News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Suomalaiset luottavat YLE:een

Started by FadeAway, 11.01.2014, 04:33:02

Previous topic - Next topic

FadeAway

http://yle.fi/uutiset/suomalaiset_luottavat_eniten_ylen_uutisiin_vahiten_iltapaivalehtiin/7025322
http://m.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/suomalaiset-luottavat-radioon-ja-televisioon/2489498

QuoteSuomalaiset luottavat eniten Ylen televisiouutisiin, Suomen tietotoimiston uutisointiin ja Ylen radiouutisiin, selviää Kunnallisalan kehittämissäätiön kyselystä, jossa kysyttiin ihmisiltä heidän luottamuksestaan eri medioiden uutisointiin. Yli 80 prosenttia vastaajista kertoi pitävänsä kärkikolmikon uutisointia erittäin tai melko luotettavana. Vastaajilta kysyttiin mielipidettä 11:n tiedotusvälineen luotettavuudesta.

Vähiten vastaajat luottivat iltapäivälehtiin: Ilta-Sanomien uutisointiin kertoi luottavansa 18 prosenttia vastaajista. Iltalehteen luotti vielä harvempi, 16 prosenttia. Runsaan 40 prosentin mielestä iltapäivälehdet eivät ole luotettavia, mutta eivät epäluotettaviakaan.

MTV:n uutisiin luotti suuri joukko, 74 prosenttia. Helsingin Sanomat jäi hieman MTV:n taakse, 66 prosenttia. Kauppalehden uutisointiin puolestaan luottaa 58 prosenttia vastanneista.

Oman maakunnan suurimpaan lehteen luotti 62 prosenttia. Suurimmillaan maakunnan ykköslehden uutisointiin luottaa jopa liki 80 prosenttia alueen asukkaista. Esimerkiksi pääkaupunkiseudun asukkaista 78 prosenttia pitää Helsingin Sanomien uutisointia luotettavana ja pirkanmaalaisista Aamulehteen luotti 77 prosenttia.

Paikallislehtien osalta enemmistö, 55 prosenttia, pitää uutisointia luotettavana. Vastaajat luottavat oman kunnan tai kaupungin paikallislehteen sitä enemmän, mitä pienempi kunta on.

Tutkimuksen toteutti TNS Gallup. Se haastatteli yli tuhatta ihmistä joulukuussa. Tulosten virhemarginaali on suurimmillaan kolme prosenttiyksikköä suuntaan tai toiseen.

QuoteSDP:n kannattajat luottavat Yleen, STT:hen ja paikallislehtiin. Vihreitä äänestävät luottavat eniten MTV:n uutisointiin ja kokoomuksen kannattajat Helsingin Sanomiin.
Kauppalehden, Maaseudun tulevaisuuden ja maakunnan ykköslehtien uutisointiin luottamus oli vahvinta keskustan kannattajissa. Ilta-Sanomien ja Iltalehden uutisointia pitivät perussuomalaisten kannattajat hieman luotettavampana kuin muiden puolueiden kannattajat.

Tässä Ylen ja HS:n maassa ei liikaa valinnanvaraa ole. Onneksi netistä saa myös poliittisesti epäkorrektia infoa.
On paljon vaikeampi purkaa syntynyttä ongelmaa, kuin ennaltaehkäistä se.

Leso

No totta halvatussa mä luotan Ylenantoon!
Siis kuka edes epäilisi muuta?! Ilmoittaudu nyt heti ja äkkiä ja saat ylimääräisen leivänkannikan ja, jos oikein hyvin arpaflaksi käy, askin tupakkia! Tupakka on todellisesti kovaa valuuttaa.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

MW

Luotan YLEen kuin Pinocchioon konsanaan. Tällä puisella pojalla ei tosin näy koskaan jäävän nenä pyörän pinnojen väliin, vaikka toisin luulisi. Gepetto on turhan helläkätinen.

Mutta hei, Pinocchio on päässyt tissille, missä on kyllä tunkua. Voi tulla ahdasta, vielä.

Eino P. Keravalta

Kyllähän Saksassakin jokin aika sitten luotettiin Joseph Göbbels-nimiseen tiedontuottajaan ja hänen materiaaliinsa. Se ei kuitenkaan tarkoita, että hän olisi pysynyt totuudessa.

Samoin se, että suhteellisen moni luottaa YLE:een ei tarkoita sitä, että YLE olisi luotettava, vaan sitä, että moni on laiskuuttaan antanut harhauttaa itseään.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Tabula Rasa

Njooh, jos ylellä lukee että talvella sataa lunta niin katson ensin ikkunasta ennenkuin edes harkitsen uskovani.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

MW

Quote from: Eino P. Keravalta on 11.01.2014, 05:59:58
Kyllähän Saksassakin jokin aika sitten luotettiin Joseph Göbbels-nimiseen tiedontuottajaan ja hänen materiaaliinsa. Se ei kuitenkaan tarkoita, että hän olisi pysynyt totuudessa.

