News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2009-06-23 Ajankohtainen kakkonen: Terho ja Persujen ihmeellinen maailma

Started by IDA, 23.06.2009, 13:16:20

Previous topic - Next topic

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: Turkulaine on 24.06.2009, 17:33:04Myönnät siis että työntekijällä ei pidä olla kummoisia oikeuksia ja halpatyövoiman (orjatyövoiman) tuominen on hyvä tapa kehittää yhteiskuntaa?

Mielestäni hyvää on ainakin se, että esim. bulgarialaisille siivoojille suodaan mahdollisuus paremman elintason hankkimiseen omalla ahkeruudella. Heille kai jo 1000 egen nettotulot voivat tuntua suurilta.

Quote from: Turkulaine on 24.06.2009, 17:33:04Oletko itse joutunut tekemään sellaista työtä elääksesi (opiskeluajan sivuansiot poislukien) jossa tulot ovat minimaaliset

Teen sellaista työtä jatkuvasti. Olen ratkaissut ongelman niin, että teen lisäksi toista työtä viikonloppuisin. Kun tekee duunia keskimäärin 45-50 tuntia viikossa, niin nettoansiot pyörivät 2300 euron hujakoilla.

QuoteEttä sitoudut esimerkiksi koko illaksi tai päiväksi työhön ja saatkin lopulta tehdä vain pari tuntia jolloin päiväansio miinus matkat on mitätön?

Tällaista minulle on sattunut vain pari kertaa, viimeksi pari viikkoa sitten. Kuinka usein noin käy siivoojalle?

QuoteKerro toki mitä teet työksesi.

En kehtaa.

Turkulaine

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 24.06.2009, 17:55:25
Teen sellaista työtä jatkuvasti. Olen ratkaissut ongelman niin, että teen lisäksi toista työtä viikonloppuisin. Kun tekee duunia keskimäärin 45-50 tuntia viikossa, niin nettoansiot pyörivät 2300 euron hujakoilla.

Kiitos asiallisesta vastauksesta hieman hyökkäävään kysymykseen.

Nyt on kyllä jokin väärinkäsitys sillä nettotulojesi perusteella et tee matalapalkkaduunia ensinkään. Tienaat tunnissa kaksi kertaa sen mitä heikommin palkattu siivooja ja puolitoista kertaa sen mitä paremmin palkattu siivooja.

QuoteTällaista minulle on sattunut vain pari kertaa, viimeksi pari viikkoa sitten. Kuinka usein noin käy siivoojalle?

En tiedä.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

todellisuus

En oikein usko että Pihapeli tekee mitään töitä. Luetaan viestihistoriaa ja arvioidaan tunnusten uskottavuutta yksi kerrallaan.

Itse aiheeseen, tuo oli asiallinen ja neutraali pätkä. Yleisradio on yleensä ollut Kokoomus- ja PS-vastainen koska nämä puolueet ovat olleet esteenä sen rahoituksen nostamiselle eduskunnan äänestyksissä. Onkohan neutraali suhtautuminen koko kanavan linjanmuutos vai tuon ohjelman käsikirjoittajan yksittäisvaikutusta? Muistelen nähneeni Ajankohtaisella kakkosella aiemminkin osuuksia PS:stä, jossa näiden edustajien annettaan aivan itse munata itsensä, ilman vihamielistä editointia tai tavallisia poliitikkojen nöyryyttämisenn suunniteltuja trikkejä.
Oliko viestini huono? Lähetä palautetta yksityisviestillä, rakentava palaute kirjoitustyylistäni ja/tai huonosta ajattelumaailmastani otetaan ilolla vastaan.

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: Turkulaine on 24.06.2009, 18:09:19
Nyt on kyllä jokin väärinkäsitys sillä nettotulojesi perusteella et tee matalapalkkaduunia ensinkään. Tienaat tunnissa kaksi kertaa sen mitä heikommin palkattu siivooja ja puolitoista kertaa sen mitä paremmin palkattu siivooja.

Kyllä minä teen matalapalkkaduunia. Tuntipalkkani vaihtelee välillä 11-28 euroa. Välillä palkkani on siis surkea, välillä kohtalainen. Lisäksi nettopalkkaa korottaa se, että iso osa palkastani on pimeää.

