News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2014-10-01 Pohjalainen: Mies huijasi kelalta yli 12 000 euroa

Started by KTM, 02.10.2014, 10:38:45

Previous topic - Next topic

KTM

Pohjalainen 1.10.2014 sivu 7

QuoteMies huijasi kelalta yli 12000 euroa

VAASA Maahanmuuttajataustainen mies nosti kansaneläkelaitokselta kahden vuoden aikana perusteettomasti yli 12000 euron edestä työmarkkina- ja muita tukirahoja. Syyttäjä vaatii miehelle miehelle Pohjanmaan käräjäoikeudessa ehdollista vankeutta.

Syyttäjän mukaan 50 vuotias vaasalaismies on syyllistynyt vuosina 2009-2011 törkeään petokseen. Afrikasta pakolaisena tulleelle miehelle on maksettu viime vuosikymmenen puolivälistä saakka työmarkkin-, kotouttamis- ja asumistukea. Viisi vuotta sitten hän sai osa-aikaisen työpaikan.

Sen seurauksena tukea olisi maksettu vähemmän. Mies jätti ilmoittamatta työllistymisestään kelalle, jolloin tuet pysyivät entisellään. Asia paljastui kelalle kaksi vuotta myöhemmin verovalvonnassa. Siinä ilmeni miehen saaneen veronalaista palkkatuloa ajalta, jolloin hän oman ilmoituksensa mukaan oli ollut työttömänä.

Syyttäjä muistutti että mies oli kuukausittain tukia hakiessaan ilmoittaunut olevansa työtön ja vakuuttanut joka kerta allekirjoituksellaan tiedot oikeiksi. Syyttäjä pitää petosta törkeänä, koska siinä on tavoiteltu suurta hyötyä.

Mies oikeusavustajineen myönsi ilmoitukset virheellisiksi ja myönsi saaneensa sen takia liikaa tukea. Petos kiistettiin koska mies kertoi tehneensä kaiken tietämättömyyttään. Syynä on ollut huono suomen kielen taito ja kelan kaavakkeiden vaikeaselkoisuus.

sense

Ihan normaalia toimintaa. Siis ihan normaalia toimintaa afrikkalaisella moraalilla varustetulle...

ekto

Täytyy hattua nostaa, jos onnistuu tuosta laitoksesta saamaan edes ne mitkä kuuluisi saada, puhumattakaan jotain ylimääräistä.

Alapo

Kuinkahan paljon kelaa on huijattu, mitä ei ole paljastunut tai ei ole haluttu paljastaa. Veikkaan että miljoonissa mennään, yksi 12000 euroa on vain jäävuoren huippu :o

Teaparty

Yleisradion ajankohtaisohjelmista tietonsa ammentava vaasalaismies oletti, että hänellä on ilman muuta oikeus valtion maksamaan kuukausittaiseen 500 euron neekeröintipalkkioon. Kerrankos sitä erehtyy.

QuotePetos kiistettiin koska mies kertoi tehneensä kaiken tietämättömyyttään

Tämä on täysin legitiimi argumentti, koska afrikkalaiset ovat lähtökohtaisesti syyntakeettomia - tosiasiallisesti tasa-arvoisia lain edessä.

Kim Evil-666

Quote from: ekto on 02.10.2014, 12:31:57
Täytyy hattua nostaa, jos onnistuu tuosta laitoksesta saamaan edes ne mitkä kuuluisi saada, puhumattakaan jotain ylimääräistä.

Minä en ainakaan hattua nosta siitä syystä , että joku keeneri huijaa pottunokkien verorahoja . Ainoa mitä voin nostaa , on heristelevä nyrkki silkasta vitutuksesta . Rahat varmaan saadaan perittyä takaisin , eikö saadakin ?
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

KöpiKoppi

"Petos kiistettiin koska mies kertoi tehneensä kaiken tietämättömyyttään. Syynä on ollut huono suomen kielen taito ja kelan kaavakkeiden vaikeaselkoisuus."

Kummasti on kundilla suomenkielen taito liki vuosikymmenen aikana heikentynyt. Kun samoilla, yhtä vaikeaselkoisilla kaavakkeilla on tukea kuitenkin osattu aikoinaan ihan onnistuneesti hakea. Siksi epäilen miestä valehtelijaksi.

far angst

QuoteMies oikeusavustajineen myönsi ilmoitukset virheellisiksi ja myönsi saaneensa sen takia liikaa tukea. Petos kiistettiin koska mies kertoi tehneensä kaiken tietämättömyyttään. Syynä on ollut huono suomen kielen taito ja kelan kaavakkeiden vaikeaselkoisuus.

