News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2014-08-05 ESS: Rasistin on vaikea sopeutua

Started by Iloveallpeople, 05.08.2014, 02:14:55

Previous topic - Next topic

Kuningasweecee

Quote from: Iloveallpeople on 05.08.2014, 02:14:55
QuoteRasistin on vaikea sopeutua

Monikulttuurisuus tämän päivän maailmassa ei ole pelkästään rikkaus, se on myös fakta.

Se on osa ongelmaa että kaikissa keskusteluissa monikulttuurisuus on pelkästään rikkaus. Se kun ei ole fakta.

kummastelija

Quote from: Kuningasweecee on 05.08.2014, 15:05:46

Monikulttuurisuus tämän päivän maailmassa ei ole pelkästään rikkaus, se on myös fakta.

Se on osa ongelmaa että kaikissa keskusteluissa monikulttuurisuus on pelkästään rikkaus. Se kun ei ole fakta.
Etkö ymmärrä että monikulttuurin rikkaus tarkoittaa rahan siirtoa yksityiselle mokubisnekselle ja julkisen sektorin osalta maahanmuutosta tulonsa saaville (nais)virkamiehille? Se mikä heille on rikkautta, on köyhtymistä sinulle.
"Syö paskaa ja kuole pois!!" - PEN sananvapauspalkinnolla palkittu Abdirahim Hussein suomalaisnaiselle. 5.11.2015
"Hussein teki riko­sil­moi­tuksen vihapuheesta" Hussein on jakanut sosiaalisessa mediassa useita esimerkkejä siitä, miten häntä on nimitelty ja uhkailtu eri viesteissä: 18.8.2015

Nuivake

QuoteMonikultturisuus tämän päivän maailmassa ei ole pelkästään rikkaus, se on myös fakta.

Monikulttuurisuusideologia ja -teoria ei toimi käytännössä, kodeissa, kaduilla ja yhteiskunnassa.
Se on fakta.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Pöllämystynyt

Quote from: Veli Karimies on 05.08.2014, 13:55:57
Kun maahanmuuttaja ei sopeudu, on vika rasistissa, joka ei sopeudu. Öö okei. :facepalm:

No tavallaan. Kun maahanmuuttaja ei sopeudu, niin hyvin usein se johtuu siitä, että maahanmuuttaja on rasisti. Rasistiset kulttuurit pitävät alkuperäiskulttuureita alempiarvoisina, eivätkä siksi halua sopeutua näiden rakentamiin yhteiskuntiin. Sopeutumisongelmien syynä toden totta on yleensä rasismi - tosin eri tavalla, kuin kirjoittaja väittää. Ja tämä teollisen tehokkaasti länsimaihin istutettu rasismi on vakava uhka suvaitsevaisuudelle, demokratialle, moniarvoisuudelle ja rauhalle.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

John Johnson

Quote from: Lalli IsoTalo on 05.08.2014, 08:43:57
Quote from: http://www.ess.fi/Mielipide/esalaiset/2014/08/05/rasistin-on-vaikea-sopeutuaMonikulttuurisuus tämän päivän maailmassa ei ole pelkästään rikkaus, se on myös fakta.
(http://www.comicbookdaily.com/wp-content/uploads/2010/09/Arrgh.jpg)

Oisko kyseessä ns. laajempi käsitys faktasta?
You cannot say Happiness without saying Penis.

I went to the bank the other day and asked the lady behind the counter to check my balance, so she pushed me!

Lalli IsoTalo

Quote from: kummastelija on 05.08.2014, 15:08:35
... monikulttuurin rikkaus tarkoittaa rahan siirtoa yksityiselle mokubisnekselle ja julkisen sektorin osalta maahanmuutosta tulonsa saaville (nais)virkamiehille? Se mikä heille on rikkautta, on köyhtymistä sinulle.

Tiivistän:

Mokutus on rikastumista mokubisnekselle, köyhyyttä kaikille muille.
(http://i42.tinypic.com/23j0g88.jpg%5Dhttp://i42.tinypic.com/23j0g88.jpg)
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

TheVanishedTerrorist

Rasistin vaikea sopeutua? Mikäköhän minä sitten olen :roll:... Jo 80 luvun loppupuolelta sopeuduttu useampaankin maahan / kulttuuriin. Vedänkö tästä johtopäätöksen että vain Suomi on rasistinen maa jossa tätä "sopeutumattomuutta" esiintyy?

