News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Ruotsissa uskonnonvapaus samalla tasolla kuin Saudi-Arabiassa

Started by Kauhea Ihmismäinen Otus, 03.02.2014, 11:36:39

Previous topic - Next topic

Tommi Korhonen

Minä olin Tietoyhteiskuntapuolueen ehdokkaana maahanmuuttomyönteinen.
Se oli linjaus siksi että olin nähnyt akateemisia maahanmuuttajia, muutamia eksoottisia (ja hyviä) ravintoloita, ja hyvin sijoittuneita työntekijöitä joka puolelta maailmaa, sekä vielä muutaman (ei niin hyödyllisen, mutta mielestäni hyväksyttävän) rakkauden kautta tulleen. Molempia sukupuolia ja useista eri kulttuureista.

Näkökulmani ei ollut suvakki, kukkahattu tai maailmoja syleilevä. En vain  tiennyt että haittojakin on niin paljon kuin on.

Joku äänestäjäkandidaatti sitten heittikin vaalikonekommenttiini maahanmuuton kannattamisesta vastalauseen ja viittauksen Jussi Halla-ahoon. Aloin tutustumaan asiaan, ja alkuun Scriptan lukeminen olikin vähän ällöttävää. Ehkä enemmänkin vieraskirjan hieman liian ilkeiden kommenttien vuoksi. Kyllä se vähän näytti alkuun rasismilta: tuleehan Homma^^^foorumillakin jonkin verran melko suorasanaista ja rasistista ensimöläystä melkein mihin tahansa maahanmuuttajia koskevaan juttuun. Itse argumentointi on kuitenkin pätevää tai lähes pätevää. Tämä sitten minutkin Scriptassa käänsi, ja pitkäaikaiseksi hommalaiseksi olen ryhtynyt.

Jos joku tunnistaa laittaneensa (Ylen tai MTV3:n?) vaalikoneessa minulle komenttia juuri maahanmuutto-kohdasta, niin voi ylpistellä käännyttäneensä minut!

Alkuperäinen näkökulmani tosin pätee yhä: kannatan hyödyllistä maahanmuuttoa. Kannatan akateemisia vaihtaritutkijoita, ja myös maahan pysyvästi muuttavia. Kannatan korkeatasoisen työn tekijöitä, olivat sitten maasta tahi toisesta. Hyväksyn rakkausmaahanmuuton, ja yleensäkin uussuomalaiseksi tulemisen - erityisesti jos identifioituvat suomalaiseksi. Jos muutaisin ulkomaille (esim Ranskaan, jossa olen asunut) niin ainakin kunnioittaisin uutta kotimaatani ja kokeilisin sen kulttuuria. Ja kävisin salaa saunassa ja viettäisin Suomen itsenäisyyspäivää myös.

Olen aina ollut teknokraatti, mutta en aina nuiva.

En kannata haitallista maahanmuuttoa, enkä sitä ettei rötöstelijöitä saisi poistaa. En kannata ettei ongelmia osata oikeasti katsoa silmiin tai että niitä vähäteltäisiin kunnes ne syövät tämän Suomen.

... Tämä pitäisi oikeastaan mennä esittelyketjuun. Mutta ehkä se on opettavainen tarina ja sopii tähän kohti kukkahattumaailmaa?
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.