News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Tilanne kuumenee Ukrainassa (Katso ohjeet alusta!)

Started by kriittinen_ajattelija, 02.12.2013, 17:08:05

Previous topic - Next topic

Valli

Pilotti hyppää turvaan ja kamera kuvaa kaiken.

[tweet]1584202556124774400[/tweet]

toumasho

^ laitoin tuon pätkän jo päivällä, mutta jos on niin kiire postata se "hieno video, jonka juuri löysin ja jota ei varmaan ole parilla edellisellä sivulla", niin olkoon menneeksi.  :facepalm: :roll: ;D

Tässä liki-kevennysmäistä nakkipipojen seikkailuelämää Ukrainan taistelutanteireilta. Hurjia ovat.

[tweet]1583893651557847040[/tweet]
Rasistinen Logiikka Oy, Toimitusjohtaja

Titus

Quote from: Lasse on 23.10.2022, 17:50:48
Odessassa jauhetaan piakkoin purkkaa?

Riittää, että jenkit ottaisi ilmatilan haltuun ja antaa unkarilaisten hoitaa siivoaminen.

that's a bingo!

toumasho

Quote from: Emo on 23.10.2022, 19:30:37
Talvisodassa käytiin Raatteentien taistelu, ukrainalaiset ryssät hyökkäsivät Suomeen. Jos talvisotaa muistellaan, niin eritoten tämä sopii muistaa.
Ukraina voi puolestani antautua, ihan tekevät kuten parhaaksi näkevät. Sinun on vissiin vaikea hyväksyä, että itsenäiset valtiot tekevät itsenäiset ratkaisunsa itsenäisesti taistellessaan itsenäisyytensä puolesta?

Joko nyt joku kertoo minulle, mitä arvokasta on Itä-Ukrainassa? Teollisuutta?

Tämä on sellainen asia, jonka jokaisen vuonna 2022 Hommaforumille viestittelevän hompanssin pitäisi ihan itse pystyä selvittämään? Eli onko nyt niin, että ihan tarkoituksella trollaat?

Olen huomannut, että pro-putinistit / pro ryssä shillaajat jakautuvat useampaan eri ryhmään.

Ensimmäinen ryhmä: Intel Z Slava yms. Kremlin suoraa käsikirjoitusta toistavat ja Putiniin täysuskovat tyypit.
Toinen ryhmä: "Ei hitto, jos alan kirjoittelemaan Putin juttuja suoraan, niin nehän nauraa minulle, mitäs jos kokeilen olla suuri "rauhan puolustaja" tai vaikkapa kokeilen sitä, että "ne on kaikki samoja ryssiä" tai vaikka sitä, että "ei koskea Suomea, ei kiinnosta minua, minkätakia te ajattelette eri tavoin kuin minä, ettekö näe, että se ärsyttää minua?".
Kolmas ryhmä: "Ei hitsi, ei kannata vängätä ryssien puolesta tai esitellä jotain rajojen siirtoja, mutta otanpa ennustajalinjan, jossa kerron hompansseille, että miten jutut menee by minä suuri ajattelija. Spoiler: Venäjä voittaa!".

Varmaan on vielä neljäs ja viideskin ryhmä, joilla tosiaankin on ihan selkeä motiivi puolustaa ryssiä, mutta ei joko hermoja, kanttia, tai jotain muuta sen eteen, että vedettäisiin ihan suoraa huutoa vaan Z-marssia täällä. Ei siis puhuta ihan paristakaan tapauksesta nyt, koska sitten vielä on oma lajinsa ne, jotka ovat superaktiivisia Hommaforumilaisia, mutta kas kummaa, tämä aihe ei näytä kiinnostavan yhden kommentin vertaa. Mielenkiintoista on!

dura0

Ukraina voi puolestani antautua, ihan tekevät kuten parhaaksi näkevät. Sinun on vissiin vaikea hyväksyä, että itsenäiset valtiot tekevät itsenäiset ratkaisunsa itsenäisesti taistellessaan itsenäisyytensä puolesta?

Ei, olen täysin hyväksynyt sen, ja tuen Ukrainaa kun se tekee. Minä en taida olla tässä keskustelussa se joka valittaa Ukrainan päätöksistä. Ukrainaa tukee myös moni muu, materiaalisesti.

Sitä ei kannata tehdä ilman apua. Se on helpompaa. Ja ilman sitä sen taistelun voisi hävitä.

