News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2014-02-06 IS: Helsinkiläiskauppa antoi potkut huivin takia

Started by Elemosina, 06.02.2014, 18:07:31

Previous topic - Next topic

Sunt Lacrimae

Quote from: Puhdas sielu on 07.02.2014, 06:41:15
Quote from: lol161 on 07.02.2014, 05:31:30
Viisi sivua on tullut ja kukaan vielä ei voi kerto miten yksi huivipäinen nainen vaikutta kaupaan myyntin tai imagoon.

Vaikuttaa kaupan myyntiin esim. siten, että minä haluan uskontovapaata palvelua, kiitos, joten tuollaiset myymälät jätän väliin. Samaa neuvon muitakin demokratiaa ja ihmisoikeuksia kunniottavia tekemään.

Ei sitten tarvitse kysyä, miten muslimihuivit liittyvät ihmisoikeuksiin.  Hommassa ja muuallakin netissä on asiasta runsaasti tietoa, jos ei ole avautunut.

Mielestäni tässä ei edelleenkään ole kyse uskonnosta millään järkevällä tasolla, vaan sitä huivia pitäisi käsitellä vaatekappaleena vaatekappaleiden joukossa. Tässä tapauksessa yritys on tehnyt päätöksen, että huivi vaatekappaleena ei sovellu yrityksen imagoon ja tämän päätöksen tulisi olla puhtaasti yrityksen. Työpaikalle soveltumattomalle toiminnalle ei mielestäni kelpaa oikeutetuksi uskonto. Asiakaspalvelutehtävässä myös pukeutumisen merkitys korostuu, koska pukeutuminen ja ulkoasu luo asiakkaalle ensivaikutelman sekä yrityksestä että kyseisestä työntekijästä, joka taas on yrityksensä edustajana töissä ollessaan.
Play stupid games, win stupid prizes.

elven archer

Viisi sivua on tullut ja kukaan vielä ei voi kerto miten yksi huivipäinen nainen vaikutta kaupaan myyntin tai imagoon.
Yksi? Miten niin yksi? Haluatko siis yhdelle erivapauden? Jos et, niin kohta kaksi ja kolme ja neljä. Osaat varmaan laskea tuosta eteenpäinkin.

Jos kerran yrityksen imagolle ei ole merkitystä, miten yksi pukeutuu (kyllä silläkin on, käypä laskemaan asiakaskontaktien määrää päivän aikana), niin siitähän silloin seuraa, ettei ole myöskään merkitystä, miten kaikki pukeutuvat. Jos kaikkien pukeutumisella on merkitystä, niin silloin täytyy myös yhdellä olla. Ja todellakin selitäpä niille muille, miksi heidän täytyy noudattaa yrityksen brändin mukaista linjaa, kun yhden ei.

elven archer

On hyvin mielenkiintoista, että näissäkin asioissa jakolinjat ovat lähes samat kuin maahanmuuttopolitiikan tapauksessa. Mokuttajat puolustelevat erivapauksia, mutta eivätpä nosta haloota esim. tatuoinneista tai lävistyksistä. Ei muuten syyttäjäkään nosta syytteitä siitä, että pitää ottaa monissa asiakaspalvelutehtävissä huulikoru pois. Ei tietenkään, koska taikavoimiin uskominen on niin paljon tärkeämpää kuin muu identiteetti.

Ja siinäkin on eroja. Jos minä ripustaisin ison puisen ristin kaulaan, niin varmaan monissa paikoissa pomo sanoisi, että otapa tuo heti pois. Mutta jos lyön turbaanin päähän, joka nyt ainakin näkyy, niin kohta minulla onkin tukenani koko virkamieskoneisto kertomalla pomolle, että laitonta syrjintää. Tämä on ihan paskaa. Sorry vain, mutta tämä on niin naurettavaa ja eriarvoista pelleilyä taas kerran. Mikä ihme tätä maata vaivaa? Milloin meistä tuli kynnysmattoja kaikille virkamiehille ja valittajille jostain toiselta puolen maailmaa?

