News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2013-12-05 HS: Ma­ryan Ab­dul­ka­rim: "Suomi on rasistinen maa"

Started by skrabb, 05.12.2013, 10:03:09

Previous topic - Next topic

dothefake

Quote from: junakohtaus on 05.12.2013, 12:21:32
Kai se on taas kerran mun hommani todeta, että onhan Suomessa jumalauta ihan ehtaa patarasismia vaikka miten paljon ja jos saa tottua siihen että kadulla huudellaan perään, kyllä siinä on kyse ihan siitä itsestään eikä se selittelemällä muuksi muutu.
Viittaako nimimerkkisi siihen kuuluisaan todistettuun tositapahtumaan, jossa somalityttöä tuupittiin?
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Afrikan kirjeenvaihtaja

Quote from: junakohtaus on 05.12.2013, 12:21:32Kai se on taas kerran mun hommani todeta, että onhan Suomessa jumalauta ihan ehtaa patarasismia vaikka miten paljon ja jos saa tottua siihen että kadulla huudellaan perään, kyllä siinä on kyse ihan siitä itsestään eikä se selittelemällä muuksi muutu.

Naisillekin huudellaan kadulla törkeyksiä ja nuorilta tytöiltä muun muassa kysellään hintoja sukupuolisista palveluksista. Mutta nykyään naisia opiskelee yliopistossakin ja nainen on edennyt jopa tasavallan presidentiksi.
Hänen Majesteettinsa palveluksessa.

Uuno Nuivanen

Kai se on taas kerran mun hommani todeta, että onhan Suomessa jumalauta ihan ehtaa patarasismia vaikka miten paljon ja jos saa tottua siihen että kadulla huudellaan perään, kyllä siinä on kyse ihan siitä itsestään eikä se selittelemällä muuksi muutu.

No okei, olen sitten varmaan patarasisti, mutta en huutele kadulla kenenkään perään, vaikka kyseessä olisi miten musta neekeri. Mitenkäs tämän selität?  ???

Faidros.

Itsenäisyyspäivän aattona tällainen kirjoitus. :(
Kaikki tietää, että Suomi on maailman vähiten rasistisia maita. Kyllä tämä antaa hyvän vaikutelman siitä, millaisia kansalaisia meillä liikkuu joukossamme, vaikka on saanut lahjaksi 24 vuotta sitten Suomen kansalaisuuden.

Jumalauta, minunkin naamalle on syljetty. Kuka näistä hörhöistä tietää millä motivaatiolla syljeskelijät liikkuu, paitsi somppu. Somppu selittää kaiken negatiivisuuden aina rasismin piikkiin, koskaan, milloinkaan ei syytä voi olla itsessä, heimossa, tavoissa, väärinkäytöksissä... aina ja vain on kyse rasismista!
Jos joku kertoo heimostaan kritisoiden, hänet uhkaillaan hiljaiseksi. Onhan näitä tangolaulajia ja muslimikirjailijoita.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Emo

Palasin. Tähän ketjuun. Aloitus kirvoitti yllättäen kommentin:

Älä Maryam kitise, jos suomalaiset ovat omaksuneet teidän kulttuuriset tapanne sylkeä kaduilla kulkevien  epämääräisten narttujen päälle.

Ehkä tuon päällesi sylkevän miehen seuralainen/vaimo on joutunut muslimimiehen sylkemäksi?

QuoteMaryan Abdulkarim, 31, oli kä­ve­lyl­lä ys­tä­vän­sä ja kah­den lap­sen­sa kans­sa, kun mat­ka kes­key­tyi mie­hen huu­toon. Nai­set oli­vat tot­tu­neet sol­vauk­siin, sik­si he tie­si­vät he­ti, mi­tä teh­dä. He vaih­toi­vat kie­len suo­mek­si ja pyy­si­vät huu­ta­jaa lo­pet­ta­maan. Yleen­sä se aut­taa. Mut­ta ei täl­lä ker­taa. Sen si­jaan mies syl­käi­si Ab­dul­ka­ri­mia kas­voi­hin.
Mie­hen seu­ras­sa oli sa­man­ikäi­nen nai­nen. Ohi­kul­ki­joi­ta­kin oli, mut­ta ku­kaan ei puut­tu­nut ti­lan­tee­seen.
Ma­ryan Ab­dul­ka­rim on ol­lut suo­ma­lai­nen 24 vuot­ta. Hä­nel­lä on ko­ti­maas­taan ikä­vää sa­not­ta­vaa.
"Suo­mi on hy­vin ra­sis­ti­nen maa. On ai­na ol­lut."

http://hommaforum.org/index.php/topic,89810.msg1499393.html#msg1499393

QuoteNäen päivittäin, miten arabit sylkevät pohjoismaalaisten silmille ja afrikaanot ahdistelevat valkoisia naisia. Jos vietän iltaa naisystävieni kanssa luonani joudun saattamaan heitä metrossa iltaisin, sillä he  yksinkertaisesti pelkäävät kulkea.