Tämän takia Suomikin on Natoon menossa.

Ei oikein mitään. Putin tainnut tässäkin saada väärää tietoa kun on sinne lähtenyt tankkien kanssa.

Emo

Quote from: toumasho on 23.10.2022, 19:49:15
Quote from: Emo on 23.10.2022, 19:30:37Talvisodassa käytiin Raatteentien taistelu, ukrainalaiset ryssät hyökkäsivät Suomeen. Jos talvisotaa muistellaan, niin eritoten tämä sopii muistaa.

Tämä on sellainen asia, jonka jokaisen vuonna 2022 Hommaforumille viestittelevän hompanssin pitäisi ihan itse pystyä selvittämään? Eli onko nyt niin, että ihan tarkoituksella trollaat?

Olen huomannut, että pro-putinistit / pro ryssä shillaajat jakautuvat useampaan eri ryhmään.

Ensimmäinen ryhmä: Intel Z Slava yms. Kremlin suoraa käsikirjoitusta toistavat ja Putiniin täysuskovat tyypit.
Toinen ryhmä: "Ei hitto, jos alan kirjoittelemaan Putin juttuja suoraan, niin nehän nauraa minulle, mitäs jos kokeilen olla suuri "rauhan puolustaja" tai vaikkapa kokeilen sitä, että "ne on kaikki samoja ryssiä" tai vaikka sitä, että "ei koskea Suomea, ei kiinnosta minua, minkätakia te ajattelette eri tavoin kuin minä, ettekö näe, että se ärsyttää minua?".
Kolmas ryhmä: "Ei hitsi, ei kannata vängätä ryssien puolesta tai esitellä jotain rajojen siirtoja, mutta otanpa ennustajalinjan, jossa kerron hompansseille, että miten jutut menee by minä suuri ajattelija. Spoiler: Venäjä voittaa!".

Varmaan on vielä neljäs ja viideskin ryhmä, joilla tosiaankin on ihan selkeä motiivi puolustaa ryssiä, mutta ei joko hermoja, kanttia, tai jotain muuta sen eteen, että vedettäisiin ihan suoraa huutoa vaan Z-marssia täällä. Ei siis puhut ihan paristakaan tapauksesta nyt, koska sitten vielä on oma lajinsa ne, jotka ovat superaktiivisia Hommaforumilaisia, mutta kas kummaa, tämä aihe ei näytä kiinnosta yhden kommentin vertaa. Mielenkiintoista on!

Minulle on ihan sama myöskin se, mihin ryhmään mielestäsi kuulun. Jos jostakusta tuntuu että elämästä ei tule mitään ellei saa ihmisiä yleensä ja myöskin minua sullottua itse oivallettuihin ryhmiin, niin siittä vaan sullomaan.
Vähän raskaalta ja vainoharhaiselta tuo minun silmään näyttää, kunnkyseessä ei edes ole meidän oma sotamme, mutta sallin sen että joillekin suomalaisille tämä sota on hyvin rakas.
Suurin/suuri osa ihmisistä ei välitä tästä sen enempää kuin minäkään. Eivät vain halua sanoa sitä  tai eivät ole millään foorumilla jolla voisivat sen sanoa.
Minä haluan sanoa, koska minusta tämä raivokas riehuminen Ukrainan puolesta ja putinistien metsästys ovat naurettavaa hysteriaa. Menkää tuonne kaduille puuttumaan siihen mitä "tiedätte kyllä ketkä" tekevät omille nuorillemme. Ette uskalla puuttua siihen mihin voisitte, täällä meuhkaatte asiasta minkä aktivoitumisesta todelliseksi ei ole omalla kohdalla pienintäkään riskiä.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Varmaan on vielä neljäs ja viideskin ryhmä, joilla tosiaankin on ihan selkeä motiivi puolustaa ryssiä, mutta ei joko hermoja, kanttia, tai jotain muuta sen eteen, että vedettäisiin ihan suoraa huutoa vaan Z-marssia täällä. Ei siis puhuta ihan paristakaan tapauksesta nyt, koska sitten vielä on oma lajinsa ne, jotka ovat superaktiivisia Hommaforumilaisia, mutta kas kummaa, tämä aihe ei näytä kiinnostavan yhden kommentin vertaa. Mielenkiintoista on!

Itse olen huomannut että putinismin taso vastaa koronahörhöyden tasoa.

