News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2013-12-15 IL: Tukholmassa meneillään rasistinen mellakka

Started by Veturinainen, 15.12.2013, 14:58:48

Previous topic - Next topic

rähmis

Quote from: ihminen on 09.03.2014, 15:22:27
Mikä lienee totuus? Sen on ainakin oppinut että mediasta sitä näissä tapauksissa harvemmin löytää.

Putkassa istuvien kerrotaan kuuluvan ruotsalaisten puolueeseen ja pahiten loukkaantunut on vasemmistoaktivisti Showan Shattak, mikä selittää Malmössä näillä näppäimillä alkavan "rasismin vastustajien" mielenilmauksen.

Roope

Quote from: lol161 on 09.03.2014, 15:53:46
Kuusi SvP natseja olivat aluella just silloin kun feministinen mielenosoitus loppu noin klo 00.20. Sen jälkeen natsit hyökkasivät yhden jengin kimpuun puukojen kanssa ja 4 ihmistä(kaksi naista ja kaksi miestä) sai puuko haavoja. Yksi mies on vielä hengityskonessa kiini koska hän sai vakavat kalloisku.

Eli tää oli ihan organisoitu hyökkaus koska natsit tiesivat että aluella on "vasemmistolaisia". Se demo taas oli "ta natten tillbaka" demo missä osalistuu ennemistö naisia ja queer feministija. Se ei oo mikään väkivaltainen "AFA/RF" mielenosoitus.

Kolme natseja ovat nyt kiiniotettu ja yksi heistä Carlss*** on just tullut takaisin Ukrainsta missä hän on käynyt omalla "jihadilla".

Täällä äärivasemmistolaiset kertovat tarinaa siten, että kuusi SVP-puolueen jäsentä jakoi materiaalia Malmön keskustassa, jonka jälkeen "ihmiset varmasti reagoivat siihen", sitten on aukko kertomuksessa ja lopputuloksena on ainakin neljä ihmistä loukkaantunut.

Ihan perinteinen ääriporukoiden väkivaltainen yhteenotto Kärrtorpin hengessä siis.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

lol161

Quote from: Roope on 09.03.2014, 16:05:57
Quote from: lol161 on 09.03.2014, 15:53:46
Kuusi SvP natseja olivat aluella just silloin kun feministinen mielenosoitus loppu noin klo 00.20. Sen jälkeen natsit hyökkasivät yhden jengin kimpuun puukojen kanssa ja 4 ihmistä(kaksi naista ja kaksi miestä) sai puuko haavoja. Yksi mies on vielä hengityskonessa kiini koska hän sai vakavat kalloisku.

Eli tää oli ihan organisoitu hyökkaus koska natsit tiesivat että aluella on "vasemmistolaisia". Se demo taas oli "ta natten tillbaka" demo missä osalistuu ennemistö naisia ja queer feministija. Se ei oo mikään väkivaltainen "AFA/RF" mielenosoitus.

Kolme natseja ovat nyt kiiniotettu ja yksi heistä Carlss*** on just tullut takaisin Ukrainsta missä hän on käynyt omalla "jihadilla".

Täällä äärivasemmistolaiset kertovat tarinaa siten, että kuusi SVP-puolueen jäsentä jakoi materiaalia Malmön keskustassa, jonka jälkeen "ihmiset varmasti reagoivat siihen", sitten on aukko kertomuksessa ja lopputuloksena on ainakin neljä ihmistä loukkaantunut.

Ihan perinteinen ääriporukoiden väkivaltainen yhteenotto Kärrtorpin hengessä siis.

Joku random blogi kirjoita jtn nettin ja teille se on ihan tottus! Plus että blogissa tyypit spekuloi.

QuoteTvå personer greps under lördagen misstänkta för mordförsök. På söndagen greps en tredje person. De är alla tre anhållna. Enligt polisen är de nazister.

Polisen berättar att de nu anhållna kom ut från en pub och mötte personerna som kom från demonstrationen
http://www.sydsvenskan.se/malmo/polisen-nazister-bakom-nattens-attack-pa-mollan/

Eli natseja oli odotamas baarissa, näkyy että tuttu naama on kadulla ja kävi kimpuun puukoila.