Samaa olen kuullut Norjassa asuvilta suomalaisilta, muslimit sylkevät päin pohjoismaalaisia naisia.
Itsekin kerran olen joutunut sylkemisen kohteeksi, ajoin pyörällä muslimikaapujen ohi ja kuulin kun joku kaapuvalas räkäsi perääni. Käännyin vilkaisemaan, siellä vielä suupielessä kuola roikkui. Onneksi ei osunut, olisi ollut melko varmasti kohta muutakin huulessa.

Että antaapa vaan syljen lentää puolin ja toisin ja valehdellaan itsellemme että tuo jää tuohon.

edit: ylimäär. a-kirjain poist.

Nuivake

Kun taikaseinästä joskus lopulta loppuu rahat, loppuu myös tämä "raivoava rasismi", kuin taikaiskusta.
Yleensä sanotaan että ongelmat alkavat, kun rahat loppuvat.
Tässä tapauksessa ongelma, eli rasismi, tulee katoamaan konkreettisesti kuin se kuuluisa pieru saharaan.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Eino P. Keravalta

QuoteHS mainostaa rajatonta lukuoikeutta hintaan € 14.90/kk, kun hinta vähän aikaa sitten oli n. € 9.90/kk. Melkoinen korotus!

Niinpä.

Mutta rajaton lukemattomuusoikeus maksaa vain 0,00 euroa kuussa ja 0,00 euroa vuodessa. Tähän tarjoukseen minä olen tarttunut, enkä ole katunut!
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Mursu

Quote from: Faidros. on 05.12.2013, 12:33:31
Itsenäisyyspäivän aattona tällainen kirjoitus. :(
Kaikki tietää, että Suomi on maailman vähiten rasistisia maita. Kyllä tämä antaa hyvän vaikutelman siitä, millaisia kansalaisia meillä liikkuu joukossamme, vaikka on saanut lahjaksi 24 vuotta sitten Suomen kansalaisuuden.

Miten muuten hän sai kansalaisuuden heti rajalla? Vai onko hänellä taas joku erilainen määritelmä suomalaiselle?

Noottikriisi

Tarkoittaako "ehta" tässä samaa kuin hesarin "ehtasuomalaisessa"? Vitsivitsi! ;)
Oikeassa olet, suomalaisissa on rasisteja siinä kuin somaleissa raiskaajia. Kyse on vaan siitä että voiko näiden pohjalta tehdä yleistyksiä
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

Eino P. Keravalta

Quote from: -PPT- on 05.12.2013, 11:21:05
Vai tulisi Maryanista loistava presidentti? Mielenkiintoista.

Tulisi toki. Somaliaan.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

-gentilhommehki-

QuoteVal­mis­tu­nut lei­pu­ri-kon­diit­to­rik­si Hel­sin­gin pal­ve­lu­alo­jen op­pi­lai­tok­ses­ta 2004. Opis­kel­lut so­siaa­li­alaa am­mat­ti­kor­kea­kou­lu Met­ro­po­lias­sa, on pa­pe­rei­ta vail­le val­mis so­sio­no­mi.
Työs­ken­nel­lyt Väes­tö­lii­tol­la mo­ni­kult­tuu­ri­suu­den asian­tun­ti­ja­na. Täl­lä het­kel­lä hän on tut­ki­mus­avus­ta­ja­na Hel­sin­gin yli­opis­ton so­siaa­li­tie­tei­den lai­tok­sel­la. Mo­ni­tie­tei­ses­sä hank­kees­sa tut­ki­taan muun muas­sa mus­li­mi­per­hei­tä Suo­mes­sa

Eikö ole mielenkiintoista, että vaikka ei ole edes valmistunut ja ainoa tutkinto on sinänsä kunnioitettava leipuri-kondiittori, niin pätevöityy monikulttuurisuusasiantuntijaksi?
Olin tänään aamulla kymmeneltä Turun kauppatorilla yli 20 asteen pakkasessa toista tuntia. Kuulostaa hullulta, mutta oli siellä muitakin hulluja. Yli tuhat ihmistä tuli kuuntelemaan ja tapaamaan Pekka Haavistoa. (Ville Niinistö vihreiden nettisivuilla 4.2.2012 http://www.vihreat.fi/node/7291)