Mutta niin huonoa ei suomenkielen taito ollut, eivätkä kelan kaavakkeet niin vaikeaselkoisia, etteikö miehelle ole maksettu vuosina 2009-2011 työmarkkina-, kotouttamis- ja asumistukea?  Laajempi Tarkoitushakuinen ja hyötyä tavoitteleva käsitys kielen ja lomakkeiston vaikeudesta?

Ja kuten tästä opimme, kela iloisesti ja ilmeisesti mitenkään kontrolloimatta/ristiintalukoimatta makselee automaattisesti monen sortin tuet, kunhan hakija on varsinain,, ei osaa suomea kuin sen verran, että rahansaantihakemukset sujuvat.
Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.

Blanc73

Quote50 vuotias vaasalaismies on syyllistynyt vuosina 2009-2011 törkeään petokseen. Afrikasta pakolaisena tulleelle miehelle...
"Vaasalaismies" :roll:  Jos minä pellavapää menen Mombasaan, niin tuleeko minusta sitten "afrikkalainen mies" ?
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Kim Evil-666

Quote from: Blanc73 on 02.10.2014, 12:48:06
Quote50 vuotias vaasalaismies on syyllistynyt vuosina 2009-2011 törkeään petokseen. Afrikasta pakolaisena tulleelle miehelle...
"Vaasalaismies" :roll:  Jos minä pellavapää menen Mombasaan, niin tuleeko minusta sitten "afrikkalainen mies" ?

Ei tule . Sinusta tulee " Mombasalaismies "  ;D
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

kaneh_bosm

Itsekin uskallan nyt, rikoksen vanhettua, myöntää kusettaneeni hurjina nuoruusvuosina Kelalta muutaman kuukauden asumistuet, jättämällä vaan ilmoittamatta, että olen päässyt töihin eikä asumistukea tarvitse enää maksaa. Mitään jälkipyykkiä ei asiasta ikinä tullut.

Ari-Lee

Quote from: KöpiKoppi on 02.10.2014, 12:44:06
"Petos kiistettiin koska mies kertoi tehneensä kaiken tietämättömyyttään. Syynä on ollut huono suomen kielen taito ja kelan kaavakkeiden vaikeaselkoisuus."

Kummasti on kundilla suomenkielen taito liki vuosikymmenen aikana heikentynyt. Kun samoilla, yhtä vaikeaselkoisilla kaavakkeilla on tukea kuitenkin osattu aikoinaan ihan onnistuneesti hakea. Siksi epäilen miestä valehtelijaksi.

Jos epäilty, syytetty, myöntäisi kaiken totuudennimissä ja pysyisi totuudessa, mihin syytettyä ei mikään velvoita häntä sanottaisiin idiootiksi. Nyt he ovat vain valehtelijoita sen lisäksi että huijareita.

Kuinka minusta tuntuu että etuuksien huijaaminen on joidenkin ryhmien valtavirtaa ellei jopa geneettinen erityispiirre.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Tommi Korhonen

Quote from: sense on 02.10.2014, 12:24:41
Ihan normaalia toimintaa. Siis ihan normaalia toimintaa afrikkalaisella moraalilla varustetulle...

Vastustan. Kyllä suurin merkitys on meikäläiseen hyvinvointiyhteiskuntaan sopimattomalla mielenlaadulla varustelusta.
Sinänsä huijari voisi olla mistä tahansa muustakin kepulijoukosta, jossa tyhmien huijaamatta jättäminen on suorastaan tyhmyyttä.

Sitä taas en vastusta, etteikö afrikkalaisilla voisi olla joku korrelaatio tuossa. Mutta tässä tapauksessa ensimmäinen tekijä on (yhteiskunta)moraalin puute, ei afrikkalaisuus.

Onhan meillä vähemmistökantaperäisiäkin, joille ei ole mitenkään vaikeata suorittaa samaa. Ja tietysti (valtavan) suuri joukko ihan perunanenäkantiksia joilla on sama kyky. Ja kuten esim tästä voimme päätellä, niin tulevaisuudessa meidänkin yhteiskuntajärjestyksemme tulee muuttumaan, koska pohjolainen sinisilmäisyys ei enää ole yhteiskunnan perusta, eikä enää kannata. Kenellekään. Silloin myös ummehtuneen impivaaralaiset yhteisen hyvän ajatukset kyllä karsiutuvat. Saa vain nähdä millä ne karsiutuisivat punavihertäjien päästä, se lienee viimeinen linnake.