Mä en edes tunne se bloogi mitä sä linkassi

Sitruunamelissa

Quote from: lol161 on 09.03.2014, 16:09:27
Joku random blogi kirjoita jtn nettin ja teille se on ihan tottus! Plus että blogissa tyypit spekuloi.
Juku random lol161 kirjoittaa aiheesta jotain puolueellista Homma-foorumille, ja meidän pitäisi uskoa se totuutena? Älä jaksa naurattaa...

Mulle on ihan sama mitkä ääriainekset siellä oli riehumassa ja kuka aloitti tai teki mitäkin. Sillä on kuitenkin merkitystä, että puukottaja / puukottajat saadaan kiinni ja oikeuslaitos tuomitsee asianmukaisesti aikanaan, asiallisen tutkinnan jälkeen.
Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä, turvapaikanhakija jatkaa.

Roope

Joku random blogi kirjoita jtn nettin ja teille se on ihan tottus!

Minä en tiedä, mikä on totuus. Olennaista tuossa lähteessä on se, että se on vasemmisto- ja luokkavihamyönteinen, joten siellä tuskin keksitään tarinoita äärioikeiston toiminnan kaunistelemiseksi.

lol161

Quote from: Roope on 09.03.2014, 16:19:18
Joku random blogi kirjoita jtn nettin ja teille se on ihan tottus!

Minä en tiedä, mikä on totuus. Olennaista tuossa lähteessä on se, että se on vasemmisto- ja luokkavihamyönteinen, joten siellä tuskin keksitään tarinoita äärioikeiston toiminnan kaunistelemiseksi.

Tyypit ei itse tiedä mitä on tapahtunut ja spekuloi.

Poiliisi itse sanoin että puukotajat olivat natseja ja että he olivat odotomas baarissa just silloin kun mielenosoitus loppu ja sitten hyökkasivat yhden porukkan kimpuun puukoilla.

Roope

Quote from: lol161 on 09.03.2014, 16:20:47
Poiliisi itse sanoin että puukotajat olivat natseja ja että he olivat odotomas baarissa just silloin kun mielenosoitus loppu ja sitten hyökkasivat yhden porukkan kimpuun puukoilla.

En tiedä, missä poliisin kerrotaan näin sanoneen, mutta ei ainakaan antamasi linkin uutisessa.

Kärrtorpin tapauksessa Helsingin Sanomat uutisoi ensin, että sekä poliisin että silminnäkijöiden lausuntojen mukaan uusnatsit olivat puukottaneet kahta mielenosoittajaa. Näin ei ollut tapahtunut, kukaan ei ollut sellaista koskaan väittänyt, ja uutinen poistettiin Hesarin nettisivuilta vähin äänin, kuin sitä ei olisi koskaan ollutkaan. Eli parempi katsoa, millaista tietoa sieltä vielä tulee.

Oli miten oli, kokonaiskuva ruotsalaisesta poliittisesta väkivallasta ei muutu tämän tapauksen myötä miksikään, mutta otsikoita tästä saadaan taas viikkokausiksi.

lol161

Quote from: Roope on 09.03.2014, 16:39:34
Quote from: lol161 on 09.03.2014, 16:20:47

En tiedä, missä poliisin kerrotaan näin sanoneen, mutta ei ainakaan antamasi linkin uutisessa.

Kärrtorpin tapauksessa Helsingin Sanomat uutisoi ensin, että sekä poliisin että silminnäkijöiden lausuntojen mukaan uusnatsit olivat puukottaneet kahta mielenosoittajaa. Näin ei ollut tapahtunut, kukaan ei ollut sellaista koskaan väittänyt, ja uutinen poistettiin Hesarin nettisivuilta vähin äänin, kuin sitä ei olisi koskaan ollutkaan. Eli parempi katsoa, millaista tietoa sieltä vielä tulee.