Quote from: Turkulaine on 24.06.2009, 13:17:18
Minulle jäi varsin epäselväksi mitä arvon siivousyrittäjä tarkoitti perussuomalaisella aatemaailmalla, kun hän selvästi kannattaa orjatyövoimaa. Miten ihmeessä voi olla väärin kysyä heti alussa mitä työstä maksetaan? Toivottaako yrittäjä myös sellaiset asiakkaat hevon kuuseen jotka kysyvät mitä siivousurakka tulee maksamaan jo ennen kuin hommiin ryhdytään? Kyllä on vastenmielistä porukkaa tuossakin puolueessa.

.............................

Ainoa joka pelasti oli Linda, mutta toisaalta hänelle annettiin todellinen suunvuoro toisin kuin Sammolle. Mikäli PS rupeaa kiertelemään ja kaartelemaan maahanmuuttokysymyksen kanssa on todellakin Suomessa tilausta kakkajoutsenpuolueelle.

Vähän ihmetyttää se, että jos tuo vanhempi nainen puhui mielestäsi orjatyövoiman puolesta, niin eivätkö Lindan jutut uppoa samaan kategoriaan? Hänhän sanoi, että maahamuuttaja on siitä hyvä työntekijä, että sillä voi teettää duunia mihin kellonaikaan ja minä viikonpäivänä tahansa. Lisäksi hän oli sitä mieltä, että 1000 euroa on ihan nasta kuukausiliksa.

Jaska Pankkaaja

Quote from: JM-K on 23.06.2009, 23:18:45
Viimeistään siinä vaiheessa, kun uuden puolueen puolueohjelma on koko kansan luettavana... Voi pojat ja tytöt, sitten se leimakirves vasta heiluukin!

Veikkaampa että hyvin hiljaista pitelee, siis en usko että näkyvyyttä mediassa juurikaan tulee.. Vertaapa nyt noihin "köyhien asialla" tai "eläkeläiset" ja mitä "bätmänin stp" pumppuja niitä nyt onkaan. Noi Piraatit saivat vähän tilaa mediassa mutta se perui siihen niiden jättivaalivoittoon ruåtsssa.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

oinas

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 24.06.2009, 18:15:42

Kyllä minä teen matalapalkkaduunia. Tuntipalkkani vaihtelee välillä 11-28 euroa. Välillä palkkani on siis surkea, välillä kohtalainen. Lisäksi nettopalkkaa korottaa se, että iso osa palkastani on pimeää.
Ja sinusta on on oikein tehdä pimeää duunia? Sellaisella keinottelulla tämä yhteiskunta ei kauaa kukoista.

oinas

Lindankin ajatusta, että maahanmuuttajat tekisivät työtä halvemmalla kuin suomalaiset, pidän arveluttavana. Sehän tarkoittaa sitä, että silloin halutaankin vain tätä halpaa 'orjatyövoimaa' ulkomailta, ja suomalaiset eivät enää kelpaa töihin, koska heille on maksettava normien mukaan.

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: oinas on 24.06.2009, 18:24:19
Ja sinusta on on oikein tehdä pimeää duunia?

Kyllä se on mielestäni ihan ok. Itselläni sitä pimeää tuloa on sitäpaitsi vain ~3500 egeä vuodessa. Tokkopa verottajaa sellaiset pikkusummat edes kiinnostavat.

Quote from: Vikatikki on 24.06.2009, 18:25:26Pitää kuitenkin muistaa, että siivousfirmat kusettavat työntekijöitään minkä ehtivät: siivottava alue on liian iso työaikaan nähden ja ylitöistä ei makseta. Mikäli hoidat työn kiireen vuoksi huonosti, saat kenkää.

Tämä kuulostaa siltä, että ehkä sillä siivousfirmalla on tieto siitä, että joku muu pystyy siivoamaan saman tilan paremmin samassa ajassa. Muutenhan potkujen antamisesta koituisi heille vain lisätaakkaa, kun pitää etsiä uusi työntekijä. Ehkä se siivottavan alueen liiallinen suuruuskin on suhteellista. Joku taitavampi voi tehdä homman laadukkaammin samassa ajassa.

hattiwatti

Quote from: Turkulaine on 24.06.2009, 17:33:04
Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 24.06.2009, 17:13:07Tässähän on hyvin oleellinen pointti. Ko. työpaikka ei siis ole teille tarpeellinen, jos tulette toimeen ilman sitä. Te saatte siis ilmeisesti rahaa jostain muualtakin Sen sijaan jollekin bulgarialaiselle elanto saattaa olla siitä työpaikasta kiinni, joten sikälikin hänet on fiksumpaa palkata ko. hommaan.