Tulevaisuus siis lienee etelä-amerikkalaisella yhteiskunnalla joissa toisilla on, toisilla ei ole ollenkaan, ja turvallisuus ostetaan rahalla.
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

seuraa_tilannetta

Suomen laki on kai sellainen, että sinun ei itse tarvitse ilmoittaa tekemääsi rikkomusta viranomaisille. Mutta jos jäät kiinni, niin joudut korvaamaan vahingot. Pakoilusta tai rikkeen ilmoittamatta jättämisestä ei saa mitään rangaistusta. Miksi nyt sitten haetaan jopa vankeutta?

qwerty

Quote from: KTM on 02.10.2014, 10:38:45
Afrikasta pakolaisena tulleelle miehelle on maksettu viime vuosikymmenen puolivälistä saakka työmarkkina-, kotouttamis- ja asumistukea

Mitä vittua? >:( Kauanko tuota oikein maksetaan?
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Nuivake

12000 euron edestä työmarkkina- ja muita tukirahoja on maksettu petoksen seurauksena ja linnaa vaaditaan. Hyvä niin.

Samaan aikaan, "harkinnanvaraista toimeentulotukea" tuhlataan satoja miljoonia  ja ketään ei vaadita linnaan, ei EDES vaadita julkisia selvityksiä, mihin nämä rahat katoavat joka vuosi.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Luotsi

Quote from: seuraa_tilannetta on 02.10.2014, 13:59:46
Suomen laki on kai sellainen, että sinun ei itse tarvitse ilmoittaa tekemääsi rikkomusta viranomaisille. Mutta jos jäät kiinni, niin joudut korvaamaan vahingot. Pakoilusta tai rikkeen ilmoittamatta jättämisestä ei saa mitään rangaistusta. Miksi nyt sitten haetaan jopa vankeutta?

Aina pitää pyytää enemmän kuin haluaa saada  :)
Ei tarvitse ilmoittaa, eikä tarvitse auttaa selvittämisessä, mutta ei se petoksesta tekemätöntä tee ja siitähän tuossa sakkoja paukahtaa, arvaan ma. Lisäksi petoksella saatujen rahojen takaisinmaksu korkoineen + oikeudenkäyntikulut. Jotenkin aavistelen että perintä osoittautuu hedelmättömäksi...
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

guest3656

Maahanmuuttajataustainen mies nosti kansaneläkelaitokselta kahden vuoden aikana perusteettomasti yli 12000 euron edestä työmarkkina- ja muita tukirahoja.

Miten niin perusteettomasti? Mieshän on joko neekeri tai ählämi.

Isäntä ja loinen

QuoteMaahanmuuttajataustainen mies nosti kansaneläkelaitokselta kahden vuoden aikana perusteettomasti yli 12000 euron edestä työmarkkina- ja muita tukirahoja. Syyttäjä vaatii miehelle miehelle Pohjanmaan käräjäoikeudessa ehdollista vankeutta.

Uugabuuga, suorastaan poikkeuksellisen taianomainen seinä.
- Vapaus vai vastuu?
- Vastuu.
- Oikeus vai velvollisuus?
- Velvollisuus.

eskonaama

Hah, itse kun olin välillä työttömänä ja sain pätkähomman joka venyikin parista viikosta muutamaan kuukauteen niin ilmoitin parin kuukauden kohdalla sitten kelalle että tämä työllisyystilanne nyt venyi näin että liekköhän maksettu liikaa asumistukea.

Kelalta itse joskus sanoivat ettei jokaisesta pätkätyöstä tarvitse heille ilmoittaa kunhan tuon työn loputtua palkkatodistuksen, asumistuki kun myönnetään oletuksena vuodeksi kerrallaan niin eivät kuulemma suostu joka parin kuukauden välin käsittelemään hakemusta uudestaan.

Sen jälkeen tuli joku rutiinikirje missä oli lasku mukana, kaikki ylimääräinen karhuttiin takaisin ja pidettiin mahdollisena että on syytä epäillä että tämä "vilunkiteko" oli tahallinen. En vaan ymmärrä kuka idiootti voi vielä miettiä että tahallaan olisin yrittänyt koijata kelaa kun itse sitten ilmoitin että työt venyi odotettua pidemmäksi että pitäs kai katkasta asumistuen saanti.
The most important aspect of arguing is that you counter your opponents argument, not that you start insulting your opponent.

Viimeinen suomalainen

Olikos Afrikan Tähti-pelissä vaihtoehtoa "palaa lähtöruutuun vankilan kautta" vai sotkinko jo Monopolia sekaan? ;D ;D ;D
Viimeinen maastalähtijä sammuttaa valot.

Emo

Jos oli etninen suomalainen niin johan nyt on helvetti!  >:(
Jos oli mamu niin ei haittaa, ei ole keltään pois nekään rahat, meillä on varaa ja monikulttuuri on rikkaus sekä  maahanmuuttaja on voimavara, kultamuna ja pyllynpyyhkijä. Sitäpaitsi suomalaisetkin lähtivät Ameriikkaan ja Ruotsiin ja raiskaavat-han suomalaisetkin.