Kovimmat koronahörhöt ovat täysin örkkejä ja lievimmät "rokotekriitikot" taas hieman  hörhöjä.
Omasta mielestäni ei ole mitään hörhäyden ryhmiä, vaan tämä menee asteittain   1 täysin örkit  ja sitten ne lievästi hörhöt.

Valli

Quote from: toumasho on 23.10.2022, 19:21:48
^ laitoin tuon pätkän jo päivällä, mutta jos on niin kiire postata se "hieno video, jonka juuri löysin ja jota ei varmaan ole parilla edellisellä sivulla", niin olkoon menneeksi.  :facepalm: :roll: ;D

Tämä ketju tuntuu hukkuvan välillä p**kaan niin ei jaksa aivan kaikkea niin tarkalla silmällä selata.

Tämänkin olet varmaan jo laittanut tänne.

Lisää Irkutskissa pudonneesta koneesta.

[tweet]1584140931930132480[/tweet]

Outo olio

Quote from: Lahti-Saloranta on 23.10.2022, 14:38:37
Minusta tuo tulkkihomma poliisilta oli paha moka.

Täysin samaa mieltä. Toinen osapuoli tulkkaa toisen puhetta. :facepalm: Itsestäänselvästi tässä on ainakin mahdollisuus kääntää itselleen edullisesti, eli vääristellä vastapuolen sanomisia. Jokainen ymmärtää tämän. Väitetty rikos oli vihapuhe eli ehkä kiihottaminen kansanryhmää vastaan, joten poliisi olisi voinut vedota kielitaidon puutteeseen, ja jättää asian sikseen, kenenkään henki ei sentään ollut vaarassa tai mitään.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Outo olio

^^Ihmeen jyrkässä kulmassa putosi, suunnilleen 60 asteen kulmassa ja lopuksi näytti menevän pystysuoraksi. ??? Kumpikin lentäjä kuoli, erikoista sekin.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

viisitoista

Quote from: Emo on 23.10.2022, 20:11:12
Minä haluan sanoa, koska minusta tämä raivokas riehuminen Ukrainan puolesta ja putinistien metsästys ovat naurettavaa hysteriaa. Menkää tuonne kaduille puuttumaan siihen mitä "tiedätte kyllä ketkä" tekevät omille nuorillemme. Ette uskalla puuttua siihen mihin voisitte, täällä meuhkaatte asiasta minkä aktivoitumisesta todelliseksi ei ole omalla kohdalla pienintäkään riskiä.

Ne jotka pauhaavat paatoksella ryssiä vastaan mutta eivät halua tai uskalla tehdä mitään tummajaistunkeilijoille omissa maissaan ovat todellakin säälittäviä tapauksia. (Kuten vaikka atlanttis-mieliset kokoomuksen äänestäjät jotka praimeilevat sotilastaustallaan.) Sinimustilla on sentään puhdas omatunto tässä asiassa, he ovat johdonmukaisesti sekä venäläisiä että mamuja vastaan.

Jepulis

Talvisodassa käytiin Raatteentien taistelu, ukrainalaiset ryssät hyökkäsivät Suomeen. Jos talvisotaa muistellaan, niin eritoten tämä sopii muistaa.
Ukraina voi puolestani antautua, ihan tekevät kuten parhaaksi näkevät....

....

Toinen ryhmä: "Ei hitto, jos alan kirjoittelemaan Putin juttuja suoraan, niin...
Tismalleen.

Ne eivät ole mielestäni vain vaarattomia typeryksiä tai ns. keskusteluun osallistujia. He on ihan oikea, vaikkakin pieni osa agressiivisen Venäjän hybridioperaatiota. Näillä osaltaan nakerretaan pikkuhiljaa lännen moraalia ja sitäkautta puolustusta eri maissa ja kyllä myös hankitaan tietoa heikoista kohdista.

Maksetuille trolleille, jotka "oikeina" tietää pelin hengen, jokainen mukaan houkuteltu länsimainen typerys, joka alkaa heitä myötäilemään, on iso voitto sinänsä. Ihminen kun alkaa kovasti uskoa johonkin, häntä on vaikea saada järkiintymään asiaperusteilla. Ilmaisia Putin-uskovaisia hankitaan mm. rokotevastaisuus-tyyppisten uskonlahkojen kautta, joissa pikkuhiljaa sitten syötetään venäläistä muutakin agendaa. Toki niin hienovaraisesti, ettei mahorkka haise liikaa hyväuskoisen hölmön nenuun. Aina kun uusi typerys saadaan värvättyä jonkun "rokoteuskovaisuus"-kantoaallon myötä, jotkut ryssät skoolaa juhlan kunniaksi votkapaukut naureskellen uskovan länsityypin typeryydelle.

