News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2014-03-12 YLE: Suomessa ei kaihdettu lasten teloituksia sisällissodan aikaan

Started by Possumi, 12.03.2014, 09:51:30

Previous topic - Next topic

Jukka Wallin

Quote from: kekkeruusi on 15.03.2014, 18:13:04
Quote from: Tabula Rasa on 15.03.2014, 16:55:47
1426 teloitettua(=joukkomurhattua).
46 Kadonnutta.
4 vankileireillä kuollutta.

Jostain syystä sinua silti tuntuu kiinnostavan kuinka valkoiset ovat kaiken pahan alku ja juuri ja kuinka punaiset ovat vain uhreja.
Puhut paskaa, asia on juuri päinvastoin. Sinua ja esim. Jopeliusta kiinnostaa vain toisen osapuolen rikokset ja toisen puolen tekoja te puolustelette. Niin kuin sanoin minulle on itsestään selvää molempien puolten tekemät teot, teille vain toisen. Molemmilla puolilla tehtiin törkeitä tekoja, mutta toisen puolen teoista ei muka saisi puhuakaan? Minä nostan valkoisten teot esiin, koska te puolöustelette ja selittelette niitä.

Ja korjataan sellainenkin seikka, joka todennäköisesti tulee sinulle tai muillekin mieleen. Ei, minulla ei ole sympatioita kumpaakaan puolta kohtaan, enkä ole kiistelemässä tapahtumien kulusta. Mulla ei ole henkilökohtaisesti tässä mitään kiinni, ei aatteellisesti eikä edes historian kautta. Mun sukulaiseni eivät tuohon eivät tietääkseni tuohon vääntöön osallistuneet. Siispä minä voin katsella koko tapahtumaa historiallisena tapahtumana ja asia on niin että se joka noita murhia ja katoamisia selittelee tai puolustelee, on samanlainen kuin esim. Stalinin toimien puolustelijat.

Murha on murha, eikä oikeassa oleminen oikeuta pahoja tekoja. Siinä vaiheessa voidaan siirtyä eteenpäin kun kukaan ei noita tekoja näe minään muuna kuin mitä ne olivat.

Itse asiassa minun lähisukulaisia oli ainakin Viipurissa niin sanottujen "valkoisten" puolella. Itselläni ei ole muuta missiota kuin totuuden esille tuominen, oli se hyvää tai negatiivista. Mitä  enemmän olen tuostakin ajan jaksosta lukenut, niin sitä vastenmieliseksi tekee vain yhden osapuolen rikosten "puhtaaksi peseminen". Muutamien nimimerkkien kirjoitukset täälläkin osoittaa vain että monetkaan eivät ole sillä tasolla mitä heidän luulisi aikuisina olevan. Kummankin silloisen osapuolet kärsivät ja kuolivat omien unelmiensa puolesta, ja heitä pitäisi siitä kunnioittaa. Heidän uhrinsa oli korkein mitä kukaan pystyy antamaan, eli oman henkensä. Tapahtui se joko  teloitusjoukkueen edessä tai rintamalla.

Kuinka monen isä menee poikansa paikalle teloitettavaksi, nykyaikana. Olisiko minulla "munaa" ottaa oman poikani paikka, toivottavasti en joudu koskaan kysymään sitä itseltäni. Mutta, muutamat isät/vanhemmat kysyivät sen itseltään keväällä 1918 ja menivät...

Alla olevasta linkistä löytyy kuva jonka latasin eräästä kirjasta. Siinä on kolme miestä jotka joutuivat teloitettavaksi. Yhteistä heillä on vain se olivat häviäjiä ja ainoa rikos oli uskoa parempaan huomiseen..

https://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Teloitettavat.jpg

Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.