Oli miten oli, kokonaiskuva ruotsalaisesta poliittisesta väkivallasta ei muutu tämän tapauksen myötä miksikään, mutta otsikoita tästä saadaan taas viikkokausiksi.

Mulle on ihan samaa mitä hesari kirjoita..

Tää koko juttu on aika selvä.. Natsit jotka eivät asuu Malmössa lähtee malmöön just saamaan paikaan missä feministit pitävät heidän mielenosoitus. Sen jälkeen 6 natseja joille oli puukot messis pyöri aluella just silloin kun mielenosoitus on lopuu ja kaikki lähtivät pois. Sen jälkeen he hyökkavat joku sun perus feministi aktivisti porukaan kimpuun puukojen kanssa ja puukota neljä(kaksi ovat naisia) ihmistä ja yksi saa potkuja päähän että hän on vielä kriitiseisa tilanteissa.

Nauretaava on se että Säpo oli sen mieltä ettei oo mikään riski että ruotsalais natsit lähtivät Ukrainaan.. Nyt juuri Ukrainasta palaanut natsi puukota ihmisiä.

Sitruunamelissa

Quote from: lol161 on 09.03.2014, 16:44:37
Tää koko juttu on aika selvä.. Natsit jotka eivät asuu Malmössa lähtee malmöön just saamaan paikaan missä feministit pitävät heidän mielenosoitus. Sen jälkeen 6 natseja joille oli puukot messis pyöri aluella just silloin kun mielenosoitus on lopuu ja kaikki lähtivät pois. Sen jälkeen he hyökkavat joku sun perus feministi aktivisti porukaan kimpuun puukojen kanssa ja puukota neljä(kaksi ovat naisia) ihmistä ja yksi saa potkuja päähän että hän on vielä kriitiseisa tilanteissa.

Nauretaava on se että Säpo oli sen mieltä ettei oo mikään riski että ruotsalais natsit lähtivät Ukrainaan.. Nyt juuri Ukrainasta palaanut natsi puukota ihmisiä.
Niin, sinulle tämä on aika selvä, koska sulla on tietyt käsitykset jo etukäteen, eikä mikään uutisointi sitä muuksi taida muuttaa. Mistä tiedät, että nämä natsit eivät asu Malmössä? Ja mistä tiedät, että joku näistä natseista oli Ukrainassa? Missä tarkoituksessa? Ja uskoakseni juttujasi tarvitsen jonkun kunnollisen lähteen, en sinun mielipiteitäsi.

Loukkaantuneita oli muuten yhteensä 6, heistä 4 miestä ja 2 naista. Näin luki laittamassasi linkissä. Ja samassa uutisessa luki, että pahimmin loukkaantuneen tilanne on jo vakaa, eikä ole hengenvaaraa. Taidat poimia uutisista vain itsellesi sopivat faktat, ja osan niistäkin näköjään unohdat (esim. uhrien määrän).

Tässä (varmasti huono ja puutteellinen) käännös suomeksi koko lol161:n postaamasta uutislinkistä.

Poliisi: Natsit yöllisen hyökkäyksen takana Möllanilla.

Möllevången. Neljä miestä ja kaksi naista vietiin sairaalaan puolenyön jälkeen, poliisi epäilee murhayritystä. Todistajina oli henkilöitä, jotka ottivat osaa feministiseen mielenosoitukseen samana iltana. Epäillyt ovat poliisin mukaan natseja.

Noin 00.30 aikaan sunnuntain vastaisena yönä pahoinpideltiin neljä miestä ja kaksi naista osoitteessa Falsterbogatan/Kristianstadgatan niin vakavasti, että heidät vietiin sairaalaan vakavien pahoinpitelyvammojen vuoksi. Yksi miehistä oli hengenvaarassa. Muilla viidellä oli lieviä vammoja, sairaala tiedottaa.

Kaksi henkilöä otettiin lauantaina kiinni epäiltyinä murhayrityksestä. Sunnuntaina otettiin kiinni kolmas henkilö. Kaikki kolme ovat pidätettyinä. Poliisin mukaan he ovat natseja.