Leso

Quote from: SerialSuicideBomber on 06.08.2014, 05:58:42
Rasistin vaikea sopeutua? Mikäköhän minä sitten olen :roll:... Jo 80 luvun loppupuolelta sopeuduttu useampaankin maahan / kulttuuriin. Vedänkö tästä johtopäätöksen että vain Suomi on rasistinen maa jossa tätä "sopeutumattomuutta" esiintyy?

Aivan oikein, SSS!
Kato ku rasistin pitää lähteä mieluiten niin pitkälle kuin pippuri kasvaa, jotta rasisti voisi sopeutua. Omassa kotimaassaan ja kulttuurissaan tai omaan kotimaahansa ja kulttuuriinsa rasisti ei voi sopeutua. Tämä on raakaa faktaa.

Kyllä tuossa jotain järkeä on, ihan varmasti. :roll:
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

TheVanishedTerrorist

Quote from: Leso on 06.08.2014, 06:22:33

Aivan oikein, SSS!
Kato ku rasistin pitää lähteä mieluiten niin pitkälle kuin pippuri kasvaa, jotta rasisti voisi sopeutua. Omassa kotimaassaan ja kulttuurissaan tai omaan kotimaahansa ja kulttuuriinsa rasisti ei voi sopeutua. Tämä on raakaa faktaa.

Kyllä tuossa jotain järkeä on, ihan varmasti. :roll:
Näin juuri. Vahvistit mitä mielessäni liikkui kun tätä sopeutumattomuutta pohdin. Minä olen ollut sitten jo kaukaa viisas koska poistuin paljon ennen tätä rasismia/sopeutumattomuutta/monikulttuurisuutta jotka eivät voi ilman toisiaan esiintyä. Lähdin myöskin niin pitkälle kuin pippuri kasvaa ja jotkut sen etäisyyden tietävätkin :) Olen siis ulkosuomalainen sopeutuvainen rasisti niin pitkällä kuin pippuri kasvaa.

Leso

Quote from: SerialSuicideBomber on 06.08.2014, 06:26:01Näin juuri. Vahvistit mitä mielessäni liikkui kun tätä sopeutumattomuutta pohdin. Minä olen ollut sitten jo kaukaa viisas koska poistuin paljon ennen tätä rasismia/sopeutumattomuutta/monikulttuurisuutta jotka eivät voi ilman toisiaan esiintyä. Lähdin myöskin niin pitkälle kuin pippuri kasvaa ja jotkut sen etäisyyden tietävätkin :) Olen siis ulkosuomalainen sopeutuvainen rasisti niin pitkällä kuin pippuri kasvaa.

Muuten kivasti oikein ymmärretty, mutta huomaa kyllä ett' olet ollut liian kaukaaviisas ja olet edelleen. Sano vielä että olet veehooämmä, niin asia on selvä kuin pläkki.

Mä koitan vielä rautalangalla:
Oikea rasisti ei sopeudu. Sä vaan et voi mennä noin vaan sopeutumaan toisiin maihin ja kulttuureihin, koska se ei ole rasismia.
Sun ois pitäny pysyä kotikonnuillasi sukusi torpan peräkammarissa Anttilan postimyyntikuvaston kanssa, ja saunoa siinä saunassa, jossa synnyit. Silloin olisit oikea rasisti, koska huomaathan, että vain suvakki voi sopeutua vieraisiin maihin ja kulttuureihin, olivatpa ne ulko- tahi kotimailla.

Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

TheVanishedTerrorist

Quote from: Leso on 06.08.2014, 06:50:06
Quote from: SerialSuicideBomber on 06.08.2014, 06:26:01Näin juuri. Vahvistit mitä mielessäni liikkui kun tätä sopeutumattomuutta pohdin. Minä olen ollut sitten jo kaukaa viisas koska poistuin paljon ennen tätä rasismia/sopeutumattomuutta/monikulttuurisuutta jotka eivät voi ilman toisiaan esiintyä. Lähdin myöskin niin pitkälle kuin pippuri kasvaa ja jotkut sen etäisyyden tietävätkin :) Olen siis ulkosuomalainen sopeutuvainen rasisti niin pitkällä kuin pippuri kasvaa.

Muuten kivasti oikein ymmärretty, mutta huomaa kyllä ett' olet ollut liian kaukaaviisas ja olet edelleen. Sano vielä että olet veehooämmä, niin asia on selvä kuin pläkki.

Mä koitan vielä rautalangalla:
Oikea rasisti ei sopeudu. Sä vaan et voi mennä noin vaan sopeutumaan toisiin maihin ja kulttuureihin, koska se ei ole rasismia.
Sun ois pitäny pysyä kotikonnuillasi sukusi torpan peräkammarissa Anttilan postimyyntikuvaston kanssa, ja saunoa siinä saunassa, jossa synnyit. Silloin olisit oikea rasisti, koska huomaathan, että vain suvakki voi sopeutua vieraisiin maihin ja kulttuureihin, olivatpa ne ulko- tahi kotimailla.
:-[ :-[ :-[ Minulta on viety identiteetti.