Marija

QuoteMa­ryan Ab­dul­ka­rim on tot­tu­nut kuu­le­maan sol­vauk­sia ka­dul­la. Sik­si hän tie­tää, mi­tä teh­dä, kun ohi­kul­ki­ja al­kaa huu­del­la ka­dul­la.
Mies oli kuu­sis­sa­kym­me­nis­sä, sel­vin päin. Hä­nel­lä oli asiaa, ja asian­sa hän päät­ti huu­taa kes­kel­lä ka­tua Kon­tu­las­sa.
"So­ma­lit hai­se­vat pa­hal­ta! Olet­te kaik­ki ri­kol­li­sia!"

Rehellinen, nöyrä ihminen ottaisi valitukset todesta ja kasvattaisi myös lapsensa rehellisiksi. Somaleita ei ilman syytä pidetä rikollisina. He itse ovat todistaneet olevansa sitä.

Myöskin sitä vessan nurkassa olevaa suihkua käyttävät suomalaiset yleensä n. kahdesti päivässä: aamuin, illoin. Saippuan kanssa. Myös hiukset pestään riittävän usein. Silloin ei haise, myöskään hiuksien rasvanhaju ei leviä koko ympäristöön. Litra hajuvettä ei peitä pesemättömän ihmislihan hajua, vaan pahentaa sitä, tekee tuplalöyhkän. Pesuvesi olisikin parempi löyhkän poistaja.

Onhan heillä ollut jo yli 20 vuotta aikaa keksiä sen vesihanan tarkoitus.

Uuno Nuivanen

^^ Ei kai siihen muuta tarvita, kuin että saa jalan mokuoven väliin. Ihonväri ja toiseus pätevöittää kyllä vaikka mihin mokuvirkaan.

Ikävä luonne ja tehokas rasismista uhriutuminen luetaan eduksi.

Franklin

QuoteKun Ma­ryan oli tei­ni-ikäi­nen, hän ha­ki en­sim­mäis­tä ke­sä­työ­tään. Pu­he­li­mes­sa ys­tä­väl­li­nen nai­nen lu­pa­si töi­tä ja pyy­si vie­lä käy­mään so­pi­muk­sen te­ke­mis­tä var­ten. Ma­ryan rien­si. Kun hän myy­mä­läs­sä yrit­ti tar­jo­ta kät­tään nai­sel­le, tä­mä pe­rään­tyi kak­si as­kel­ta.

"Hän oli täy­sin häm­men­ty­nyt. Olit­ko se si­nä, jo­ka soit­ti, hän ky­syi. Sen jäl­keen hän pe­rui pu­heen­sa ja sa­noi, et­tä oli ta­pah­tu­nut vää­ri­nym­mär­rys."

Tämä taitaa olla taas sitä kulttuurisidonnaista rikasta tarinankerrontaa. Ensimmäinen asia, jonka työnantaja saa työnhakijasta tietää on työnhakijan nimi. Tämä työnantajako sitten on ihmetellyt, kun hakija nimeltään Maryan Abdulkarim onkin mamu? Eikö Maryan esitellyt itseään puhelimessa?
Muuten olen sitä mieltä, että humanitäärinen maahanmuutto on lopetettava.

Eino P. Keravalta

Olisinpa minäkin neekeri.

Silloin koko median koneisto, virkamiehet, päättäjät, poliitikot, tuomarit, opettajat ja yleinen ilmapiiri olisi puolellani, ajaisi asioitani, syyllistäisi muita epäonnistumisestani tai laiskuudestani ja jopa tarjoaisi rahaa siitä, että olen neekeri nimittämällä minut joksikin "asiantuntijaksi".

Olisinpa minäkin neekeri.

Micke90

Quote from: -gentilhommehki- on 05.12.2013, 12:51:17
Eikö ole mielenkiintoista, että vaikka ei ole edes valmistunut ja ainoa tutkinto on sinänsä kunnioitettava leipuri-kondiittori, niin pätevöityy monikulttuurisuusasiantuntijaksi?

No, enpä usko, että hän tutkintonsa vuoksi on siihen virkaan päässyt. Katsos kun ilman tuollaisia suojavirkoja somppujen työttömyysaste lähentelisi 100 % nykyisen 80 % sijaan.

Franklin

Quote from: Eugen235 on 05.12.2013, 11:29:44
tää ilmiö on mulle arvoitus, enigma.