Poliisi kertoo, että pidätetyt tulivat pubista ulos ja tapasivat mielenosoituksesta tulleet henkilöt.

Eräs henkilö vietiin putkaan päihtymystilan vuoksi, ja pidätettiin sunnuntaina pahoinpitelystä.

-Se oli oikea [bunkaslagsmål, en tunnista sanaa... joukkotappelu?]. Lyöjiä oli niin monta, että kukaan poliisi ei voinut nähdä kuinka moni siinä oli mukana, sanoo Anders Kristersson, sisäinen komentaja Malmön poliisissa.

Paikanpäältä löytyi jälkiä kahinasta heiteltyjen polkupyörien ja rikkinäisen lasin muodossa monesta kohdasta pitkin sekä Kristianstadsgatanilla että Nobelvägenin ja Falsterbogatanin välillä.

Haavoittuneiden monet ystävät keräätyivät sairaalan ulkopuolelle yöllä, poliisi oli paikalla. Poliisi pystyi sunnuntaipäivänä tiedottamaan, että vakavimmin haavoittuneen miehen tila oli vakiintunut, eikä hän ollut enää hengenvaarassa.

-Ystäväni olivat matkalla takaisin "ota yö takaisin"-mielenosoituksesta, kun he hyökkäsivät veitsien kanssa. Se oli suunniteltu hyökkäys, sanoo eräs mies Sydsvenskanille.

"Ota yö takaisin"-facebooksivu keräsi feministejä lauantaiksi klo 22 Möllevångs-torille osoittamaan mieltä naisiin kohdistuvaa häirintää ja väkivaltaa vastaan.

Enintään 200 henkilöä vaelsi Malmön keskustan läpi, vaellus päättyi Möllevångs-torille puolenyön aikoihin. Mielenosoituksen aikana ei tapahtunut mitään yhteenottoja.

-Mielenosoitus oli rauhallinen, lukuunottamatta mielenosoittajien heittelemiä väriampulleja erään kaupan seinään, sanoo Calle Persson.

Kello 15 sunnuntaina pidetään mielenosoitus Möllevångs-torilla, reaktiona yön tapahtumiin.  Mielenosoituksia järjestetään myös Lundissa, Jönköpingissä, Göteborgissa, Tukholmassa ja Uumajassa.
Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä, turvapaikanhakija jatkaa.

AjatusRikollinen

Al Stubbido: "Tehdään tästä rasistinen maa". https://www.youtube.com/watch?v=hIYTHG9qxmc

Sitruunamelissa

Quote from: AjatusRikollinen on 09.03.2014, 17:27:37
Tässä on ainakin yksi natssssi ukrainassa: https://www.realisten.se/2014/03/01/darfor-maste-vi-stodja-nationalisterna-i-ukraina/
En kiistänyt sitä, ettei kukaan ruotsalainen natsi ole lähtenyt Ukrainaan, ihan missä tarkoituksessa vaan. On kuitenkin eri asia väittää saman tyypin olleen mukana Malmön puukotuksessa (ja pidätettynä tai epäiltynä) ilman luotettavia lähteitä.

lol161

Quote from: Sitruunamelissa on 09.03.2014, 17:34:45
Tässä on ainakin yksi natssssi ukrainassa: https://www.realisten.se/2014/03/01/darfor-maste-vi-stodja-nationalisterna-i-ukraina/
En kiistänyt sitä, ettei kukaan ruotsalainen natsi ole lähtenyt Ukrainaan, ihan missä tarkoituksessa vaan. On kuitenkin eri asia väittää saman tyypin olleen mukana Malmön puukotuksessa (ja pidätettynä tai epäiltynä) ilman luotettavia lähteitä.

Mä olen ihan varmaa että se samaa tyypi kuka kirjoti toi AjatusRikollisten artikeli oli just palanut Ukrainasta ja oli osalistunut malmöön puukotuksen.

Defend Finland!

