News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Euroopan parlamentin istuntosalien katot sekundaa...

Started by ikuturso, 28.11.2013, 23:47:48

Previous topic - Next topic

ikuturso

Oltiin Brysselissä tutustumassa europarlamenttiin. Meitä ei voitu viedä täysistuntosaliin, koska sen katosta oli löytynyt jotain murtumia rakenteista ja siellä oli sortumavaara. Yhtään pikaistuntoa ei järjestetä, vaan kaikki täysistunnot järjestetään Strasbourgissa.

Koitin etsiä nettihaulla istuntosalin kattoa ja sortumavaaraa, ja törmäsin tähän:
QuotePuheenvuorot
Maanantai 1. syyskuuta 2008 - Bryssel
Puhemies. − (DE) Hyvät kollegat, toivotan teidät kaikki tervetulleiksi. Haluaisin aluksi esittää joitakin huomautuksia Strasbourgin täysistuntosalin tilanteesta. Kuten tiedätte, Strasbourgin täysistuntosalin alakatto romahti osittain 7. elokuuta, ja tästä syystä Euroopan parlamentin syyskuun ensimmäinen istuntojakso on järjestettävä poikkeuksellisesti täällä Brysselissä. Tarkoituksena oli taata mahdollisimman hyvin jäsenten ja henkilöstön turvallisuus, ja tein asiasta päätöksen sen jälkeen, kun olin perehtynyt alustaviin asiantuntijaraportteihin ja olin kuullut asiasta ryhmien puheenjohtajia ja puheenjohtajavaltiota Ranskaa. Päätökseen vaikutti myös se, että Euroopan parlamentin lainsäädäntötyön jatkuvuus on turvattava.

Tarkastusten alustavista tuloksista käy ilmi, että alakaton osittainen romahtaminen johtui halkeamista alakaton ja varsinaisen kattorakenteen välisissä rakennuselementeissä. Tarkastukset ovat käynnissä, ja parlamentti teettää ne usealla itsenäisellä kansainvälisellä rakennustekniikkaan erikoistuneella yrityksellä, joiden on selvitettävä tarkat tiedot romahtamisesta ja siihen liittyvistä vastuukysymyksistä. Tarkastukset suoritetaan tiiviissä yhteistyössä asiaankuuluvien paikallisviranomaisten sekä Ranskan hallituksen nimittämän rakennusturvallisuusalan vanhemman asiantuntijan kanssa. Kun lopulliset tarkastusraportit ovat saatavilla, niiden perusteella voidaan selvittää, millä tavoin romahtamiseen liittyvä vastuu ja korvausvelvollisuus jakautuvat niiden urakoitsijoiden kesken, jotka osallistuivat alkuperäisen katon rakentamiseen. Täysistuntosalin alakatto kiinnitetään uudelleen, ja kiinnityksessä käytetään itsenäisten asiantuntijoiden ja paikallisten rakennusviranomaisten hyväksymää uutta tekniikkaa.

Vaikka työ on pyritty suorittamaan mahdollisimman nopeasti, menettely vie pakostakin melko kauan. Toivomme kaikesta huolimatta, että kaikki turvallisuustarkastukset ja tarvittavat korjaustyöt saadaan valmiiksi ajoissa, jotta parlamentti pystyy järjestämään syyskuun toisen istuntojaksonsa Strasbourgissa.

Haluan vakuuttaa teille, että turvallisuus on ehdottomasti etusijalla kaikissa tähän asiaan liittyvissä keskusteluissa ja päätöksissä.

Siis Strasbourgin istuntosalin katto romahti osittain 2008, ja Brysselin istuntosalin katto on nyt romahtamaisillaan.

