News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2013-12-02 HS: Ensimmäiset halal-porot myyntiin Norjassa

Started by Suomi2050, 02.12.2013, 22:22:57

Previous topic - Next topic

no future

Quote from: Mangustin on 03.12.2013, 12:39:54
Quote from: Emo on 02.12.2013, 22:27:21
Ai halal-sääntöjen mukaanko eläin ensin tainnutetaan?

Mitä minä olen filmejä nähnyt niin lehmä märehtii ruohoa ja sitten huppu-ukko tulee ja viiltää kurkun auki eikä lehmää todellakaan ensin tainnuteta.

Lehmän elinkaaren kokonaishyvinvoinnin kannalta tuo on oikein hyvä kuolema.

tähänhän tämä koko halal (ja yleensäkin tuotantoeläinkeskustelun lapsellisuus) tiivistyy.

Eläimen viimeisen minuutin olosuhteiden inhimillisyydestä vängätään, vaikka olisi paljon oleellisempaa puuttua eläimen kohteluun koko muun elämän aikana. Halalin tapauksessa tämä toki on vain keppihevonen islamin yleiselle kauhistelulle.

Jiigee

Quote from: suvisnuiva on 02.12.2013, 22:22:57
"Se on maailman maukkainta lihaa", Viltekspertenin johtaja Harry Dyrstad kehuu.

Tuosta maukkaudesta voi tietysti olla montaa mieltä, mutta on tainnut Harrylta unohtua sellainen pikkuseikka, että kristityt saavat periaatteessa syödä mitä vain.  Sen ainoan poikkeuksen tekee epäjumalille pyhitetty liha, sitä kun kristitty ei saisi syödä.  Kosherliha ei tuota mitään ongelmaa, kyseisessä teurastustavassa lihaa ei ole pyhitetty kuunjumalalle.  Dyrstadin onneksi suurin osa pohjoismaalaisista on tapakristittyjä, joten markkinarakoa taitaa silti löytyä täältäkin.

Mehud

Muslimit eivät ole aikaisemmin voineet käyttää poronsarvijauhetta, koska haram. Nyt asia on korjattu ja sarvijauhe voi valloittaa muslimimaailmaa.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!