Jos somali on sitä mieltä että Suomi on rasistinen maa, niin miksi ihmeessä se haluaa jäädä? Miksei se muuta Somaliaan?

Somaliassa olisi myös lukuisia lukutaidottomia sotaveteraaneja, joille Maryan voisi lukea kirjoja.
Muuten olen sitä mieltä, että humanitäärinen maahanmuutto on lopetettava.

Afrikan kirjeenvaihtaja

Quote from: Franklin on 05.12.2013, 12:57:20
QuoteKun Ma­ryan oli tei­ni-ikäi­nen, hän ha­ki en­sim­mäis­tä ke­sä­työ­tään. Pu­he­li­mes­sa ys­tä­väl­li­nen nai­nen lu­pa­si töi­tä ja pyy­si vie­lä käy­mään so­pi­muk­sen te­ke­mis­tä var­ten. Ma­ryan rien­si. Kun hän myy­mä­läs­sä yrit­ti tar­jo­ta kät­tään nai­sel­le, tä­mä pe­rään­tyi kak­si as­kel­ta.

"Hän oli täy­sin häm­men­ty­nyt. Olit­ko se si­nä, jo­ka soit­ti, hän ky­syi. Sen jäl­keen hän pe­rui pu­heen­sa ja sa­noi, et­tä oli ta­pah­tu­nut vää­ri­nym­mär­rys."
Tämä taitaa olla taas sitä kulttuurisidonnaista rikasta tarinankerrontaa. Ensimmäinen asia, jonka työnantaja saa työnhakijasta tietää on työnhakijan nimi. Tämä työnantajako sitten on ihmetellyt, kun hakija nimeltään Maryan Abdulkarim onkin mamu? Eikö Maryan esitellyt itseään puhelimessa?

Ehkä hän kokeili nimetöntä työnhakua.

Kiinnostaisi muuten tietää muitakin nuoria ajatellen, minne teini-ikäinen pääsee kesätöihin yhden soiton perusteella.
Hänen Majesteettinsa palveluksessa.

Marija

Muslimit myös valehtelevat. Vääräuskoisten kohdalla Koraanin mukaan niin pitääkin tehdä.

Nämä somalien valheet vain ovat niin surkeita, heillä ei vieläkään ole käsitystä kuinka yhteiskuntamme toimii.

AuggieWren

Quote from: -gentilhommehki- on 05.12.2013, 12:51:17Eikö ole mielenkiintoista, että vaikka ei ole edes valmistunut ja ainoa tutkinto on sinänsä kunnioitettava leipuri-kondiittori, niin pätevöityy monikulttuurisuusasiantuntijaksi?

No jaa, mikä koulutus pätevöittäisi monikulttuurisuusasiantuntijaksi? Tietääkseni ei edes ole olemassa sellaista kuin "Valehtelijan ammattitutkinto".
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

Muuttohaukka

Tähän aikaa sillä ei ole ollut nimetöntä työnhakua. Mutta on vain niin mukavaa kertoilla trinssistä ja sammakosta. Sanoiko vain, että :Heippa, olen Maria! Saanx mää töita"! Vielä somalilaisittain murtaen sekin.

Micke90

Quote from: AuggieWren on 05.12.2013, 13:01:23
No jaa, mikä koulutus pätevöittäisi monikulttuurisuusasiantuntijaksi? Tietääkseni ei edes ole olemassa sellaista kuin "Valehtelijan ammattitutkinto".

Totta. Valehtelijaksi synnytään eikä suinkaan opita.

Eino P. Keravalta

Kun tämä Maryan nyt on tällainen suuri monikulttuurisuuden ja rasismin asiantuntija, niin ei kai hän vain ole voinut olla havaitsematta sitä rasismia, mitä somalit kohdistavat suomalaisiin?

Mikä on yksittäisten, iltamyöhään lähiöiden läpi kulkevien suomalaisten asema, mahdollisuus tai toivo, kun he kohtaavat kymmenpäisen somalijengin?