Brysselin istuntosalissa huomattiin halkemia kattopalkeissa syyskuussa 2012, ja käsittääkseni korjaustyöt eivät olleet edes vielä käynnistyneet reilu vuosi istuntosalin sulkemisen jälkeen. Joku vaan "pohtii mitä sille tulisi tehdä" olin ymmärtävinäni parlamentin tiedottajan puheista. Näköjään en ole ainoa, joka miettii onko kyseessä Strasbourgin salajuoni ja lobbaus. Tämä lokakuun 2012 Suomenmaa-lehdestä:
QuoteAnneli Jäätteenmäki ihmettelee, voiko olla mahdollista, että EU-parlamentin Brysselin täysistuntosalin katon korjaustyöt voivat kestää kaksi vuotta.
Brysselin istuntosali suljettiin syyskuun alussa katon puurakenteissa olevien halkeamien vuoksi, Jäätteenmäki kertoo.
Salissa on järjestetty kuukausittain kahden päivän mini-istunnot. Nyt ne ehdotetaan pidettäviksi Strasbourgissa.
– Kuulostaa Strasbourgin kannattajien salajuonelta. Miksei tänne kutsuta suomalaisia rakennustyömiehiä ja osaamista? Jäätteenmäki ihmettelee Europostissaan.
Suomalaismeppejä ja muitakin parlamentin jäseniä on riiponut jo pitkään se, että täysistunnot pidetään kerran kuukaudessa Ranskan Strasbourgissa.
Rekkarallista tulee kustannuksia eurooppalaisille veronmaksajille vuodessa 180 miljoonaa euroa.
Mepit vetosivat alkuvuodesta EU-ministeri Alexander Stubbiin (kok.) rekkarallin lopettamiseksi.
EU-parlamentti on itsekin halunnut lopettaa reissaamisen Brysselin ja Strasbourgin välillä. Asiasta tehdyn vetoomuksen on allekirjoittanut yli 1,27 miljoonaa eurooppalaista.
Ranska pitää hyvin tiukasti kiinni Strasbourgin istunnoista.

Mitä ihmettä? Mitä ihmeen komposiittipahvia ne on? Kuka ne on rakentanut? Moneenko kertaan ne rakennetaan uudelleen meidän verorahoillamme? Kuka kerää työpalkat ja kuka noista palkoista verot?

Ihmettelen vaan.

No, rakas ystävämme Nigel Farage on päässyt myös asiasta kuittaamaan:
QuoteNigel Farage, the leader of Ukip, described the closure as "a fantastic metaphor for the structural weaknesses of the EU".
"It is running out of popular support, the EU and euro are both showing cracks," he said.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Afrikan kirjeenvaihtaja

QuoteMiksei tänne kutsuta suomalaisia rakennustyömiehiä ja osaamista? Jäätteenmäki ihmettelee Europostissaan.

Samaa ihmetellään monilla rakennustyömailla Suomessakin.
Hänen Majesteettinsa palveluksessa.

Micke90

Tämähän vain todistaa sen, miten "kestävällä" pohjalla koko EU ylipäätään on. Niin "kestävällä", että edes kattorakenteet eivät pysy kasassa. Onko tämä kenties ennuste tulevasta?  ;D

koli

EU- byrokraateilla on arvoisensa puitteet. Sellainen on katto, mitä koko lafkakin eli täyttä sekundaa.
Mörökölli

ilmari3.

Quote from: Afrikan kirjeenvaihtaja on 28.11.2013, 23:53:15
QuoteMiksei tänne kutsuta suomalaisia rakennustyömiehiä ja osaamista? Jäätteenmäki ihmettelee Europostissaan.

Samaa ihmetellään monilla rakennustyömailla Suomessakin.

Torstain paras miete.

Marius

EU:n tarkoitus ei ole saada aikaan mitään pysyvää, vaan huojuvaa, jota pitää jatkuvasti rahoittaa.
Kuten pääkaupunkiseudun virolaisvoimin suoritettavaa tiestön ja siltojen "entrausta".
Taloni edessä on katu ollut auki kohta puoli vuotta, kukaan ei tee mitään, mutta parkkipaikka on täynnä virolaisia autoja.
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

Tabula Rasa

Kertoo jotain eu:n toiminnan tasosta. Tuhannella miljardilla ei saada edes kattoa pään päälle.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Nuivake

Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Micke90

Quote from: ikuturso on 28.11.2013, 23:47:48
Miksei tänne kutsuta suomalaisia rakennustyömiehiä ja osaamista? Jäätteenmäki ihmettelee Europostissaan.

Siitä samasta syystä, josta Suomessakaan ei enää käytetä suomalaisia rakennusmiehiä. Tulee liian kalliiksi ja siksi koska EU:ssa on vapaa liikkuvuus halpismaista.