Marius

Pitäähän potkupallojoukkueen suvaita se, että yksi pelaa joukkueessa käsipalloa.
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

Aukusti Jylhä

Kyllä on todella moni kertonut hyvinkin selkeillä esimerkeillä miksi ja miten. Tarkoitat varmaan, että yksikään ei ole samaa mieltä kanssasi? Eli ongelmana taitaa ennemminkin olla haluttomuutesi ymmärtää liikkeen näkemystä asiaan. Siihen emme voi taas vaikuttaa yhtään mitenkään, se on sinun oma valintasi. Mutta älä väitä, että kukaan ei muka olisi kertonut miten yksi huivipäinen nainen vaikuttaa kaupan myyntiin ja imagoon.
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Khalifatta

Tää koko keskustelu muistutta mua toi "en haluu olla somalien kanssa samass tilass" caustin.. Monet tyypit täll yritti ihan oikeasti perustaa miks joku ei haluu olla somalien kanssa samass tilass koska kuulema tauteja tai jtn..

Minäpä kerron yhden esimerkin:

Korukauppias voi edellyttää henkilöstöä käyttämään myymälän tuotteita, kuten korvakoruja.
Oliko riittävän selkokielellä?
"Toisista kulttuureista tulevat tutustuvat prinsessoihimme. Tähän myös heillä on oikeus." - Rikoskomisario J. Kiiskinen

Ari-Lee

Kuusi sivua on tullut. Lollero vain jankkaa. Huivi on pääasia.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

AuggieWren

Googlen kuvahaku sanalla Guess. Minkälainen loropää edes hakee huivipäisenä töihin firmaan, jonka imago välittyy tuollaisena? Jos itsensä peittäminen siis on niin tärkeää jonkin henkilökohtaisen vakaumuksen takia (ja sallikaa minun nauraa, xxxxxxlla muka vakaumus).

Voihan tuon syrjintänäkin nähdä, mutta silloin ei mielestäni olla ns. asian ytimessä.
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

Marius

Vastauksena kysymykseen esitän: sellainen henkilö jonka tavoitteena ei ole työpaikka,
vaan hajaannuksen ja sekaannuksen, riidan aiheuttaminen.

Oho

Quote from: dothefake on 07.02.2014, 00:07:33
Vanhakantaista ajattelua. Työväen oikeuksia polkeva.

Ironia ja sarkasmi eivät oikein välity verkossa.....

Mutta toden totta, jos myymälän esimiehet eivät aiemmin olleet islamofobeja niin nyt ovat.

USA:ssa muuten saman tapainen käräjöintiherkkyys on jo selkeästi heikentänyt naisten ja vähemmistöjen asemaa työmarkkinoilla.

Kivikova

Hesan Lauttasaaren Lidl:ssä on oikein mukavan oloinen, huivipäinen myyjä. Sallisin huivin. Kaapu ei.
- Lukihäiriötä jo vuodesta 1977.
- Pessimisti ei pety!
- Tykkää Natsi-suklaa Eskimosta.

mikkoR

Tämä tulee vaikuttamaan jo työpaikkailmoituksiin jossa varmasti heti ilmoitetaan työpaikalla noudatettavan tiettyä pukeutumista ja viimeistään työsopimuksessa oma osio tähän pukeutumiseen ja erillinen allekirjoitus että ihminen on varmasti ymmärtänyt ettei tulla spagettisiivilä päässä hommiin.
Minulla olisi tuossa lista työntekijöistä joista osa on ei Suomalaisella nimellä, arvatkaapa kummassa kasassa ne hakemukset tulee olemaan?
Kyllä, tunnustan että teen jo nimen perusteella profilointia mutta yrittäjällä ei yksinkertaisesti ole varaa tälläisiin keisseihin ja itse olen jo kaksi kertaa ollut oikeudessa ulkomaanelävän kanssa niin en todellakaan halua kolmatta, perään voi vielä laittaa kysymyksen kuinka monta kertaa olen joutunut tappelemaan Suomalaisen kanssa?
Paras tapa päästä eroon laittomista aseista on toki luoda riittävä määrä väyliä laillisille aseille.