Oiva Piirakainen

Quote from: kummastelija on 05.08.2014, 10:12:15
Tulihan se sieltä. Jos et sopeudu tiettyjen maahanmuuttajaryhmien 5-6 kertaiseen rikollisuusasteeseen, olet rasisti. Ja Pyhän Perheen asemaan nousee taas suomalaisnainen joka on rakastunut afrikkalaiseen mieheen.

Tietysti Kaisa-neitonen olisi voinut suoraan viitata tekstinsä keskiössä olevaan blogiin. Sitten olisimme kaikki voineet katsoa miten laajaa väitetty rasismi oikein on. Epäilen että siellä korkeintaan olisi muutama miehen ikään liittyvä kysymys. Muuten: milloin miehen iän kysymisestä on tullut rasismia?

Blogi on luultavasti Emma Abbiah-Kubin blogi :
http://www.rantapallo.fi/myexploration/

TheVanishedTerrorist

Quote from: Leso on 05.08.2014, 06:47:32
Quote from: tuo mies on 05.08.2014, 06:44:20
Kaisa Uusitalo ei ilmeisesti loppuelämäänsä halua viettää hotellia siivoamassa. :) Uuusi duuni suvaitsevaisuusteollisuuden palveluksessa lienee tekeillä. Niinkuin ei siivousala olisi jo nyt täynnä kielitaidottomia ulkomaalaisia. Jos jossain paikassa vielä sattuu olemaan monikulttuuritaidoton pomo tai asiakkaita, niin eikun ratsastamaan rasismilla.

Valistunut arvaukseni on, ettei Kaisalle kerta kaikkiaan voi juolahtaakaan mieleen, että ehkä pomolla on aiempaa kokemusta kielitaidottomista siivoojista.
Kun on se hotellin mainekin vähä niinku silleen otettava huomioon.
Tarvitaanko suomeen yleensä ulkomaalaisia siivoojia vai pitäisikö omista työttömistä pitää ensin huolta? Siivoojankin pitää olla nykyään vielä ammattilainen / pätevä. Ei riitä että kokemuksena CV'ssä on afrikassa montun kaivamisen seuraaminen (siis vessathan siellä käy rakentamassa maailmanparantajat kun paikalliset katsoo vierestä).

Ernst

Minä, kun olen ihan oikeasti majoittunut hotelleihin, voin kertoa, että kielitaito on ihan välttämätön kerrossiivoojallekin.  Ajattelen esimerkiksi seuraavia repliikkejä, jotka olisi syytä ymmärtää oikein:

-Huoneestani puuttuu pari pyyhettä. Hoida homma kuntoon, kun nyt satuit siinä olemaan.
-Käytävän päässä palaa, hälytin ei toimi. Evakuoi.
-Jääpala-automaatin astiat on loppu.
-Hei, hätäuloskäynnin ovi on auki (30 asteen pakkasella).
-Missä on sauna? 
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

l'uomo normale

Quote from: M on 06.08.2014, 10:41:22
Minä, kun olen ihan oikeasti majoittunut hotelleihin, voin kertoa, että kielitaito on ihan välttämätön kerrossiivoojallekin.  Ajattelen esimerkiksi seuraavia repliikkejä, jotka olisi syytä ymmärtää oikein:

Kielitaidottomat juntit ja rasistit pysykööt kotonaan uuden upean monikulttuurisen todellisuuden tieltä. Alas lyökää vanha maailma! Ei tarvitse ravintoloihin tai kahviloihinkaan tulla; Hesarin artikkelissahan haastatellut suominuoret olivat oikein tyytyväisiä saadessaan englanniksi hoitaa asiansa helsinkiläisissä ravitsemusliikkeissä. Kiva juttu että (maahanmuuttajien suomen)kielen osaaminen ei kohta enää olekaan se maahanmuuttajien kotouttamisen avain.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

jopparai

Looginen johtopäätös on, että rasisimi on täytynyt tuoda Suomeen. Luultavasti näiden oikeuskoisten mukana. Olen itsekin asunut monessa maassa  5 maanosassa ja sopeutunut kyseisiin maihin, voisin jopa sanoa olleeni kotoutunut niihin  ;)
Killing folk is easy, being politically correct is pain in the arse.(Achmed, the dead terrorist)
http://www.youtube.com/watch?v=3L8fIrWnXRA

Oami

Kun maahanmuuttaja ei sopeudu, on vika rasistissa, joka ei sopeudu. Öö okei. :facepalm:

Vähälle jää sen vaihtoehdon tarkastelu, että maahanmuuttaja olisi samaan aikaan myös itse rasisti, joka siis ei sopeudu.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Ernst

Quote from: Oami on 06.08.2014, 22:38:03

Vähälle jää sen vaihtoehdon tarkastelu, että maahanmuuttaja olisi samaan aikaan myös itse rasisti, joka siis ei sopeudu.