Selailin vähän näitä sivuja ja niistä käy ilmi, että pahiten loukkaantunut on tunnettu AFA-lainen, joka kuuluu väkivaltavasemmistoon ja on myös jalkapallohuligaani. Hänen nimensä viittaa siihen, että hän on Lähi-Idästä! Jotkut tietävät kertoa, että kahakka alkoi kun joukko kansallismielisiä ( SVP?) oli poistumassa pubista ja antifasistit tulivat vastaan huutaen iskulauseita!

lol161

Quote from: Defend Finland! on 09.03.2014, 18:43:01
Selailin vähän näitä sivuja ja niistä käy ilmi, että pahiten loukkaantunut on tunnettu AFA-lainen, joka kuuluu väkivaltavasemmistoon ja on myös jalkapallohuligaani. Hänen nimensä viittaa siihen, että hän on Lähi-Idästä! Jotkut tietävät kertoa, että kahakka alkoi kun joukko kansallismielisiä ( SVP?) oli poistumassa pubista ja antifasistit tulivat vastaan huutaen iskulauseita!

Oikeasti? Missä sä oot lukenut että hän kuulu AFAn tai on väkivaltainen? Hän ei oo futishuuligani, hän on ultra.

Ihmiset voivat leikki tyhmäks. Mutta natsit jotka eivät asuu Malmöön ei vaan randomisti mee Malmön, sitten Möllan aluelle missä on joka vuosi feministinen demo. Sitten heille on myös puukot messis.

PS. Demossa ei ollut aktivisa antifasisteja.

pekkasuomalainen

Quote from: lol161 on 09.03.2014, 18:48:10

(https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1/s403x403/1900063_600614003350072_1266116373_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t1/s403x403/1959312_10153909683270296_397481532_n.jpg)

Ei niin. Passiivisia pasifisteja. Rauhandiilaajia. Jeah. Kerro toki lisää samalla kun laitan sinut ignoreen.

lol161

En tiedä miten hyvin te tunnete Malmön. Mutta Möllevången https://sv.wikipedia.org/wiki/Möllevången on salee Malmön eniten vasemmistolainen alue missä on myös tosi paljon maahanmuutaja. Natsit ei ikinä hengaa siellä jos he ovat Malmössa. Se ois vähän samaa jos natsit nyt sanois että olemme biselle rosengårdinissa.

Mutta eilen he vaan menivät aluelle missä on feministinen miekkari ja sitten vaan olivat siellä baarissa joka on 150m demosta. Ja tottakai puukot messis.

lol161

Quote from: pekkasuomalainen on 09.03.2014, 18:56:36
Quote from: lol161 on 09.03.2014, 18:48:10

(https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1/s403x403/1900063_600614003350072_1266116373_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t1/s403x403/1959312_10153909683270296_397481532_n.jpg)

Ei niin. Passiivisia pasifisteja. Rauhandiilaajia. Jeah. Kerro toki lisää samalla kun laitan sinut ignoreen.

Velehtelet sä tai? Kuvat ovat Tukholmasta...

Tää miekkari oli Malmössa
https://www.facebook.com/events/621844761196726/

Eli feministiseparatistinen..

Sitruunamelissa

Quote from: lol161 on 09.03.2014, 18:05:30
Quote from: Sitruunamelissa on 09.03.2014, 17:34:45

Mä olen ihan varmaa että se samaa tyypi kuka kirjoti toi AjatusRikollisten artikeli oli just palanut Ukrainasta ja oli osalistunut malmöön puukotuksen.
No ole. Saat olla. Minua se ei riitä vakuuttamaan.

AjatusRikollinen

Flashbackin kirjoitusten mukaan on juuri sama heppu kyseessä.
Al Stubbido: "Tehdään tästä rasistinen maa". https://www.youtube.com/watch?v=hIYTHG9qxmc

lol161

Quote from: AjatusRikollinen on 09.03.2014, 19:07:31

En ymäärä miks jotkut eivät haluu usko mua.. En ikinä valehtelut Hommaforumissa, vaikka olen vasemmistolainen.

ämpee

Quote from: lol161 on 09.03.2014, 19:09:29
En ikinä valehtelut Hommaforumissa, vaikka olen vasemmistolainen.