Marius

Quote from: Kivikova on 07.02.2014, 09:18:44
Hesan Lauttasaaren Lidl:ssä on oikein mukavan oloinen, huivipäinen myyjä. Sallisin huivin. Kaapu ei.

Kaikella ystävyydellä kysyisin, että sallisitko siis sääntöjen rikkomisen kunhan rikkoja on mukavanoloinen?

Elemosina

Quote from: Marius on 07.02.2014, 09:27:33

Kaikella ystävyydellä kysyisin, että sallisitko siis sääntöjen rikkomisen kunhan rikkoja on mukavanoloinen?

Vaikka et minulta kysynytkään kommentoin kuitenkin.
Ero lienee siinä, että Lidl sallii huivin käytön töissä. Kuten ilmeisesti jotkut ruokakauppaketjutkin.
Guess taas ilmeisesti ei.

Työnantaja on päättänyt, sallitaanko huivi työasuksi vai ei.
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Arvoton

Toissa päivänä tuli selväksi, että velkainen valtiomme kouluttaa mm. tuhansia juristeja vuodessa lisää. Jotta vasurit ja vihreät saisivat inflaation kokeneen akateemisen tutkinnon.

Viiden vuoden päästä viimeistään on tilanne, että jos 10:stä hakijasta yksityinen työnantaja ei valitse sitä yhtä huivipäistä, syyllistyy syrjintään ja häkki heilahtaa ja sadan tonnin korvaukset. Kokoomus tuulettaa.

sense

Quote from: dothefake on 06.02.2014, 22:05:57
En näe mitään syytä, miksei huivia tai kokoburkhaa voisi käyttää myyntitehtävissä. Ei se myyty tavara siitä pilalle mene. Tuollainen työnantajan ahdasmielisyys on saatava kuriin ja parhaiten se onnistuu raastuvassa. Nainen teki oikein!

Joa asiaa ajatellaan kauppiaan kannalta, niin minä näen ainakin yhden syyn, miksi kokoburkhaa ei pidä käyttää myyntitehtävissä. Siksi, että minä jätän ostosten tekemisen kokonaan väliin sellaisissa myymälöissä, missä työntekijät ovat esim. kokoburkhissa.

Maksavana asiakkaana valitsen itse mihin rahani kuljetan enkä halua rahoillani tukea barbaarisen alkeellista kultinomaista toimintaa Suomessa.

dothefake

Mutta ajattele, kuinka tasa-arvoinen sellainen verkolla varustettu burgha on. Myyjä voi olla vaikka susiruma, mutta burghissa kaikki ovat yhtä kauniita.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Nuivatar

Hirveän vaikeaa tuntuu olevan ymmärtää länsimaiden työmarkkinoita.

Jos työnantaja sanoo että huivi veks, silloin se huivi lähtee- jossei, sitten lähtee sulta työpaikka. Ja se on täysin oma vikasi.

Työnantaja ei omista ketään, mutta saa sanella miten hänen omistamassaan yrityksessä toimitaan. Jos yrityksen arvoihin ei kuulu huivit, kaavut tai perinneasut, silloin pukeudutaan johonkin muuhun kuin niihin. Jotain variaatiota voi aina kehitellä, esim. jos liian lyhythihainen paita harmittaa, sinne alle voi pistää samanvärisen pitkähihaisen. Huivin käytössä olisi ehkä ollut neuvotteluvaraa sen verran, että jos se olisi peittänyt vain päälaen (mitä ravintolatyöntekijöillä näkee), työnantaja olisi sen voinut ehkä hyväksyäkin. Mutta mistään ei voi neuvotella, jos itse pysyy ehdottomana kannassaan.

