12.03.2014, 17:23:21

Previous topic - Next topic

Iloveallpeople

QuotePääkirjoitus: Kolme tuntia maahanmuutosta

Turun kaupunginvaltuusto väitteli maanantaina lähes kolme tuntia uudesta kotouttamisohjelmasta. Ohjelmasta keskusteltiin vähemmän, maahanmuutosta sitäkin enemmän. Ääripäät olivat kaukana toisistaan. Janan toisessa päässä oli vihreä ja vasemmistoliittolainen stereotypia, toisessa perussuomalainen. Molemmat syyllistyivät karkeisiin yleistyksiin.

Yhtä mieltä oltiin vain siitä, että ohjelmassa on liian vähän konkreettisia toimenpiteitä ja liian paljon tyhjiä lauseita.

Keskustelun parasta antia olivat maahanmuuttajavaltuutettujen puheenvuorot. Mohammad Azizi (kok.) muistutti värikkäästi siitä, etteivät maahanmuuttajat muodosta yhtenäistä ryhmää. Azizi piti avaimena kieltä, sen oppimista. Ilman sitä avainta talon eli suomalaisen yhteiskunnan ovi ei aukea.

Azizi piti itsestään selvänä sitä, että kotouttaminen maksaa, mutta selviönä myös sitä, että maahanmuutto on pysyvä ilmiö. Ongelmat on ratkaistava, jotta yhteiskunta saisi tulokkaiden osaamisen käyttöönsä. Hän arvioi, että kotouttaminen on nyt tehotonta ja passivoivaa. Samalla kurssilla voi istua vuosikausia.

Roda Hassan (vihr.) oli sydänjuuriaan myöten loukkaantunut syyllistämisestä ja leimasta, jonka mukaan maahanmuuttajat ovat laiskureita. Hän kuvaili omaa kääntäjään työtään ja kutsui päättäjät seuraamaan työpäiväänsä.

Hassan kuvaili myös ensimmäistä päiväänsä Turussa. Hän jäi vailla apua avain kourassa pimeään iltaan etsimään asuntoa, jonka sijaintia ei tuntenut vieraassa kaupungissa. Kun asunto löytyi, se oli vailla sähköä. Alku ei ollut siis järin auvoinen, eikä ainakaan sellainen kuin puheissa, joissa maalataan Suomesta maahanmuuttajien onnelaa.

Keskustelun yllätys oli se, ettei Olavi Mäenpää (sv.) syyllistänyt maahanmuuttajia yhtään mistään. Hän keskittyi sen sijaan moittimaan muita suomalaisia, esimerkiksi vihreitä, pyrkimyksestä rajoittaa keskustelua, vaikka ilmoitti samalla olevansa "kurkkuaan myöten" täynnä koko keskustelua. Ohjelmasta äänestettiin neljä kertaa ja Mäenpää äänesti joka kerralla tyhjää.

Aamuset
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

hiltunen

Haluaisin mennä seuraamaan Hassanin työpäivää. Ehkä silmäni avautuisivat kun näkisin kuinka somalit käyvät ahkerasti työhaastatteluissa ja esim. ostamassa asuntoja omalla rahalla - eikä oikeusistunnoissa ja taikaluukkujen tiskeillä kuten Homman rasssistit ankarasti väittävät.  :flowerhat:

Veturinainen

Quote from: hiltunen on 12.03.2014, 17:34:50
Haluaisin mennä seuraamaan Hassanin työpäivää. Ehkä silmäni avautuisivat kun näkisin kuinka somalit käyvät ahkerasti työhaastatteluissa ja esim. ostamassa asuntoja omalla rahalla - eikä oikeusistunnoissa ja taikaluukkujen tiskeillä kuten Homman rasssistit ankarasti väittävät.  :flowerhat:

Itse asiassa tuohon Hassanin tarjoukseen kannattaisi turkulaisten tarttua.
Puolueiden kannatusilmoitukset ovat julkisia. Lue Hesarin viimekertainen juttu tämän linkin takaa.

Iloveallpeople

QuoteKokoomuksen Azizi: Kielitaito on avain, jota ilman ovi ei aukea

Turun kaupunginvaltuusto hyväksyi neljän äänestyksen jälkeen maahanmuuttajille uuden kotouttamisohjelman vuosiksi 2014–17.

Eniten huomiota sai Mohammad Azizin (kok.) puheenvuoro, joten kiiteltiin vasemmalla ja oikealla. Jopa Olavi Mäenpää (sv.) liittyi kiittelijöiden joukkoon. Azizi kiinnitti erityistä huomiota kielenopetukseen ja piti kielen osaamista keskeisenä kotoutumisen osana.

– On ihmisiä, jotka ovat käyneet samalla kielikurssilla miltei seitsemän vuotta, ihmetteli Azizi.