Tuosta voisi veistellä vaikka mitä, mutta tuskin oikeistolaisetkaan ovat tästä valehtelusta aivan vapaita.
Hommassa kuitenkaan olla hyväuskoisia...vaikka usein hyvää tarkoitetaan ja halutaan.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Sitruunamelissa

Et sitten linkkiä edes viitsinyt laittaa? Kävin itse etsimässä (en tosin kovin tarkkaan), ja löysin vain tämän:
https://www.flashback.org/t2333883
Ja sanamuotona on "epäillään olleen paikalla". Aika epämääräistä.

Edit. Voisin vielä painottaa, jos joltain meni ohi, että en mitenkään sympatiseeraa natseja, mutta en mitään muutakaan ääriliikettä. Sattuu vain olemaan niin, että luotan ennemmin tietoon, kuin mielipiteisiin ja olettamuksiin.

ihminen

En ymäärä miks jotkut eivät haluu usko mua.. En ikinä valehtelut Hommaforumissa, vaikka olen vasemmistolainen.

Henkilökohtaisesti minun on vaikea uskoa sinuun ja puoluettomuuteesi uutisia valitessasi. Kaikkihan alkoi siitä kun laitoit ketjuun kuvia joissa oli puukotettuja SMR pölhöjä ja juhlit kuinka natsit saivat puukosta silmään jne. Minusta se oli lähinnä sairasta. Pahimmat kuvat poistettiin moderaation toimesta.

Toinen uskottavuuttasi häiritsevä asia on nimimerkkisi merkitys. Jos olisit toisen ääripään idiootti sehän voisi olla esimerkiksi vaikka SS88. Ei tullut kovin hyvää ensivaikutelmaa ja ei tämä jatkoaan mitään vahvaa näyttöä ole ollut sen todellisen totuuden etsimisestä.

Tältä pohjalta se että olet vasemmistolainen ei ole mitenkään ihmeellistä ja se että todennäköisesti kuulut/kannatat äärivasemmistoa on enemmän kuin todennäköistä.

Mutta ei se mitään, tuot hyvän lisän tähän ketjuun kunhan muistaa miltä pohjalta juttujasi kirjoitat.

PO84

SvP:n jäsenten ja heidän omaistensa koteihin on tehty viime vuonna kymmeniä iskuja, minkä lisäksi äärivasemmistolaiset ovat pahoinpidelleet heitä joukolla. Näitä iskuja ovat diggailleet julkisesti paitsi RF:n tekijämiehet, niin myös paljon miedommat ja "salonkikelpoisemmat" vasemmistolaiset. Kotimaisista henkilöistä esimerkkeinä Dan Koivulaakso ja Emilia Kukkala. Myös Ruotsissa pahiten puukosta saanut on julkisesti kannattanut poliittista väkivaltaa. Turha siis leikkiä marttyyriä, kun väkivaltalarppi osuu omaan nilkkaan.
En ole minkään järjestön virallinen edustaja - edustan vain itseäni.

lol161

Quote from: PO84 on 10.03.2014, 00:18:40
SvP:n jäsenten ja heidän omaistensa koteihin on tehty viime vuonna kymmeniä iskuja, minkä lisäksi äärivasemmistolaiset ovat pahoinpidelleet heitä joukolla. Näitä iskuja ovat diggailleet julkisesti paitsi RF:n tekijämiehet, niin myös paljon miedommat ja "salonkikelpoisemmat" vasemmistolaiset. Kotimaisista henkilöistä esimerkkeinä Dan Koivulaakso ja Emilia Kukkala. Myös Ruotsissa pahiten puukosta saanut on julkisesti kannattanut poliittista väkivaltaa. Turha siis leikkiä marttyyriä, kun väkivaltalarppi osuu omaan nilkkaan.

Se ei ollut RFa mitä sai puukosta. Eikä AFA. Paikalissia feministijä.

PO84

Quote from: lol161 on 10.03.2014, 00:35:15
Quote from: PO84 on 10.03.2014, 00:18:40

Se ei ollut RFa mitä sai puukosta. Eikä AFA. Paikalissia feministijä.