Ärsytti kun noita trolleja alkoi olla jo kiusaksi asti ja forumin seuraaminen meni jo mahdottomaksi. Aloin kirjaamaan ensin varsinaisten trollien merkit kieltolistalle ja lopuksi etenin mainitsemasi muutkin ryhmät. On mennyt ketjut muutoksen jälkeen kumman näköiseksi. Tutkin jopa ajoin otannalla teinkö virheitä mutta yksikään trolli/hyväuskoinen hölmö ei ole virhe. Kyllä täällä on heitä ihan hitosti.

On huolestuttavaa miten laajassa mitassa Venäjä suorittaa länsimaissa hybridioperaatioitaan. Forumit trolleineen on vasta jäävuoren huippu. Siellä on huippupoliitikkomme lahjomiset, Fortumin toiminta ennen kriisiä, maakaupat, Teboilin toiminta, jo tehdyt tietoverkkoja koskevat hyökkäykset, ja tuhat pientä. Jos tämä koskisi tässä mitassa erikseen vain Suomea kyllä meillä olisi erityinen syy huolestua, koska Ukrainan esimerkkiä seuraten selvä ja vallitseva hyökkäysvalmistelu on koko ajan käynnissä.

On yhtä selvää, että tukea Ukrainalle on kaikilla tasoilla syytä tukea ja sotilaallista tukea kasvattaa moninkertaiseksi. Se on ehdottomasti samalla Suomen etu. Samalla on kannustettava muita maita mukaan talkoisiin. Ukraina ei saa sortua.

Forumilta on näiden trollien ja hölmöjen Putinistien määrän vuoksi valitettavasti rapisemassa mainetta. Onneksi mukana pelastamassa on lukuisia Suomi-patrioottejakin kuten juuri lainattu jäsen Tuomasho.
Vihapuhe on parempi kuin lässytetty valhe.

SatuSetä

Quote from: Outo olio on 23.10.2022, 21:08:16
^^Ihmeen jyrkässä kulmassa putosi, suunnilleen 60 asteen kulmassa ja lopuksi näytti menevän pystysuoraksi. ??? Kumpikin lentäjä kuoli, erikoista sekin.

Tästä oli juttua liikkeellä, että koneen happijärjestelmä olisi ollut epäkunnossa. Kyseessä on siis ollut uuden koneen testilento ja koneeseen olisi menetetty yhteys 20min ennen maahansyöksyä ja toinen kone lähtenyt tarkistamaan, mutta luonnollisesti mitään ei ollut tehtävissä, koska molemmat lentäjät nuokkuneet koneessa tajuttomina. Tullut tonttiin kun polttoaine on loppunut.

En nyt jaksa twiittiä erikseen etsiä, koska todenperäisyyttä on joka tapauksessa mahdotonta varmistaa.
Kissat on koiria ja hauki on kala, joka tekee pesän puuhun.

JoKaGO

Quote from: SatuSetä on 23.10.2022, 21:17:45
Quote from: Outo olio on 23.10.2022, 21:08:16

Tästä oli juttua liikkeellä, että koneen happijärjestelmä olisi ollut epäkunnossa. Kyseessä on siis ollut uuden koneen testilento ja koneeseen olisi menetetty yhteys 20min ennen maahansyöksyä ja toinen kone lähtenyt tarkistamaan, mutta luonnollisesti mitään ei ollut tehtävissä, koska molemmat lentäjät nuokkuneet koneessa tajuttomina. Tullut tonttiin kun polttoaine on loppunut.

En nyt jaksa twiittiä erikseen etsiä, koska todenperäisyyttä on joka tapauksessa mahdotonta varmistaa.

Jos tuo boldaamani on totta, niin siinä on mennyt testilentäjä / -jiä eli iso vahinko zetille.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

ikuturso

Quote from: Emo on 23.10.2022, 20:11:12

En nimenomaisesti Itä-Ukrainasta tiedä, mutta ukrainasta yleensä:
QuoteFor those who ask: "Why does Ukraine matter? "
This is why Ukraine matters.