Myönnät siis että työntekijällä ei pidä olla kummoisia oikeuksia ja halpatyövoiman (orjatyövoiman) tuominen on hyvä tapa kehittää yhteiskuntaa?

Oletko itse joutunut tekemään sellaista työtä elääksesi (opiskeluajan sivuansiot poislukien) jossa tulot ovat minimaaliset ja oikeudet olemattomat? Että sitoudut esimerkiksi koko illaksi tai päiväksi työhön ja saatkin lopulta tehdä vain pari tuntia jolloin päiväansio miinus matkat on mitätön? Kerro toki mitä teet työksesi.

Olen itse erääseen toiseen ketjuun tehnyt pitemmänkin kirjoituksen siitä, miten keskeinen yhteiskunnallinen kysymys juuri tämä "paskaduuniutuminen" on, ja miten traagista on että siinä poliittinen pelikenttä on jätetty lähinnä vihervasemmistolle. Keskeisiä aiheita kuitenkin tulisi toistaa.

Se mikä tekee aiheesta keskeisen, on että juuri tämä on keskeisimpiä syitä siihen, miksi ihmiset euroopassa lisääntyvät vähemmin ja vähemmin. Tällöin muslimimamujen osuus demografisista käyristä nousee. Tekemällä heikosti palkattuja pätkäduuneja silloin tällöin ja tukeutumalla sossuun voit toki elää ihan hyvinkin kolmanteen maailmaan verrattuna. Mutta perheen perustamisesta et haaveile. Ongelma ei ole välttämättä rahan määrä, vaan loputon epävarmuus rahan saamisen varmuudesta. Ihmisillä on kuitenkin vielä niin vahva biologinen pesänrakennusvietti, että usein lapsia aletaan hankkia siinä vaiheessa kun omistusasunto + toimeentuloturva on perseen alla. Suurilta ikäluokilta se onnistui, nykysukupolvelta enää vain harvalta.

Itse arvostan Sampo Terhoa juuri siksi, että hän on ainoita yhteiskunta-ajattelijoita jotka ovat kirjoittaneet tästä ilmiöstä - ja aika fiksusti vieläpä. Iso ongelma varsinkin Suomessa on akateemisten turhakkeiden kallis ylikoulutus ja samaan aikaan se miten siivoojien yms. tärkeämpien töiden on annettu vajota paskaduuneiksi aivan surutta jolloin enää kukaan ei halua tehdä niitä. Ei pitäisi olla näin päin.

Turkulaine

Ethän tee. Jos sinä teet matalapalkkaduunia, tekevät siivoojat silloin nälkäpalkkaduunia. Siivoojien bruttotuntipalkka vaihtelee jossakin 8-11 euron välimaastossa; mikäli muutoksia on tullut viime aikoina niin asiaa tuntevat korjatkoon.

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 24.06.2009, 18:15:42Vähän ihmetyttää se, että jos tuo vanhempi nainen puhui mielestäsi orjatyövoiman puolesta, niin eivätkö Lindan jutut uppoa samaan kategoriaan? Hänhän sanoi, että maahamuuttaja on siitä hyvä työntekijä, että sillä voi teettää duunia mihin kellonaikaan ja minä viikonpäivänä tahansa. Lisäksi hän oli sitä mieltä, että 1000 euroa on ihan nasta kuukausiliksa.

Mielestäni Linda ei ollut aivan yhtä lailla vastuussa sanomisistaan. Hän oli ahkera ja vähään tyytyväinen maahanmuuttaja joka halusi antaa itsestään kuvan ahkerana ja vähään tyytyväisenä sellaisena, mikä ei tiettyjen ryhmien vuoksi ole ihmisten peruskäsitys maahanmuuttajasta. Hän ei ennenkaikkea puhunut työnantajana eikä moittinut ihmisiä mm. siitä että nämä haluavat tietää mitä saavat palkkaa jos ottavat työn vastaan. Toki hänen esittämänsä näkemykset ovat ainakin kaukaista sukua sille mitä tuo rasistinen orjapiiskuri sanoi.