Saat tuon kuulostamaan siltä, että jotkut pikku tytöt siellä on olleet ajamassa asiaansa, vaikka kaikki äärivasemmistolaiset järjestöt miesjäseniään myöten määrittelevät Ruotsissa itsensä feministiseksi.

Myös Magneettimedia on ajan hermoilla  :)

Ruotsin fanaattiset feministit – miesten silpomisen puolesta?

Quote"Miehet ovat eläimiä"

Kaiken suosion keskellä ongelmia syntyi tv-dokumentista Sukupuolten sota, joka paljasti Ruotsin feministien radikaaleimman aineksen ajatuksia, jotka olivat liikaa jopa vapaamielisille ruotsalaisille. Dokumentissa silmäätekevä feministi, akateemikko ja aktivisti Eva Lundgren väitti jopa 50 % ruotsalaisista naisista olevan miesväkivallan uhreja. Lundgren vakuutti ruotsalaisten miespuolisten saatananpalvojien verkoston tappaneen satoja vauvoja rituaalimurhissa Ruotsissa. Uppsalan yliopiston virallinen tutkimus totesi myöhemmin molemmat väitteet perättömiksi.

Dokumentissa esiintyi myös Ireen von Wachenfeldt, valtion naisten turvakotien puheenjohtaja, jonka kommentit aloittivat kiivaan julkisen keskustelun hänen todettuaan filmissä, että "miehet ovat eläimiä". Taustalla oli turvakotien verkoston von Wachenfeldtin johdolla painatetut otteet 60-luvun "SCUM-manifestista" (Society for Cutting Up Men, Yhteiskunta miesten silpomisen puolesta). Manifestissa yllytettiin naisia "tuhoamaan miessukupuoli" käyttämällä nykytiedettä varmistamaan vain tyttölasten syntyminen. Manifestissa todettiin, että "miesten kutsuminen eläimiksi on heille aivan liian mairittelevaa, sillä mies on pelkkä kone, kävelevä dildo." Dokumentissa von Wachenfeldtilta kysyttiin mielipidettään tästä ja hän totesi: "Kyllä, mies on eläin. Ettekö itse ole samaa mieltä?"
Lundgren ja von Wachenfeldt saivat kovaa kritiikkiä osakseen ja FI:n asema mahdollisena osana tulevaa hallituksen koalitiota joutui vakavan keskustelun kohteeksi. Uusi tasa-arvoministeri Jens Orback tarttui tilaisuuteen ja arvosteli von Wachenfeldtia ankarasti hänen miesvihastaan ja päätöksestään olla palkkaamatta miehiä valtion turvakoteihin.

Paniikissa FI yritti saada riveihinsä miespuolisen feministin, mutta epäonnistuivat, kun heidän valitsemansa miesehdokas kieltäytyi kunniasta. Kriittisen kesän 2005 jälkeen syyskuun kokouksessa yritettiin saada järjestystä riveihin ja rakennettua voittoisa puolueohjelma. Yhteisrintama alkoi kuitenkin repeillä ja useat maltillisemmat feministit erosivat puolueen hallituksesta valittaen, että laajemmat tavoitteet asialistalla (naiskiintiöt ja isyyslomat) työnnettiin syrjään radikaalien lesbojen, biseksuaalien ja transseksuaalien aloitteesta. He kiusasivat ja suorastaan ahdistelivat 'tavallisia heteroseksuaaleja feministejä'.

Lopulta puolue yritti julistautua irti patriarkaalisista normeista vailla virallisia johtajia, mutta puolueohjelma alkoi vaikuttaa pahemmalta kuin miesvaltainen yhteiskunta, jonka se yritti korvata. Puolueesta ajettiin maltillisemmat feministit ulos (jotka olivat melko radikaaleja vanhoillisten mielestä) ja jäljelle jäi kaikkein radikaalein aines miesveroa ajaneen Gudrun Schymanin johdolla. Kokouksen loppupuolella puolueen imago ryvettyi entisestään, kun laulu "F***ing man, we're going to chop you to bits" (suom. V***n mies! Silvomme sinut palasiksi!) sai raikuvat aplodit ja suosionosoitukset.