It is the second largest country by area in Europe by area and has a population
of over 40 million - more than Poland.

Ukraine ranks:
1st in Europe in proven recoverable reserves of uranium ores;
2nd place in Europe and 10th place in the world in terms of titanium ore reserves;
2nd place in the world in terms of explored reserves of manganese ores (2.3 billion tons, or 12% of the world's reserves);
2nd largest iron ore reserves in the world (30 billion tons);
2nd place in Europe in terms of mercury ore reserves;
3rd place in Europe (13th place in the world) in shale gas reserves (22 trillion cubic meters)
4th in the world by the total value of natural resources;
7th place in the world in coal reserves (33.9 billion tons)

Ukraine is an important agricultural country:

1st in Europe in terms of arable land area;
3rd place in the world by the area of black soil (25% of world's volume);
1st place in the world in exports of sunflower and sunflower oil;
2nd place in the world in barley production and 4th place in barley exports;
3rd largest producer and 4th largest exporter of corn in the world;
4th largest producer of potatoes in the world;
5th largest rye producer in the world;
5th place in the world in bee production (75,000 tons);
8th place in the world in wheat exports;
9th place in the world in the production of chicken eggs;
16th place in the world in cheese exports.

Ukraine can meet the food needs of 600 million people.

Ukraine is an important industrialised country:

1st in Europe in ammonia production;
Europe's 2nd's and the world's 4th largest natural gas pipeline system;
3rd largest in Europe and 8th largest in the world in terms of installed capacity of nuclear power plants;
3rd place in Europe and 11th in the world in terms of rail network length (21,700 km);
3rd place in the world (after the U.S. and France) in production of locators and locating equipment;
3rd largest iron exporter in the world
4th largest exporter of turbines for nuclear power plants in the world;
4th world's largest manufacturer of rocket launchers;
4th place in the world in clay exports
4th place in the world in titanium exports
8th place in the world in exports of ores and concentrates;
9th place in the world in exports of defence industry products;
10th largest steel producer in the world (32.4 million tons).

Onhan siellä jotain, mitä joku putlöööör voisi haluta.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

vihapuhegeneraattori

Quote from: Emo on 23.10.2022, 17:33:32
Quote from: dura0 on 23.10.2022, 16:31:26
Eikö tässä nyt ole se ongelma että kaikki osat Ukrainasta mitä tämä mainittu hullu pystyy valloittamaan, ovat lisää resursseja sille hullulle. Ja tämä hullu ei ole hajoittanut pelkästään omaa asuntoaan.

Tämä ongelma siinä mahdollisesti on, mutta se on Ukrainan ongelma.

Mitä Itä-Ukrainassa on? Teollisuutta?

Kaasua, öljyä, mineraaleja.

Itäinen Ukraina on se talouden veturi, muu osa maasta on stadia ja peltoa (noin karrikoiden).
En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

Siili

Ja törmää asuinrakennukseen. Keskellä Siperiaa.  Ei ole zetoilla tuuri kohdallaan.

JoKaGO

Quote from: Siili on 23.10.2022, 21:45:12

Ja törmää asuinrakennukseen. Keskellä Siperiaa.  Ei ole zetoilla tuuri kohdallaan.

^
Irkutsk, missä tuo tapahtui, on semmoinen Helsingin kokoinen kirkonkylä  :facepalm:
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

toumasho

Quote from: Jepulis on 23.10.2022, 21:13:50
On yhtä selvää, että tukea Ukrainalle on kaikilla tasoilla syytä tukea ja sotilaallista tukea kasvattaa moninkertaiseksi. Se on ehdottomasti samalla Suomen etu. Samalla on kannustettava muita maita mukaan talkoisiin. Ukraina ei saa sortua.

Forumilta on näiden trollien ja hölmöjen Putinistien määrän vuoksi valitettavasti rapisemassa mainetta. Onneksi mukana pelastamassa on lukuisia Suomi-patrioottejakin kuten juuri lainattu jäsen Tuomasho.