– Miten saisimme maahanmuuttajat kiinnostumaan suomalaisesta yhteiskunnasta ja siitä, että sosiaaliturva, jota saa, on paljon vähäisempi kuin jos menisi töihin. Maahanmuuttajia tullaan tarvitsemaan, mutta tämmöisessä tilanteessa ei voida puhua voimavarasta.
...

Loput: Aamuset
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

op

Quote from: Iloveallpeople on 12.03.2014, 17:23:21
Hassan kuvaili myös ensimmäistä päiväänsä Turussa. Hän jäi vailla apua avain kourassa pimeään iltaan etsimään asuntoa, jonka sijaintia ei tuntenut vieraassa kaupungissa. Kun asunto löytyi, se oli vailla sähköä. Alku ei ollut siis järin auvoinen, eikä ainakaan sellainen kuin puheissa, joissa maalataan Suomesta maahanmuuttajien onnelaa.
Aamuset

Voi Hassan raukkaa. Itse maahanmuuttaessa (Suomesta poispäin) olin täysin asunnoton. Niinpä asuin hostellissa ensimmäiset päivät asuntoa etsiessä. Aika kallista opiskelijabudjetilla ja paikallista kieltäkään en osannut. En kuitenkaan suuremmin valittanut tästä paikallisille, jotka eivät minulle olleet järjestäneet asuntoa, vaikka he itseasiassa olivat niin luvanneet tehdä, vaan etsin ja maksoin itse asuntoni.

Iloveallpeople

QuoteAzizi: Ihminen laiskistuu kun saa rahaa ilman työtä

Sosiaali- ja terveysministeri Paula Risikko (kok.) nostatti mediamyrskyn vuosi sitten vaatimalla vastikkeettoman sosiaaliturvan poistamista.

Risikko ei ole kuitenkaan ajatuksineen yksin:

– Maahanmuuttopolitiikan suurin virhe on totuttaa ihmiset saamaan rahaa ilman vastiketta, turkulainen kaupunginvaltuutettu Mohammad Azizi, 29, sanoo.

Turun valtuusto keskusteli viime maanantaina maahanmuutto-ohjelmasta. Azizi piti illan pisimmän puheenvuoron. Yllättäen hän oli osittain samoilla linjoilla rasismisyytteen saaneen Olavi Mäenpää (sv.) kanssa:

– Uskoisin, että Mäenpää tarkoittaa muuta kuin mitä hänen sanomisistaan aina ymmärretään. Mäenpää sanoo, että suurin osa maahanmuuttajista on työttömänä. Se on totta, mutta pitäisi miettiä miksi.

Azizin mielestä suurin syy tähän on vastikkeeton sosiaaliturva.
...

Loput: Turkulainen

Nuivatar

Ihan tippa tuli linssiin siitä, kun piti itse etsiä valmiiksi kalustettu koti ja tehdä itse myös sähkösopimus sinne.  :'(

Aallokko

Quote from: Nuivatar on 15.03.2014, 11:16:16
Ihan tippa tuli linssiin siitä, kun piti itse etsiä valmiiksi kalustettu koti ja tehdä itse myös sähkösopimus sinne.  :'(

Nenäliina piti myös täällä kaivaa esiin. Mutta ei kalttoin kohdellun Azizi-paran vuoksi, vaan Suomen joka on mennyt antautumaan tähän mielisairaaseen tilanteeseen. Jotain kertoo maahanmuuttopolitiikkamme onnistumisen tasosta, että haastatteluun löydetty menestysmannekiinikin uhriutui siitä, että hänen piti ihan itse etsiä hänelle luovutettu asunto. Ei ollut annettu limousiinikyytiä eikä kotiapulaista. Jos tämä tapaus on varsinaisten fiksuimmasta ja aktiivisimmasta päästä, niin entä ne muut...

Ja tietenkin:

Azizi piti itsestään selvänä sitä, että kotouttaminen maksaa, mutta selviönä myös sitä, että maahanmuutto on pysyvä ilmiö.

no future

^ Eihän Azizi tossa valittanut kohtelustaan. Eikä kyllä edes ollut mikään haastattelu, vaan kaupunginvaltuuston kokous mistä nuo lainaukset.  :facepalm:

Onnikka

Quote from: Iloveallpeople on 12.03.2014, 17:23:21
QuotePääkirjoitus: Kolme tuntia maahanmuutosta
Quote from: op on 13.03.2014, 09:50:50

Voi Hassan raukkaa. Itse maahanmuuttaessa (Suomesta poispäin) olin täysin asunnoton. Niinpä asuin hostellissa ensimmäiset päivät asuntoa etsiessä. Aika kallista opiskelijabudjetilla ja paikallista kieltäkään en osannut. En kuitenkaan suuremmin valittanut tästä paikallisille, jotka eivät minulle olleet järjestäneet asuntoa, vaikka he itseasiassa olivat niin luvanneet tehdä, vaan etsin ja maksoin itse asuntoni.
Olen asunut autossa, leirintäalueella lämmittämättömässä mökissä, rakennustyömaan kopissa (siinä oli muuten ihan sähkötkin), vuokrannut sänkyä huoneistosta (tosin myös omakotitaloa) ja eipä ole tullut avaimia kouraan maksamati. Niinkun ulkomailla, vaikka omilleen niitä antavatkin.