Mehud

En mielelläni käyttäisi tuosta rikollisesta nimitystä "mies", vaan korvaisin sen sanalla "urospuolinen".
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

SimoMäkelä

Muistissa on vielä se Turussa asuva kurdimies , joka heitti puukon tappajan kädestä. Ja tämä kurdi ei siis yllättäin ollutkaan turkulaismies...paitsi siinä tapauksessa jos tämä kurdi olisikin ollut se tappaja.

Mehud

Se, että vaihdat paikkaa, ei välttämättä tee sinusta miestä, vaan tekosi tekevät sinusta miehen. Jos olet jo teoillasi osoittanut olevasi mies, niin siirtymisesi ei tee sinusta afrikkalaista miestä, vaan pysyt miehenä.

Miehen ja afrikkalaisen miehen ero on se, että mies kunnioittaa, naista, lakia ja järjestystä, afrikkalainen mies ei tee mitään näistä. Siksi sanan "afrikkalainen" liitteenä oleva sana "mies" loukkaa sanaa "mies" ja sitä tarkoittavia määreitä ja suureita.

Mies avaan naiselle oven, saattaa hänet pyynnöstä raskaaksi, tervehtii poliisia, vaikka vituttaisi ja pitää pihan kakarat kurissa. Afrikkalainen mies ei avaa muuta kuin rahaa vaativan kätensä naisen edessä, painaa naisen paksuksi, koska haluaa. Afrikkalainen mies haluaa poliisiksi, koska voi vaatia lahjuksia ja olla hullu kurko. Afrikkalainen mies siittää pihallesi niitä kakaroita, jotka eivät usko mitään muuta kuin isänsä vyötä tai keppiä ja siksi katsot kädet housuntaskussa nyrkissä niiden riehumista.

Ole mies! Älä alennu afrikkalaiseksi mieheksi! Vaimo, perhe ja yhteiskunta kiittää päätöksestäsi!
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Ernst

Quote from: KöpiKoppi on 02.10.2014, 12:44:06

Hän on valehtelija. Rikoksesta syytetty saa valehdella oikeudessa suut ja silmät täyteen, seuraamuksetta. Valehtelijana hän silti pysyy.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Pergolaattori

https://www.youtube.com/watch?v=rjand84BBKM  (Jimmie Åkesson / Tunnelbana) :)

-

Mehud

Quote from: Pergolaattori on 03.10.2014, 19:11:03

https://www.youtube.com/watch?v=rjand84BBKM  (Jimmie Åkesson / Tunnelbana) :)

Vaikutti hyvältä tuo Jimmien vastaus. Tosin en ymmärtänyt sanaakaan vastauksesta, enkä kysymyksestä. Voisiko joku ystävällisesti suomentaa.
-

Persaukinen

Quote from: kaneh_bosm on 02.10.2014, 13:13:16

Itsekin uskallan nyt, rikoksen vanhettua, myöntää kusettaneeni hurjina nuoruusvuosina Kelalta muutaman kuukauden asumistuet, jättämällä vaan ilmoittamatta, että olen päässyt töihin eikä asumistukea tarvitse enää maksaa. Mitään jälkipyykkiä ei asiasta ikinä tullut.
Minulla kävi niin, että pääsin töihin ja ilmoitin kelaan, että töissä ollaan, siellä kuitenkin sähläsivät, ja maksoivat kaksi kuukautta tukea turhaan, viimein huomasivat virheen, ja lähestyivät minua kirjeellä, että pitäsi sopia takaisin maksusta, kerralla ei kuullema tartte koko suoritusta tehdä, sanoin etten maksa ollenkaan koska syy ei ole minun, muutaman viikon päästä tuli tieto ettei takaisin perintään ryhdytä.
Lääketiede on edistynyt niin valtavasti, ettei terveitä ihmisiä oikeastaan enää ole.

Mehud

Quote from: Persaukinen on 03.10.2014, 19:48:31
Quote from: kaneh_bosm on 02.10.2014, 13:13:16

Minulla kävi niin, että pääsin töihin ja ilmoitin kelaan, että töissä ollaan, siellä kuitenkin sähläsivät, ja maksoivat kaksi kuukautta tukea turhaan, viimein huomasivat virheen, ja lähestyivät minua kirjeellä, että pitäsi sopia takaisin maksusta, kerralla ei kuullema tartte koko suoritusta tehdä, sanoin etten maksa ollenkaan koska syy ei ole minun, muutaman viikon päästä tuli tieto ettei takaisin perintään ryhdytä.

Toisin sanoen, he painoivat virheensä villaisella, eikä ketään voitu todeta syylliseksi. Vedä juttu oikeuteen, niin saat oikeutta veronmaksajille. Olet saanut rahasi ilman perusteita.