Mursu

Quote from: elven archer on 07.02.2014, 08:29:40
Ja siinäkin on eroja. Jos minä ripustaisin ison puisen ristin kaulaan, niin varmaan monissa paikoissa pomo sanoisi, että otapa tuo heti pois. Mutta jos lyön turbaanin päähän, joka nyt ainakin näkyy, niin kohta minulla onkin tukenani koko virkamieskoneisto kertomalla pomolle, että laitonta syrjintää. Tämä on ihan paskaa. Sorry vain, mutta tämä on niin naurettavaa ja eriarvoista pelleilyä taas kerran. Mikä ihme tätä maata vaivaa? Milloin meistä tuli kynnysmattoja kaikille virkamiehille ja valittajille jostain toiselta puolen maailmaa?

Tähän taisi joku oikeus Britanniassa katsoa, että koska kristinusko ei vaadi ristin pitämistä, sen voi kieltää. Tämä argumentti on minusta päätön,koska uskonto on ennen kaikkea henkilökohtainen asia. Muutenkaan en näe miksi valtion tulisi tulkita mitä uskonnot edellyttävät. Uskonnollisten erivapauksien sallimisessa on se ongelma, että se panee valtion tuomariksi siitä, mikä on uskonto ja mikä ei.

P

On hyvin mielenkiintoista, että näissäkin asioissa jakolinjat ovat lähes samat kuin maahanmuuttopolitiikan tapauksessa. Mokuttajat puolustelevat erivapauksia, mutta eivätpä nosta haloota esim. tatuoinneista tai lävistyksistä. Ei muuten syyttäjäkään nosta syytteitä siitä, että pitää ottaa monissa asiakaspalvelutehtävissä huulikoru pois. Ei tietenkään, koska taikavoimiin uskominen on niin paljon tärkeämpää kuin muu identiteetti.

Poliittista hegemoniaa hallussaan pitäneistä, itse itsellään virkaköpitehtävät miehittäneistä tuli kynnysmattoja/ ass wipeja. Ei koko kansasta. Muutos on tulossa. Ei uskonto voi olla sen suurempi oikeus poikkeuksiin sekulaarissa valtiossa, kuin muu identiteetti. Jos tätä jatketaan ollaan kohta kaulaamyöden suossa, jossa säännöt sanelevat uskonnolliset fundamentalistit.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

P

Quote from: Marius on 07.02.2014, 09:27:33

Pedofilia sallitava mukavanoloisille, mutta kiellettävä jammu-sedän oloisilta?  :roll:
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.

Joker

Aion perustaa henkilöstövuokrausfirman.

Yritykseen palkataan vain henkilöitä, jotka täyttävät seuraavat ehdot:
- paahtoaste mustaihoinen, somalinvärinen tai vähintään mulatti
- ruotsinkielinen tai heikko englanti ilman suomenkielen taitoa
- transseksuaali, tai jos ei saatavilla niin militantti feministilesbo tai erittäin naismainen homo
- päähineenä huivi, neljäntuulenlakki, turbaani tai punaiset hiukset ja geometrinen kampaus
- lepakoilla sallitaan myös siilitukka ja homppeleilla papiljotit
- useita allergioita, erikoisruokavalio
- rukoushetket tai kielillä puhuminen tms. useita kertoja päivässä
- skolioosi, migreeni, selittämättömät vatsavaivat tai muut oireet, jotka mahdollistavat sairausloman miloin vain tai yksittäisen poissaolopäivän
- rajoituksia työtehtävien suhteen esim. ei kättele miehiä, ei voi myydä alkoholia, ei voi koskettaa sianlihaa, ei siivoa vessoja jne.
- täydellinen itsekritiikin puute ja olematon kritiikinsietokyky

Henkilöt palkataan nimikkeellä "kiintiömoniosaaja".

Henkilöstöä vuokrataan yrityksille, jotka tiedostavat yhteiskuntavastuunsa ja haluavat edistää monikulttuurisuuden toteutumista Suomessa. Pienen yrityksen voi muuten olla mahdotonta palkata henkilökuntaa edustamaan kaikkia vähemmistöjä, joten yhdellä vuokratyöntekijällä voidaan hoitaa useampi kiintiö palkkaamalla vain yksi henkilö. VArsinaisilla työtehtävillä ei ole väliä, pääasia on että henkilö edustaa toiseutta työpaikalla.

