News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2013-12-12 Pohjalainen:Tolppanen pelkää, että maahanmuuttajat käyttävät sosiaali

Started by Salaa nuiva, 12.12.2013, 13:23:24

Previous topic - Next topic

Salaa nuiva

http://www.pohjalainen.fi/uutiset/maakunta/tolppanen-pelkaa-etta-maahanmuuttajat-kayttavat-sosiaaliturvaa-hyvaksi-1.1517738
QuoteKansanedustaja Maria Tolppanen pelkää, että EU:n ulkopuolelta Suomeen tulevat maahanmuuttajat käyttävät hyväkseen Suomen sosiaaliturvaa. Hän jätti aiheesta kirjallisen kysymyksen.

Tolppasen mukaan maahanmuuttajien määrän kasvaessa kontrolli on aiempaa vaikeampaa.

– Otetaan esimerkkinä henkilö, joka saa vaikkapa humanitaarisella perusteella oleskeluluvan maahamme ja jää tänne asumaan 4-5 vuodeksi. Tänä aikana hän synnyttää kaksi lasta ja saa näin ollen heistä lapsilisiä. Hän päättääkin muuttaa pois Suomesta EU:n ulkopuolella sijaitsevaan maahan, mutta jättää kertomatta viranomaisille asiasta. Näin ollen hän pystyy nostamaan lapsilisiä kuukausia ennen kuin tämä huomataan, Tolppanen toteaa.

– Lisäksi, jos hän pitää itsensä Suomessa kirjoilla ja tulee tänne käymään esim. 10-12 kuukauden kuluttua ja viipyy kenties 2-3 kuukautta, kukaan ei välttämättä edes huomaa sitä, että hän ei enää asu pysyvästi Suomessa. Ja tämä on väärin.

Tolppanen onkin pyytänyt hallitukselta selvitystä, mitä se aikoo tehdä, jotta lapsilisiä ja muita sosiaalietuuksia ei maksettaisi väärin perustein kolmansien maiden ihmisille.
Otsikossa mainitun sanan "pelkää", voisi mielestäni vaihtaa sanaan "tietää".
"A nation that forgets its past has no future."
-Sir Winston Churchill-

Emo

^ Olipa erikoinen uutinen siinä mielessä, että missään kohtaa jutussa ei mainittu, minkä puolueen kansanedustaja Maria Tolppanen on.

Perussuomalainenhan Maria Tolppanen on (ja entinen Ylen toimittaja), ja AINA tapaa uutisissa olla kansanedustajan nimen jäljessä sulkeissa puoluelyhenne. Nyt ei ollut. Tälle on jokin selitys.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Maria_Tolppanen

EL SID

muistellaan välillä, miten laki meni, jos suomen kansalainen lähtee ulkomaille keikalle joka kestää yli 1,5 vuoota, eikä sen jälkeen palaa heti kotiin, vaan jää "lomailemaan" toiseen maahan vielä yli kuukaudeksi? korjatkaa jos olen  väärässä, mutta eikö suomen kansalainen menetä tuossa vaiheessa oikeuden suomalaiseen sosiaaliturvaan?

matkamasentaja

Quote from: EL SID on 14.12.2013, 11:54:01
muistellaan välillä, miten laki meni, jos suomen kansalainen lähtee ulkomaille keikalle joka kestää yli 1,5 vuoota, eikä sen jälkeen palaa heti kotiin, vaan jää "lomailemaan" toiseen maahan vielä yli kuukaudeksi? korjatkaa jos olen  väärässä, mutta eikö suomen kansalainen menetä tuossa vaiheessa oikeuden suomalaiseen sosiaaliturvaan?

Ei tapahdu mitään jos muistaa puolivuosittain tehdä ilmoituksen KELAlle. Siihen on oikein oma kaavakkeensa.

Tykkimies Pönni

Quote from: EL SID on 14.12.2013, 11:54:01

Minä menetin sen vain reilun kuuden kuukauden backpacker-reissun myötä. Kela sai mutkan kautta tietää minun lähtevän reissuun ja virkailija lähetti kyselyn matkastani. Luulin ettei yksityiset matkani kuulu kelan virkailijoille ja piirsin vastauspaperiin kannabis-terälehden ja postitin sen niille. Katkaisivat sairausvakuutukseni välittömästi. Siitä hetkestä kun palasin, meni noin yhdeksän kuukautta ja kolme tai neljä kela-kokousta ennenkuin sain sen takaisin. Onneksi en sairastellut tai joutunut onnettomuuteen.

Rehellisyyden nimissä on mainittava että olin aikaisemmin menettänyt sairausvakuutukseni todellisen maastamuuton myötä minkä takia virkailijalla oli ehkä liipasinsormi herkässä. 

Topi Junkkari

Quote from: samuliloov on 14.12.2013, 17:04:58
Minä menetin sen vain reilun kuuden kuukauden backpacker-reissun myötä. -- Onneksi en sairastellut tai joutunut onnettomuuteen.

Minä menetin sen alle neljän kuukauden työkomennuksen perusteella, jonka tärkeimmät parametrit olivat:

• olin koko ajan suomalaisen työnantajan palveluksessa eli ns. lähetettynä työntekijänä
  • työskentelin toisessa EU-maassa
  • kävin välillä muutaman päivän reissulla Suomessa, joten edes kolme kuukautta yhtäjaksoista ulkomailla oloa ei tullut täyteen (minkä vuoksi en viitsinyt rekisteröityä työntekomaani viranomaisille)
Virheen tein siinä, että lainkuuliaisena kansalaisena tein lähtiessäni väestörekisteriin määräaikaisen muuttoilmoituksen ulkomaille. Minulle ei jäänyt Suomeen asuntoa eikä muita merkittäviä suhteita kuin sukulaiset ja tyttöystävä, joka tietenkin oli täysin epävirallinen juttu. Muuttoilmoituksen lisäksi olisi kuulemma pitänyt tehdä erikseen ilmoitus Kelalle edellä luettelemistani tosiasioista.

No, onneksi en tarvinnut Suomen sosiaaliturvaa noiden kuukausien aikana. Koko asianlaita selvisi minulle vasta pari vuotta myöhemmin, kun silloinen työnantajani haki Kelalta jotakin työterveyshuoltoon liittyviä korvauksia ja sai vastauksen, että minä en muka kuulunut Suomen sosiaaliturvan piiriin.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Ano Nyymi

Tyypillistä nykyaikaa, Suomeen tunkeville ulkomaalaisille kaikki mahdollinen sosiaaliturva ja samaan aikaan ulkomailla vähänkin kauemmin viipyvältä suomalaiselta sosiaaliturva pois.

Tämä on varmaan sitä uutta vihervasemmistolaista tasa-arvoa?

MW

Quote from: Ano Nyymi on 14.12.2013, 20:35:54
Tyypillistä nykyaikaa, Suomeen tunkeville ulkomaalaisille kaikki mahdollinen sosiaaliturva ja samaan aikaan ulkomailla vähänkin kauemmin viipyvältä suomalaiselta sosiaaliturva pois.

Tämä on varmaan sitä uutta vihervasemmistolaista tasa-arvoa?

Tämmöisenä se tuntuu näyttäytyvän. Pottunokka huolehtikoon itsestään. Ymmärrys ja apu on varattu rikkaudelle ja voimavaralle, mitä perunakellarin kasvatti ei koskaan voi olla. Vaikka maksaa koko sirkuksen.