Minä haluan aina tehdä diilin kuin diilin niin että molemmat osapuolet tietävät missä mennään, ja tähän ei pitäisi olla ainakaan libertaarista vasta-argumenttia.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: Turkulaine on 24.06.2009, 18:48:04

Ethän tee. Jos sinä teet matalapalkkaduunia, tekevät siivoojat silloin nälkäpalkkaduunia. Siivoojien bruttotuntipalkka vaihtelee jossakin 8-11 euron välimaastossa;

Pitää muistaa sekin, että siivoojat ovat monesti naisia. Naiselle riittää pienempikin palkka toimeentulemiseen.

Turkulaine

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 24.06.2009, 18:54:28

Ethän tee. Jos sinä teet matalapalkkaduunia, tekevät siivoojat silloin nälkäpalkkaduunia. Siivoojien bruttotuntipalkka vaihtelee jossakin 8-11 euron välimaastossa;

Pitää muistaa sekin, että siivoojat ovat monesti naisia. Naiselle riittää pienempikin palkka toimeentulemiseen.

Okei.

herra 4x

Quote from: reino on 24.06.2009, 14:39:10
Lilin herkku on nähtävä.  :)

reino on nyt hyvä vaan ja vetää ne tossut. Jalkaansa ja katsoo Metsoloita ihan rauhassa.
Rakkaudesta lajiin.

Teemu Lahtinen

Quote from: Turkulaine on 24.06.2009, 18:57:24
Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 24.06.2009, 18:54:28

Okei.

Just just...

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: Turkulaine on 24.06.2009, 18:57:24
QuoteEthän tee. Jos sinä teet matalapalkkaduunia, tekevät siivoojat silloin nälkäpalkkaduunia. Siivoojien bruttotuntipalkka vaihtelee jossakin 8-11 euron välimaastossa;

QuotePitää muistaa sekin, että siivoojat ovat monesti naisia. Naiselle riittää pienempikin palkka toimeentulemiseen.

Okei.

Miehellähän menee jo ruokaan paljon enemmän rahaa. Minulla 83-kiloisena palaa ruokaan ~400 euroa kuussa, kun keskipainoisella naisella (60 kg) riittää satku vähemmän. Jos otetaan lisäksi huomioon se, miten paljon miehet tarjoavat naisille viinaa, ravintolaillallisia, autokyytejä ynnä muuta mukavaa, niin mielestäni miehen 11 euron tuntipalkka vastaa naisen 9 euron tuntipalkkaa, ja miehen 28 euron tuntipalkka naisen 23 euron tuntipalkkaa. Samaan suhdelukuun päätyy, jos katsoo sukupuolten keskiansioita.

Shawast

Oli saksittu miten oli, sanon että tämä oli täyden kympin promo persuille ja varsinkin maahanmuutosta avointa keskustelua haluaville.

Tuossahan tuli aika hyväkin kontrasti siitä, että ensin näytetään Timppaa ja muita sekoilemassa jossain hämärässä klubissa, siis kuva joka persuista valtaosalla on.
Sitten päivänvalossa Sampo puhuu viileesti asiaa ja kivan näköinen "etninen" persutyttö tarjoaa kahvit, ja heittää vielä läppää, joka vetää vihreät feministit ihan mutkalle.

Annoit hyvän esiintymisen Sampo, ja oli ilo todeta, että ääneni meni tosiaankin oikeaan osoitteeseen.
"Hän puhuu korostetun rauhallisesti, mutta tunnekuohu näkyy hikikarpaloina nenän alla."

- HS raportoi mystisestä keltaiseen purjehdustakkiin pukeutuvasta perussuomalaisten kannattajasta 29.3.2011

nimetönkeskustelija

Parastahan Lindassa on se, että hän voi sanoa totuuden leimautumatta hirveäksi rasistiuusnatsiksi. Kuka toimittaja voisi demonisoida mukavan ahkeran ja yritteliään vietnamilaisperäisen naisen, joka sanoo suoraa, että osa maahanmuuttajista on laiskoja. Vähän vaikee heittää rasistiviittaa. Lisäksi poliittisten kiihotus kansanryhmää kohtaan tyyppisten syytteiden nosto on käytännössä mahdotonta.