Hoidan itse rekrytoinnit ja jos henkilö on antanut virheellisiä tietoja, niin se on työsuhteen purku ilman irtisanomisaikaa:

Minä: Penttikalevi, sinä kerroit työhaastattelussa heikolla ruotsinkielellä olevasi homo. Lisäksi sinulla oli päässä saunapyyhe päässä ja olit huomattavasti tummempi kuin nyt. Nyt olet ilmoittanut että olet naimisissa ja tulut juuri isäksi ja pitäisit vanhempainvapaata. Miten tämä on mahdollista?

PK: Jäin tyttömäksi bussikuskin hommista kun yhtiö vaihtui kilpailutuksen tuloksena ja palkkani olisi pudonnut 30 prosenttia ja olisin ollut ainoa suomalainen kuski. Päätin hakea teille töihin. Muijakin oli silloin lähdössä niin ajattelin että voisin vaikka kertoa olevani homo vaikkei miehet kiinnostakaan. Kun sain teiltä töitä niin muija ei sitten lähtenytkään. Kouluruotsia preppasin haastatteluun yhden ruotsinkielisen tutun kanssa pari iltaa kaljapäissäni, ja kyllähän se melkein sujui. Ja eihän täällä ole ollut ruotsinkielisiä asiakkaitakaan. Päälaella alkaa sisäkumi paistaa ja yleensä käytän karvalakkia tai lippistä, mutta ajattelin että turbaani toisi habitukseen vähän eksoottista värinää. Voin kyllä käyttää vaikka peruukkia tai lippistä väärinpäin päässä, jos se auttaa. Työhaastattelussa turpa rusotti hyvin kun oli vähän väriä pohjilla kun kesälomalla sammuin pari kertaa päivällä pihanurmelle. Kävin kuitenkin paahtamassa nahkaa viikon itsepalvelusolariumissa, jotta kävisin ns. hiekkaneekeristä. Hävetti.

Minä: Tjaa, olet siis antanut virheellisä tietoja työhaastattelussa. Mitä luulet että tapahtuu jos yritys haluaa palkata meiltä ruotsinkielisen homoneekerin mannekiiniksi asiakaspalvelutiloihin ja tuijottamaan himokkaasti alaikäisiä asiakkaita? Meiltä tulee punaniskainen Pena joka ei edes osaa ruotsia kunnolla! Ja yrittäisit ny edes pukeutua hassusti! Siistit farkut ja pikkutakki on niin oldskuul, eihän tuo kiinnitä kenenkään huomiota!

PK: Voin kyllä yrittää, kävisikö jonkunlainen pitkä tunika?

Minä: Ja sitten näyttäisit Vesa Keskiseltä Ghanassa naama punaisena ja maha pystyssä? Eiköhän tää ollut tässä. Ja valita vain työsuojelupiiriin ELY-keskukseen, suomalaisten heteromiesten kanteluihin ei vastata kuin paskaisella naurulla.

PK: No, täytyy yrittää seuraavaksi jotain muuta etnisyyttä. Olin aikaisemmin Kebab-ravintolan keittiössä töissä ja jäin kiinni kun asiakas kerran löysi vaaleita karvoja annoksesta. Pian alkoi kiertää huhu että keittiössä on joku suomalainen töissä eivätkä kebab-lätyt ole aitoja. En tiedä mitä seuraavaksi. Olen Itä-Suomesta ja siellä pitäisi palveluammateissa osata nykyisin venäjää.
Shaving primate Fahad Firas - Pelastakaa sotalapsi Fahad Firas

P

Quote from: Arvoton on 07.02.2014, 09:44:56
Toissa päivänä tuli selväksi, että velkainen valtiomme kouluttaa mm. tuhansia juristeja vuodessa lisää. Jotta vasurit ja vihreät saisivat inflaation kokeneen akateemisen tutkinnon.