Kiitos kunniallisesta luonnehdinnasta, olen otettu! Ketjun otsikko saa toki olla edelleen se sama, mutta se alkaa olla huvittavaa tasoa oleva "understatement of the year" - tilanne kuumenee koko hemmetin Euroopassa, ellei koko maailmassa. Tähän hybridivaikuttamistoimintaan, jota itänaapurimme siis harrastaa, liittyy ihan tosimaailmassa kauhistuttavia piirteitä. Tämä Hommaforum on vain hiekkalaatikko. Meidän hompanssien jutut jätetään aina omaan arvoonsa jo määritelmän vuoksi, ja se on ihan ok. Se, mikä aiheutti itselläni viime eduskuntavaaleissa kauhun tuntemuksia, oli erään puolueen kaupunkiosaston kokoustiloissa käyty keskustelu:

"Niin, tuut nyt sinne VK.comiin vaan, sieltä ne ei bännää meittii ja voi keskustella maahanmuutosta ja politiikasta ihan vapaasti!"
"Vk.co-.. siis siihen ryss- venäläiseen facebookin kopioon?"
"Niin!"
"Mutta kun se on ihan kokonaan venäläisten hallussa."
"Nii-in!?"
"Niin siis ymmärrätkö, että te ette käy siellä mitään sensuroimatonta keskustelua, vaan kaikki, jotka sinne menevät, altistuvat välittömästi naapurimaan agendalle? Se saitti ei anna mitään suojaa teille, varsinkin jos olette omilla kuvallisilla ja oikeanimisillä profiileilla siellä!" (ko. henkilö oli)
"Entäs sitten?"
"No ymmärrätkö, että jos joku toimittaja menee sinne teidän Vk.com ryhmiin ja tallentaa kaiken, mitä näkee, niin kyseessä alkaa olla historiallista tasoa oleva oma maali tämän puolueen toiminnassa? Teillä EI ole mitään yksityisiä keskusteluja siellä. Kaikki viestit, mitä ikinä liikkuu VK:n sisällä, on mahdollista muuttaa vaikutuskeinoksi teitä, tätä puoluetta tai koko Suomea kohtaan!"

..jonka jälkeen rouvashenkilölle tulikin hoppu autolle.

JA mä olen aika varma, että joka helvetin klubissa, jotka täällä Suomessa politiikkaan sekaantuvat, on noita vk.com yms. "vaihtoehto"-mediaan luottavia tyyppejä, jotka yrittävät joko tietämättömyyttään, tai hyvin tietäen ja sangen alhaisin motiivein houkutella suomalaisia politiikantekijöitä aina kadunmiehistä isoihin jehuihin mukaan tuonne. Kremlin työkaluiksi.

Täällä on helppo naureskella Ukrainan rämpimiselle sen itsenäisyyden aikana, koska he ovat olleet suorassa kuristusotteessa heti Putinin päästyä valtaan. Venäjä ei ole rahaa säästellyt, kun se on korruptoinut Ukrainaa. Vaan siltä se vaikuttaa, että ei se ryssä niitä rahoja juuri ole säästellyt Suomenkaan osalta, kun ihan ruohonjuuritasolle on jo saatu "agentit" vaikuttamaan. Puhumattakaan meidän isokenkäistä, jotka määrittelevät tämän maan suuntaa.

D46

Quote from: Emo on 22.10.2022, 22:38:17
Ryssät ovat ryssiä vaikka voissa paistais, eikä se mitään vihapuhetta ole vaan perimätietoa.
Tästä osuudesta on helppoa olla samaa mieltä. Minunkin mielestäni miekkarissa ollut plakaatti, jossa kerrottiin Venäjän olevan terroristivaltio, ei todellakaan ollut minkäänlaista vihapuhetta, vaan yleis-/perimätietoa.

Meillä Suomessa se perimätiedoksi muuttunut yleistieto on ollut jo 1700-luvun Isovihasta alkaen, ja Ukrainassakin ainakin satakunta vuotta viimeistään Holodomorin jälkeen. Nyt, vuoden 2022 jälkeen, sen tietää jo koko sivistynyt maailma ja tuo itsestäänselvyys voidaankin kirjata jo kansakoulun aapisiinkin.
Quote from: akez on 15.04.2024, 21:31:27sinä, bidenin ja bryssän käsikirjoituksia näemmä resitoiva suomalaisten edut sivuuttava isäntäväen pyllynpussaaja

Muistakaa Victoria Nuland ja piparit !1!!11

Siili

Quote from: JoKaGO on 23.10.2022, 21:48:22
Quote from: Siili on 23.10.2022, 21:45:12

^
Irkutsk, missä tuo tapahtui, on semmoinen Helsingin kokoinen kirkonkylä  :facepalm:

Kyllä minusta kuitenkin on varsin huonoa onnea, että hävittäjäkoneen testilento päättyy polttoaineen loppumiseen keskelle kaupunkia.  Voisi kuvitella, että moista meluisaa hommaa ei ehdoin tahdoin tehdä urbaanilla alueella.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Siili on 23.10.2022, 22:08:02

Kyllä minusta kuitenkin on varsin huonoa onnea, että hävittäjäkoneen testilento päättyy polttoaineen loppumiseen keskelle kaupunkia.  Voisi kuvitella, että moista meluisaa hommaa ei ehdoin tahdoin tehdä urbaanilla alueella.