Samoin se, että suhteellisen moni luottaa YLE:een ei tarkoita sitä, että YLE olisi luotettava, vaan sitä, että moni on laiskuuttaan antanut harhauttaa itseään.

Eikä YLEllä ole montaakaan asiaa, mistä olisi pakon, jopa lainomainen tarve valehdella. Loput vain väritetään, jättämällä kertomatta, ja korostamalla. Kuten on kirjoitettu.

Minkälaisessa maassa joku -ismi kirjataan lakiin verorahoitteisen Völkischer Beobachterin toiminnasta? Demokraattisessa, moniäänisessä?

Eino P. Keravalta

QuoteEikä YLEllä ole montaakaan asiaa, mistä olisi pakon, jopa lainomainen tarve valehdella.

Ainakin monikultturismi on yksi sellainen.

YLE:n tehtävähän on edistää monikultturismia. Ja koska monikultturismi on vaarallinen ja vahingollinen ääriliike, sitä ei voi edistää sortumatta valehteluun.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Leso

Quote from: MW on 11.01.2014, 06:09:06
[...]

Minkälaisessa maassa joku -ismi kirjataan lakiin verorahoitteisen Völkischer Beobachterin toiminnasta? Demokraattisessa, moniäänisessä?

Ei taida sulla olla kaikki värikynät penaalissa?

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari

MW

Quote from: Leso on 11.01.2014, 06:14:39
Quote from: MW on 11.01.2014, 06:09:06
[...]

Ei taida sulla olla kaikki värikynät penaalissa?

No mä vaan ajattelin, että se on mies ja ääni, kun nyt kerran kysyit. Viimoisesta ihan penaali-penaalista on aikaa, mutta oli mulla karvainenkin, joskus alakoulussa. Ja piirtelin hakaristejä pulpettiin.

Leso

Quote from: MW on 11.01.2014, 06:19:34

No mä vaan ajattelin, että se on mies ja ääni, kun nyt kerran kysyit. Viimoisesta ihan penaali-penaalista on aikaa, mutta oli mulla karvainenkin, joskus alakoulussa. Ja piirtelin hakaristejä pulpettiin.

Aha! Paitsi että ratsi, niin myös nasti!
Ja kerro vielä kaupan päälle, että karvapenaalistasi myit kaikki muut värikynät paitsi mustan ja valkoisen? Olet siis vielä capitalitsikin!  :flowerhat:

MW

Quote from: Leso on 11.01.2014, 06:26:54
Quote from: MW on 11.01.2014, 06:19:34

Aha! Paitsi että ratsi, niin myös nasti!
Ja kerro vielä kaupan päälle, että karvapenaalistasi myit kaikki muut värikynät paitsi mustan ja valkoisen? Olet siis vielä capitalitsikin!  :flowerhat:

Olin itse asiassa elitismiin taipuvainen: pukeuduin hyvin exclusiivisiin kauluspaitoihin, tässä contextissa, käytin mustekynää ja tuhahtelin ympäriinsä.

EDIT: Kauluspaidat jossain määrin, mutta tuo mustekynä on totta. Tuli ikävä. Se viivan vahvuuden varioinnin mahdollisuus. Vieläköhän mustekyniä & patruunoita jostai saa?

Vaikka käsin tulee kirjoitettua ihan helvetisti, nykyään.  >:( Ryhtyäne kalligrafiaa harrastamaan?

Leso

Hmphf. Pidän tuosta tuhahtelusta. Se on kovin Ylellistä.

MW

YLEn käyttämää Stetson-Harrison menetelmää pidän sikäli luotettavana, että minulla on yksi ehta John Hanley -hattu, Lontoosta. Mutta se, kuten useimmat isoisäni paidoista ja liiveistä kävivät aika pian kittanaksi.

Leso

Mutta Yle paisuu vaan ei kasva.  :)

Tabula Rasa

Njooh, ja voihan yleen luottaa, ylestä tietää että kun kyseessä on mamubisnekset se puhuu aina pskaa.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Jääpää

Yle kertoo luotettavasti asioista, joista kansan tulee tietää oikea mielipide.

Hassusti itsellä Yle ja Ilta l e h ti ihan toisin päin. Il lööpityksen kun unohtaa, niin itse uutinen saattaa olla monipuolisesti ja rehellisesti kerrottu. Ylelle sitä ei juuri satu, saattaa olla" lööpitetty"kyllä moneen krtaan kesken kertomuksen. " Hinkuava" ja "rotutohtori" nyt lähinnä tuli mieleen.
  Oikein kätevää yhdistää " erittäin luotettava" ja " melko luotettava" , jätetään " luotettava" pois välistä...tai v..tako minä tiedän, pelkkää iltasanomaa tavaan kuitenkin..Olisivat yhdistäneet vielä vaihtoehto " valehteleva paskamedia" , niin voisivat hymistellä oikein urakalla 150%:laan.
Perustuslaki 29§
"Kansanedustaja on velvollinen toimessaan noudattamaan oikeutta ja totuutta. Hän on siinä velvollinen noudattamaan perustuslakia, eivätkä häntä sido muut määräykset."

nollatoleranssi

Eipä taida olla paljon vaihtoehtoja, jos nyt ylipäätään luottaa medioihin. Huomioitavaa on kuitenkin, että yli 20-40%:a ei luota näihin valtamedioihin siitäkin huolimatta, ettei Suomessa ole muita medioita eli nuo luvut voi kääntää hyvin toisinkinpäin.