Terveisin nimimerkki "Forumin edessä maahanmuuttajan sylkäisemäksi joutunut"

coscarnorth

Somalien tulisi joskus kysyä itseltään, miksi he ovat niin vihattuja. Kaikki etniset vähemmistöt nimittäin eivät ole. Itselläni on ollut erittäin läheinen vietnamilainen ystävä pikkupojasta asti. Kävin itse asiassa hänen luonaan eilen saunomassa ja kun rasismi tuli puheeksi, kysyin häneltä, onko hän ikinä törmännyt rasismiin. En ollut koskaan aiemmin kysynyt tätä. Hän vastasi, että ainoa rasismi, johon on Suomessa törmännyt, on meidän ystäväpiirissämme vallitseva veljellinen "mitäs vinosilmä" -tyyppinen vittuilu. Miten tässä niin hirvittävän rasistisessa maassa voi asua selkeästi erottuvana ulkomaalaisena törmäämättä kertaakaan rasismiin?
"False opinions are like false money, struck first of all by guilty men and thereafter circulated by honest people who perpetuate the crime without knowing what they are doing." -Joseph de Maistre

"Bad laws are the worst sort of tyranny." -Edmund Burke

far angst

Quote from: AuggieWren on 05.12.2013, 13:01:23
Quote from: -gentilhommehki- on 05.12.2013, 12:51:17Eikö ole mielenkiintoista, että vaikka ei ole edes valmistunut ja ainoa tutkinto on sinänsä kunnioitettava leipuri-kondiittori, niin pätevöityy monikulttuurisuusasiantuntijaksi?

Meillä jo on valehtelijan ammattitutkinto, suomeksi Taqiyyalogi, arabiaksi Imaami.

Imaamin tulee aina valehdella heidät ruokkivalle yhteiskunnalle.  Joku imaameista kunnostautuu valehtelemalla, ettei sitten ollutkaan vihkinyt 14-vuotiasta pikkutyttöä, toinen imaami valehtelee olevansa lääkäri.  Ja molemmat aivan ilman vastuuta ja seurauksia.

Imaamit valehtelevat ammatikseen.  Ja ihan oikein luvan kanssa.  Lisäksi ammattivalehtelu tarttuu imaameista seurakuntaan, viranomaisiin ja mediaan.  Viranomaiset ja media taas valhtelevat uskovansa imaamien valheet.  Ja valehtelevat, etteivät huomaa imaamien ja heidän laumojensa jatkuvaa valehtelua ja väärinkäytöksiä.

Valehtelijoista meillä ei ole työvoimapulaa näköpiirissä.
Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.

dothefake

QuoteMa­ryan ma­nai­li vää­rän­lai­sia hou­su­jaan ja ta­ju­si vas­ta myö­hem­min, et­tei oli­si voi­nut teh­dä mi­tään toi­sin.
Kotouttamisessa on jäänyt opettamatta housunvaihtotaito. Aina on mahdollista vaihtaa vääränlaiset housut, jos tahtoa riittää.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Lasse

Quote from: Uuno Nuivanen on 05.12.2013, 11:40:35
QuoteEron­nut. Asuu Hel­sin­gis­sä kah­den lap­sen­sa kans­sa.

Vain kahden lapsen yksinhuoltajuus ei ole kovin kummoinen suoritus. Isäkin taitaa olla tiedossa. Tuon ikäiselle kulttuurinsa edustajalle sellainen seitsemän aviotonta lasta olisi normit täyttävä määrä.

Mutta maksaako orhi elatusmaksunsa, vai onko Suomen valtiosta tullut lasten isä, Ami Assulin -style?
NOVUS ORDO HOMMARUM

Dharma

Quote from: coscarnorth on 05.12.2013, 13:21:14
Somalien tulisi joskus kysyä itseltään, miksi he ovat niin vihattuja. Kaikki etniset vähemmistöt nimittäin eivät ole. Itselläni on ollut erittäin läheinen vietnamilainen ystävä pikkupojasta asti. Kävin itse asiassa hänen luonaan eilen saunomassa ja kun rasismi tuli puheeksi, kysyin häneltä, onko hän ikinä törmännyt rasismiin. En ollut koskaan aiemmin kysynyt tätä. Hän vastasi, että ainoa rasismi, johon on Suomessa törmännyt, on meidän ystäväpiirissämme vallitseva veljellinen "mitäs vinosilmä" -tyyppinen vittuilu. Miten tässä niin hirvittävän rasistisessa maassa voi asua selkeästi erottuvana ulkomaalaisena törmäämättä kertaakaan rasismiin?

Vietnamilaiset ovat parhaiten integroituneet Suomeen. Se on sikäli erikoista, että Suomi muistuttaa kaikkein vähiten Vietnamia mamujen kotimaista. Vaan se on se kulttuuri. Vietnamissa se on hyvin perhe- ja työkeskeistä ja tottelevaista.

JmR

Näkisimpä itsekin joskus rasistisen välikohtauksen
1§ "Suomi on täysivaltainen tasavalta."