Onko tuolla sotilaslentokenrttä keslellä kaupunkia? Tuo että kone tulee nokkaedellä tontiin voisiko  olla terroriteko?

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Jorma M. on 23.10.2022, 21:50:40

Olen aika lailla samaa mieltä kuin Emo. Samaan aikaan kun ryssiminen jatkuu hallituksessa, oppositiossa ja mediassa, niin Suomeen tulee ukrainalaisia ja ryssiä ja perinteisiä matuja ovista ja ikkunoista. Mikkihiiritason aitaa ehdotetaan rakennettavaksi jotain 3 km ja siitäkin vittuillaan mediassa. Samaan aikaan valtiota kiinnostaa trans-laki, laittomien matujen palvelut & Elokapinan oikeudet. Normihommalaiset toivovat ettei Suomen paskamatulaumat raiskaa tai puukota omia lapsia. Jos lapsia on.

Oletkohan ymmärtänyt että jos Ukraina romahtaa, niin matuvyöry tulee olemaan monikymmenkertainen mihinkää koskaan aikaisempaan verrattuna. Venäjän sotilaallinen tuohoaminen olisi halpaa kuin ruuti, ja lähinnä poliittinen päätös.

Videotarkistus

Quote from: Valli on 23.10.2022, 21:04:05
Tämä ketju tuntuu hukkuvan välillä p**kaan niin ei jaksa aivan kaikkea niin tarkalla silmällä selata.

Tästä ei voi ainakaan viime aikojen perusteella olla kuin samaa mieltä. Siispä muutama sotavideo viime päiviltä aiheena tarkat droonipommit keskustelusta ja keskustelijoista "keskustelun" väliin.
Ja ei hätää, näissä ei ihmisiä vahingoiteta. Ainoastaan kalustoa ja örkkejä. Ensimmäisessä pommi suoraan hylätyn BMP:n luukusta sisään ja toisessa örkkiä suoraan päin näköä niin, että kypäräkin lentää päästä kuin stetsoni konsanaan länkkäreissä (mikä oikeasti on sitten vain hollywoodismia).

[tweet]1582454710371352576[/tweet]

[tweet]1582121987836477440[/tweet]

Quote from: ApuaHommmaan on 07.12.2022, 21:26:36
Se sairain puolihan Ukrainan propagandassa, ja sotimisessa on, että he oikein mielellään eskaloivat sotaa lisää.

Ari-Lee

Sillä välin Kievissä...

6 hours ago - 50°27′N 30°31′E
Foreign Minister of Ukraine Dmytro Kuleba: Russian lies about Ukraine allegedly planning to use a 'dirty bomb' are as absurd as they are dangerous. Firstly, Ukraine is a committed NPT member: we neither have any 'dirty bombs', nor plan to acquire any. Secondly, Russians often accuse others of what they plan themselves

https://liveuamap.com/en/2022/23-october-foreign-minister-of-ukraine-dmytro-kuleba-russian

Sitä ennen Moskovassa...

16 hours ago - 55°49′N 37°36′E
On Russia's state-funded RT, director of broadcasting Anton Krasovsky suggests drowning or burning Ukrainian children, makes hideous comments about the rapes by Russian soldiers in Ukraine, says Ukraine should not exist and Ukrainians who resist Russia should be shot

https://liveuamap.com/en/2022/23-october-on-russias-statefunded-rt-director-of-broadcasting
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

RP

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 23.10.2022, 23:54:10
Onko tuolla sotilaslentokenrttä keslellä kaupunkia? Tuo että kone tulee nokkaedellä tontiin voisiko  olla terroriteko?