Näin normaali kansa huomaa, että persut ja nuivat ei ole rasisteja tai muutenkaan ulkomaalaisvihaajia. Se taas lisää ennestään kannatusta, kun ihmisten pelot ja ennakkoluulot maahanmuuttokriitikkoja kohtaan väistyvät.
Eikö jokaiselle tullut jos selväksi että kommunismi ei ole koskaan toiminut missään? Mistä näitä uusmarxisteja oikeen sikiää?

VMJ

Jokin tässä ei nyt täsmää...

Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 24.06.2009, 17:55:25
Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 24.06.2009, 18:31:44
Kyllä se on mielestäni ihan ok. Itselläni sitä pimeää tuloa on sitäpaitsi vain ~3500 egeä vuodessa. Tokkopa verottajaa sellaiset pikkusummat edes kiinnostavat.
Homma ^^!!

VMJ

Homma ^^!!

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: VMJ on 25.06.2009, 04:21:04
Jokin tässä ei nyt täsmää...

No siis kun nettona tienaan vuodessa ~27 000 euroa, niin siinä 3500 verotonta on mielestäni iso osa, mutta verottajan kannalta tuollainen on kuitenkin pikku summa.

Turkulaine

Quote from: nimetönkeskustelija on 24.06.2009, 23:47:46
Parastahan Lindassa on se, että hän voi sanoa totuuden leimautumatta hirveäksi rasistiuusnatsiksi. Kuka toimittaja voisi demonisoida mukavan ahkeran ja yritteliään vietnamilaisperäisen naisen, joka sanoo suoraa, että osa maahanmuuttajista on laiskoja.

Ennustan, että tulevaisuuden riitaantuneessa monietnisessä Euroopassa aasialaisperäiset kokevat suurempaa yhteenkuuluvuudentunnetta kantaväestöön kuin muihin maanosaanmuuttajaryhmiin. Tätäkään nykyä heidän elämäntapansa ja tavoitteensa ovat tuskin ristiriidassa eurooppalaisten kanssa. Lisäksi heidän kykynsä ja halunsa integroitua ovat toki huomattavasti parempia kuin vaikka Lähi-idän muslimeilla.

Lauttasaaren Emiiri

Quote from: Äänestäjä on 24.06.2009, 11:50:33
Paras tuki, jonka nuorelle, yritteliäälle ja rohkealle maahanmuuttajalle voi tehdä, on tukea hänen yritystään rupeamalla sen asiakkaaksi. Toki varmaan äänetkin kelpaavat, jos on ehdokkaana. Jos liikun tuolla suunnalla, niin varmasti tulen käymään Lilin herkussa ja tekemään myös tiettäväksi miksi. Uuden asiakkaan lisäksi henkinen tuki on varmasti aina tervetullutta.

Totta ja itsehän olen niitä muutamia maahanmuuttajien pitämiä yrityksiä tukenut. Esimerkkinä voisin mainita kotisaareni mainion Rixi-baarin, jonka iranilaisomistaja on kyllä erittäin asiakaspalvelullisesti pätevä. Tämä vielä yhdistettynä maukkaisiin aterioihin. Eikä hänen vaimonsakaan kulje säkitettynä vaan normaalin naisen tapaan.

Lisäksi muutama etnisiä elintarvikkeita myyvä liike kuuluu käyttämiini, koska palvelu on ollut moitteetonta, ja nämä tietyt elintarvikkeet ovat huomattavasti edukkaampia kuin K/S-ryhmän oligopolikaupoissa.
Onko falskia sitten sanoa, että edustan suomalaisia, jos en kuitenkaan halua puhua sellaisten puolesta, jotka elämästä vieraantuneina ajattelevat vain omaa napaansa, täyttävät vatsansa teollisesti kasvatetulla lihalla ja katsovat maailmaa televisiosta ja autonsa ratin takaa mukavasti istuen?
- Kimmo Helistö