Eipä sillä, ei ole tullut edes Turussa, vaikka sieltä kaupungin vuokra-asuntoa olenkin hakenut työpaikan asunnon vuokraamisen loputtua (koko) työpaikan loppumisen myötä. Pitäisiköhän uusi hakemus laittaa, olisi se kivempi suuremmassa kaupungissa asua ja suuremmassa asunnossa, vaikkei töitä sielläkään ole tarjolla.
http://www.tvtasunnot.fi/

Halpoja ovat Turussa asunnot, vaan eipä niitä naisettomille miehille anneta jollei suojavärissä löydy. Joten turhaa lie päätä seinään lyödä sellasta hakemalla.

Aallokko

Quote from: no future on 15.03.2014, 13:10:30
^ Eihän Azizi tossa valittanut kohtelustaan. Eikä kyllä edes ollut mikään haastattelu, vaan kaupunginvaltuuston kokous mistä nuo lainaukset.  :facepalm:

Totta, huolimattomasti luettu ja Azizille siis synninpäästö. Mutta itse asia ei mihinkään muutu. Suomesta on tullut kiukuttelevien ja vaateliaiden kakaroiden päivähoitopaikka, ikärajaton ja toimialueena koko maailma.

Micke90

Quote from: Aamuset on 12.03.2014, 17:23:21
Keskustelun parasta antia olivat maahanmuuttajavaltuutettujen puheenvuorot. Mohammad Azizi (kok.) muistutti värikkäästi siitä, etteivät maahanmuuttajat muodosta yhtenäistä ryhmää. Azizi piti avaimena kieltä, sen oppimista. Ilman sitä avainta talon eli suomalaisen yhteiskunnan ovi ei aukea.

Azizi piti itsestään selvänä sitä, että kotouttaminen maksaa, mutta selviönä myös sitä, että maahanmuutto on pysyvä ilmiö. Ongelmat on ratkaistava, jotta yhteiskunta saisi tulokkaiden osaamisen käyttöönsä. Hän arvioi, että kotouttaminen on nyt tehotonta ja passivoivaa. Samalla kurssilla voi istua vuosikausia.

Roda Hassan (vihr.) oli sydänjuuriaan myöten loukkaantunut syyllistämisestä ja leimasta, jonka mukaan maahanmuuttajat ovat laiskureita. Hän kuvaili omaa kääntäjään työtään ja kutsui päättäjät seuraamaan työpäiväänsä.

Olisi muuten kiva tietää, mitä tämä Mohammad Azizi tekee työkseen valtuustopaikkansa ohella. Roda Hassanille on ilmeisesti räätälöity Virheiden valtuustoryhmän suojatyön lisäksi myös vakituinen paikka somalikielen kääntäjänä ja tulkkina. Rehellistä työtä tuskin on kumpikaan päivääkään tehnyt.

Everyman

Quote from: Micke90 on 15.03.2014, 15:14:33
Olisi muuten kiva tietää, mitä tämä Mohammad Azizi tekee työkseen valtuustopaikkansa ohella. Roda Hassanille on ilmeisesti räätälöity Virheiden valtuustoryhmän suojatyön lisäksi myös vakituinen paikka somalikielen kääntäjänä ja tulkkina.

Azizi on muistaakseni myös tulkki ja kääntäjä... yllätys.

Marius

Mutta kumpi laiskistuu enemmän, laiska vai ahkera?

Pelkkä sana "laiska" antaa luvan olettaa että ihmiset ovat erilaisia, mutta näinhän ei saa olla.

Tarkoitan siis, että ei saa olettaa ihmisten olevan laiskoja.

Ahkerasti laiska on ahkera ja laiskistuu tehokkaammin kuin laiska.

Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

Ink Visitor

Tottahan siinä laiskistuu kun sosiaaliturvasta on tullut suojaverkon sijasta riippumatto...
If I am ever killed in a terrorist attack, I want my candlelight vigil to be done with torches and guns. Rename it posse and go have fun in the night...

1NiitäKelanPoikia

Kyllä Azizi puhuu järkeä. Somali tarvitsee kuivan kautensa alkaakseen tekemään jotain hyödyllistä. Suomessahan on tunnetusti jatkuva sadekausi.
Sananvapauteen kuuluu aina vastuu. Sananvapaudella on myös rajansa. Siihen ei kuulu oikeus sanoa laittomuuksia...
-Jukka Holmberg, Medialiitto