Siellä on lentokenttä, puolentoista-kahden kiitoradanmitan päässä kaupungin keskustasta. Uutisten mukaan kone tuli maahan kentän viereisessä kaupunginosassa. En löydä mainintaa, että kyseessä olisi sotilaslentokenttä, mutta ei tuo maahansyöksykohta ihan sattumaakaan voi olla.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Tuomas3

Quote from: Jepulis on 23.10.2022, 21:13:50
Ukraina voi puolestani antautua, ihan tekevät kuten parhaaksi näkevät....

....

Toinen ryhmä: "Ei hitto, jos alan kirjoittelemaan Putin juttuja suoraan, niin...

Tästä alkaa tulla mieleen jo Bäckmanin kanssa yhdessä streameja vetänyt natsinenä-Leena, joka etsi ja löysi tarkalla nenällään natsin kaikista, joilla oli vastakkaisia mielipiteitä. Pahkasikaa jaksaa tiettyyn pisteeseen, mutta sen jälkeen siitä tulee aikaa vievää ylimääräistä täytettä.

Asiallinen, osaava ja yhteistä etua ajava kirjoittaja
1. ei nimittele muita ja yritä saada siten hajaannusta ja jakolinjoja tässä tapauksessa hommalaisiin.
2. vastaa asiallisesti kysymyksiin sen sijaan, että esim. lähtee luomaan Leenan tavoin ajatusrikolliskartoitusta tai naiivia trollijahtia (vieläpä palstan pitkäaikaisesta vakikirjoittajasta, joka on varmaan tuhansissa viesteissä jo osoittanut ajavansa nuivaa ja Suomen edun mukaisia asioita).
3. ymmärtää, että muilla on erilaisia mielipiteitä ja näkökulmia ja sietää sen kuin aikuinen eikä ala polkemaan jalkaa ja kiukuttelemaan lapsen tavoin. Oli varmaan pelkästään tässä ketjussa jo kymmenes kerta, kun "patrioottinen" jäsen lähtee lapselliseen trolli- ja putinistijahtiin, kun ei osaa argumentoida asiallisesti.

Nuivinator

Poistin eilen illalla viimeiseltä näkemältäni sivulta runsaasti putinisti-aiheisia viestejä.

Olisi varmaan pitänyt sanoa jo silloin, mutta sanon nyt: tämä ketju koskee Ukrainainassa käytävää sotaa. Koronan voi mainita jos se liittyy suoraan johonkin taistelutapahtumiin, muu keskustelu koronasta pysyköön parantolan puolella. Yleisluontoiselle Venäjää käsittelevälle keskustelulle on oma ketjunsa, samoin kuin Suomen ja Naton suhteille, aseiden kehittämiselle, puolustuksen kehittämiselle ja niin edelleen. Joidenkin asioiden kohdalla voi olla hankalaa päätellä, että kuuluuko tänne vai johonkin muuhun ketjuun.

Joidenkin asioiden kohdalla päätelmä (ei kuulu) on hyvin helppo. Hommalaisen väittäminen putinistiksi/ryssätrolleiksi heppoisin perusteihin johtaa nyt ja jatkossa viikon vierailuun Lefortovossa.
Nimitys paperiton laittomasta maassaolijasta on kuin kutsuisi huumediileriä paperittomaksi farmaseutiksi tai myymälävarasta kuitittomaksi asiakkaaksi.

Lalli IsoTalo

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 24.10.2022, 00:28:41
... jos Ukraina romahtaa, niin matuvyöry tulee olemaan monikymmenkertainen mihinkää koskaan aikaisempaan verrattuna.

Jeps. Mutta entäs jos Ukraina voittaa ja Venäjä romahtaa, millainen matuvyöry siitä seuraa?
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

HDRisto

Tuskinpa Venäjä mihinkään "romahtaa". Isoissa kaupungeissa palataan pikkuhiljaa perinteiseen neuvosto-elämäntapaan hetkellisen Mersu/Bemari/Audi/Lamborghini/Ferrari/ jättimaasturi kauden jälkeen. Syrjäläisille kaupunkien ulkopuolella ei tapahdu taaskaan mitään muutosta, kuraa on teiden pinnoite asfaltin sijasta ja huussit edelleen eikä luxusta kuten vesivessoja. Ryyppääminen, väkivalta ja varastaminen jatkuu vanhaan malliin.
Maasta paenneet onnittelevat itseään, tuli omaisuutta sitten mukaan tai ei. Tai vaikka joutui takavarikkoon, eihän se alunperinkään "omaa" ollut.