Olen myös huomannut, että varsinkin kommenttipalstoilla YLE:ä puolustetaan todella tarmokkaasti. YLE kertoo aina sen totuuden ja sieltä tulevat parhaat ohjelmat jne.

Onhan se tottakin että YLE on kokonaisuutena yksi monipuolisimmista ohjelmatarjoajista, mutta samalla nämä kommentoijat ovat täysin sokeita sillekin, että YLE on kasvanut kuin pullataikina eli nykymenoa Suomessa ei olekkaan muita medioita kuin YLE.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Lahti-Saloranta

Oman havaintoni perusteella Yle nauttii erityisen suurta luottamusta tällä foorumilla vaikka joskus tuleekin pieniä yllätyksiä. Suurinosahan meistä luottaa siihen että Yle visusti vaikenee monikulttuurisuuteen liittyvistä negatiivisista uutisista ja kehystää ja vääristää parhaansa mukaan niiden sanomiset jotka uskaltavat puhua kriitttiseen sävyyn maahanmuutosta ja monikulttuurisuudesta. Yle on mestari kuulemaan kaikuja 30-luvulta. Tokihan mekin kuulemme mutta ne tulevat eri ilmansuunnalta, idästä.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

kekkeruusi

Ylenanto ja STT luotetuimpina. Onko kansa oikeasti näin tyhmää vai onko tämäkin tutkimus vääristelty? :facepalm:

Leso

Quote from: kekkeruusi on 11.01.2014, 14:58:56
Ylenanto ja STT luotetuimpina. Onko kansa oikeasti näin tyhmää vai onko tämäkin tutkimus vääristelty? :facepalm:

No äläs nyt mollaa sitä kansaa. Tuhmaa.

Olen isäukkoni kanssa ollut kerrankin yhtämielinen yhdestä poliittisesta asiasta eli Sini Saarelasta.
Tästä huomautti itse isäukkoni, kun kommentoin Ylenannon uutislähetystä itse itselleni ajatuksissani ääneen.

Isäukkoni siis on tässä kansan symboli.

En hyväksy hänen poliittisia näkemyksiään, eikä hänellä ole aavistustakaan minun kannoistani kaskessa. Jotain savunkäryä ilmassa hän toki haistaa.
Mutta me emme puhu politiikasta, koska isäukkoni ilmeisesti edelleen haluaa pitää tyttöään tyttönä, ei mahdollisesti poliittisesti puolensa valinneena aikuisena. Sopii mulle, ei oo multa pois.

Isäukkoni ei kyseenalaista "puoli yhdeksän uutisia", eikä mielestäni tarvitsekaan.
Oman, suojelevaisen näkemykseni mukaan isäukkoni saa elää omassa rauhassaan, ja jos suinkin voin, pyrin estämään paskalastin kaatumisen hänen takapihalleen.

Minä olen nuori. Minun pitää olla kiinnostunut tästä ajasta. Minun pitäisi toimia.
Isäukkoni on tehnyt oman osuutensa. Ja koska hän on minulle tärkeä, toivon voivani suojella häntä mahdollisimman pitkälle.
Paha juttu vain, että minulla on paljon opittavaa isäukolta, joka ei ihan mitä vaan pajunköyttä niele, vaan jolla on viisaita, maanläheisiä neuvoja. 

Juu ja ei, se ei ole isäukkoni sukupolvi, joka aktiivisesti ajaa alas myös isäukkoni niin sanottua elämäntyötä maamme hyväksi.

Sehän tässä vituttaakin eniten, että Jykä ja Juttis.

Jurvakainen

Noh, ei YLE vielä niin paha vaihtoehto ole kuin HS. Asenteellisuutta (mokutusta) kyseinen lafka kyllä suoltaa joka paikassa, mutta yhtä räikeää valehtelua ja kansan pilkkaamista kuin HS:n toimesta en ole vielä kohdannut.

Viljami

Tottakai ihmiset, varsinkin vanhemmat ikäluokat luottavat Yleen ja painettuun mediaan. Omat vanhempani eivät ole nörtteilyä opetelleet, joten heidän tietonsa ympäröivästä maailmasta tulee Yleltä ja Turun Sanomilta. Olenkin sanonut heille, vanhoille ihmisille, että hyvä niin. Ette tiedä pahassa maailmassa käyneennekään.
For thirty years, Germans lectured Ukrainians about fascism. When fascism actually arrived, Germans funded it, and Ukrainians died fighting it - Timothy. D. Snyder

JiM

Luotan Yleen täsmälleen juuri niin paljon että enpä sieltä katso juurikaan enää muuta kuin lauantaisen luonto-ohjelman..