Puukosta ottanut Showan on kannattanut SoMessa poliittista väkivaltaa. Aivan sama onko paikallinen feministi vai ei, niin aika noloa mennä itkemään Säpolle, jos joku antaa samalla mitalla takaisin.  :roll:

normi

Yeah right... :roll:

tuota... oikeastaan kyse on lähteittesi luotettavuudesta. Kysehän on RUOTSISTA. ;) Ei sieltä saa luotettavaa puolueetonta tietoja, jos osapuolena on "äärioikeistoa" tai "rasisteja". Edes Ruotsin poliisi ei ei ole puolueeton, kuten kukaan muukaan viranomainen Ruotsissa, saatika vasemmistolainen media (Ruotsin media on pahemmin vihervasemmistoitunut kuin Suomen).

Suomen tulisi vähentää kaikkia suhteita Ruotsiin, niin yksityisiä kuin virallisiakin. Venäjän/Ukrainan kiristyneen tilanteen vuoksi PussyRiotRuotsi on Suomelle riski ja siksikin pitäisi ottaa etäisyyttä Ruotsiin. (valitettavasti näin ei tapahdu)
Impossible situations can become possible miracles

niemi2

OT:

Laskin Europolin tilastot vuosilta 2006-2012 äärivasemmiston ja oikeiston tekemistä iskuista.

Left-wing: 287 kpl
Right-wing: 9 kpl

Right-wing iskuja ei pidetä edes terroristi-iskuina paitsi 4 tapausta Unkarissa, jotka eivät koskaan toteutuneet. 3 tuli ilmi tutkinnassa ennen aiottua iskua ja 1 isku jätettiin tekemättä. Muut 5 "iskua" olivat lähinnä pahoinpitelyjä tai omaisuuden vahingoittamista.

"Key Findings

• Right-wing violence is mainly investigated as
right-wing extremism and not as right-wing
terrorism"
MAKE FINLAND NORMAL AGAIN

PO84

Murha.Infossa hyvä posti:
SvP:n mukaan kuuden kansallismielisen henkilön ryhmä, joista osa kuuluu puolueeseen, oli ravintolassa viettämässä iltaa. Kun he olivat poistumassa, oli noin 25-päinen ryhmä äärivasemmistolaisia väijyttänyt nämä. SvP-tyypit olivat yrittäneet juosta karkuun, mutta koska yksi heistä oli jäänyt punikkien käsiin, olivat nämä kääntyneet takaisin pelastamaan kaverinsa. Siinä on sitten vähän puukoteltu menemään. Helsingin Sanomien mukaan "myös yksi epäillyistä hyökkääjistä loukkaantui".

Puukot on varmaan olleet sen takia mukana, että ruotsissa SvP:n jäsenenä olisi typerää olla kantamatta puukkoa.

Toisaalta en yhtään ihmettele, vaikka jollakin olisi vain mennyt lopullisesti hermo, koska vasemmistolaiset on perseilleet viimeaikoina sen verran lahjakkaasti puoluetta vastaan.

https://www.svenskarnasparti.se/2014/03/09/svp-kommenterar-nattens-handelse-i-malmo/

...Johon M.Infolle kirjoitteleva kommunisti vastasi:

QuoteTuskin ymmärrätte noin monimutkaisia kielikuvia, mutta opitte kyllä jos ette jätä ihmisiä rauhaan. Ihan sama jotku haistavittu-puukot, joiden terät just ja just mun mulkun mittaisia. Voin toki itse ottaa haarniskan ja miekan mukaan ni katsotaan kuka määrää. Itse asiassa en tarvitsis edes miekkaani. Ensimmäiseltä ku rautahanska vie leuan, muut perääntyy kyl.

Rauhanomaista porukkaahan ne on täällä Suomessakin  :facepalm:

Marija

"Osa kahakan osallistujista oli mahdollisesti äärioikeistolaisia, mutta tietoa ei ole vahvistettu."

Entä keitä oli se toinen osa?