Ylemmyydentunto, jos se on äidinmaidossa syvälle itseen imetty, ei häviä koskaan.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Ari-Lee

Kun keskustellaan maahanmuutosta, keskustellaan usein siitä, että Suomeen tulijoiden täytyisi mahdollisimman nopeasti sopeutua uuteen kulttuuriin ja ympäristöön. Kun keskustellaan kriittisesti maahanmuutosta, keskustellaan turhan usein ihonväristä. Kritiikin ja vihapuheen raja muuttuu häilyväksi.

Pääargumenttina tällaisessa keskustelussa on se, että maahanmuuttajat "eivät edes halua sopeutua" tai että "heidän kulttuurinsa ei vain sovi Suomeen".

Suurempi sopeutumisongelma tuntuu olevan rasistilla. Monikulttuurisuus tämän päivän maailmassa ei ole pelkästään rikkaus, se on myös fakta.
...

Maahanmuuttokriittisiltä foorumeilta on luettavissa mielipiteitä siitä, kuinka muista kulttuureista tulevat haluavat Suomesta vain ilmaisen ylläpidon eivätkä ota tarjottujakaan töitä vastaan. Asiaan löytyy myös toinen näkökulma.
...

Heinäkuussa siivoamassamme hotellissa oli todellinen pula työntekijöistä, joten pyysin esimiestäni palkkaamaan uutta porukkaa. Ylempää tuli tyly vastaus: "Ne hakijat on kaikki ulkomaalaisia. Ei niitä voi palkata, eihän ne edes puhu suomea."

Sopeudu siinä sitten.

Kaisa Uusitalo

Loput kirjoituksesta: Etelä-Suomen Sanomat

QuoteSuomeen tulijoiden täytyisi mahdollisimman nopeasti sopeutua uuteen kulttuuriin ja ympäristöön.

Kyllä. Miksi ei täytyisi? Seitsemänkään vuotta ei ole riittänyt sopeutumiseen eikä kielen opetteluun. Paljonko lisäaikaa pitäisi tinkiä?

QuoteKun keskustellaan kriittisesti maahanmuutosta, keskustellaan turhan usein ihonväristä. Kritiikin ja vihapuheen raja muuttuu häilyväksi.

Missä ja kuka on puhunut ihonväristä sanallakaan? Sellaiset puheet on ainakin julkisuudesta sensuroitu, joten voi olla että tarina on keksitty tai kenties näistä vihapuheista haaveillaan herkemmin.

Kaisa Uusitalo ei liene koskaan työskennellyt kielitaidottomien parissa? Voin kertoa kokemuksestani että siihen leipääntyy sydänjuuria myöten. En pitänyt leipääntymistä minään sensuurin arvoisena, joten puhuin asioista ääneen työpaikallani etnisessä nettikahvilassa. Puhuin myös ongelmien korjaamisesta ja että ongelmia voidaan edes yrittää korjata eikä piilotella.

Hyssyttely on taas pahinta mihin voidaan koskaan syyllistyä ja siitä ei seuraa muuta kuin rotusortoa ja syrjintää -  ilmiöitä joita Suomessa ei ole koskaan ollut ennen hulvatonta sosiaalista maahanmuuttoa.

P.S
Otsikko on 100% oikeassa. Rasistin on todella hidasta sopeutua Suomeen. Ellei jopa mahdotonta. Siksi emme halua lisää rasisteja.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

TheVanishedTerrorist

Quote from: jopparai on 06.08.2014, 22:02:08

Looginen johtopäätös on, että rasisimi on täytynyt tuoda Suomeen. Luultavasti näiden oikeuskoisten mukana. Olen itsekin asunut monessa maassa  5 maanosassa ja sopeutunut kyseisiin maihin, voisin jopa sanoa olleeni kotoutunut niihin  ;)
Leso antoi tästä varsin kärkkään lausunnon ja analyysin :roll:

-PPT-

Huomaa taas että koko koneisto on rasvattu valtaisaa vyörytystä varten.