News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2014-01-16 Yle: Ensimmäinen naispoliisipäällikkö aloitti työt Afganistanissa

Started by törö, 16.01.2014, 19:13:15

Previous topic - Next topic

törö

Quote50-vuotias eversti Jamila Bayaz nimitettiin maanantaina poliisipiirin johtajaksi Afganistanin pääkaupungissa Kabulissa. Nimitys jää Afganistanin historiaan, sillä kyseessä on ensimmäinen kerta, kun poliisipäälliköksi valitaan nainen.

Bayaz johtaa yhtä Kabulin kymmenestä poliisipiiristä. Piirin alueella sijaitsevat muun muassa presidentinlinna, useita ministeriöitä, keskuspankki ja kultatoreja.

Nimityksensä jälkeen hän on tehnyt tarkastuskierroksia toreille ja muille piirinsä alueille.

– Kun tulin ulos autosta ja puhuin vuorossa olleille poliiseille, kaikki tuijottivat minua. Ihmisiä kiinnostaa nainen univormussa, Bayaz kertoo.

Hänen saattuettaan turvaa suuri joukko poliisin henkivartijoita, sillä naispoliisi on väkivaltaisille kapinallisille houkutteleva kohde. Mahdolliset hyökkäykset eivät Bayazia pelota.

– Työskentelen yöt ja päivät läpeensä. Olen valmiina palvelemaan, en ole peloissani, hän sanoo.

Aiemmin Bayaz on työskennellyt Afganistanin poliisivoimissa rikostutkijana ja huumeidenvastaisessa jaoksessa.

http://yle.fi/uutiset/ensimmainen_naispoliisipaallikko_aloitti_tyot_afganistanissa/7036441

Tuo on osoitus todellisesta rohkeudesta, sillä pari erää venäläistä rulettia on tuohon pestiin verrattuna hyvinkin turvallista.

Faidros.

Olen melko varma, ettei kotona odota mies ja lapsikatras.
Kyvykkäälle naiselle tuollainen ura on kai ainoa vaihtoehto elää Afganistanissa toisin?
Ihailen ja arvostan, vilpittömästi ja suuresti.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Marius

Herää kysymys, mikä on se taho, jota halutaan miellyttää, ja kuka haluaa miellyttää ja ketä,
annettaessa näennäiset, teeskennellyt, poliisivaltuudet naiselle.

Suomen kaltaisessa maassakin se on lähinnä sirkusta, ja hyvien aikojen mahdollistamaa näytelmää, mutta että jossain ...stanissa.

Menee yli parodiahorisontin. Musliminainen poliisina muslimivaltiossa.
Muslimimiehet tuskin panevat pahakseen....
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

Nationalist-92

Quote from: Faidros. on 16.01.2014, 19:27:19
Olen melko varma, ettei kotona odota mies ja lapsikatras.
Kyvykkäälle naiselle tuollainen ura on kai ainoa vaihtoehto elää Afganistanissa toisin?
Ihailen ja arvostan, vilpittömästi ja suuresti.

Itse asiassa hänellä on viisi lasta. http://worldnews.nbcnews.com/_news/2014/01/15/22312657-meet-afghanistans-first-female-police-chief-mother-of-five-jamila-bayaz