Viiden vuoden päästä viimeistään on tilanne, että jos 10:stä hakijasta yksityinen työnantaja ei valitse sitä yhtä huivipäistä, syyllistyy syrjintään ja häkki heilahtaa ja sadan tonnin korvaukset. Kokoomus tuulettaa.

Kuten olen jokusen kerran linkannut tässä ketjussa uutiseen vuoden 2008 Britanniaan - siellä kampaamoyrittäjä joutui maksamaan korvauksia, kun ei palkannut pussipäistä hakijaa hakijoiden joukosta.. :roll:

P

Quote from: Mursu on 07.02.2014, 11:55:53

Tähän taisi joku oikeus Britanniassa katsoa, että koska kristinusko ei vaadi ristin pitämistä, sen voi kieltää. Tämä argumentti on minusta päätön,koska uskonto on ennen kaikkea henkilökohtainen asia. Muutenkaan en näe miksi valtion tulisi tulkita mitä uskonnot edellyttävät. Uskonnollisten erivapauksien sallimisessa on se ongelma, että se panee valtion tuomariksi siitä, mikä on uskonto ja mikä ei.

Jep UK:ssa lentokenttähenkilöstön kohdalla taisi mennä noin. Kaularistit kiellettiin, mutta muslimihuivi on sallittu. Tervetuloa sekulaariin länteen andrei?

Maastamuuttaja

Meillehän on kerrottu, että suomalaiset ovat rasisteja ja islamofoobikkoja. Vapaan markkinatalouden puitteissa tämä voidaan ottaa huomioon. Monen potentiaalisen asiakkaan mielessä huivi assosioituu islamiin ja vähentää ostohalukkuutta, mikä sitten heijastuu kassavirrassa.

Poliittisesti korrekti oikeuslaitoksemme kyllä asettuu tukemaan huivin käyttöä. Samalla se rajoittaa vapaan markkinatalouden toimintavapautta. Poliittisen korrektiuden vaatimukset tulee ottaa kaupankäynnissä entistä tarkemmin huomioon.

Faidros.

Quote from: Marius on 07.02.2014, 08:38:42
Pitäähän potkupallojoukkueen suvaita se, että yksi pelaa joukkueessa käsipalloa.

Useinhan potkupallopeleissä käsipallomailat heiluu, lätkässä vielä useammin. HIFKissä oli alkukaudesta oikein palkattuna käsipalloekspertti.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Marius

Jos Alepan kassana tai R-kioskin myyjänä on huivipäinen musliminainen, ja asiakkaaksi tulee imaami,
niin kuka maksaa imaamin ostokset? Vai maksaako kukaan?

Oami

Natsikortti: mitä jos natsi menisi tuohon kauppaan töihin ja laittaisi itselleen asiaankuuluvan hihamerkin? Saisiko kauppa kieltää sen?

Myös lol saa vastata.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

AuggieWren

Quote from: Oami on 07.02.2014, 16:17:20Natsikortti: mitä jos natsi menisi tuohon kauppaan töihin ja laittaisi itselleen asiaankuuluvan hihamerkin? Saisiko kauppa kieltää sen?

Tottahan toki kauppa saa kieltää työntekijöiltään yhteiskuntamme perusarvojen, yhdenvertaisuuden ja tasa-arvon vastaisen ideologian tunnusten käyttämisen työpaikallaan. Huivi sen sijaan ... eiku ... tota ...
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

koli

Quote from: Oami on 07.02.2014, 16:17:20
Natsikortti: mitä jos natsi menisi tuohon kauppaan töihin ja laittaisi itselleen asiaankuuluvan hihamerkin? Saisiko kauppa kieltää sen?

Myös lol saa vastata.

Ei suvaitsemattomuutta pidä suvaita! Natsihihamerkki on kaikuja suvaitsemattomalta 30-luvulta. Muslimien huivit ovat nykyaikaisen demokraattisen, tasa-arvoisen ja moniarvoisen yhteiskunnan peruspilareita. Tässä on kyse uskonnonvapaudesta ja työläisten oikeuksista! Kapitalisti yrittää taas sortaa työläisiä, mutta periksi ei anneta!
Mörökölli